Gå til innhold

Lipstick venter leveranse


Lipstick

Anbefalte innlegg

Lilleprinsen ligger nå godt til i hodeleie. :) Han ligger på siden med baken opp mot ribbeinet mitt og beina mot venstre side av magen, derav kjenner jeg nå alle sparkene der, mens han i blant strekker og vrir på seg slik at det buler ut også på venstre side av magen. Hodet var ikke festet, men jordmor mente det ikke ville være noen fare om vannet skulle gå nå siden han ligger med hodet ned i bekkenet.

Gutten er fortsatt større enn gjennomsnittet, men har ikke vokst så fryktelig mye i løpet av to uker. Hodet var faktisk mindre i omkrets enn sist, hehe. Det beviser vel bare at jeg ikke kan tro fullt og helt på alle vekstkontrollene... Uansett er den lille rund og god over magen, men er ikke så veldig lang i beina. Summert kommer han ut som 24% større enn snittet, og sies å veie rundt 2300 gram nå.

Han har det visstnok godt og trygt i magen. For første gang ever var urinprøven min uten spor av sukker, så den var faktisk helt fin. Hjertelyden hans var nydelig, og han hadde hikke da den ble utført. Så da fikk jeg også bekreftet at de rytmiske dunkene fra magene virkelig ER hikke. Lillingen min har det flere ganger for dagen så jeg synes litt synd på han, det er jo så slitsomt, hehe. Det er derimot helt ufarlig og veldig normalt at fostre har dette.

Hba1c har tydeligvis låst seg fast på 6.1%, og jeg klager ikke! Siden det skal være under 7% i svangerskapet skal jeg være godt fornøyd.

Legen min spør alltid om jeg trenger sykemelding, og selv om jeg iblant føler at jeg desperat trenger det, klarer jeg alltid å motstå når jeg er hos henne. Nå tenker jeg at det nærmer seg permisjon likevel. Jeg har en hel uke på jobb neste uke, deretter tre dager hvorav jeg skal på Haukeland halve tirsdagen og barnehagen stenger klokken 12 på onsdagen. Så er det fri i nesten en uke, før jeg hopper i den siste arbeidsuken min på sånn cirka ett år. Den uken er bare fra tirsdag til fredag, og jeg avspaserer torsdagen på grunn av 37-timers kontroll og mange timer til overs. Sååå, i følge mitt eget regnestykke er det bare 10 dager igjen å jobbe før den etterlengtede permisjonstiden <3

Snakket dessuten både med sosionom på sykehuset og med en rådgiver på nav på torsdag. Alle vil hjelpe meg til å finne ut av rettighetene mine, og jeg gråter mens jeg drukner i søknadspapirer og informasjon om hva enslige forsørgere kan kreve. Jeg får vite at det er fare for at jeg likevel ikke får foreldrepenger, så må da ut i prosessen med å søke engangsstønad, overgangsstønad, dobbel barnetrygd, bidragsforskudd og evt bostøtte... Masse styr, og jeg kjenner samme lysten til å gi opp søknadspapirene som jeg hadde til å gi opp matteleksene mine i 5 klasse på barneskolen. Det er en komplisert affære som krever informasjon som ikke eksisterer i min hjerne, f.eks. må jeg ha fødselsnummeret til barnefar. Som irsk statsborger har han ikke engang dette. Adressen hans kan jeg lett få tak i ved å spørre han, men siden han har flyttet 6 ganger siden jeg forlot London og helt sikkert kommer til å flytte igjen før søknadene mottas, er det kanskje ikke poeng i å be om noen adresse. Jobbene hans blir jo også byttet ut sånn cirka en gang i uken. Mye styr altså. Og i overkant mange graviditetshormoner. Noen dager har jeg helt vondt av babyen i magen for at jeg omtrent ikke gjør annet enn å bekymre meg og grine. :P Skulle ønske livet var en heis og at jeg selv kunne trykke på knappene. Da hadde det bare vært en vei å gå - oppover. :)

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søtnos det må jo berre ordne seg. Men er forvirrende med å finne ut av. Graviditetshormoner er du ikkje åleine om. Du får berre bruke den siste adressen han oppgir før du må levere papira. Så må du finne ut dette kva ein gjere når far mangler fødselsnr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg nok på et vis, Fru Edderkopp! :)

