Gå til innhold

Silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er slank, er fornøyd med puppene mine og får oppmerksomhet fra det motsatte kjønn -men jeg syns fremdeles damer som tar silikon er latterlige, og, som har jeg nevnt tidligere, jeg mister litt respekt for dem også - og det har ingenting å gjøre med sjalusi! Hvordan kan du påstå noe sånt? Om de er sjalu og vil ha plastpupper, så er det bare å bestille en time på en klinikk som utfører slike operasjoner. Jeg ville heller aldri vært sjalu på slike damer, men jeg hadde oppriktig syntes synd i dem.

Anonym poster: 191ec6be36e9e5769fd0b3de73b124d9

Hvorfor skal du miste respekten for noen bare fordi de velger en annen vei i livet enn deg selv?

Folk er forskjellige, folk tar ulike valg, folk mener ulike ting. Virkelig! Når du sier sånt, så tenker jeg at du ikke har så mye respekt for menneskene rundt deg sånn i utgangspunktet.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med AB over. Jeg har fått høre mangen rare ting om mine naturlige bryst (om jeg kan kalle det bryster i det hele tatt mtp at jeg ikke utviklet bryster pga sykdom). Bl.a at jeg ser ut som en 9årig-jente (til tross for at jeg er høy, har digre hofter etc), at jeg er transe, at jeg er gutt osv osv.

Selvom det ikke var kommentarene som gjorde at jeg tok et valg, var det ikke fortsatt ikke gøy å høre og gjorde det ikke særlig enklere å leve med flate bryst.

Skrevet

Hvis man tar en titt i den andre silikon/små pupper tråden som har vært oppe i det siste, så beskrives flate jenter som "speilegg", "transeaktige", "gutteaktige", "turnoff" og "haha, er du helt flat, ja da er det for lite". Så lenge det er holdningene, er det kanskje ikke så rart at man ønsker silikon!? Nei, jeg har det ikke selv, men jeg forstår innmari godt at man vurderer det, for det er ikke så innmari ålreit å få høre at man ser ut som en gutt. Det blir jo som med alt annet. Vi farger håret, vi sminker oss, vi slanker oss, vi tar solarium og gudene vet hva vi gjør for å føle oss bedre. Hvorfor er silikon det eneste som er "krise" og som ødelegger verden for dine barn?

Jeg ønsker et samfunn der vi kan bestemme over oss selv og få respekt for de valgene vi tar. Tar jeg silikon er jeg et dårlig forbilde og menneske, ødelegger barns selvbilde, jeg er en overfladisk idiot som burde få hjernen min undersøkt. Med mine flate bryster er jeg transeaktig, det synes ikke at jeg er jente, jeg er turnoff med speileggene mine. Høres ikke ut som noen ønskesituasjon noen av delene.

Det hadde vært mye lettere å "å sette pris på det man har blitt tildelt", som du sier, dersom man ikke hadde fått nedsettende kommentarer.

Anonym poster: 2346f16dd21b077ab5ad18b4b69f212c

For å ta det første først, så er silikon langt ifra den eneste negative utviklingen jeg ser i samfunnet, men nå var det engang det denne tråden handlet om. Jeg tror også at dere alle ser forskjellen på å bruke sminke og å operere fremmedlegemer inn i kroppen.

Ellers er jeg enig i det du sier, det HADDE vært mye enklere å sette pris på det man har om ikke andre hadde kommet med nedsettende kommentarer. Forskjellen ligger i hvilken løsning man ser på problemet;

Du mener at vi alle bør respektere dem som opererer seg for å tekkes de negative kommentarene.

Jeg mener at vi heller bør jobbe for en holdningsendring, sånn at jenter klarer å overse disse ondsinnede kommentarene, og kan forstå at deres små bryster er naturlige og vakre.

Jeg synes det er trist med silikon, fordi det støtter opp om holdningen at små pupper ikke er bra nok.

• Liker 4
Skrevet

For å ta det første først, så er silikon langt ifra den eneste negative utviklingen jeg ser i samfunnet, men nå var det engang det denne tråden handlet om. Jeg tror også at dere alle ser forskjellen på å bruke sminke og å operere fremmedlegemer inn i kroppen.

Ellers er jeg enig i det du sier, det HADDE vært mye enklere å sette pris på det man har om ikke andre hadde kommet med nedsettende kommentarer. Forskjellen ligger i hvilken løsning man ser på problemet;

Du mener at vi alle bør respektere dem som opererer seg for å tekkes de negative kommentarene.

