ElleVille Skrevet 31. mai 2002 #61 Del Skrevet 31. mai 2002 Waco. For det første er jeg ikke sur - tvert imot så er man faktisk i meget godt humør for øyeblikket. Jeg påpeker kun at jeg synes det er uheldig å henge ut en gruppe grunnet èn persons oppførsel. Selv om jeg oppfører meg som en dritt av og til, sier det ingenting om kvinnen generelt. Grunnen til at jeg gidder å henge meg opp i slike "detaljer" (som du mener det er), er rett og slett at jeg ikke synes det er spesielt givende med usaklige ytringer, om verken det ene eller det andre. Skal det debatteres, er det vanskelig om man skal gjette hva diskusjonspartneren mener, når vedkommende sier noe helt annet. Dessuten synes jeg, som du muligens har snappet opp, ikke noe om generalisering. Har du ikke fått med deg hvorfor? Det er fordi generalisering ikke har noe å gjøre i en diskusjon om enkeltindivider. Det har ingenting med å føle seg truffet å gjøre, det blir bare for dumt i en diskusjon. Fortsatt misfornøyd med forklaringen antar jeg?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 31. mai 2002 #62 Del Skrevet 31. mai 2002 ...henger meg igjen etter Amanda og sier at ja, verden er flott i farger, ganske trist i svart/hvitt....- og har lite å gjør med det som faktisk er virkeligheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 31. mai 2002 #63 Del Skrevet 31. mai 2002 Gudbedre!! aline, takk for at du mener hva jeg forstår Den Bin Laden greia skjønte jeg ikke engang...var det en vits eller no'sånt? Nei, indianlady, jeg har ikke lest så mange av innleggene dine at jeg skjønte noe av det du skrev i det siste innlegget ditt. Jeg er ikke god på diskusjoner som sklir helt ut med slikt , og skjønte ikke bæret av God Tur, henge i trær eller noe. Hva hadde det med saken å gjøre, egentlig? Hvis det var et viktig element, så forklarer du sikkert det for meg til En Mann: Nå er jeg mer enn rimelig sikker på at Sissan kan svare for seg selv, men det var da temmelig innlysende at det hun mente å få frem var problematikken rundt dette med at andre kvinner kritiserer sin sjef (og alle andres) FORDI hun er en kvinne. Det er jo det dette dreier seg om. Les overskriften og de første innleggene EN gang til, så kanskje du skjønner hvor uvirkelig provoserende og respektløse holdninger som rår. Nullet smører på (jøss, trodde ikke du var her ennå, husker deg fra det gamle forumet) med at mange kvinner mister fotfestet idet de får en ledende stilling. ISÆR hvor det jobber flere menn? What?? Hvordan kan du kline til med slike utsagn, uten å backe dette opp med litt facts, Nullet? Dette er jo ren og skjær synsing, inntil du får no'mer kjøtt på bena. Dette blir pr definisjon kjerringskvalder skrevet med en manns hender. Og skal jeg være helt oppriktig, så ville jeg ha følt en sterk trang til å gjenoppta pusteøvelsene fra svangerskapstimene hvis jeg stod ovenfor denne typen argumentasjon som leder. Enten det var en mann eller en kvinne som stod foran meg. Det blir litt sånn reality-show, dette. Og igjen priser jeg meg lykkelig for å tilbringe en så stor del av livet mitt på en arbeidsplass hvor både saklighet, god tone, høy BH-faktor (haha) og gjensidig respekt uten surmuling og hysteri rår. Det gjelder både kvinnene og mennene som forøvrig er representert sånn ca 50-50. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #64 Del Skrevet 31. mai 2002 On 2002-05-31 23:01, Maiken wrote: Nullet smører på (jøss, trodde ikke du var her ennå, husker deg fra det gamle forumet) med at mange kvinner mister fotfestet idet de får en ledende stilling. ISÆR hvor det jobber flere menn? What?? Hvordan kan du kline til med slike utsagn, uten å backe dette opp med litt facts, Nullet? Dette er jo ren og skjær synsing, inntil du får no'mer kjøtt på bena. Nei Maiken, jeg har ikke noen tall å slenge i bordet. Har du noen til meg? Dette er selvopplevde hendelser! "Desverre" så har jeg ingen offentlige undersøkelser å slenge i bordet når det gjelder mitt eget liv og MINE opplevelser!!! Er det slik Maiken, at du prøver å nekte meg å mene ting, når DU påstår at jeg "kliner til med slike utsagn"? Påstår DU at JEG mangler kjøtt på bena? Hva i helsike vet du om det?. Vet DU liksom allt om meg, selv om jeg frister meg til å yttre mine meninger/erfaringer her på KG, gjennom noen få innlegg? Er det DU som mangler modenhet, klokskap og livserfaring? Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #65 Del Skrevet 31. mai 2002 En ting til Maiken... Du som er allvitende. Kan ikke du "hoste" opp noen undersøkelser om hvor mange "bitcy" kvinnelige sjefer det finnes? Finner sikkert ikke mange, siden negative tall om kvinner blir som regel undergravd av feminismen. Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melizza Skrevet 31. mai 2002 #66 Del Skrevet 31. mai 2002 Det er vel med kvinnelige som mannlige ledere+ Er det ikke det da. Det finnes begge slag av de, og noe midt i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 31. mai 2002 #67 Del Skrevet 31. mai 2002 Nope, Nullet. Jeg skulle likt å sett en undersøkelse presentert, som var basert på hvor mange BITCHY kvinnelige sjefer som finnes. Det ville blitt et jækla spetakkel, og det vet du like godt som meg. Jeg ba om facts, ikke tall. Og hvis det beste du greier å hoste opp er en eller annen negativ erfaring med en kvinnelig leder, så er jeg mildt sagt Uimponert. Jeg har selv negative erfaringer med mannlige ledere, og greier faktisk å skille mellom dårlige lederegenskaper og om de har noe som dingler eller ei mellom bena. Ikke slå i bordet med den der tall-argumentasjonen til meg. Tøv!! Det preller av som vann på gåsa, for hvis du har to celler i behold, så skjønner du at dette dreier seg om holdninger, ikke tallmateriale. DU har, sier du, negative erfaringer med kvinnelige ledere. Ergo mister som regel kvinnelige ledere forfestet, og da især på arbeidsplasser hvor menn er overrepresentert. Det blir, for meg, det samme som å sette din signatur under indianlady's innledning på denne strengen. Generalisering, og intet annet. Jesus Christ, jeg var da gift med en drittsekk. Burde det bety at ALLE menn er drittsekker??? Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #68 Del Skrevet 31. mai 2002 Du får bare bli så hissig som du bare vil. Jeg driter i deg! Har faktisk prøvd å diskutere med deg før, men du ser bare saker fra din side. Jeg ser helst at du holder avstand fra meg her på KG, så skal jeg også holde avstand. Da sier vi det er en avtale fra nå av!! Vil du ha litt lesestoff, kan du få det her: http://www.kirbyinwood.com/ http://www.themenscenter.com/busterb/billof.htm Ha det bra! Nullet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNed Skrevet 31. mai 2002 #69 Del Skrevet 31. mai 2002 Neimen NULLET dah!! Har ALDRI diskutert med deg før. Har kun diskutert heavy med EN mann her inne, og han kalte seg Kevin. Og var egentlig litt OK. Er DU Kevin??? Men's bills of right? Hva skal nå jeg med dem? Jeg er opptatt av menneskerett jeg, Nullet. Og likeverd. Og hadde du bare visst hvordan jeg utøver disse holdningene, så ville du blitt temmelig spak. Men jeg forventer samme respekt tilbake, som jeg i PRAKSIS gir andre. Ikke sure, generaliserende holdninger uten substans. Ja, jeg skal holde meg glatt unna deg her inne, men ikke forvent at du kan servere crap uten å få svar. Det blir for naivt. Maiken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 31. mai 2002 #70 Del Skrevet 31. mai 2002 Tråden ender med grovt munnhuggeri, avsporet fra tema, og lukkes. Moderator.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg