Gå til innhold

Aprilis hverdag

Aprilis

Anbefalte innlegg

Hvile er nok lurt ja. Kanskje du har vært litt for aktiv i forhold til bekkenet ditt? :vetikke:

Håper du blir fort bra igjen iallefall! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvile er nok lurt ja. Kanskje du har vært litt for aktiv i forhold til bekkenet ditt? :vetikke:

Håper du blir fort bra igjen iallefall! :klem:

Skulle ikke tro at jeg har vært for aktiv, for jeg har jo ikke trent ordentlig på en stund. Men jeg lurer på om dette kommer av at jeg strekte meg etter noe høyt oppe på butikken forrige uke. Det er etter det at smertene kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i alle fall sovet godt i natt, så hvile og en rolig baby hjelper på :ler:

Lillesnupp er veldig aktiv for tiden, og med en gang jeg våkner er hun i full aktivitet.

Planen i dag er å ta ting med ro frem til svømming. Er glad for at vi har svømmehall fem minutters gange fra der vi bor. Det jeg ikke er så glad for er det faktum at jeg må bruke badedrakt. Hater at andre ser kroppen min, og kanskje spesielt nå som det fortsatt er litt tvil om jeg er gravid eller bare feit mage :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og skal fylle ut søknad om foreldrepenger til Nav (ja, det er litt tidlig, men sjefen ville gjerne ha en oversikt før påske. Sender ikke inn til Nav enda), og nå viser det seg at det kommer nye regler igjen fra 1.juli. Fra den datoen skal mor og far få like stor del av foreldrepengeperioden, 14 uker hver, noe som betyr at hele foreldrepengeperioden forlenges med to uker. Det er jo supert!

Men det betyr igjen at vi må ha to alternative løsninger for hva vi gjør med permisjonen; en for hvis barnet blir født før 1.juli og en for hvis barnet blir født etter 1.juli (jeg har termin 4.juli) :ler:

Er bare snakk om to uker da, så ikke så stor jobb å finne ut av, men likevel. Det tar litt tid.

Men snakket med Nav i sted og fikk god informasjon om hvordan vi søker ift dette.

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med fødselspenger er nok greit å ha i orden. :jepp:

Godt du har fått sovet i natt da :tommelopp:

Var det godt å svømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med fødselspenger er nok greit å ha i orden. :jepp:

Godt du har fått sovet i natt da :tommelopp:

Var det godt å svømme?

Var både godt og vondt å svømme. Fant fort ut at jeg ikke kan svømme med vanlige spark i alle fall, men det var deilig å få bevegd seg litt i vannet. Etterpå derimot var det ikke så godt. Er godt mulig at jeg var litt ivrig i bassenget. Men i dag er ryggen bedre enn i går i alle fall, så det er lov å håpe på at det blir litt bedre dag for dag. Men nå har ryggen vært ganske bra når jeg står opp om morgenen og værre utover dagen. Men i dag har jeg ikke de store planene, så kanskje jeg klarer å holde det meste av smerten borte.

Formen generelt er vel heller ikke på topp. vondt i hodet, slapp og ubehag i magen.

Er det vanlig å ha ubehag i magen når man har bekkenløsning/bekkenlåsning? Er så vanskelig å vite hva som er normalt og ikke normalt. Får høre med jordmor på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke bekkenløsning så jeg kan ikke svare deg på det dessverre.

Håper det blir bedre snart iallefall :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke bekkenløsning så jeg kan ikke svare deg på det dessverre.

Håper det blir bedre snart iallefall :klem:

Det håper jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos tannlegen og vi har fått kjøpt inn trådkurver til skapet på barnerommet. Deilig å få litt av tingene i hus :) ikke fullt så deilig å gå rundt å kjøpe inn ting, for ryggen gjør ufattelig vondt når jeg går. Så jeg krysser fingrene for at massøren og kiropraktoren hjelper i morgen. Hvis ikke er jeg redd jeg blir sofaliggende fremover, for det eneste som ikke gjør vondt er å ligge.

