Gå til innhold

Silikon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva i alle dager? Sjalu og bitter? Det kan du ikke mene. Hvorfor skal en være sjalu, alle som vil kan vel fikse på utseendet, det er ikke noe å være sjalu for. Det handler ikke om sjalusi og bitterhet. Ærlig talt.

Og ingen her har vært hatske, nå må du gi deg. Jeg har bare sagt hva jeg mener om silikon, og det er nettopp det TS spør ut. Nå må alle som har fått silikon slutte å komme inn i tråden for å forsvare valget sitt.

Anonym poster: 191ec6be36e9e5769fd0b3de73b124d9

Det er vel ikke alle som har muligheten til å legge 30 og 40 000 på bordet for å gjøre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei - for min del så har jeg ikke behov for å forsvare valget mitt, men nyansere problemstillingen. Det er mange ulike grunner til å sette inn silikon, vi går ikke rundt med drømmen om å være glamour modell alle sammen. Det viktigste er at man føler seg OK med kroppen sin selv.

Anonym poster: 2f2e0b666b4f3c7085329be17d2fdd2f

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke alle som har muligheten til å legge 30 og 40 000 på bordet for å gjøre det?

Hvem er det som tar silikon mest? Unge jenter som ikke har så godt råd. Hvordan har de råd? De jobber og tar ekstravakter i et par måneder. Jeg har flere barnsomsvenninner som har tatt silikon, og ja, alle kan hvis de vil.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil også innvende at det er vesentlige forskjeller mellom å få silikon ala Heidi Montag ("barbie er jo mitt idol lizzom omggg!!"), og dem som av ulike grunner vil opp i det man anser som en mer normal cup, f.eks. en B eller C (eller en D, for den saks skyld - hva man anser som normalt og/eller ønskelig vil jo variere). At man ønsker seg pupper som står til resten av kroppen, og at det kan skje at man enten havner i en ulykke, legger på/tar av mye vekt, eller rett og slett ikke er fornøyd med sine egne pupper, er noe som er så individuelt at jeg synes det er helt umulig å si noe på generelt grunnlag om dette.

Personlig har jeg til gode å noen som veier typ 50 kilo og har tits i str. FF uten at det ser rimelig tacky ut (dette er altså en individuell preferanse, og ikke noe universelt), men jeg vet om flere som har silikon og da har B- eller C-cup, og puppene deres er både vakre og deilige, og de ser helt naturlige ut på alle måter ;)

Endret av Strixvaria
Skrevet

Jeg skjønner godt at noen velger å legge inn silikon, og så lenge du ikke gjør det for å se slik ut, har jeg ingen fordommer mot det. De jeg kjenner som har silikon, har gjort det for å bli mer proposjonerte eller å fylle ut etter graviditeter og amming, og har fått veldig naturlig resultat.

Skrevet (endret)

. De krasse og til dels hatske uttrykkene som kommer til syne i slike tråder som denne, vitner om bitterhet, sjalusi og nedlatenhet i mine øyne. Hvorfor ellers er det alltid masse ab'er som kommer susende med dritt til de som de vet har silikon? Noe er jo åpenbart galt med disse menneskene, fordi her handler det ikke bare om at de synes silikon er mindre pent.

Selvsagt er mennesker mye mer direkte og ærligere på kg enn i virkeligheten, det har med sosiale antenner og spilleregler å gjøre.

Når det er sagt, hvorfor må man trekker inn sjalusi kortet nok en gang? Hvorfor er alle som er uenig med deg sjalu? Synes dette er så rart å trekke inn i en hver diskusjon man er uenig med noen "åååå det sier du bare fordi du er sjalu". Det må da kunne gå an å diskutere noe uten at man skal drive med slike smålige stråmenn, og jeg synes du HL trekker inn sjalusi over en lav dørstokk i innleggene dine mange ganger. jeg tror det er fult mulig å mene silikon er stygt uten at man skal være sjalu.

Jeg mener ikke så mye om silikon oppererte jenter, foruten om at det er mange som gjør det på helt feile grunnlag, får helt feile resultater og ender opp med å bare se ut som en klovn, lykke til på reisen for de!

