Gå til innhold

Kvinner blir noen bitcher hvis de får lederstilling.


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lasse, kvinnelige ledere må overfor sine kolleger bevise sin styrke og kunnskap.

Sissan, angående synet på h.h.v kvinnelige og mannlige ledere med meningers mot - så er det faktisk slik at disse ikke blir oppfattet likt i en arbeidssituasjon. Slik er det dessverre blitt.

Jeg fikk dessverre ikke lest Milla's karakteristikk av meg - kan noen i korte trekk fortelle meg hva den gikk ut på?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakkern, for en holdning!

Den overskriften sa igrunnen nok i seg selv. Og det synes jeg du kan tenke litt på indianlady. Din situasjon er sikkert ille, det vet du best selv. Men fra det å være i en situasjon hvor du har opplevd en kvinnelig sjef som ikke nødvendigvis oppfører seg bra, til å generalisere en etterhvert voksende gruppe på den måten dette ble gjort på, synes jeg bent ut er temmelig navlebeskuende.

Og når andre hiver seg på lasset og er skjønt enige om at "Jo jeg kjenner en jente som ble sjef, og hun ble ufordragelig, dermed er kvinnelige ledere noen hurper" så

ramler ihvertfall jeg fullstendig av lasset.

Og er ikke dette ganske typisk, at en kvinne blir en "bitch" i det øyeblikket hun stiller krav og ikke griner ved å se en unge bli fratatt godteriet sitt?

Det har vært liknende debatter her inne før, og det er ganske påfallende å se at det stort sett er kvinner (med unntak av waco i første omgang på denne strengen) som ikke takler at en annen kvinne får en ledende stilling?

Det er så jeg begynner å få en mistanke om at kvinnelig konkurranseinstinkt og platt misunnelse kan være noen av motivene for at en kvinnelig leder blir vaket på med argusøyne, blant annet for å avsløre om hun et sekund begynner å utstråle mer selvtillit, som selvsagt blir sporenstreks tolket som overlegenhet og "høy på pæra".

Slike holdninger byr meg mer imot enn en hvilken som helst kvinnelig eller mannligleder, uansett hvor arrogant h*n måtte virke.Pføy!

En annen ting, du er jo gift med en mann fra India, indianlady. Har du tenkt over at akkurat dette temaet blir like stigmatiserende som om noen kjenner en ekkel fyr fra akkurat dette landet, og dermed stigmatiserer et helt folkeslag basert på dette?

En annen ting, disse karakteristikkene deres, 10na og Milla, er totalt uinterressante i slike strenger. Det krydrer ikke engang opp. Og irriterer. Bruk PM,for svarte. Det var derfor denne ble opprettet.

Irritert som faen, og skal kjøpe meg en sjokolade.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel der mange feiler, at de må være MER 4-kantet og bevise hele tiden, ikke bare når den vanskelige avgjørelsen må tas. Dessuten er det selvforsterkende når en sier at en må, er så bevisst på det selv. Da ender det at en er mer bevisst på det enn de andre...

Dessuten, hva er konsekv. av at en ikkke viser noe mer.... at en bare er seg selv og lar det vise/bevise. Poenget er at en ikke lar en gruppe på sterke medarb bestemme over hodet på en, da er det vel likegyldig på de andre synes en er svak eller noe... vel får ikke ut helt hva jeg mener... er bare grunnleggende tvilende til at en Må bevise mer og basta bom....

Kanskje det er nok å la tiden gå og ikk ekunne vise til bommerter kun postitive resultater uten å stresse så j... hele tiden...

Nå tar jeg helg iallefall. Kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10NA!!!!!!!!!

Jeg leste hva milla skrev. Men siden vi har morderatorer her så var det vel ikke ment for jenteører...

...er det bare jenter som ikke tåler å høre sannheten...?

Waco

ps, tina et hint...noe om at hun forsto hvorfor du ble oppfatta som bitch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Indianlady.

Kan være enig med deg at kvinner blir såkalte bitcher når de får høye lederstillinger. Men....noen er nok rett og slett nødt til å være "bitch" for å få orden på jobben. Og for at menn ikke skal se ned på henne som sjef, siden hun er kvinne.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Maiken

En annen ting, du er jo gift med en mann fra India, indianlady. Har du tenkt over at akkurat dette temaet blir like stigmatiserende som om noen kjenner en ekkel fyr fra akkurat dette landet, og dermed stigmatiserer et helt folkeslag basert på dette?

Fy flate Maiken nå synes jeg at du går for vidt og blande gubben min inn i dette.Han har ikke noe med dette og gjøre har du ikke lest mine tidligere innlegg.Håper du har fått trøkka ned sjokoladen (fettern til Bin Laden)

Hvor jeg selv komentertedette med overskrifta,hvorfor henge seg opp i bagateller når det finnes trær.God tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyh, jeg ble nysgjerrig på denne tråden med DEN overskriften.

Jeg vil bare si meg enig med de som har tatt opp dette at kvinner er kvinner verst, og at en kvinne særdeles fort blir en "bitch" om hun ikke smiler pent, er tålmodig og hyggelig osv. osv. hele tiden.

Tror kvinner generelt takler det dårligere å få en "kort beskjed" (les: ikke hjertelig, men klar melding) fra andre kvinner enn fra menn.

Indianlady, jeg vet ingenting om din situasjon, men jeg håper ikke overskriften er en holdning du slenger ut til vanlig også!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indianlady, nå forstår du kanskje hva jeg mener når damer ikke klarer å skille sak/person.

Og til dere andre, det er ikke i det minste rart at kvinner kommer til kort i samfunnslivet når man ser hvor usakelige dere er! Hvorfor skal dere hele tiden blande privatperson. Forstår dere nå hvorfor det tok så lang tid før menn ville gi dere stemmerett?

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Indianlady, jeg synes faktisk du tar altfor lett på din egen måte å uttrykke deg på!

DU skriver faktisk følgende overskrift:

"Kvinner blir noen bitcher hvis de får lederstilling."

du skriver ikke; "Min sjef oppfører seg urettferdig ovenfor meg som arbeidstaker", eller "De kvinnelige sjefene jeg har jobbet under eller kjenner til..." Du skriver "Kvinner..."

Ser du virkelig ikke at det du da gjør er å putte alle kvinner i ledende stillinger i en boks med bitcher?

Og at du i ETT innlegg har sagt at du pga dysleksi ikke klarer å uttrykke deg helt sånn du vil er ok, men det står der like generaliserende og dømmende allikevel! (det går da an å gå inn å endre på meldinger, går ikke det an med overskrifter? og har du i det heletatt vist hensyn nok til å prøve?)

Det at maiken drar inn sammeligningen med din mann og hans hjemland, var ikke for å blande din mann inn i diskusjonen fordi han har eller ikke har noe med denne diskusjonene å gjøre, men for å prøve å få deg til å skjønne hvor generaliserende og fordømmende overskriften din kan virke på mange av oss!

Kanskje Maiken selv ER i en ledende stilling, du har da faktisk respektløst nok plassert henne i gruppen bitch. uansett om du ikke mente det slik!

At du da begynner å slenge rundt deg med tåpelige kommentarer som: "Håper du har fått trøkka ned sjokoladen (fettern til Bin Laden)" virker for meg som at du ikke skjønner at du faktisk har opptrådd på en like respektløs måte som om hvem som helst skulle sagt noe som :"Menn fra india er noen kriminelle drittsekker"

(jeg har ikke dratt inn din mann, jeg har bare satt opp ett eksempel like respektløst som din overskrift! om noen hadde kommet med en slik kommentar, hadde det holdt for deg om vedkommende sa "jammen jeg mente jo bare han jeg kjenner..." men like gjerne latt det stått der som det sto?)

vel, nå tar jeg også helg! Ha en trivelig debatt videre.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også å mistrives i jobben min etter at jeg fikk ny avdelingssjef, og slutta i jobben, et par måneder etter at hun begynte.

Min erfaring er at mange kvinner uten tidligere ledererfaring får skikkelig prestasjonsangst når de blir sjef! Og da blir de både sårbare og "bitchy". Det tar som regel lang tid før de blir trygge nok i stillingen sin og begynner å smile og slakke litt på remmen. De må liksom understreke sin nye maktposisjon.

De trenger å høre det på en ordentlig måte, men det er sjelden noen klarer å si fra til dem. Det handler mye om kommunikasjon...

Andre kvinnelige sjefer har jeg god erfaring med.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-05-31 15:50, Amanda wrote:

Fyh, jeg ble nysgjerrig på denne tråden med DEN overskriften.

Her ville de fleste forstått årsaken til at titler på tråder bør være litt provoserende. Det er rett og slett for å få reaksjoner...

Indianlady, jeg vet ingenting om din situasjon, men jeg håper ikke overskriften er en holdning du slenger ut til vanlig også!

...og her har vi en som enda ikke har skjønt det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

On 2002-05-31 19:29, anonym wrote:

Skjønt hva, waco? Oppfør deg som et ekte mannfolk, og vær konkret.

Håper Waco er så fornuftig at han ikke gidder være "ekte mannfolk" på dine premisser.

Dessuten har Waco temmelig rett når han påstår at enkelte kvinner mister fotfestet, når de blir ledere. Særlig når de blir ledere på arbeidsplasser der det jobber mange menn.

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco, hadde det vært deg hadde jeg ikke reagert noe særlig, siden du er ute etter å provosere for det meste.

Jeg reagerer derimot når et seriøst innlegg kommer med en slik påstand. Samme om det var "ment" slik eller slik, det var slik det kom frem, for de av oss som ikke er tankelesere.

Sjø! icon_razz.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amanda, la meg forklare.

Du VET at ikke alle damer er bitcher.

Så HVORFOR skal du bli sur da?

Jeg VET at ikke alle menn voldtar.

DERFOR blir ikke jeg sur hvis noen sier at alle karer er voldteksmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sissan du skriver:

On 2002-05-31 13:40, Sissan wrote:

Hvordan i hekkfjell skal vi komme nærmere likestilling til lederverv dersom til og med kvinner hakker på kvinnelige ledere.

Dette nekter jeg å tro at du mener..... skal en kvinnelig sjef ikke få høre det om hun tar en gal avgjørelse? Skal man finne seg i alt fordi det er en kvinnelig sjef... og dersom man kritiserer hun så går likestillingen til helvete?

Gjør en sjef en dårlig jobb skal den sjefen selvfølgelig få høre det uansett om det er en kvinne eller mann..... det er likestilling nemlig.

Hilsen en Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...