Jeg fikk akkurat sjokkmeldingen fra ped lederen min om at en av sjefene på jobben min er innlagt på sykehuset med en alvorlig hjerneblødning. Respiratoren hennes vil bli slått av i kveld, da operasjonen mislyktes og hun likevel ikke vil overleve. Det er ufattelig tragisk og uvirkelig at dette kan skje med en tilsynelatende frisk kvinne i 30-40 årene som helt oppegående og smilende ønsket oss god påske på fredag. Det vil bli arrangert minnestund i barnehagen klokken 18 i kveld. Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal delta. Føler jo at jeg burde det i respekt for henne, men har vært kvalm og uvel siden jeg fikk vite om det, og er usikker på hvordan jeg vil takle forsamlingen på jobben høygravid og full av hormoner.

Fra en ting til en annen fikk jeg gjort masse praktisk i går. Kjøpte en fin vippestol fra Baby Bjørn av en nabo, var på Mammashop i byen og fikk kjøpt meg ammegenser og amme-bh (til tidenes beste komfort, og en pris jeg helst vil glemme), leketeppe fra fotballaget Brann og forsinket bursdagsgave til en venninne. NÅ er baby-innkjøpslisten nesten komplett!

Fødebagen er også godt i gang, Skriver likegodt listen her.

Til meg:

* Noen amme-bh'er

* Ammegenser

* Singlet

* Mammabukse

* Sokker

* Noen store bomullstruser

* Morgenkåpe

* Tøfler

* Tannbørste

* Tannkrem

* Dr Greves intimvask

* Intimservietter

* Shampoo og balsam

* En mild bodylotion

* Deodorant

* Sminkeservietter

* Store bind

* Ammeinnlegg

* Brystvortesalve

* Børste

* Sminke

* Mobil og mobillader

* Lommebok

* Helsekort for gravide

* Mp3-spiller

* Fotoapparat med fulladet batteri

* Noe å lese i

* Diabetesmedisin og utstyr

* Tørket frukt

* Sjokolade

* En 0.5 l flaske med drikke

Til babyen:

* Et par bleier

* Våtservietter

* Gulpekluter

* Body & bukse i str 50

* Body & bukse i str 56

* Sparkebukse i str 56

* Jakke/genser i str 56

* Bomullslue

* Sokker

* Strømpebukse

* Babyteppe

* Smokk

* Bilstol

Nesten i mål! :)

Har også fått en voldsom lyst over meg til å foreta en grundig rengjøring og opprydning av leiligheten, samt å bake boller som jeg hiver i frysen og har klar til eventuelle besøk etter at lillegutt har kommet. Gleder meg veldig til å få god tid til redebygging i det permisjonen starter i begynnelsen av april. På jobben hadde jeg med meg fulle påskeegg og kort til kollegaene på avdelingen i går som en liten avskjedsgave, og har handlet inn gave til barnegruppen som de skal få åpne når jeg slutter. Skal også bake muffins eller sjokoladekake, så blir det kosedag på avdelingen.

Klarer derimot ikke få tankene helt bort fra kollegaen min. Fine, unge kvinnen. Uvirkelig hvor skjørt livet er...

Endret av Lipstick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for i går. Bagen her er ikkje starta på. Håper du koser deg i påska. Tenk no er det ferie så litt jobb på deg, så starter permisjonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lige så Frøken! :) Ja, heldigvis starter permisjonen snart! ;)

Det er uansett ganske deilig og avslappende å ha påskeferie. Tilbringer den hjemme hos foreldrene mine. Søsteren og nevøene mine er her også. Vi slækker stort sett hele dagen! Har ikke en gang vært ute i dag, så så lat har jeg vært.