Jeg mener at vi heller bør jobbe for en holdningsendring, sånn at jenter klarer å overse disse ondsinnede kommentarene, og kan forstå at deres små bryster er naturlige og vakre.

Jeg synes det er trist med silikon, fordi det støtter opp om holdningen at små pupper ikke er bra nok.

Hva med oss som faktisk ikke har små pupper fra naturens side, men som får en cyste på en del av hjernen eller andre sykdommer som gjør at puppene faktisk ikke utvikles, selvom du fra naturens side egentlig skulle hatt digre bryster mtp familiehistorie?

Skrevet

Hva med oss som faktisk ikke har små pupper fra naturens side, men som får en cyste på en del av hjernen eller andre sykdommer som gjør at puppene faktisk ikke utvikles, selvom du fra naturens side egentlig skulle hatt digre bryster mtp familiehistorie?

Jeg skulle aller helst ønske at du og andre i din situasjon kunne akseptere deres små bryster så dere slapp å utsette dere for den ekstreme påkjenningen det er for kroppen med en operasjon. For selv om du i utgangpunktet ikke skulle hatt små bryster, så er det fortsatt en veldig naturlig ting, ikke noe som etter min mening må "fikses på".

Når det er sagt er det klart at plastisk kirurgi i forbindelse med sykdom er noe helt annet, og jeg tror det har gått klart frem i innleggene mine at det jeg reagerer på er unødvendige operasjoner kun for å forbedre utseende. Da jeg selv knuste nesa var det en selvfølge at den skulle opereres, og det samme vil det være for mange kvinner som mister et eller begge brystene. Det er ikke disse jeg snakker om i innleggene mine.

• Liker 3
Skrevet

Jeg vil gjerne ha en verden slik du skisserer. Er selv en som har endt opp med å ikke ta silikon, fordi jeg er såppas fornøyd med resten at jeg ikke har fått store komplekser for puppene mine, selv om jeg misliker dem. Det har ikke føltes nødvendig foreløpig, til tross for kommentarer om at man ser ut som en 10 år gammel jente, gutt, tanse eller hva det nå måtte være. Når det er sagt... Jeg har full forståelse for at ikke alle orker være den som går foran - hadde puppene mine vært et større kompleks for meg, så hadde jeg lett tatt silikon. Fordi jeg hadde ikke orket være den som skal forandre verden, jeg vet ikke selvtilliten min hadde tålt det. Det er nå engang lettere å tekkes flertallet, og med det føle seg vel i sin egen kropp, enn å leve med den tøffe sannheten og kommentarene det medfører, og et stadig synkende selvbilde.

Nå har jeg aldri vært så innmari fokusert på puppestørrelsen min, og er ganske flink til å gi blanke i hva andre mener, så ennå har jeg ikke følt at det er "verdt det" å legge seg under kniven, jeg har det jo greit nå og det er jo ganske dyrt.

Anonym poster: 2346f16dd21b077ab5ad18b4b69f212c

Gjest HunterLady
Skrevet (endret)

Jeg skulle aller helst ønske at du og andre i din situasjon kunne akseptere deres små bryster så dere slapp å utsette dere for den ekstreme påkjenningen det er for kroppen med en operasjon.

Men verden handler ikke om hva DU ønsker. Den handler om at vi alle har ULIKE ønsker og behov. Det det bør handle om er å respektere andres valg og behov såfremt de ikke er direkte skadelig eller farlig for seg selv eller andre.

Og det er ikke en ekstrem påkjenning å bli operert når man er ung. Jeg var på trening igjen etter 8 dager, noe som tilsier at kroppen tålte dette veldig bra.

Men du har rett i at operasjoner er et traume for kroppen. Likevel er de ikke alltid ekstreme påkjenninger. Dette kommer an på individets normale helsestatus og alder.

Endret av HunterLady
  • Liker 1
Skrevet

Men verden handler ikke om hva DU ønsker. Den handler om at vi alle har ULIKE ønsker og behov. Det det bør handle om er å respektere andres valg og behov såfremt de ikke er direkte skadelig eller farlig for seg selv eller andre.

Og det er ikke en ekstrem påkjenning å bli operert når man er ung. Jeg var på trening igjen etter 8 dager, noe som tilsier at kroppen tålte dette veldig bra.

Men du har rett i at operasjoner er et traume for kroppen. Likevel er de ikke alltid ekstreme påkjenninger. Dette kommer an på individets normale helsestatus og alder.

Jeg har levd lenge nok til å vite at verden ikke handler bare om hva jeg ønsker - men min mening, som er det eneste jeg har ytret i denne tråden, er selvfølgelig hovedsaklig preget av mine ønsker. Jeg mener også at det ER skadelig for unge å vokse opp i en verden med såpass uoppnåelige idealer at man nå ty til operasjoner, så ved å bidra til å opprettholde disse unaturlige idealene mener jeg faktisk at dere gjør skade.

Det som bekymrer meg mest er likevel at du, som såvidt jeg har skjønt utdanner deg i helsesektoren, mener at det på ingen måte er farlig eller helsemessig risikabelt. Det er feil, selv om disse operasjonene som regel går bra. Narkose ER en ekstrem påkjenning for kroppen, det er det ingen vits i å diskutere.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skulle aller helst ønske at du og andre i din situasjon kunne akseptere deres små bryster så dere slapp å utsette dere for den ekstreme påkjenningen det er for kroppen med en operasjon. For selv om du i utgangpunktet ikke skulle hatt små bryster, så er det fortsatt en veldig naturlig ting, ikke noe som etter min mening må "fikses på".

Når det er sagt er det klart at plastisk kirurgi i forbindelse med sykdom er noe helt annet, og jeg tror det har gått klart frem i innleggene mine at det jeg reagerer på er unødvendige operasjoner kun for å forbedre utseende. Da jeg selv knuste nesa var det en selvfølge at den skulle opereres, og det samme vil det være for mange kvinner som mister et eller begge brystene. Det er ikke disse jeg snakker om i innleggene mine.

Nå vil jeg ikke påstå at det er naturlig med helt flate bryster som aldri har kommet i utvikling. Men deg om det.

Uansett irriterer det med noe helt jævelig at alle er så nedsettende om silikon, at folk mister respekt osv osv, for folk som meg kan jo ikke gå å dele hele sykejournalen vår til hver eneste person som mister respekt for oss pga det valget vi tok. Generelt sett vet man aldri hvorfor personen til syvende og sist tok det valget og det er utrolig dømmende av andre å automatisk uttrykke hat for deg bare fordi du har plastikk i kroppen.

Forøvrig er ikke operasjonen så veldig risikofull.

• Liker 2
Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg har levd lenge nok til å vite at verden ikke handler bare om hva jeg ønsker - men min mening, som er det eneste jeg har ytret i denne tråden, er selvfølgelig hovedsaklig preget av mine ønsker. Jeg mener også at det ER skadelig for unge å vokse opp i en verden med såpass uoppnåelige idealer at man nå ty til operasjoner, så ved å bidra til å opprettholde disse unaturlige idealene mener jeg faktisk at dere gjør skade.

Det som bekymrer meg mest er likevel at du, som såvidt jeg har skjønt utdanner deg i helsesektoren, mener at det på ingen måte er farlig eller helsemessig risikabelt. Det er feil, selv om disse operasjonene som regel går bra. Narkose ER en ekstrem påkjenning for kroppen, det er det ingen vits i å diskutere.

Jeg ser hva du mener og jeg går ikke rundt med plakater som oppfordrer til silikon. Tvert imot er jeg også for at unge jenter bør jobbe mot å like seg som man er. Men jeg synes samtidig at de som er voksne nok til å ta silikon bør få lov til det.

Hvorfor bekymrer det deg? Jeg er veldig klar over risikoene med narkose, men fra kirurgisk arbeidspraksis så ser jeg at veldig mange MÅ opereres (nødvendige operasjoner altså), og da er det tullete å fokusere på de sjeldne risikoene der pasienter aldri våkner opp fra narkosen. I de aller fleste tilfeller er narkose uproblematisk og alle får god post-operativ overvåkning.

Eller mener du kanskje at en gutt på 18 som har brukket beinet og som er kjempenervøs før operasjonen skal få masse info om de sjeldne og livfarlige bivirkningene av narkose?

Skrevet

Jeg ser hva du mener og jeg går ikke rundt med plakater som oppfordrer til silikon. Tvert imot er jeg også for at unge jenter bør jobbe mot å like seg som man er. Men jeg synes samtidig at de som er voksne nok til å ta silikon bør få lov til det.

Hvorfor bekymrer det deg? Jeg er veldig klar over risikoene med narkose, men fra kirurgisk arbeidspraksis så ser jeg at veldig mange MÅ opereres (nødvendige operasjoner altså), og da er det tullete å fokusere på de sjeldne risikoene der pasienter aldri våkner opp fra narkosen. I de aller fleste tilfeller er narkose uproblematisk og alle får god post-operativ overvåkning.

