Gå til innhold

Israel eller Palestina?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, det er jo derfor de saboterer alle forsøk på å bygge et demokratisk Palestina og dreper folk over en lav sko på fremmed jord. Israel er fascistisk og imperialistisk så det holder etter.

:klappe: var det jeg skulle si!

Anonym poster: b7e8367c67182a054eda684ed0e01270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KrissyHart

Israel, muslimer er nok til å ikke la meg gidde tro på noe som helst. hvert sted det finnes muslimer så er vestens media inne og kamuflerer/vrenger sannheten.

Endret av KrissyHart
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel, muslimer er nok til å ikke la meg gidde tro på noe som helst. hvert sted det finnes muslimer så er vestens media inne og kamuflerer/vrenger sannheten.

Så du mener det er å kamuflere når VG beretter at Hamas har avfyrt 800 raketter i år? Seriøst, kontrajihadisme nærmer seg scientologi når det kommer til virkelighetsoppfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KrissyHart

Flott at DU vet hva JEG er og putter ord i kjeften på meg.. Takk og farvel! Gidder ikke gi deg mer kvister til bålet. Hils Karl Marx

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er ikke imperialistiske om man forsvarer seg mot en stat som sender millioner av ditt folk på flukt.

Det var ikke Israel, men de arabiske landene som skapte flyktningekatastrofen da de angrep Israel i 1948 for så å nekte å inngå fredsavtaler med Israel og nekte å integrere flyktningene i sine egne land.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel er det mest utviklede landet i Midtøsten og er de som setter menneskerettigheter og demokrati høyest, de ligger foran nabolandene på bort i mot alle måter og er som et lite lys i et område hvor det er bekmørkt. Israel er også i sin fulle rett til å beskytte seg selv mot Palestinske militante som har sitt uttalte mål å utslette Israel.

...

At Israel har en bedre infrastruktur enn nabolandene har sin naturlige forklaring.

For det første har de fått milliarder i økonomisk og militær støtte av USA.

For et andre sier Israels innenriksminister at de har som mål å bombe Gaza tilbake til middelalderen.

Jeg kan ikke akkurat si jeg blir imponert over slike påstander, og å si at "det er som et lite lys der det er bekmørkt" er vel en overdrivelse. Det ser mer ut som om det er Israel som gjør det bekmørkt i de andre landene som f.eks. Palestinernes landområde på Gaza stripen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter helt klart Israel.

Har sett nok fra den gjengen med islamister hvis eneste mål her i livet er å utradere jøder og Israel.

De har skutt tusener av raketter mot Israel hittil, og har hatt flere sjanser til å stoppe rakettangrepene. Likevel fortsetter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at DU vet hva JEG er og putter ord i kjeften på meg.. Takk og farvel! Gidder ikke gi deg mer kvister til bålet. Hils Karl Marx

Du trenger ikke min hjelp til akkurat det...

Jo, jeg skal hilse ham fra deg :laugh: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er å kamuflere når VG beretter at Hamas har avfyrt 800 raketter i år? Seriøst, kontrajihadisme nærmer seg scientologi når det kommer til virkelighetsoppfatning.

Jeg følger daglig med på nyhetsbildet og har gjort det i flere år. Jeg har aldri sett en artikkel som forteller om disse rakettangrepene.

Det eneste jeg har lest, er Israel som angriper. Nederst i artikkelen kommer det alltid "angrepet kom etter at Palestina skjøt raketter mot Israel forrige uke".

I går var det et stort bilde med stor tekst øverst på dagbladet.no. Et bilde av en mann med et dødt barn, og artikkelen bestod av historien til denne mannen som forklarer at barnet var drept på brutalt vis av slemme Israel.

Ikke si til meg at media har vært nøytrale. Det skulle bare mangle at informasjonen om 800 raketter kom opp i disse dager. At de ikke gjorde det før, synes jeg er skummelt. Demokratisk land med frie medier, my ass.

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst enda et eksempel på dagbladet. no i dag!

Sjekk denne videoen

http://www.dbtv.no/?vid=1975885142001

Legger du merke til hvordan de så vidt nevner angrepene fra Palestina mot Israel? De nevner heller ikke hvor mange av de drepte og skadde israelerne som var sivilie eller barn.

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel med Benjamin Netanyahu er bare en stor bølle som tar seg til rette. De burde skamme seg! Eneste grunn til at de kan holde på slik de gjør med okkupasjon, ulovlige bosettninger, daglig terror av palestinere som skal på jobb osv, osv, er kun fordi Israel har støtte fra USA. Jeg blir provosert hver gang jeg ser Netanyahu på tv, der han står å sutrer å legger seg/Israel i offer-rolle. De er ikke noe offer, de er klassens bølle!