Jeg har ikke snakket med barnefar siden onsdag forrige uke. Han har ikke vært inne på What'sApp side den 23, og heller ikke lest meldingen jeg sendte han der for noen dager siden. Ble litt nysgjerrig på om det hadde skjedd noe i går, for han pleier å være inne på app'en hver dag. Ringte et par ganger og kom rett til talepostkassa. Nysgjerrigheten min fikk meg da til å krype til korset og logge meg inn på Facebook bare for å se om han hadde skrevet noe om at han hadde mistet mobiltelefonen sin, e.l. Når jeg logger inn er han pålogget, og jeg ser på profilen hans at han har vært superaktiv de siste dagene, uten at han har skrevet noe om mobilen da. Sjekker raskt hva som har hendt med vennene mine siste tiden før jeg stille deaktiverer meg på nytt. Finner ut at jeg bare blir deprimert igjen av å være der, av å nok en gang bli tilskuer til oppdateringene til bf, orker ikke å vite.. Humøret har ikke vært helt på topp siden i går. Så uten å egentlig vite om fyren har fått seg ny mobil, mistet den gamle, eller blokkert meg, vet jeg hvert fall at han lever i beste velgående, og det er alt jeg føler behov for å vite akkurat nå.

Ellers var jeg på 36-ukers kontroll på KK igjen på tirsdag, hvor veksten til lillegutt nok en gang ble målt og kontrollert. Det var den samme damen som undersøkte meg denne gangen som forrige gang, og hun sa hun husket meg godt. Tingen er bare at hun påstår at lillemann var mindre enn gj.snittet sist, og at han har vært det nesten hele tiden. Det er jo ikke riktig! Gynekologen som tok vekstkontroll de to gangene før mente jo at han var stor for alderen sin! Når det er sagt førte ikke han noen ting i helsekortet mitt da, han brukte mikrofon og dikterte inn i datasystemet sitt. Jeg blir såå forvirret. Uansett, gutten min var 2690 gram i uke 35+4, ligger litt under snittet i vekst og ser ut til å ha det bare bra. Hodet er fortsatt plassert i bekkenet, og han ligger med ansiktet vendt ut mot magen. Tviler nå sterkt på at de gidder å sette meg i gang nå som han ikke er så stor som først antatt, så jeg må vel vralte rundt til sent i april før jeg får lov å bli mamma :P Litt irriterende, men så lenge gutten min har det fint skal jeg heller smøre meg med tålmodighet mens jeg aktivt veksler mellom redebygging og fødselsoppladning i permisjonstiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det siste dag på "jobb" på en goood stund, jippi! Bare det at det ikke er jobb, skal i stedet i begravelse for styrerassistenten sammen med resten av kollegane mine. Regner med at det blir ufattelig trist... Men kommer til å angre om jeg lar være å dra.

Så i dag var det siste gang jeg var på jobb i barnehagen. Siste gang jeg lå på alle fire og plukket opp leker fra gulvet etter at barna var gått hjem. Siste gang jeg løftet de tunge benkene opp på bordene. Japp. Det er de to tingene som er mest slitsomt. For all del bittelitt vondt å stå opp for å dra på jobb også tidlig om morningen. :P Skal ikke si at jeg tror mammatilværelsen kommer til å gå som en drøm heller, håper nesten ikke det, for da vil jeg vel aldri jobbe igjen :P Uansett skal det bli godt å få litt tid på å lade opp batteriene til fødsel og baby.

Jeg var på 37-ukers kontroll i dag også. Vesle klumpen ligger fremdeles i bevegelig hodeleie. SF-målet hadde ikke økt siden sist, så jeg fikk jammen lurt meg til vekstkontroll i dag også. På den så alt helt fint ut. Lille Aiden var målt til å være omtrent gjennomsnittelig i dag, på rundt 2900 gram. Altså like tung som jeg var da jeg ble født i uke 38... Neste uke er jeg selv 38 uker på vei, og skal da få sparketest osv. Det kan bli spennende. Terminen er nærmere enn noensinne, men føles nesten lengre unna enn aldri før. Jeg som satset på et midt-i-april barn, føler mer på meg at det blir et nesten-mai-barn. Forskjellen føles uendelig. Var også til jordmora som alltid klarer å få meg til å grine. Ikke det at hun på noen måte er slem, hun er verdens skjønneste... Nå skal det ikke så mye til å skru på krana her heller da. Alt hun trengte å spørre om i dag var hvordan det gikk mellom meg og barnefar og om det som skjedde gikk innpå meg. Så spurte hun om jeg hadde fått svar på om permisjonen gikk i boks. Vi snakket også litt om amming og fødsel, og om barselstårer. "De første to ukene etter fødselen regnes som en unntakstilstand. Da er det helt normalt å gråte for alt." Vel... da blir det ikke så forskjellig fra hvordan jeg har hatt det de siste 9 månedene. Hele svangerskapet mitt har vært en unntakstilstand.

