Gå til innhold

Muslimske bønnerop godkjennes i Sverige.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Stakkars våre svenske venner som skal plages av bønnerop. Besøkte den tyrkiske delen av Kypros og ble vekket av bønnerop kl 5 om morgenen.

Jeg sier det bare, kan ikke de holde seg i iran og pakistan hvis de absolutt må ha bønnerop og andre muslimske ting, flytter de til et annet land får de innfinne seg med dets lands skikker

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars våre svenske venner som skal plages av bønnerop. Besøkte den tyrkiske delen av Kypros og ble vekket av bønnerop kl 5 om morgenen.

Jeg sier det bare, kan ikke de holde seg i iran og pakistan hvis de absolutt må ha bønnerop og andre muslimske ting, flytter de til et annet land får de innfinne seg med dets lands skikker

Så da er du imot religionsfrihet i norge med andre ord? Eller er det bare religioner du ikke liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert eller ikke vakkert, kirkeklokker eller ikke...

Hva jeg resgerer mest på er i grunn at aksept av friere og friere muslimsk utfoldelse innføres parallelt med at utfoldelsen av kristne tradisjoner begrenses. Som f.eks denne skolen i Drammen, i fjor, der barna ble nektet å ha på nisselue eller synge julesanger på juleavslutningen.

Vi skal "vise storsinn" og ikke legge begrensninger på andre menneskers religionsutøvelse og gjennomføring av tradisjoner. Mens det ikke stilles krav til at de samme menneskene skal vise samme åpenhet mot oss. Tvert om - de får lov til å legge de samme begrensningene på oss, som de krever, og får gjennomslag for, at vi ikke skal legge på dem.

Dette er ikke integrering, men berøvelse av frihet. Integrering må inneholde gjensidig aksept - ikke ensidig aksept fra den ene siden og ensidig mulighet til å begrense de som aksepterer, på den andre siden.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er du imot religionsfrihet i norge med andre ord? Eller er det bare religioner du ikke liker?

Det er ikke bare den hellige religionsfriheten din som er det eneste hensynet å ta! I Norge er man stort sett ikke-religiøs og det er hovedgrunnen til at det er et godt land å leve i. Folks frihet fra dette spetakkelet er det viktigste og tilrettelegging av intolerant stammekultur fra 700-tallet bør være på et absolutt minimum.

Anonym poster: 793e60ca860b13b6728a33ba9b865f69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt noe om hva jeg personlig mener om religionsfrihet, så å snakke om "din kjære" er nå litt drøyt. ;)

Er man imot religion og religionsfrihet, så er det vel bare å være ærlig om det? Jeg har ikke dømt noen for å være det jeg for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er du imot religionsfrihet i norge med andre ord? Eller er det bare religioner du ikke liker?

Religionsfrihet kan også være frihet FRA religion. De kan passe bønnetidene sine selv, og jeg vil ikke plages med bråket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Religionsfrihet kan også være frihet FRA religion. De kan passe bønnetidene sine selv, og jeg vil ikke plages med bråket.

Jeg er veldig for å ha restriksjoner på bråk fra religion jeg, men jeg mener at det da må ramme alle religioner, derfor synes jeg det er feil å nekte bønnerop på f.eks fredager, mens kirkeklokkene får ringe så mye de bare vil.

Men å skrenke ned til ett minimum, søndagskirkeklokker + bønnerop til hovedbønnen fredag hadde jeg fikset fint, eller kutte helt ut religiøst bråk, deriblant da bønnerop og kirkeklokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ha religionsfrihet, så bør de tillates. Eller vi må vurdere kirkeklokkene også.

Kirkeklokkene er mer tradisjon og kultur enn "religion" synes jeg. Jeg vil ikke avskaffe det.

Anonym poster: 4f44360e77166942842d5ef9f24bf4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi i Norge også om få år. Oslo flyttet jeg fra i 2008, og er sjeleglad jeg ikke bor der lenger. Byen er helt ødelagt. Jeg opplever det slik at skal vi være i fred for invasjonsstyrkene. så må vi langt ut på landet. Helst på fjellet eller i de dype skoger. Og ja, jeg kaller det ikke innvandring, men en invasjon. For dette er en masseinnvandring uten sidestykke i nyere tid, der de nyankomne tar seg til rette og tvinger ur-befolkningen til å innrette seg etter "Herrefolket". Ikke ulikt den tyske invasjonen i 1940. Med EN forskjell; Tyskerne invaderte med våpen, muslimene med barnevogner... Og for de som har litt tungt for det, ta en tur til Grønland og Tøyen i Oslo. Og hele Groruddalen i Oslo.

