Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Hmm, ta med storesøster på et lekeland, og ha lillesøster i et bæresjal/sele?

Vi har ikke tenkt å kjøpe storseng til Kasper før han er tre, rett og slett fordi han ikke prøver å komme seg ut av sprinkelsenga og sover pent og pyntlig natta igjennom. Hørt mange barn begynner å tusle inn til foreldrene på nattestid så fort de får storseng, så jeg nyter i det lengste å ha senga for oss selv (litt egoistisk altså). Da kjøper vi køyseng (som kan demonteres til vanlig seng, er nok 160). Vi har stort rom, så skal klinke til med en som har sklie og det hele fra Bohus :danse:

Vi har tatt bort den ene siden av sengen og erstattet den med en sengehest, gjorde det for 1 mnd siden fordi vi ville se hvordan det gikk fordi lillesøster skal arve sprinkelsenga hennes. Det har gått kjempebra, men problemet her er at hun IKKE kommer inn til oss når hun våkner, men går rundt i huset og leker alene :ler: Men nå har vi begynt å ha vår dør åpen så da kommer hun forsiktig inn til oss på morgenen :)

Hehe, hadde vi hatt sklie på senga hadde hun aldri villet sove :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har tatt bort den ene siden av sengen og erstattet den med en sengehest, gjorde det for 1 mnd siden fordi vi ville se hvordan det gikk fordi lillesøster skal arve sprinkelsenga hennes. Det har gått kjempebra, men problemet her er at hun IKKE kommer inn til oss når hun våkner, men går rundt i huset og leker alene :ler: Men nå har vi begynt å ha vår dør åpen så da kommer hun forsiktig inn til oss på morgenen :)

Hehe, hadde vi hatt sklie på senga hadde hun aldri villet sove :fnise:

Ja, altså. Ville ikke gitt han det nå. Er et helt år til, når nestemann arver sprinkelsenga og Kasper har enda mer språk og forståelse. Sklia kan kobles av også og den mister nok fort nyhetens verdi. Sikkert mest gøy når han har besøk vil jeg tro :Hehe:

Håper noen andre her kan gi deg gode råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går bra her! Tida flyr avgårde i hverdagen :) Jeg har mye energi de dagene jeg får sovet greit om natta og da blir det mye husarbeid. Vi har et stort hus som ble flyttet inn i mens jeg var gravid, så det gjenstår endel å ordne. Deilig å være tilnærmet normal igjen!

Lillesøster har det mye bedre på kvelden, gråter ikke like mye. Hun legger seg ca 2130. Da sover hun til ca 1 og spiser og sovner som regel fort igjen. Så våkner hun ca 4 og 7 for påfyll. Kl 7 står vi opp siden storesøster våkner da og hun må i barnehagen.

På 6 ukers kontrollen på tirsdag veide hun 5190, bare 140 gram mer enn for 3 uker siden! Så jeg fikk beskjed om at jeg burde prøve med mme på kvelden for å se om det kan hjelpe. Jeg har egentlig mest lyst til å fullamme, men selvsagt ikke til enhver pris. Jeg har en veldig treg utdrivningsrefleks også, så er avhengig av spray for å kunne amme. En natt her så hadde jeg ikke spray og brukte 3 timer uten at melka kom. Da måtte jeg gi mme som jeg heldigvis hadde kjøpt til krisetilfeller.

Men til min fortvilelse spiser hun ikke særlig mye mer enn før, det føles ikke sånn. Så må følge med på vekta framover. Jeg som var så fornøyd med lille bolla mi som var så god og rund. Håper hun går tilstrekkelig opp!

Ellers har vi prøvd oss i sengehalmen (rettere sagt sofaen :ler: ) og det gikk greit,men dessverre kjenner jeg litt etter stingene :( Sist gang var det ubehagelig i 7 mnd så håper virkelig det blir fortere bedre denne gang.

Ja, også har jeg fått mensen idag... 😩 Har jo såvidt blitt ferdig med renselsen! Dårlig gjort altså. Jaja ;)

Yes, dette ble jo en lang oppdatering, haha. Håper ikke du angrer på atdu spurte, Trampe! :fnise:

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også begynt å nyte et glass vin noen kvelder. Det er herlig! Jeg pleier å pumpe meg,men som regel går det 3 timer til amming uansett så da trenger jeg ikke gi flaske.

Jeg skal også begynne å trene nå, er overmotivert, så må jo bruke det for alt det er verdt! Vi ordner til i underetasjen for å lage treningsrom. Har fått slynge av mannen i 30 års gave (jeg ønsket meg det så var ikke et hint :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måå jo bare vise dere bilde av min lille skatt :hjerte: Jeg kommer til å fjerne om et par dager.

Endret av Dyregod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Så skjønn :hjerte: Og nydelig strikkejakke!

Angrer ikke nei :lol: Det er så koselig å lese hvordan andre har det :blomst: Sengehalmen er litt vond her også. Håper det retter på seg snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...