Resten av dagen og arbeidsdagen gikk litt bedre. Det som er fint med å jobbe, er å distrahere meg selv vekk fra tanker om barnefar, vekk fra bekymringer om hvordan ting vil bli and so on. I går hadde jeg med gave til barnegruppen og sjokolademuffins til alle de små. I dag var det jeg som fikk gaver. Av gjengen på avdelingen fikk jeg vippestol (!), flaske og rangle, samt en perm med bilder av meg selv, barna og kollegaene på avdelingen, og en fiiin bok hvor barna hadde tegnet hver sin tegning av meg med baby i magen. Må flire godt hver gang jeg blar i den. Med andre ord var det fantastisk koslige og gjennomtenkte gaver - hadde absolutt ikke forventet vippestolen! :D Fikk også gave av en liten jente på avdelingen, en skjønn liten pysjamas til gutten min. Ble rørt ;)

Har fortsatt ikke snakket med barnefar forresten. Han er aktiv på Facebook, men mottar ikke What'sApp meldinger, så regner faktisk med at han har blokkert meg. Sannsynligvis skjelver han mer og mer i buksene jo nærmere fødselen kommer. Lurer på om han sletter meg fra Facebook også når babyen kommer til verden... Har uansett bestemt meg for å ringe til foreldrene hans og fortelle dem om babyen når han har kommet. De får velge selv om de vil ha med babyen å gjøre eller ikke, jeg vil bare at de skal vite at han finnes. Han har ikke bedt om å bli født, og uansett hvordan barnefar takler det, er babyen deres barnebarn. De har rett til å få vite at han finnes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor klem vennen min. Du gjør rett i å ringe dei. Dei fortjener å vite. Merkelig at han ikkje har blokkert oss på Facebook. Eg kommer til byen i kveld skal møte k vennine. Vil se deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klemmer og støtte, jenter! :klem:

Jeg nyter min første offisielle permisjonsdag. Har hatt det såå avslappende og deilig. Stod opp i 9-tiden for å se "Fødeavdelingen" på Fem mens jeg spiste frokost og drakk litt te, deretter så jeg et program på TV2 som også handlet om fødsler, "Begynnelser" heter dokumentarserien. Jeg gråt hver gang et barn ble født i programmene. Har også vasket tre maskiner med klær, fått ryddet en del, vasket på toalettet og støvsugd alle gulvene. I går tok jeg glansvask av håret, noe som trengtes. Det gjorde seg. Skulle ha klippet og stylet håret også, men foreløpig må jeg klare meg med glansvasken.

Så nå skal jeg straks i gang med gulvvask. Kanskje jeg til og med baker boller senere. Hvis jeg gidder. Det er jo fort gjort. Og smaker godt ;)

Den eneste turen ut i dag har vært for å tømme bosset og hente posten. I posten fikk jeg brev fra Nav. Der lå det vedtak om foreldrepenger. "Du får foreldrepenger ved fødsel med en dekningsgrad på 100 prosent fra og med 080413 til og med 280214." Det var en enorm lettelse! :hjerte: Fikk restskatt i år også, så er bare godt å vite at det kommer penger inn på kontoen som kan dekke både de sure utgiftene og de nødvendige. Kan ikke leve fra måned til måned lenger nå som jeg snart har et barn å ta vare på.

Barnefar ringte meg på lørdag. Han hadde hatt telefonen sin inne til reperasjon siden før påske. Jeg trodde han hadde blokkert meg fra telefonen sin siden jeg ikke fikk fatt i han. Sånn kan det gå. Da ser det hvert fall ut til at jeg får gitt han beskjed når babyen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, søta!! :klem1: Ja, det pleier vanligvis å ordne seg på et vis, men skal innrømme at jeg var bekymret når jeg egentlig hadde to uker for lite av seks måneder og fikk ulikt svar fra alle om jobben i England kunne taes med i beregningen. Sååå glad det gikk i orden!!