Eller mener du kanskje at en gutt på 18 som har brukket beinet og som er kjempenervøs før operasjonen skal få masse info om de sjeldne og livfarlige bivirkningene av narkose?

Jeg synes du motsier deg selv her, når du sier at jenter skal jobbe for å like seg selv som de er, samtidig som du er en av dem som bidrar til holdningen at små bryster ikke er bra nok.

Litt sånn: "Elsk deg selv, med mindre du, gud forby, har små pupper da!"

Må man ha narkose så må man det, men man MÅ ikke ta silikon, og da mener jeg man virkelig bør sette seg inn i risikoen det er. Greit nok at vi ikke trenger å legge ut om bivirkningene til en som uansett er nødt til å ha operasjonen, men det endrer ikke på at når du sier i denne tråden at det på ingen måte er farlig eller inne bærer risiko - så er det feil.

• Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet

Nå må man ikke glemme at det finnes forskjellige måter å operere og forskjellige ting man kan operere inn som gir forskjellige resultater. At en har sprengfylte og harde håndballformede patter betyr ikke at en annen med implantater trenger å ha det? Det er forskjell på silikon og silikon :sjokkert:

Gjest HunterLady
Skrevet

Jeg synes du motsier deg selv her, når du sier at jenter skal jobbe for å like seg selv som de er, samtidig som du er en av dem som bidrar til holdningen at små bryster ikke er bra nok.

Litt sånn: "Elsk deg selv, med mindre du, gud forby, har små pupper da!"

Må man ha narkose så må man det, men man MÅ ikke ta silikon, og da mener jeg man virkelig bør sette seg inn i risikoen det er. Greit nok at vi ikke trenger å legge ut om bivirkningene til en som uansett er nødt til å ha operasjonen, men det endrer ikke på at når du sier i denne tråden at det på ingen måte er farlig eller inne bærer risiko - så er det feil.

Correction: Jeg har aldri sagt at det ikke innebærer noen risiko, men at det er sjeldent.

Det skal du få lov til å synes. Jeg mener ikke at jeg motsier meg selv, fordi at selv om jeg har silikon så betyr det ikke at jeg mener at alle bør få det. Jeg mener at det beste ville vært å la være, men at dersom man bestemmer seg for å likevel gjøre det så er det et valg som bør respekteres. Jeg skjønner ikke at dette er så vanskelig å forstå.

Dersom jeg får en datter en dag som ønsker silikonpupper, så vil jeg først og fremst snakke med henne om hvorfor hun ønsker dette. Samtidig ville jeg ha forsøkt å få henne på andre tanker, samt snakket med henne om de såkalte risikoene som alle bør være klar over før de tar et slikt valg. Dersom hun likevel hadde bestemt seg til slutt for å gjennomføre dette, så hadde jeg støttet henne 100%.

Skrevet

Jeg liker ikke forurensninger eller befolkningseksplosjonen. Ikke stort å gjøre med det heller.

Ønsket om å fremstå som mer attraktiv er vel ikke noe nytt fenomen. Plastisk kirurgi er strengt tatt ikke verre enn maskara rent etisk. Risikoen er nok ikke høyere enn det tidligere brukte korsettet, eller for små sko.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er uvesentlig for DEG ja! Det skal ikke ha noe å si for den andre parten som IKKE har operert seg! Hvorfor skulle det det? Dette er en operasjon som i de aller fleste tilfeller ikke er for ekstremt, men som kun øker puppevolumet litt. Det er på ingen måte farlig eller helsemessig risikabelt (igjen: Normale mengder silikon)!

Correction: Jeg har aldri sagt at det ikke innebærer noen risiko, men at det er sjeldent.

Ikke rett på meg når jeg ikke har feil. Ellers skjønner jeg hva du mener, det er ikke vanskelig - jeg er bare grunnleggende uenig.

Endret av lovehurt
  • Liker 4
Gjest HunterLady
Skrevet

Ikke rett på meg når jeg ikke har feil. Ellers skjønner jeg hva du mener, det er ikke vanskelig - jeg er bare grunnleggende uenig.

Ok. Der ser jeg det. Beklager. Du hadde rett ;)

Skrevet

Nei, det går ikke. Fordi normen her på KG er at alle med silikon har dårlig sevbilde og bør skaffe seg time hos en psykolog for å endre på det.

Så sånn er det. Nytter ikke å si noe annet.

Men det er jo selvsagt svært merkelig at andre mennesker kjenner mine grunner bedre enn meg selv.

Åh, så deilig med noen som skjønner greia, og skjønner at greia ikke er så forferdelig stor som andre skal ha det til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...