Dine Skrevet 8. februar 2013 #121 Del Skrevet 8. februar 2013 Åja, så bra Deilig med alt som er gratis, det er nok av andre utgifter. Da håper jeg at jeg slipper å betale. Ha en strålende flott fredag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 10. februar 2013 Forfatter #122 Del Skrevet 10. februar 2013 Idag fikk både jeg og mannen akutt lyst på noe godt og fant ut at vi ikke hadde egg. Da fant jeg en oppskrift på det søte liv som var litt spesiell, men som tydeligvis skulle være god, og vi hadde akkurat ingredienser til den! Jeg ble overlykkelig! Så nå har mannen laget noe som heter crazy chocolate cake! Spent på den! I helga har vi tatt det med ro, laget god hjemmelaget middag (lasagne igår og pai idag), også var vi på ikea en tur igår og skulle kjøpe sprinkelseng, men så hadde de den typisk ikke når vi skulle hente den på lager. Det syns jeg skjer veldig ofte på Ikea. Men vi fikk i det minste kanelboller da;-) Imorgen er det time hos fysioterapeut hvor vi skal myke opp i setemusklatur og rygg. Spent på hvordan det skal gjøres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 11. februar 2013 Forfatter #123 Del Skrevet 11. februar 2013 Da har jeg vært hos fysioterapeut igjen. Han mykte opp setemusklaturen ved å kna og massere rumpe og sidene. Det var VONDT, men det skal jo hjelpe Er det flere enn meg som får dårlig samvittighet ovenfor babyen når man spiser noe usunt? Jeg hadde det igår etter å ha spist kake. Er så redd for at det skal gå utover babyen. Men det går kanskje mest utover meg? Jeg spiser sunt hele tiden, spiser bare litt søtt utenom nesten hver dag! Klarer ikke å la vær, hehe. Om jeg legger på meg litt ekstra av det gjør meg ingenting, kjekt med litt å gå på til amming;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. februar 2013 #124 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg var hos fysio i går og hun gjorde det samme Var ikke veldig vondt for min del, men ubehagelig og vondt noen steder. Men kjennes godt ut i dag synes jeg Hvordan føler du deg nå? Jeg får ikke så dårlig samvittighet ovenfor babyen egentlig.. Mer meg selv i såfall.. Jeg tenker at det går bra uansett og at det ikke er så mye usunt jeg propper i meg. Så synes ikke du skal ha dårlig samvittighet altså, bare kos deg og heller nyt det, for da tror jeg babyen har det bedre også. Var noen som sa til meg en gang : "Har mor det bra, så har babyen det bra" og det synes jeg i grunn var veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #125 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Jeg var hos fysio i går og hun gjorde det samme Var ikke veldig vondt for min del, men ubehagelig og vondt noen steder. Men kjennes godt ut i dag synes jeg Hvordan føler du deg nå? Jeg får ikke så dårlig samvittighet ovenfor babyen egentlig.. Mer meg selv i såfall.. Jeg tenker at det går bra uansett og at det ikke er så mye usunt jeg propper i meg. Så synes ikke du skal ha dårlig samvittighet altså, bare kos deg og heller nyt det, for da tror jeg babyen har det bedre også. Var noen som sa til meg en gang : "Har mor det bra, så har babyen det bra" og det synes jeg i grunn var veldig fint Jeg har ikke merket så mye endring, eller, jeg fikk rimelig vondt i ryggen igår etter å ha sittet en stund da en venninne var på besøk. Men det pleier jeg å få, så om det var pga jeg var øm etter fysio eller bare som det pleier vet jeg ikke. Han sa jeg skulle si ifra imorgen på svømmetreningen om jeg ikke følte det hjalp, så skal vi ta en runde til. Men det er musklene de masserer, ikke selve bekkenet? Klarer ikke helt å kjenne hvor jeg har vondt og om det er musklene eller bekken. Nei, jeg må slutte med den dårlige samvittigheten min. Jeg vet jo at jeg får i meg det jeg trenger, og da får jo babyen det også Jeg vurderer forresten 3D UL jeg også, men jeg får endel ekstra UL og oppfølging, og siden jeg har hørt man ikke bør ta mer UL enn nødvendig også er det jo så dyrt også. Men har så fryktelig lyst til å se den lille! Og sjekke at det faktisk er en jente Så vi får se. Mannen min mener at vi heller burde bruke de pengene på barnet når det er ute. Meeen kanskje jeg får overtalt han ;-) Er det forresten bare meg som ELSKER lukten av blå jif? Jeg har brukt en flaske på bare en uke! Haha, er jo litt komisk. Jeg har også blitt veldig opptatt av å holde det rent og pent hjemme. Mulig det er fordi jeg vil spraye jif overalt da ;-) Endret 13. februar 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. februar 2013 #126 Del Skrevet 13. februar 2013 Skjønner deg godt med 3D hvis du allerede får litt ekstra UL. Da spørs det om ikke vi hadde droppet det også. Men så føler vi at siden vi gjorde det med nr.1 så er det "dårlig gjort" ovenfor nr.2 at vi ikke gjør det. Hun kommer sikkert til å spørre om ikke vi var like spente på å se henne som storebror når hun blir stor nok Dramaqueens altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #127 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Skjønner deg godt med 3D hvis du allerede får litt ekstra UL. Da spørs det om ikke vi hadde droppet det også. Men så føler vi at siden vi gjorde det med nr.1 så er det "dårlig gjort" ovenfor nr.2 at vi ikke gjør det. Hun kommer sikkert til å spørre om ikke vi var like spente på å se henne som storebror når hun blir stor nok Dramaqueens altså Ja, det er nettopp det. Man må jo gjøre det samme med alle barna man får så det ikke blir forskjellsbehandling ;-) Jeg tror vi dropper det altså, men kjenner jo at det pirrer nysgjerrigheten å tenke på hvordan hun ser ut. Men, jeg skal på ultralyd om fire uker igjen og da kan jeg se henne og spørre om han ser at det er jente. Det turte jeg nemlig ikke sist. Litt beskjeden av meg, hehe. Også var det jo ikke det som var viktig med ul. Men jeg har kjøpt litt rosa, så uansett hva det blir må han eller hun bruke litt rosa Endret 13. februar 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. februar 2013 #128 Del Skrevet 13. februar 2013 Hehe, det kan de absolutt. Blir det jente på oss så har hun allerede traktor - og bilbodyer ventende, så det får de tåle Spør neste gang, så er du litt mer sikker. Skjønner godt at du ikke helt turte sist, for man føler jo litt at de som sjekker babyen tror du er litt ko-ko som bryr deg om det og ikke om babyen er ok. Men det er jo ikke der det ligger, for etter man vet at babyen er frisk så er det kjønnet man er opptatt av. Hvertfall er jeg sånn. Og jeg vet det er mange som kaller ordinær UL for "kjønnskanning", nettopp fordi de tror det er.. Det er litt tullete da, for det viktigste er jo å sjekke tilstanden til babyen og så er det bonus dersom man finner ut hva man venter. Men men, folk er forskjellige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #129 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Ja, for min del er det bare fordi jeg er så nysgjerrig at jeg vil vite kjønn på babyen. Hva det viser seg å være har ingenting å si, så lenge barnet er friskt. Om det viser seg å være en gutt i magen blir jeg like hoppende glad Da blir det en fin, rosa gutt ;-) Så de tydelig at det var jente da du var på UL? Eller sa de at det mest sannsynlig var det? Min hadde beina i kryss og i følge mannen min var det helt riktig oppførsel fra en jente de første 20 årene Endret 13. februar 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 13. februar 2013 #130 Del Skrevet 13. februar 2013 Hehe Morsom kommentar! Vi har vært på to ultralyder med to forskjellige og begge sier det var jente. Hun på sykehuset med ordinær UL sa to ganger at det ser ut som jente, men hun "garanterte" det ikke liksom. Sa ingenting om noe annet. Men hun første vi var hos, privat, hun sa det flere ganger. Og da vi spurte hvor sikker hun var sa hun "det ser jeg godt" og da velger vi å tro på det Men hvis det plutselig kommer ut en lillebror er jo det stas også Men må innrømme at å ha en av hver alltid har vært drømmen.. Spennende å se hva de sier når vi skal på 3D ul neste uke, det er forresten tilbake til hun vi gikk privat hos. Men jeg får bare si at vi ikke sier hva hun sa sist og at hun kan sjekke etter enda en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #131 Del Skrevet 13. februar 2013 Du fikk visst et litt mer konkret svar enn vi fikk. Så får vi s hva som kommer ut Idag har jeg virkelig kjent hva gale bevegelser gjør med bekkenet. Eller rettere sagt hva sengekos gjør med bekkenet Jeg klarte ikke å gå etterpå, så vi må nok huske på det neste gang! Syns bare det er kjipt at det virker som det blir verre... Men tar sikkert litt tid før bassengtreningen gir resultater. Imorgen er det basseng igjen, deilig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. februar 2013 #132 Del Skrevet 14. februar 2013 Fikk forresten fysio gratis, så du hadde rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #133 Del Skrevet 14. februar 2013 Det er bra:) Man må visst betale 50 kr på gruppetimer der jeg går, men det er ikke mye å klage over:) Hos fysio går jeg gratis da. Deilig med bassengtrening idag igjen. Det er så godt og varmt i vannet og babyen rører seg veldig rundt når jeg er i vannet Jeg har faktisk fått lyst til å føde i vann jeg nå. Ihvertfall at jeg kan bruke det til å lindre smerter i starten. Jeg tror det er gode muligheter til det på Ahus om jeg ikke tar helt feil. Jeg må se om vi kan ta oss en tur på omvisning en dag. Det står at man kan det en gang i uka. Jeg fikk blomster av min kjære idag, veldig hyggelig:) Vi er egentlig ikke så glad i den dagen siden vi syns den er blitt så kommersiell, men takker ikke nei til roser ;-) Det blir taco, is og filmkos ikveld. Alltid hyggelig det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 14. februar 2013 #134 Del Skrevet 14. februar 2013 Husker ikke om jeg har nevnt det, men jeg skal også føde på Ahus Kanskje vi treffes der? Og jeg vurderer også vannfødsel, de tilbyr det der har jeg lest. Høres veldig ålreit ut. Så koselig at du fikk blomster! Dere får kose dere!! Her blir det ingen feiring dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #135 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Det er moro da, kanskje vi sees ja, uten å vite det da ;-) Vannfødsel virker bra, men det blir sikkert andre boller når jeg først sitter der med rier og skriker etter epidural Men kjekt å ha en liten plan i hodet for hvordan man har tenkt seg det. Hvilket tun vil du føde på? Endret 14. februar 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 14. februar 2013 #136 Del Skrevet 14. februar 2013 Tror vann skal være veldig greit Jeg fikk ikke prøvd det sist, men har ikke et stort ønske om det heller. Stod i dusjen jeg da og det funket en stund, men så syns jeg at det varme vannet ikke var varmt lenger og da fikk jeg epidural etterhvert.. Ikke at det funket heller, men men.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 14. februar 2013 #137 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) Jeg er satt opp til å føde på Tun A, men jeg vet ikke helt hva jeg vil.. Må tenkes nøye gjennom Jeg ser ikke på meg selv som så tøff at jeg klarer hele fødselen uten epidural. Føles greit å kunne ha muligheten i allefall, og da må jeg jo på Tun B. Du da? Endret 14. februar 2013 av Bobla2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #138 Del Skrevet 14. februar 2013 Ja, vi får se hvordan det blir Jeg tenker at jeg mest sannsynlig vil ha epidural og da må jeg også på Tun B. Tenker det er greit å ha muligheten jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dyregod Skrevet 16. februar 2013 Forfatter #139 Del Skrevet 16. februar 2013 (endret) I natt våknet jeg av en vond kynner, det er første gang jeg har våknet av det. Jeg hadde noen vonde kynnere igår også, etter å ha hatt et lengre opphold uten å kjenne noe særlig til de. Igår kjøpte vi Gulliverseng på Ikea til baby. Neste uke blir det alt tilbehør til den vi skal kjøpe. Moro med handling! Jeg merker at jeg har blitt verre i bekkenet i det siste, så det er kjekt å bli ferdig før jeg blir for ille Idag skal vi ut og spise, det blir koselig. Vi snakket om kino også, men jeg får så vondt i ryggen av å sitte lenge så da holderdet med ut å spise denne gangen Etter senkveld igår fikk vi lyst til å dra til Island siden de var der, men det var jo DYRT! Vi sjekket både mars og april og det kostet visst 6000 for fly. Da kan vi like gjerne dra et annet sted ;-) Men det er bare en helgetur vi tenkte oss nå, så blir nok ikke langt vi drar. Endret 16. februar 2013 av Dyregod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 16. februar 2013 #140 Del Skrevet 16. februar 2013 Jeg har vært på Island og det er veldig fint der Den blå lagune er litt oppskrytt synes jeg, men verdt et besøk hvis man ikke har for store forhåpninger (etter min mening) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå