Gå til innhold

Muslimske bønnerop godkjennes i Sverige.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Olje, gutten. Olje...

Vi hadde det helt greit før oljen ble funnet, også. Jeg er født i 1965, og jeg husker utmerket godt at vi hadde både gratis skole, gratis helsetjenester, trygd og velferd og det som var, lenge før oljeeventyret startet. Med AP som sk "statsbærende parti".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt vanskelig for å se hvordan disse eksemplene fra enkeltskoler som har besluttet seg til å gjøre tilpasninger som å skille klassene i gym, er relevante for en søknad til myndighetene om å tillate bønneutrop i det offentlige rom, og ville sette pris på en forklaring.

Hvis man leser seg gjennom disse eksemplene som det er linket til ovenfor, så ser man da også at de på ingen måte var ukontroversielle, og at bestemmelsene har møtt ganske mye motstand, både fra elever og foreldre, OGSÅ elever og foreldre med innvandrerbakgrunn. Jeg velger å se det slik at skolene har endret sin praksis pga at de opplevde at enkelte elever med muslimsk bakgrunn ble holdt borte fra undervisning. Nå møter de reaksjoner på det, og vil kanskje revurdere løsningen i tråd med DET.

Du klarer ikke se den røde tråden her ? At VÅRT samfunn gradvis endrer seg etter DERES ønsker og normer ? Gradvis, litt etter litt. Plutselig en dag våkner du opp, og tror at du bor i Mogadishu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem sitt ansvar er det ?

Mitt ?

Eller politikerne, og dermed indirekte velgerne, som tillater at vi i det hele tatt har masseinnvandring og moskeer som popper opp som paddehatter ?

Selvfølgelig ikke ditt. Du beskrev bare symptomet. DU bestemmer jo ikke lover og regler, med mindre du da stemmer på de partiene som går i bresjen for slike lovforslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke se den røde tråden her ? At VÅRT samfunn gradvis endrer seg etter DERES ønsker og normer ? Gradvis, litt etter litt. Plutselig en dag våkner du opp, og tror at du bor i Mogadishu.

Det tviler jeg ganske sterkt på. Det er ikke spesielt mange av dem, vet du. Her i landet, altså. Men jeg kan se at i tankene til enkelte av bidragsyterne i denne tråden, så er det stort sett BARE muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ganske sterkt på. Det er ikke spesielt mange av dem, vet du. Her i landet, altså. Men jeg kan se at i tankene til enkelte av bidragsyterne i denne tråden, så er det stort sett BARE muslimer.

Du skjønner virkelig ikke hva flere av innleggen vil fram til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner virkelig ikke hva flere av innleggen vil fram til..

Visst skjønner jeg det. Men det er lysår mellom å skjønne hva noen mener, og å være enig i premissene eller konklusjonen eller begge deler.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt. Men jeg kjenner at jeg blir litt oppgitt over hysteriet som folk lar seg piske opp til over at en imam har sendt en søknad. For det er faktisk ikke noe annet som har skjedd her.

Jeg kaller det ikke hysteri, men berettiget harme. Det er nok dritt vi har importert fra disse underutviklede landene. Det er viktig og nødvendig å stå kraftig imot lenge før noe som helst er vedtatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tviler jeg ganske sterkt på. Det er ikke spesielt mange av dem, vet du. Her i landet, altså. Men jeg kan se at i tankene til enkelte av bidragsyterne i denne tråden, så er det stort sett BARE muslimer.

Ikke bare er det BARE muslimer, men alle muslimene vil endre landet vårt også, det FINNES rett og slett bare muslimer som vil gjøre om norge til ett muslimsk land ifølge tankerekkene til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg må bare spørre deg, siden det virker som du er for det forslaget. Trur du virkelig vi hadde fått lov til å bygge en kirke nedi dems land? Trur ikke du at idet den første planka til kirka var satt opp, hadde vi blitt bannlyst fra landet om ikke værre. Trur du virkelig at om det hadde blitt krig her hadde de tatt oss imot med åpne armer? Ropt "Jaaa, alle nordmenn. Kom hit, dere får penger av nav, bil, hus og kirker! Vi fjerner gjerne forskjellige religiøse ting fordi dere ikke tror på det. Og by the way, vi elsker at de fleste i vår hovedstad heter Ole og Lisa".. Jeg trur nemlig at om vi hadde kommet inn i dems land, måtte vi vist hensyn til de og dems regler og religioner, og hadde ikke hatt så mye vi skulle sagt.

