Gå til innhold

"...og deres datter på 4 så ikke noe særlig ut..."


cubbyhouse

Anbefalte innlegg

En kvinnelig arbeidskollega av meg sa følgende i lunsjpausen sist fredag:

”Vi hadde besøk av et vennepar i går kveld, og deres datter på 4 så ikke noe særlig ut, stakkars jente. Hadde det vært mitt barn hadde det vært vanskelig å like henne. Jeg føler meg sååå heldig som har to pene jenter!”

Hva er deres første tanker rundt denne uttalelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

:o Jeg hadde spurt henne om hun hadde det bra. Samtidig hadde jeg spurt henne hvordan hun hadde likt det om noen snakket slik om hennes barn.

Er det rart barn mobber, når voksne mennesker kan uttale seg på en slik måte. Fy flate sier nå bare jeg. :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at hun har en underlig holdning til mennesker omkring seg. Hun må virkelig gå glipp av mange gode ting i livet.

Hilsen Trille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvordan hun kan vite at hennes barn er penere enn denne jenta? I hennes øyne er de kanskje det, men er ikke ens egne barn alltid de fineste? Mine barn er ihvertfall finere enn alles andre barn. Men det er i mine øyne...

Og så syns jeg veldig synd på barna hennes som blir verdsatt for sine ytre kvaliteter. Hva om de utvikler seg til å bli mindre pene enn mor liker. Vil hun slutte å like barna sine, da?

Det er helt latterlig at mennesker kan få seg til å bedømme barn ut fra utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du vært ond nok... så kunne du jo sagt at... "Det er jo flottt at DU synes at barna dine er pene. For... beklager å måtte si det... objektivt sett er de ikke så heldig stilt. "

Men de fleste av oss har jo heldigvis sperre på å snakke slik om barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH WOW :o

Jeg ville sagt:

"jeg er sikker på at jenta er mer enn pen nok i sin mors øyne, akkurat som dine barn er vakre i DINE øyne"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke.....

Ingen her kan si med hånda på hjertet at de syns at alle barn er like vakre. Kanskje denne jenta var spesiellt lite pen. De finnes, enten de er fire eler førti. Jeg jobber med barn og vi har helt klart vidunderlig nydelige barn i barnehagen, fulle av karisma og med en sjarm som gir deg lyst til å spise dem opp. Men vi har også barn som ikke er fullt så sjarmerende, fullstendig blottet for pene trekk og uten tiltrekningskraft overhodet.

Og vi som jobber sammen er stort sett enige om hvilke det gjelder.

Men å kommentere det til utenforstående.....

Det gjør vi ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes såklart at mine barn er de vakreste i verden, og siden jeg har øyne i hodet kan jeg (ut i fra min smak) si om mennesker er pene eller mindre pene. Men fra å observere at et barn er "mindre pent" til å si det på denne måten her er et ganske stort hopp, synes nå jeg. Vil ikke overraske meg om hennes egne barn blir mobbere, noe jeg ser på som en mye større skavank enn å ikke være billedskjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må med skam innrømme at jeg vet om en liten jente som virkelig var spesielt lite pen i en periode. Jeg må innrømme at jeg ble veldig letta på hennes vegne over å se at hun virkelig har vokst seg til en liten skjønnhet.

Og naturligvis har foreldrene hennes sett den skjønnheten hele tiden!! Takk og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er stygt sagt!

Greit nok, man syns ikke alle er like pene, uansett om de nå er 3 eller 35. Men man sier det da ikke på en sånn måte uansett ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Embla s

Enig med Tex. Jeg syns de fleste barn er søte/vakre (men kanskje ikke pene), men allikevel er det barn som i mine øyne er "mindre attraktive" - lite sjarmerende og småekle (men dette har ikke nødvendigvis med penhet å gjøre. Barn med et "underlig" utseende kan være verdens søteste/mest sjarmerende).

Og selvfølgelig er det forskjell på barn. Noen er heldigere enn andre, på alle plan.

Men å tenke at foreldre har "problemer med å like" et mindre vakkert barn, er totalt idiotisk! Kjærlighet har ikke med utseendet å gjøre, og jeg tror alle foreldre finner, og fokuserer, på det vakre i barnet sitt!

Det er jo heller ikke tvil om at "pene sjarmtroll" får det lettere på mange måter, det er jo ikke sikkert det var ment så stygt som det hørtes ut. Hvis ungen virkelig så ille ut, kan hun jo ha ment at hun er taknemmelig for at hennes egne barn ser bra ut, og at hun syns synd på denne lille jenta som kanskje ikke får det så lett fordi hun er stygg eller hva det var. (men å tro at foreldrene får problemer med å like henne er direkte idioti..)

Hvis hun sa det slik du siterer det, høres det veldig hovmodig og stygt ut og jeg ville vel fundert litt på hvilke menneskesyn/verdisyn dette venneparet har :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinnelig arbeidskollega av meg sa følgende i lunsjpausen sist fredag:

”Vi hadde besøk av et vennepar i går kveld, og deres datter på 4 så ikke noe særlig ut, stakkars jente. Hadde det vært mitt barn hadde det vært vanskelig å like henne. Jeg føler meg sååå heldig som har to pene jenter!”

Hva er deres første tanker rundt denne uttalelsen?

Det første jeg tenker på er at hun må være dum som kan si noe slik. En aldeles tåpelig ig ureflektert kommentar. Så sier det noe om hva hun setter som mål for livet: nemlig utseende. Jeg ville antagelig (hvis jeg kjente henne godt) spørre henne hva hun mente med dette. Men jeg slutter aldri å forundre meg over hvor rar enkelte mennesker er. Synes det er litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at hun syntes synd på jenta, men å tro at foreldre har problem med å like et barn fordi det ikke er pent!!! :forvirra:

Stakkar person som sa dette, hun tror tydeligvis at alt i livet dreier seg om skjønnhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, så det er lettere å være glad i pene barn enn "mindre pene" barn altså ?

Akkurat.

Tåpelig kommentar.

Foreldrene til jenta syns helt sikkert hun er vakker i deres øyne, akkurat som denne moren syns om sine egne jenter.

Selvfølgelig finnes det både pene og mindre pene barn, slik det gjør med alle mennesker, men at det er vanskeligere å like personer som ikke er pene ?

Det er det dummeste jeg har hørt på lenge.

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...