Gå til innhold

Få toppkarakter i norsk hovedmål skriftlig


amonyn

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en sekser i norsk, men det begynner å bli lenge siden. Godt ordforråd, å kunne å/og-regler og kommareglene, er viktig. Dessuten må du svare på oppgaven, og det er viktig å komme med noe originalt også, så du må ha noe substans i det du sier. Med andre ord: Les aviser, særlig lengre og dypere kommentarer om aktuelle forhold. Du må også passe på at teksten din flyter godt, at du disponerer stoffet og binder det hele sammen slik at det blir en fryd å lese. Du skal leie leseren gjennom tankerekken din og sørge for at h*n ikke hopper av.

Som sagt er det lenge siden vgs. Jeg har bodd i utlandet lenge og har følelsen av at jeg ikke kan skrive norsk mer :(



Anonymous poster hash: 11e65...337
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en sekser i norsk, men det begynner å bli lenge siden. Godt ordforråd, å kunne å/og-regler og kommareglene, er viktig. Dessuten må du svare på oppgaven, og det er viktig å komme med noe originalt også, så du må ha noe substans i det du sier. Med andre ord: Les aviser, særlig lengre og dypere kommentarer om aktuelle forhold. Du må også passe på at teksten din flyter godt, at du disponerer stoffet og binder det hele sammen slik at det blir en fryd å lese. Du skal leie leseren gjennom tankerekken din og sørge for at h*n ikke hopper av.

Som sagt er det lenge siden vgs. Jeg har bodd i utlandet lenge og har følelsen av at jeg ikke kan skrive norsk mer :(

Anonymous poster hash: 11e65...337

Takk for tips. Har allerede klart det. Synes ikke det var en sekseroppgave selv, men jeg klager selvfølgelig ikke :)

Synes forøvrig at du klarer deg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...