Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her går det bra. I hvert fall nå ;) Vi fikk kun enerom pga sprengt kapasitet så jeg har hatt to netter alene. Jenta vår kom veldig fort og satt litt fast under fødsel og hadde bæsjet i fostervannet. Hun hadde svelget endel fostervann og har vært kvalm og kastet opp endel stakkars. Også har jeg hatt en skikkelig økenatt som jo er vanlig,men denne jenta er skikkelig sugegal ;) Nevnte jeg at hun er stor; 4045 g og 56 (!!) Cm! Helt vilt, jeg er liten... Så 56 passer jo nesten ikke :fnise:

Ja, uansett, vi er på vei hjem nå og har det bra fordi vesla endelig sover. Jeg har nesten ikke sovet på to dager så er sliten, men håper det hjelper å komme seg hjem og ha mannen min der.

Fødselshistorien kommer etter hvert. Det var en heftig opplevelse, men gikk heldigvis bra. Vi skal ha en prat med jordmor for å høre litt hva som skjedde når hun satt fast.

Dette ble litt i ammetåka og henger vel ikke på greip,men det var en oppdatering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, for ei lang jente! Håper du får roet ned og slappet av når dere er kommet hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, for ei lang jente! Håper du får roet ned og slappet av når dere er kommet hjem :)

Ja, det er helt utrolig. 7 cm lenger enn storesøster! Så det var bra hun ikke ble lenger i magen...

Vi har kommet hjem og koser oss alle 4. Storesøster syns det er så stas og koser masse med lillesøster :hjerte: Men hun blir plutselig voldsom så her må vi passe på..

Melka har kommet allerede! Utrolig deilig. Det blir sikkert litt mer øking i natt, men godt å ha det verste unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere alle fire :)

Også så deilig at melka har kommet, det hjelper på en del. Jeg ble skikkelig stressa over at det tok tid (ca. 5 dager, om jeg ikke husker feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere alle fire :)

Også så deilig at melka har kommet, det hjelper på en del. Jeg ble skikkelig stressa over at det tok tid (ca. 5 dager, om jeg ikke husker feil)

Takk! :)

Ja, det gikk utrolig fort. Jeg hadde mye råmelk også, lekket masse da jeg hadde rier ;) Jordmødrene var jo helt imponerte over at det rant etter fødsel, de ville nesten ta bilde :fnise:

Sist tok det lenger tid, så hjelper kanskje at jeg er andregangs.

Nå har hun sovet nesten hele tiden siden vi kom fra sykehuset. Det er godt sidenvi har en aktiv toåring rundt her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det var godt å komme hjem,

Håper du får deg litt søvn inatt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å komme seg hjem! Får jeg spørre hvilken jordmor du hadde? :) tenk nå er både du,trampe og jeh hjemme med bebisene våres <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å komme seg hjem! Får jeg spørre hvilken jordmor du hadde? :) tenk nå er både du,trampe og jeh hjemme med bebisene våres <3

Jordmor som tok imot het Gry. Det var en annen jordmor litt inn og ut, men vi ble jo stort sett overlatt til oss selv vi...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utslitt og trøtt kjenner jeg. Jeg har det bra ellers, men lillemor har ikke sovet NOE på nettene siden fødsel, og ikke jeg heller... Kanskje 20 min her og 10 min der... Hun skal ha pupp konstant. Vet jo det er vanlig, men frykter enda en sånn natt. Hvor lenge hadde dere økedøgn før babyen sov litt på natta i starten? Jeg tåler veldig godt å sove lite, men nå klarer jeg ikke flere sånne netter... Hun sover godt på dagen da. Men det har ikke vært lett å få sove fordi vi har storesøster hjemme som ikke sov i natt selv og har vært supersutrete. Jaja, dette går seg nok til, imorgen skal jo storesøster i barnehagen så da får vi sove på dagen.

Her passer bare størrelse 62 til vår lange jente :fnise: Syns det er morsomt at lille meg har laget en så lang jente ;)

Forresten så har ikke lille bæsjet etter fødsel, hun bæsjet i fostervannet, det var sist... Hvor lenge kan de gå etter fødsel uten at det er unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom pamela-pupper etter nok en ammenatt. Så nå håper jeg det roer seg litt! Hun er jo en stor jente så hun trenger vel mye mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Natt nr 5 uten søvn igjen... Er så sliten. Lille er så utålmodig og jeg sliter med at ikke utdrivningsrefleksen fungerer så fort som den bør på natta og jeg har lite melk da, så det resulterer i skrikende baby i flere timer... Og en gråtende og utslitt mamma. Er helt i ørska. Tenkte å få resept på syntocinon-spray, det fungerte sist. Også skal jeg pumpe meg idag så vi har noe å gi. Mme kan jo kjøpe for krise men kjenner at jeg ikke vil starte på det. Ammingen gikk jo så fint sist, er så skuffa nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres virkelig ikke koselig ut. Kan du la pappaen ha henne i noen timer i natt og gi mme fra kopp, så du får sovet litt? Tror ting går mye bedre med litt søvn! Der er jo ikke snakk om å begynne med mme, men å gi en gang eller to rett og slett for å roe ned litt. Jeg fikk mme-hjelp med storebror da det sto på som verst, jeg fikk sovet seks timer i strekk ei natt og ammet uten å røre mme i 15 mnd etter det. :)

Det går seg til, helt sikkert :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres virkelig ikke koselig ut. Kan du la pappaen ha henne i noen timer i natt og gi mme fra kopp, så du får sovet litt? Tror ting går mye bedre med litt søvn! Der er jo ikke snakk om å begynne med mme, men å gi en gang eller to rett og slett for å roe ned litt. Jeg fikk mme-hjelp med storebror da det sto på som verst, jeg fikk sovet seks timer i strekk ei natt og ammet uten å røre mme i 15 mnd etter det. :)

Det går seg til, helt sikkert :kose:

Det er ikke dumt det altså. Tror vi skal kjøpe mme så vi har det I hvert fall. Jeg har fått syntocinon-spray på sykehuset som hjelper på utdrivningsrefleksen, håper først og fremst det hjelper. Imorgen har vi ingen planer, da skal jeg sove.

Bilen vår har tatt kvelden da... Typisk det nå!! Jeg kjente at det passet veldig dårlig nå og følte alt bare raste sammen. Vi er avhengig av bil her vi bor, og det blir mest sannsynlig dyrt å reparere den... Vi som nettopp har pusset opp badet til nesten 300 000. Jaja... Skal prøveå ikke tenke for mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner så altfor godt til det med å ikke sove.... Man blir rett og slett helt gal! Jeg føler så utrolig med deg... Føles nesten som galskap når jeg tenker på hvor tette jentene dine er, men det var jo akkurat sånn med oss også.. Og hvis vi klarer det, så klarer dere det også :klem: Prøv så godt du kan å gi pappan litt ansvar også, for det var der det lå for meg - at jeg aldri klarte å spørre om hjelp. Det er fortsatt noe jeg har store problemer med, for jeg skal liksom klare alt selv.

Håper mme kan hjelpe litt - det er så viktig at jentene har en nogenlunde oppegående og uthvilt mamma, misforstå meg rett :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...