Anonym poster: 1c75408c4e1ebcaa96f3a04c4c4f697e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Facebook har en jente skrevet innlegg på MIFF hvor hun skriver at det er flott at vår utenriksminister står opp fra Israel.

Her er noen av kommentarene hun får på innlegget:

"dere er bare en gjeng med hjernevaskede rasister."

"(navn) du er alt for styg :S gå og heng deg idiot ;)blank.gif"

"håper en av dine nærmeste brennes for deg og dør foran deg, da vil du vite om det er riktig å støtte Israel"

"dere vet ikke hvordan det er der nede, dere hører om det på TV og nettavisene. jævla rasister som spiser, går ut på byen hver lørdag, drikker , knuller og sover. dere har ikke peiling på noe ting. Her i Norge har dere det alt for godt derfor vil dere bare kommentere og sier deres mening her uten å ha oversikt."

"De har ikke sett noe, det aner ikke hva alt dette handler om.. alt dere vet og kan er å bli fulllll og knulle hvem som helst, dra til helvete med Israel og alle dere som støtter Israel!! hvem fæn i helvete er Israel ? snart skal alle dere dø!!!!"

"Jeg har så lyst å spytte på ditt ansikt nå (navn)."

"til helvete med dere !!!"

Disse kommentarene er fra tre forskjellige personer. Alle sammen muslimer.

post-37809-0-38397100-1353244754_thumb.j

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest brutal mann

Jeg følger daglig med på nyhetsbildet og har gjort det i flere år. Jeg har aldri sett en artikkel som forteller om disse rakettangrepene.

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

Da må du være elendig til å lese. Jeg har i et par uker ventet på at Israel skulle angripe Gaza da antall raketter skutt mot Israel har økt kraftig siste tiden. Men igjen, rakettene fra Gaza er som kinaputter å regne kontra det israel dundrer inn i Gaza med. Er litt synd at kinaputter er alt palestinerne har å svare med etter ISraels langvarige blokade og indirekte tortur av det palestinske folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du være elendig til å lese. Jeg har i et par uker ventet på at Israel skulle angripe Gaza da antall raketter skutt mot Israel har økt kraftig siste tiden. Men igjen, rakettene fra Gaza er som kinaputter å regne kontra det israel dundrer inn i Gaza med. Er litt synd at kinaputter er alt palestinerne har å svare med etter ISraels langvarige blokade og indirekte tortur av det palestinske folk.

"Kinaputtene" til Hamas medfører bare ikke så veldig mange dødsfall siden Israel bruker enorme summer på rakettforsvar som "Iron Dome", bunkere og på å trene opp befolkningen fra barneskolealder til å opptre korrekt under rakettangrep.

Endret av meh
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da må du være elendig til å lese. Jeg har i et par uker ventet på at Israel skulle angripe Gaza da antall raketter skutt mot Israel har økt kraftig siste tiden. Men igjen, rakettene fra Gaza er som kinaputter å regne kontra det israel dundrer inn i Gaza med. Er litt synd at kinaputter er alt palestinerne har å svare med etter ISraels langvarige blokade og indirekte tortur av det palestinske folk.

Da vil jeg gjerne be deg, om du finner, linke til en slik artikkel.

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved forrige store militærangrep mor befolkning på Gaza ble som kjent Pressen nektet innreise av Israel. Mye fordi Israel visste at det vil bli begått massevis av overgrep og drap av ubevæpnede sivile som f.eks. barn.

Nå har Israel valgt å bombe pressesenteret som et av sine første og viktigste mål. På den måten håper de å få skremt pressen til å forlate Gaza før de igjen starter å henrette ubevæpnede sivile, henrette barn som gjemmer seg på skoler og bombe sykehusene.

Jeg håper imidlertid at ikke hele pressen lar seg skremme og at de blir igjen så mange at noen av overgrepene mot sivilbefolkningen kan dokumenteres.

Og ved neste korsvei håper jeg Israel velger å angripe noen som kan måle seg med Israels våpenarsenal. Jeg antar Kina kan være en passe motstander. Kan ikke Israel skyte mot noen som kan ta igjen fremfor å henrette barn og ungdom ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg gjerne be deg, om du finner, linke til en slik artikkel.

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

Vil legge til at det er mulighet for at noen noe sted har skrevet en artikkel, men at det har havnet på selve nettavisen og ikke gjemt slik at man må søke for å finne det, har jeg ingen tro på.

Anonym poster: 6337183dd259601f7d15e2d61084b3c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker ugjerninger på begge sider, og er ikke fan av verken IDF, Hamas eller Fatah. Og palestinske ekstremister og fundementalistiske israelske bosettere er like ille. Men til syvende og sist, så ligger min sympati hos den palestinske befolkningen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...