Gå til innhold

"...og deres datter på 4 så ikke noe særlig ut..."


cubbyhouse

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie

:enig_animasjon: Synes det virker veldig rart at voksne i en barnehage diskuterer hvem som er pene/mindre pene!! :roll:

Ha medlidenhet med dem, noe må de jo ha å snakke om. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva da med barn som er virkelig pene og som har overfladiske foreldre som er glade i dem, og barnehagepersonell som prater pent om dem, men som kommer ut for en ulykke? får arr i ansiktet eller annet som skjemmer det vakre ytre?

Vil da foreldrene slutte å være glad i dem?

Vil de plutselig bli til noen av de barna vi voksne har lov til å omtale som mindre pene oss i mellom?

Nei, barn kan være stygge, men det er ikke i utseendet! Og stort sett så kan de takke foreldrene sine for den styggheten jeg ser i oppførsel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

For meg er det helt opplagt at det finnes stygge barn og stygge voksene. Men de kan like fullt ha sjarm, og dessuten er alle pene når de smiler.

Jeg syens det er rart at noen har sier at ALLE barn er pene, for det mener jeg bestemet at ikke er tilfelle, selv om det er politisk korrekt.

Men det er jo ikke pent å si at noen (barn eller voksen) er stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke tenkt på noe barn som stygt, selv om jeg ser at det finnes barn som ikke er billedskjønne.

Ikke-billedskjønne barn med sjarme er ikke stygge i mine øyne, de er også vakre, fordi vakkerhet ikke bare innebærer det fysiske utseendet.

Personlighet og sjarme kan gjøre enhver andunge om til en svane. (og jeg synes ikke andunger er stygge heller, selv om de ikke er likre billedskjønne som svaner er!) :wink:

Det finnes pene barn som jeg oppfatter som lite tiltrekkende pga oppførsel, jeg har foreløpig ikke møtt mindre pene barn som jeg oppfatter som lite tiltrekkende pga utseendet og bare det.

(dette gjelder også tildels voksne, men er mer utpreget hos barn, de har noe annet som gjør at det er vanskelig for meg å se på dem som stygge så lenge de ikke har en stygg "personlighet"/oppdragelse)

Men vi er forskjellig og ser ting og mennesker forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, ikke pen, men vakker kan man være pga sjarm og personlighet.

Med pen tenker jeg mer på billedskjønn, vakker er helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe som heter "Å heve seg selv på andres ulykke" ?

Kan virke som om hun har en smule trøbbel med selvtilliten sin, siden hun må rakke ned på andres barn for å føle glede over sine egne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...