Har noen veldig rolige dager med magen denne uken. Nå har jeg gjort ferdig ukens vask da, måtte ta i et skikkelig tak i dag syntes jeg. I dag kom det nemlig folk fra SMP consult for å filme kriker og kroker i leiligheten i forbindelse med bybaneutbyggingen. Sprengingsarbeidet starter i om ikke så lenge og derfor har det blitt bestemt at de skal filme innsiden av alle hus som ligger 100 meter eller kortere unna der hvor bybanen skal gå. Så nå var det akkurat en fremmed mann med kamera inne i leiligheten og filmet både her og der, og da var jeg litt glad det så representabelt ut her inne.

Det er ingen verdens tegn til fødsel på gang her. Selv om jeg straks er 38 uker på vei og det sies at det er like naturlig å føde i uke 38 eller 42 som på termindagen. Jeg kan egentlig ikke tro at jeg har en kjempestor baby i magen i det hele. Disse kynnerne er veldig hyppige for tiden da... Føles ut som om magen er knallhard minst hvert femte minutt. Det begynner å bli ganske ubehagelig, hvert fall hvis jeg akkurat da skal ta på meg sokker, da må jeg vente til kynneren går over, ellers klarer jeg ikke å bøye meg langt nok ned.

Er fryktelig spent på kontrollen i morgen. Lurer på hvordan denne CTG-testen (sparketest) fungerer og så lurer jeg på om de denne gangen kan si noe om de vil indusere fødselen tidligere enn evt dagen etter termin ;) På den ene siden gleder jeg meg så fryktelig til å endelig få se hvem denne lille mageboeren er, på den andre siden har jeg begynt å grue meg til fødselen, samt at jeg trenger noen dager til å hvile meg på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og sniker litt :-) Tenkte å komme med noen klær til deg en dag...er litt 'burde burde' her...så kanskje til helga ;-) Spennende tid du har foran deg da. Og den der ctg-testen er ikke noe å grue seg til ihvertfall. Du får et belte rundt magen som måler hjertelyden, og en ting du skal trykke på hver gang det er spark. Så sitter du der og slapper av en halvtime eller noe sånn, mens du trykker på knappen. Og skjønnerog veldig godt at du tenker på fødselen. Jeg kunne gjort det igjen i morgen - så har ingen skrekkhistorier å dele ihvertfall. Bare tre fantastiske opplevelser. Og begge de to eldste ble født på 37+5...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom og sniker litt :-) Tenkte å komme med noen klær til deg en dag...er litt 'burde burde' her...så kanskje til helga ;-) Spennende tid du har foran deg da. Og den der ctg-testen er ikke noe å grue seg til ihvertfall. Du får et belte rundt magen som måler hjertelyden, og en ting du skal trykke på hver gang det er spark. Så sitter du der og slapper av en halvtime eller noe sånn, mens du trykker på knappen. Og skjønnerog veldig godt at du tenker på fødselen. Jeg kunne gjort det igjen i morgen - så har ingen skrekkhistorier å dele ihvertfall. Bare tre fantastiske opplevelser. Og begge de to eldste ble født på 37+5...;-)

Hei! Sender deg en pm etterpå :)

Nei, CTG-testen var ikke skummel. Legen var godt fornøyd med resultatet, tross for at den ellers så aktive lillegutt er en luring og selvfølgelig la inn en god cat nap akkurat under sparketesten, så jeg fikk ikke trykket på knappen så veldig mange ganger. :P Men alt så fint ut! Godt du ikke har noen skrekkhistorier å dele. Er egentlig litt mettet på fødselshistorier hvor det såvidt har gått bra, og trenger ikke det akkurat nå ;) Artig at dine kom før uke 38 ;) Ser ikke for meg noen spontan fødsel her i grunn, men blir i gangsatt innen den 28. april hvis jeg ikke føder før. Neste torsdag skulle jeg få en dato for igangsettelse, så det blir spennende ;)

Oj spent på korleis det går i dag!

Heisann! Som sagt, det gikk veldig fint :) Og siden alt så fint ut, hadde ikke sykehuspersonalet hastverk med å sette fødselen min i gang. :P Men indremedisineren avkreftet det jordmor har sagt tidligere om at jeg skal gå over termin. Hun sa at det senest ble den 28. Og akkurat hvilken dato det ble, skulle gynekologen som foretar vekstestimering neste torsdag få bestemme.. Jeg har liten tro på at det skjer i løpet av en helg, men tipper de vil gå så nær termin som mulig, så kanskje torsdag 25 eller fredag 26. Ønsker jeg var et klarsynt orakel som visste akkurat når ting vil sette i gang, men nei, magefølelsen min sier meg absolutt ingenting.

Gutten min ligger fremdeles i bevegelig hodeleie og har det godt i sin mørke, varme hule. Urinprøven var negativ uten spor av hverken sukker, protein eller hvite blodlegemer. Blodtrykket er også helt okei. 120/80. Hjertefrekvensen til tassen ligger på rundt 140. Ser altså ut til at kysten er klar for enda en uke på hjemme på sofa'n med god samvittighet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel helst det at man bare hører om skrekkhistoriene da.. Men her har det gått superfnt hver gang. Minstesnuppa kom ikke før på 40+0 da... Og det var iiiingen tegn på fødsel da jeg la meg klokka to om natten - fikk nemlig ikke sove om jeg la meg før...og da jeg våknet får å gå på do halv fem (var halv fem hver eneste natt), så gikk vannet. Og fire timer etterpå var hun ute ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj tenk om eg ikkje har født ( skal prøve å ikkje snike i køen) og er i form og eg var der rundt fødsel. Det hadde vore fint, tviler litt men. Eg ringer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er vel helst det at man bare hører om skrekkhistoriene da.. Men her har det gått superfnt hver gang. Minstesnuppa kom ikke før på 40+0 da... Og det var iiiingen tegn på fødsel da jeg la meg klokka to om natten - fikk nemlig ikke sove om jeg la meg før...og da jeg våknet får å gå på do halv fem (var halv fem hver eneste natt), så gikk vannet. Og fire timer etterpå var hun ute ;-)

Takk nok en gang for alle de flotte klærne og et koslig besøk!! Trodde jeg hadde tømt posen da du var her, men nei ;) Det var overveldende og vil helt klart komme til nytte. :)

oj tenk om eg ikkje har født ( skal prøve å ikkje snike i køen) og er i form og eg var der rundt fødsel. Det hadde vore fint, tviler litt men. Eg ringer snart.

Vi snakkes på telefonen i morgen! Er spent på hvordan det vil gå med deg på ultralyden ;) hihi..

Masse lykke til når fødselen kommer!! :blomst:

Tusen takk for det :blomst: Og gratulerer med første milepæl - altså 12 fullgåtte uker! Uansett om du har hatt plager eller ikke i første trimester kan jeg nesten garantere deg at du vil føle deg bedre fremover :D

_________

I dag var jeg på poliklinikken på KK Haukeland for kanskje siste gang, i alle fall i dette svangerskapet. Fikk ikke sove i natt, så stod opp i halv fem tiden og tok meg like så greit en lang dusj og litt frokost før jeg dro på kontroll, og jeg var selvfølgelig først i køen siden jeg var så tidlig avgårde. Nå har jeg vært der så mange ganger at de ansatte husker hva jeg heter og hvilken situasjon jeg er i. Jordmoren inviterte meg til å komme bort med babyen for å hilse på når jeg har født. De er veldig koslige der! :)

Som vanlig fant de ingenting skremmende med min eller babyens helse. Han er beregnet å veie rundt 3300 gram nå, og er fortsatt litt liten i lengden og stor om magen, men vokser uansett etter sin egen kurve. Jeg er spent på hvilke mål han får når han kommer ut og om det legen sier stemmer.

For nå er det ikke lenge til!! Helgen som kommer blir ganske spesiell, nemlig min siste helg som barnløs! Neste fredag, den 26.04.13 kl 08.30 blir jeg satt i gang. Og jeg får ikke dra hjem uten baby ;) Hihi. Er akkurat 40 uker på vei den dagen, og håper jeg da er såpass moden at fødselen er over i løpet av fredagen. Fredagsbarn gjør alle glade, har jeg hørt. ;) Spurte om jeg kunne bli igangsatt før helgen fordi det var mest praktisk. Mamma og pappa vil jo gjerne være i nærheten, og da kan også søstrene mine - og de som vil, komme bort og se han mens han er helt fersk. :) Håper også det er litt færre fødende i helgen så jeg får enerom, men tør ikke håpe for mye.

En hel uke er det altså igjen. (Hvis ikke showet starter før). Hva skal jeg gjøre på da?

* Gjøre ferdig innkjøpene

* Bake kanelboller

* Sove så mye jeg orker

* Ta meg laaaange dusjer

* Ta ansiktsmaske

* Vaske ferdig alt babytøyet og sortere det etter størrelse

* Vaske vinduene

* Hente vippestolen i barnehagen

* Spise på restaurant i helgen

* Gjøre knipeøvelser, hihi

* Rydde litt i boden

* Levere selvangivelsen

* Sette meg skikkelig inn i rettighetene mine som enslig forsørger og fylle ut søknadsskjema for utvidet barnetrygd, osv.

* Gjøre leiligheten klar til neste helg når jeg skal på sykehuset, og foreldre og søster skal bo her i leiligheten

Er full av følelser!!! Gleder meg sånn til å se min lille! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det :blomst: Og gratulerer med første milepæl - altså 12 fullgåtte uker! Uansett om du har hatt plager eller ikke i første trimester kan jeg nesten garantere deg at du vil føle deg bedre fremover :D

_________

I dag var jeg på poliklinikken på KK Haukeland for kanskje siste gang, i alle fall i dette svangerskapet. Fikk ikke sove i natt, så stod opp i halv fem tiden og tok meg like så greit en lang dusj og litt frokost før jeg dro på kontroll, og jeg var selvfølgelig først i køen siden jeg var så tidlig avgårde. Nå har jeg vært der så mange ganger at de ansatte husker hva jeg heter og hvilken situasjon jeg er i. Jordmoren inviterte meg til å komme bort med babyen for å hilse på når jeg har født. De er veldig koslige der! :)

Som vanlig fant de ingenting skremmende med min eller babyens helse. Han er beregnet å veie rundt 3300 gram nå, og er fortsatt litt liten i lengden og stor om magen, men vokser uansett etter sin egen kurve. Jeg er spent på hvilke mål han får når han kommer ut og om det legen sier stemmer.

For nå er det ikke lenge til!! Helgen som kommer blir ganske spesiell, nemlig min siste helg som barnløs! Neste fredag, den 26.04.13 kl 08.30 blir jeg satt i gang. Og jeg får ikke dra hjem uten baby ;) Hihi. Er akkurat 40 uker på vei den dagen, og håper jeg da er såpass moden at fødselen er over i løpet av fredagen. Fredagsbarn gjør alle glade, har jeg hørt. ;) Spurte om jeg kunne bli igangsatt før helgen fordi det var mest praktisk. Mamma og pappa vil jo gjerne være i nærheten, og da kan også søstrene mine - og de som vil, komme bort og se han mens han er helt fersk. :) Håper også det er litt færre fødende i helgen så jeg får enerom, men tør ikke håpe for mye.

En hel uke er det altså igjen. (Hvis ikke showet starter før). Hva skal jeg gjøre på da?

* Gjøre ferdig innkjøpene

* Bake kanelboller

* Sove så mye jeg orker

* Ta meg laaaange dusjer

* Ta ansiktsmaske

* Vaske ferdig alt babytøyet og sortere det etter størrelse

* Vaske vinduene

* Hente vippestolen i barnehagen

* Spise på restaurant i helgen

* Gjøre knipeøvelser, hihi

* Rydde litt i boden

* Levere selvangivelsen

* Sette meg skikkelig inn i rettighetene mine som enslig forsørger og fylle ut søknadsskjema for utvidet barnetrygd, osv.

* Gjøre leiligheten klar til neste helg når jeg skal på sykehuset, og foreldre og søster skal bo her i leiligheten

Er full av følelser!!! Gleder meg sånn til å se min lille! :danse:

Takker! Siden jeg allerede har bekkenløsning så håper jeg at det blir bedre fremover (skal til legen mandag), men akkurat nå har jeg ingen andre gravid-plager ;)

Hvorfor blir fødselen din satt i gang? Har ikke lest hele dagboka di. Ha en super helg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...