Ja det er jo supert at du flytter fra byen og hjelper til å la den ene kulturen svelge den andre. Det bidrar bare til segregering og to konkurerende kulturer. Du stikker altså av og forventer at andre skal gidde å rydde opp. Helt tullete. Nordmenn må ta ansvar for dagens tilstand i Oslo også. I stedet for å faktisk stå opp for deg selv og det du tror på stikker du altså av og forventer at regjeringene som blottlegger din egen frykt skal stille opp for deg etterpå.. Jeeez....I mitt nabolag flyttet det in tre muslimske familier. Der to av dem virka veldig fundamentalistiske og den tredje ganske liberal. Ingen her tok noe hensyn til urimelighetene deres og så klart fra hvordan ting gjøres her i Norge, den ene familien flyttet på seg, den andre tilpasset seg og den tredje var grei fra før av. Værre er det ikke, og ikke kom her og syt å spre din fremmedfrykt når du allerede har demonstrert den med din egen feighet.

Anonym poster: de9574dea78739279ac60da418d75c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i tyrkia og bodd med disse bønneropene noen uker og de høres godt !!! tror ikke svenskene vet hva de driver med nå.Det er veldig høyt, det første bønneropet startet klokken 0600 om morgenen, og sånn pågår det 5 ganger om dagen, den siste for dagen er vel rundt ti tiden om jeg ikke husker feil.herre jemina, ja ja hvis det kommer til oslo, så føles det ikke akkurat som å bo i et kristent land for de bønneropene kommer da garantert til å høres over hele oslo.I hvertfall store deler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare poengetere at disse bønneropene, for de som ikke vet det, ropes ut i en høyttaler som høres over et meget stort område, det høres godt ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo supert at du flytter fra byen og hjelper til å la den ene kulturen svelge den andre. Det bidrar bare til segregering og to konkurerende kulturer. Du stikker altså av og forventer at andre skal gidde å rydde opp. Helt tullete. Nordmenn må ta ansvar for dagens tilstand i Oslo også. I stedet for å faktisk stå opp for deg selv og det du tror på stikker du altså av og forventer at regjeringene som blottlegger din egen frykt skal stille opp for deg etterpå.. Jeeez....I mitt nabolag flyttet det in tre muslimske familier. Der to av dem virka veldig fundamentalistiske og den tredje ganske liberal. Ingen her tok noe hensyn til urimelighetene deres og så klart fra hvordan ting gjøres her i Norge, den ene familien flyttet på seg, den andre tilpasset seg og den tredje var grei fra før av. Værre er det ikke, og ikke kom her og syt å spre din fremmedfrykt når du allerede har demonstrert den med din egen feighet.

Anonym poster: de9574dea78739279ac60da418d75c23

Heller "feig" som du sier, enn å mistrives. Og vi som "stemmer med føttene" og lar de andre ta over, fordi det er utrivelig, det er politikerne som styrer som lar utviklingen skje. Og velgerne som stemte på dem.

Du bruker dessuten begrep som fremmedfrykt, som betyr frykt for det ukjente. Jeg vil tro at det er motsatt, mange flytter pga frykt for det kjente. Dvs. de har fått føle masseinnvandringens bakside på kroppen.

http://www.osloby.no...en-7006190.html

Eller hva vil du si til saken jeg linket til over ? Nå er ikke jeg homofil, men problematikken er likevel den samme. Når en bydel eller by blir utrivelig, så velger de som har muligheten ofte å flytte.

Forøvrig, du etterlyser at jeg og andre nordmenn må ta ansvar og rydde opp. Det vil skje, men ikke ennå. Jeg, og de fleste andre har de vettet i behold. Men en dag vil strikken ryke for folks tålegrense, og hverken menigmann eller politi vil bry seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært i tyrkia og bodd med disse bønneropene noen uker og de høres godt !!! tror ikke svenskene vet hva de driver med nå.Det er veldig høyt, det første bønneropet startet klokken 0600 om morgenen, og sånn pågår det 5 ganger om dagen, den siste for dagen er vel rundt ti tiden om jeg ikke husker feil.herre jemina, ja ja hvis det kommer til oslo, så føles det ikke akkurat som å bo i et kristent land for de bønneropene kommer da garantert til å høres over hele oslo.I hvertfall store deler .