Men mange får vel et ok resultat også regner jeg med, og da tenker jeg hipp hurra for de.

Selv har jeg aldri tenkt i de baner, jeg har små, herlige fantastiske myke pupper. Ja små pupper, men jeg har aldri noensinne tenkt å la noen kutte en cm i de en gang. Men det er mine pupper og mitt valg, andres pupper får være andres valg. men jeg er glad jeg ikke har trenkt å operere meg får å være fornøyd med den jeg er.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Skrevet

Falske pupper er også ekte morro.

Gjør meg ingen verdens ting, og om silikonet gjør at dama er mer komfortabel med kroppen sin er jo det bare bra.

Og om det fører til at hun gjerne viser puppene frem, så er jeg ihvertfall for.

• Liker 1
Skrevet

Falske pupper er også ekte morro.

Gjør meg ingen verdens ting, og om silikonet gjør at dama er mer komfortabel med kroppen sin er jo det bare bra.

Og om det fører til at hun gjerne viser puppene frem, så er jeg ihvertfall for.

Hva hadde du foretrukket: en jente som er glad i kroppen sin, puppene sine og viser de frem eller en jente som må gjennom operasjoner for å få føle seg vel og attraktiv?

• Liker 1
Skrevet

Jeg er jente, og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor jeg skulle "mene noe" om jenter som tar silikonpupper? Herrejesus, dette er vanlige mennesker som har lyst på litt større pupper? Jeg blir helt matt når jeg leser disse sidene om plastbestikk og det ene og det andre. Og hvorfor i all verden skulle en man gå fra en dame fordi hun opererte inn silikon? Jeg tror ikke du er riktig TS.

Og jeg har selv silikon, det tok jeg som 19 åring, og nå er jeg 20. Jeg tok det ene og alene fordi jeg synes store pupper er pent, ikke fordi jeg hadde en haug med psykiske problemer, lavt selvbilde, eller mini-pupper. Nå er det vel noen av dere som skal "mene noe" om meg også, så nå er jeg veldig spent. Ta gjerne med info om hva jeg har i IQ, hvor hjernevasket jeg er av glamourbransjen, og hvor overfladisk jeg er. Bring it! :twisted:

Og til de som har så veldig bombastiske meninger om alle som tar silikon: Det sier vel mer om dere, enn det sier om de som har operert seg. :nigo:

Skrevet

Hva hadde du foretrukket: en jente som er glad i kroppen sin, puppene sine og viser de frem eller en jente som må gjennom operasjoner for å få føle seg vel og attraktiv?

Tror du virkelig at verden er så svart/hvit? Trooooor du seriøst det?

Skrevet

Jeg er jente, og jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor jeg skulle "mene noe" om jenter som tar silikonpupper? Herrejesus, dette er vanlige mennesker som har lyst på litt større pupper? Jeg blir helt matt når jeg leser disse sidene om plastbestikk og det ene og det andre. Og hvorfor i all verden skulle en man gå fra en dame fordi hun opererte inn silikon? Jeg tror ikke du er riktig TS.

Og jeg har selv silikon, det tok jeg som 19 åring, og nå er jeg 20. Jeg tok det ene og alene fordi jeg synes store pupper er pent, ikke fordi jeg hadde en haug med psykiske problemer, lavt selvbilde, eller mini-pupper. Nå er det vel noen av dere som skal "mene noe" om meg også, så nå er jeg veldig spent. Ta gjerne med info om hva jeg har i IQ, hvor hjernevasket jeg er av glamourbransjen, og hvor overfladisk jeg er. Bring it! :twisted:

Og til de som har så veldig bombastiske meninger om alle som tar silikon: Det sier vel mer om dere, enn det sier om de som har operert seg. :nigo:

Hvorfor er det så vanskelig å fatte at man ikke ønsker å være sammen og tafse på ei med silikon? DET blir for dumt. I HI står det "hva synes du om.." at du ikke har lest det og forstått at i denne tråden skal en si hva en mener om silikon opererte damer får stå på din egen kappe, men i denne tråden så er det om du skjønner det eller ei meninger om silikon som gjelder. Du og har din mening om silikondamer ser jeg, så hvorfor er det tungt å forstå at andre har meninger som strider med dine.

Selvsagt sier mine meninger noe om meg, tada liksom, og silikon sier noe om puppene til en person :icon_lol:

Anonym poster: 01048bdc30755b6c556c65ffedde97c8

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å fatte at man ikke ønsker å være sammen og tafse på ei med silikon? DET blir for dumt. I HI står det "hva synes du om.." at du ikke har lest det og forstått at i denne tråden skal en si hva en mener om silikon opererte damer får stå på din egen kappe, men i denne tråden så er det om du skjønner det eller ei meninger om silikon som gjelder. Du og har din mening om silikondamer ser jeg, så hvorfor er det tungt å forstå at andre har meninger som strider med dine.

Selvsagt sier mine meninger noe om meg, tada liksom, og silikon sier noe om puppene til en person :icon_lol:

Anonym poster: 01048bdc30755b6c556c65ffedde97c8

Jeg kan bare ikke begripe hvordan en person skal bli så veldig annerledes bare fordi den har silikon i brystene? Det er da samme personen med samme personlighet fremdeles? Jeg mener iallefall noe om mennesker på bakgrunn av hvordan de oppfører seg (selvfølgelig dømmer jeg på utseendet også, det gjør da alle). Men det jeg ikke forstår er at man skal ha en mening om noen basert på at denne har silikon? Hvorfor skal man mene noe om alle disse menneskene som en gruppe?

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns silikon er latterlig og mister nok litt respekt for en person som går så langt som å operere fremmedlegemer i kroppen, men jeg går da ikke å sier det til personen. Så pass med sosiale antenner har jeg, men på nettet kan jeg si hva jeg egentlig mener. Det er l-a-t-t-e-r-l-i-g! Å ta silikon sier mye om et menneske, enten du vil det eller ikke. Men som en bruker her skriver, alle som har tatt silikon, var klar over at ikke aller er like faen av det.

Til deg og alle andre som hater silikon, som vil gå fra dama om hun hadde det og sånn... Er det virkelig uten nyanser dette? Hvis alternativet er at dama er helt flat (nei, nå snakker jeg ikke om en B-cup f.eks., selv om jeg respekterer om de også vil ta silikon, det er et personlig valg, men jeg snakker først og fremst om de som er helt flate), er det fortsatt like fy med silikon?

Jeg har nemlig inntrykk av at å være flat ikke er så populær det heller. Så ingen vil være sammen med oss fordi vi er flate og har "guttekropp", og ingen vil være sammen med oss om vi tar silikon? Heldigivs håper jeg og tror jeg at den virkelige verden ikke er sånn. Men det er jammen ikke lett å gjøre folk fornøyde, for dette blir galt uansett hva man gjør. Joda, flotte pupper fra naturens side hadde jo vært fint det, men vi er ikke alle velsignet med det, desverre.

Når det er sagt, så spiller det ikke så mye rolle for meg. Jeg synes silikon er et personlig valg, som jeg godt forstår at noen ønsker å gjøre (og jeg vet at min egen selvtillit hadde steget flere hakk om jeg bare hadde en B-cup f.eks.), samtidig som jeg selv har valgt å stole på at noen der ute vil godta meg som jeg er.

Så.. Hva er best, helt flat eller silikon? Eller er denne jenta helt uaktuell uansett? :)

- Strykebrettet.

Anonym poster: 2346f16dd21b077ab5ad18b4b69f212c

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Greit nok at man ikke liker silikonpupper, men virker som om folk på kg har et spesielt sykelig behov for å uttrykke sin avsky for det. Ærlig talt... det er ingen som tvinger deg til å få implantater. Synes folk skal få gjøre hva de vil med kroppen sin så lenge de står for valget sitt og er lykkelige i ettertid. Enkelte (anonyme) brukere må granske seg selv litt, kan ikke være sunt å bli forbanna over noe så lite betydlig som silikonpatter?

Endret av BabyBlue
Skrevet

Jeg kan bare ikke begripe hvordan en person skal bli så veldig annerledes bare fordi den har silikon i brystene? Det er da samme personen med samme personlighet fremdeles? Jeg mener iallefall noe om mennesker på bakgrunn av hvordan de oppfører seg (selvfølgelig dømmer jeg på utseendet også, det gjør da alle). Men det jeg ikke forstår er at man skal ha en mening om noen basert på at denne har silikon? Hvorfor skal man mene noe om alle disse menneskene som en gruppe?

Edit: Forhåndsdømmer på utseende.

Skrevet

Jeg rett og slett bare liker jenter jeg. Ja, også noen ladyboys/shemales da, ifølge tester på nett av typen " kan du se om dette er en mann eller dame?". Vel, det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av...

Siden du spør, så henger jeg meg ikke opp i om de er komfortable slik de er skapt eller følte at de måtte under kniven for å bli tilfreds med seg selv. Det viktigste for meg, ved siden av at de liker meg godt nok til å vise meg puppene sine, er at de har det bra med seg selv. Hvordan de har oppnådd den tilfredsheten burde være uavhengig av hva jeg måtte mene om hvordan puppene ble som de er.

• Liker 1
Skrevet

Hehe...

Skulle likt å se den mannen som avviste en deilig kvinne bare fordi innholdet i puppene hennes var silikon og ikke fett. ;)

Jeg har selv silikon, og jeg har kjent flere menn som - før de var klar over at jeg har silikon - har sagt at det er unaturlig og stygt og turn off og at de aldri ville ønsket å inngå noe som helst med en som hadde silikon, osv osv. Jeg har tenkt, "oisann, dette var jo litt uheldig, men jeg liker ham så vi får se hva som skjer". Relasjonen mellom oss har deretter utviklet seg, og seksuell spenning og/eller romantiske følelser har oppstått, og etterhvert har jeg nevnt i forbifarten at jo, jeg har silikon.

Dette har aldri vært noe problem overhodet, og de eneste kommentarene de har hatt å komme med har vært positive.

Nå kan det jo selvsagt tenkes at de innest inne fremdeles syntes det var litt ekkelt, jeg er ikke naiv, men sexen har ihvertfall alltid vært bra, menn tenner definitivt på kroppen min, og forhold som har røket har hatt å gjøre med langt mindre fysiske årsaker enn pupper.

Jeg tror mange menn ser for seg noe veldig falsk og overdrevet når det snakkes om silikon. "Folk flest" som legger inn silikon velger imidlertid noe som ser naturlig ut.

Mine ser naturlige ut både mtp fasong og størrelse, og siden jeg fra naturens side er utstyrt med relativt brede hofter synes jeg kroppen min nå ser mer velproposjonert ut i forhold til den gjorde tidligere.

Tror mange av meningene her inne er noe overdrevne og idealiserte, og kanskje ikke helt realistiske når alt kommer til alt.

Anonym poster: c745775d0266e677501856b693c4727d

Skrevet

Tror du virkelig at verden er så svart/hvit? Trooooor du seriøst det?

Ro deg ned du, jeg har aldri påstått det. Men spørsmålet er enkelt, vil du ha en som er ektevare eller en som må fikse på utseendet for å ha det bra med seg selv. I denne tråden passer det å stille et slikt spørsmål.

• Liker 1
Skrevet

Ro deg ned du, jeg har aldri påstått det. Men spørsmålet er enkelt, vil du ha en som er ektevare eller en som må fikse på utseendet for å ha det bra med seg selv. I denne tråden passer det å stille et slikt spørsmål.

Det er jo det du gir uttrykk for når du stiller det spørsmålet du stiller? Man trenger da ikke velge mellom to slike mennesketyper, det er nok av nyanser mellom her.

Skrevet

Det er jo det du gir uttrykk for når du stiller det spørsmålet du stiller? Man trenger da ikke velge mellom to slike mennesketyper, det er nok av nyanser mellom her.

Selvfølgelig er det du, men dette er en tråd om silikon, og da er det berettiget å stille et slikt spørsmål. Om du er så hårsår, så ikke trykk ikke inn på tråden da.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...