NEI, jeg er ikke rasist, men har et synspunkt. Det er mange flotte, flinke utlendiger i Norge, men noen drar det LITT for langt!! Og ja, det er faktisk flere utlendinger som mener at vi ALDRI hadde fått like mye goder hos de, som de får av oss. Så ikke prøv å si at jeg er rasist engang, når mange utlendiger mener det samme.

Anonym poster: efb797ed2b2cc0c78985006a7878f10e

Jeg underer meg alltid over dette argumentet.

Vi vil ikke ha deres kultur her, samtidig argumenteres det for at vi ikke vil ha deres kultur her, med at vi ikke hadde fått lov til å ha vår kultur (eller i dette tilfelle, religion) der.

Jeg klarer bare ikke å se hva dette argumentet er et forsøk på, for meg er det nemlig totalt ulogisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare er det BARE muslimer, men alle muslimene vil endre landet vårt også, det FINNES rett og slett bare muslimer som vil gjøre om norge til ett muslimsk land ifølge tankerekkene til mange.

Det er da også helt riktig.

http://www.aftenpost...icle3456633.ece

http://www.document....uslimsk_enn_ma/

Typisk for den sosiale kontrollen er at den utøves av vilt fremmede: de føler seg bemyndighet, de føler seg hjemme nok til at de kan drive selvjustis.

Det er interessant at Bobby Burner sier han merket at 9/11 var et tidsskille. Det har flere sagt, men jeg har aldri sett det gjengitt i norske aviser.

På Grønland forlater turbankledde menn fredagsbønnen i det de unge og trendy innleder en lang helg på byen. Her er byens største tetthet av khatbuler og minareter. Burner liker det kulturelle mangfoldet. Men spesielt etter 11. september 2001 har han merket en negativ utvikling: økt bruk av sosial kontroll, hijab og heldekkende kapper. Flere menn med skjegg.

–Å bli stoppet på gaten opplevde jeg som plagsomt og truende. Det var verre enn å bli slått ned. Det finnes ingen bevis for denne formen for trakassering, sier Burner.

Det er nettopp det: det finnes ingen bevis. Hvis både norske journalister og muslimene tier, kommer slike opplysninger ikke ut. De fleste lever fjernt fra virkeligheten på Grønland, de kan nok ane at noe foregår, men at det er så ille vil de færreste drømme om. Marokkanske Tetouani bruker ordet “okkupasjon”, for det fungerer som det: man påtvinger andre sin moral og levemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil Norge se ut om 20 år ?

http://www.ssb.no/in...2-04-26-08.html

Samfunnsspeilet nr. 4, 2006

Hvor stor innvandrerbefolkning har egentlig Norge?

Dette tilsynelatende enkle spørsmålet kan gis mange ulike svar. 318 500 personer som bor i Norge er født i utlandet med to utenlandsfødte foreldre. I tillegg regner Statistisk sentralbyrå (SSB) med til innvandrerbefolkningen også de 68 200 personene født i Norge med to foreldre som begge er innvandrere, det blir i alt 386 700 personer eller 8,3 prosent av landets befolkning ved inngangen til 2006. Om vi i tillegg tar med alle andre som er født i utlandet eller som har minst én forelder eller besteforelder som er det, vil det bli 760 000 eller vel 16 prosent med en viss slektsmessig bakgrunn fra andre land.

Lars Østby(1)

http://www.ssb.no/ssp/utg/200604/08/

SLIK ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da også helt riktig.

Nei, det er faktisk ikke helt riktig. Det ER ikke bare muslimer i Oslo (jeg visste ikke at diskusjonen dreide seg om bare grønland, så linkene dine sier ingenting om oslo og norge), og det ER ikke slik at hver muslim som er verken i norge, oslo eller på Grønland ønsker å endre noe som helst på norge slik det ER.

Det er greit å være redd, men innse at du faktisk tar feil når du sier det bare er muslimer og at alle muslimer ønsker å endre norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg underer meg alltid over dette argumentet.

Vi vil ikke ha deres kultur her, samtidig argumenteres det for at vi ikke vil ha deres kultur her, med at vi ikke hadde fått lov til å ha vår kultur (eller i dette tilfelle, religion) der.

Jeg klarer bare ikke å se hva dette argumentet er et forsøk på, for meg er det nemlig totalt ulogisk.

Stikkordet er dobbeltmoral. Videre så er spørsmålet hvorfor en skal la underutviklede kulturer få dra ned standarden på vår egen kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er faktisk ikke helt riktig. Det ER ikke bare muslimer i Oslo (jeg visste ikke at diskusjonen dreide seg om bare grønland, så linkene dine sier ingenting om oslo og norge), og det ER ikke slik at hver muslim som er verken i norge, oslo eller på Grønland ønsker å endre noe som helst på norge slik det ER.

Det er greit å være redd, men innse at du faktisk tar feil når du sier det bare er muslimer og at alle muslimer ønsker å endre norge.

Ca halvparten av innvandrerne i Oslo er muslimer, eller opprinnelig fra muslimske land. Det er alle muslimers plikt forsøke å innføre det islamske kalifat. Enten det er ved invasjon og erobring, eller innvandring og barnefødsler. Muslimer har også noe de kaller al-taqiya, hellig løgn, dvs de kan lyve hvis det er til islams fordel. Slik muslimene ser det er verden delt inn i to.

Dar-al Harb, krigens hus, og Dar-al-Islam, Islams hus.

Les deg litt opp på islam og muslimer. Gå direkte til kilden, kollegaen din som er muslim vil lyve deg rett opp i ansiktet uten blygsel. Sjia eller sunnimuslimene er faktisk pålagt å lyve overfor vantro, de andre er anbefalt å lyve overfor vantro.

Google søk

Norge islamsk stat.

Treff på arabisk

http://www.muslm.net...§Ø¹ØªÙ†Ø§Ù‚اً

Bruk google translate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

Stikkordet er dobbeltmoral. Videre så er spørsmålet hvorfor en skal la underutviklede kulturer få dra ned standarden på vår egen kultur.

Dobbeltmoral hos hvem?

Uansett må det være bedre å argumentere for hvorfor man ikke ønsker å ha en slik kultur her i landet, enn å argumentere med at "fordi denne kulturen er slik i hjemlandet, så må vi gjøre akkurat det samme som dem".

For det er i grunn det man sier når man argumenterer med at de ikke skal få lov til å bygge moskeer, ha bønnerop eller lignende, fordi man ikke får lov til det samme med egen religion i deres hjemland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoral hos hvem?

Uansett må det være bedre å argumentere for hvorfor man ikke ønsker å ha en slik kultur her i landet, enn å argumentere med at "fordi denne kulturen er slik i hjemlandet, så må vi gjøre akkurat det samme som dem".

For det er i grunn det man sier når man argumenterer med at de ikke skal få lov til å bygge moskeer, ha bønnerop eller lignende, fordi man ikke får lov til det samme med egen religion i deres hjemland.

synes det var tynt argument for i de fleste muslimiske landene finnes både kirke og den heldige huset for jødene osv..

Anonym poster: 9752fde6ab4798b16ead9285f1db56dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca halvparten av innvandrerne i Oslo er muslimer, eller opprinnelig fra muslimske land. Det er alle muslimers plikt forsøke å innføre det islamske kalifat. Enten det er ved invasjon og erobring, eller innvandring og barnefødsler. Muslimer har også noe de kaller al-taqiya, hellig løgn, dvs de kan lyve hvis det er til islams fordel. Slik muslimene ser det er verden delt inn i to.

Dar-al Harb, krigens hus, og Dar-al-Islam, Islams hus.

Les deg litt opp på islam og muslimer. Gå direkte til kilden, kollegaen din som er muslim vil lyve deg rett opp i ansiktet uten blygsel. Sjia eller sunnimuslimene er faktisk pålagt å lyve overfor vantro, de andre er anbefalt å lyve overfor vantro.

Google søk

Norge islamsk stat.

Treff på arabisk

http://www.muslm.net...quo;اً

Bruk google translate

Jeg skjønner at du tror at alle muslimer lever etter dette, og at alle muslimer du kjenner lyver, og det skal du gjerne få tro. De jeg kjenner, bl.a nære familiemedlemmer og noen av mine beste venner over flere år, LEVER ikke etter det du viser til her, og mener det heller ikke.

Å tro at alle muslimer leser og tolker koranen likt, er rett og slett for snevert for meg, og jeg trenger ikke lese meg opp på noe for å vite at folk er like forskjellige som deg og meg til tross for at de altså er født til en religion.

Men dette blir ikke den diskusjonen jeg meldte meg inn i, så ha en strålende lørdagskveld. ;) Im out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoral hos hvem?

Uansett må det være bedre å argumentere for hvorfor man ikke ønsker å ha en slik kultur her i landet, enn å argumentere med at "fordi denne kulturen er slik i hjemlandet, så må vi gjøre akkurat det samme som dem".

For det er i grunn det man sier når man argumenterer med at de ikke skal få lov til å bygge moskeer, ha bønnerop eller lignende, fordi man ikke får lov til det samme med egen religion i deres hjemland.

De som tar med seg sin underutviklede søppelkultur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...