Mange boliger vil også synke drastisk i verdi. Jeg ville ikke kjøpt en bolig i nærheten av en moske om jeg fått den kastet etter meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi slitt i alle år med de #¤!¤#"¤ kirkeklokkene og så skal en begynne å tillate dette forkastelige og plagsomme maset fra en religion og kultur som re preget av ekstrem inhumanisme og kvinnehat? Jeg håper virkelig at noen river ned hele en forbanna moskéen og krever å få slippe å få tredd søppelkultur ned over hodet.

Og for registeret, dette er en mild reaksjon sammenlignet med hva en vil oppleve om en prøver å sette opp en kirke i de drittlandene disse folka kommer fra.

Endret av BM2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo supert at du flytter fra byen og hjelper til å la den ene kulturen svelge den andre. Det bidrar bare til segregering og to konkurerende kulturer. Du stikker altså av og forventer at andre skal gidde å rydde opp. Helt tullete. Nordmenn må ta ansvar for dagens tilstand i Oslo også. I stedet for å faktisk stå opp for deg selv og det du tror på stikker du altså av og forventer at regjeringene som blottlegger din egen frykt skal stille opp for deg etterpå.. Jeeez....I mitt nabolag flyttet det in tre muslimske familier. Der to av dem virka veldig fundamentalistiske og den tredje ganske liberal. Ingen her tok noe hensyn til urimelighetene deres og så klart fra hvordan ting gjøres her i Norge, den ene familien flyttet på seg, den andre tilpasset seg og den tredje var grei fra før av. Værre er det ikke, og ikke kom her og syt å spre din fremmedfrykt når du allerede har demonstrert den med din egen feighet.

Anonym poster: de9574dea78739279ac60da418d75c23

Tror ikke det er så enkelt. Voksne kan kanskje holde ut med innvandrerne, men ikke barn. Det er et helvete for norske unger å være den eneste eller kanskje en liten minoritet blant en stor majoritet av innvandrerunger. Derfor er det da også først og fremst familier med barn som flytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er veldig for å ha restriksjoner på bråk fra religion jeg, men jeg mener at det da må ramme alle religioner, derfor synes jeg det er feil å nekte bønnerop på f.eks fredager, mens kirkeklokkene får ringe så mye de bare vil.

Men å skrenke ned til ett minimum, søndagskirkeklokker + bønnerop til hovedbønnen fredag hadde jeg fikset fint, eller kutte helt ut religiøst bråk, deriblant da bønnerop og kirkeklokker.

Fint! Jeg lever veldig godt md et totaltforbud når det kommer til religiøs og annen overtroisk støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært i tyrkia og bodd med disse bønneropene noen uker og de høres godt !!! tror ikke svenskene vet hva de driver med nå.Det er veldig høyt, det første bønneropet startet klokken 0600 om morgenen, og sånn pågår det 5 ganger om dagen, den siste for dagen er vel rundt ti tiden om jeg ikke husker feil.herre jemina, ja ja hvis det kommer til oslo, så føles det ikke akkurat som å bo i et kristent land for de bønneropene kommer da garantert til å høres over hele oslo.I hvertfall store deler .

Det er jo ikke "svenskene" som sådan som bestemmer dette. Det er en liten elite blant svenskene som bestemmer dette. Og denne lille svenske eliten vet veldig godt hva de driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint! Jeg lever veldig godt md et totaltforbud når det kommer til religiøs og annen overtroisk støy.

Relegionsfriheten kan også begrenses til den private sfære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Kirkeklokkene er mer tradisjon og kultur enn "religion" synes jeg. Jeg vil ikke avskaffe det.

Anonym poster: 4f44360e77166942842d5ef9f24bf4ce

Det må du gjerne mene, jeg mener det er en irriterende tradisjon som bør avskaffes.

Det er vanskelig med ting som går på folks følelser for ting ;)

Jeg synes en gang i uka er helt greit, og gjerne innenfor et "normalt" tidsrom, altså på en tid da de fleste er våkne og i gang med dagen. Så jeg synes kirkeklokker på en søndag, og et bønnerop til hovedbønnen på fredag er helt greit. Men det er jo min mening basert på min synsing rundt temaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...