Var innom Smart Club og handlet i dag, så i dag blir de reker til middag og i morgen sushi på meg :nigo: må ha noe å trøste meg med når kjære er så mye borte; i går, i morgen kveld og lørdag kveld.

Akkurat nå nyter jeg hjemmelaget smoothie. Var så sulten da jeg kom hjem, men ettersom høyre side av munnen er bedøvet så er de vanskelig å å i deg fast føde uten å bite seg :ler: så da får det bli smoothie nå og reker når bedøvelsen er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam. Smoothie er så godt! :sikle:

Tannleger er noe dritt. :redd:

Å gå er nok ikke godt når man har bekkenløsning vil jeg tro :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam nam. Smoothie er så godt! :sikle:

Tannleger er noe dritt. :redd:

Å gå er nok ikke godt når man har bekkenløsning vil jeg tro :kose:

Ærru redd for tannlegen :fnise:

Jeg holdt på å sovne i tannlegestolen i går jeg :sjenert: Har fått et litt annet forhold til det å gå til tannlege etter at jeg har trekt alt av visdomstenner. Etter det er det liksom ingen ting som er ille. Har pleid å synes at det å sette bedøvelse er vondt, men da jeg satt der i går så tenkte jeg: Hvis jeg skal føde dette barnet uten bedøvelse, så må jeg i alle fall tåle å få satt denne lille sprøyten i munnen uten å blunke :ler:

Nå er jeg straks på vei til to andre smerteterrorister. Etterpå skal jeg innom jobb en tur med sykmelding og å si hei til de andre. Like greit ettersom det ligger vegg i vegg med kiropraktoren.

Endret av Aprilis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos kiropraktor og massør. Var utroolig deilig med massasje og massøren fant ut at det er hofteleddsbøyeren jeg sliter med. Når den blir stiv, så vil man få smerter i bekkenet og korsryggen. Så nå må jeg være flink til å tøye ut og jeg får heller ikke lov til å ligge på ryggen å sove om natta.

Hos kiropraktoren knakk det ganske bra i dag, men det er nok ikke låsningene som er hovedproblemet til at jeg har så mye vondt. Feilbelastning pga stiv hofteleddsbøyer og at det nå begynner å bli mindre plass i magen og bekken er nok det meste av problemet.

Var ganske vondt etter behandlingen, men skal tilbake igjen allerede på mandag.

På vei hjem stakk jeg innom apoteket og kjøpte Eisgel som kan brukes av gravide. Den var deilig isende og jeg har ikke hatt vondt etter at jeg tok på det. Men det kan jo være pga at jeg har sittet stille en stund også nå da.

Men nå skal jeg pakke sekken og stikke ned i svømmehallen og få bøyd og tøyd litt. Får ikke lov til å svømme noe særlig, i alle fall ikke brystsvømming med froskespark. Så da får jeg vel bruke et flytebrett og svømme med det + gjøre litt styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:nigo: ryggen har vært så mye bedre i dag. Var ganske vondt i bassenget,så jeg holdt ikke på så lenge for jeg var sikker på at jeg hadde gjort vondt værre av å tøye og bøye. Men det har gått utrolig bra i ettermiddag. Så nå må jeg bare passe på å ikke overbelaste når det ikke gjør vondt.

Lillesnupp er også veldig aktiv i dag, så det merkes at det har vært et eller annet i kroppen som ikke har vært som det skulle.

Kjære er på lønningspils i kveld, så jeg er hjemme alene. Tenkte jeg skulle få montert sammen kjolen jeg har heklet og ellers bare kose meg. I morgen skal kjære også bort, men da får jeg besøk av en venninne.

Vi driver og kikker litt på hus, og kjære fant ett som han falt helt pladask for. Det har alt vi egentlig ønsker oss og koster innenfor budsjett. Så vi tenkte vi skulle stikke på visning til uka....hjelp! Enn om det blir hus FØR lillesnupp kommer til verden? Vi hadde egentlig bestemt oss for å vente til etterpå... Det morsomme er at ei jeg studerte sammen med bor i samme gate som huset vi skal kikke på ligger i. Og de trives veldig godt der. Eneste minuset jeg kan komme på, er at det blir lang vei til jobb med kollektivtrafikk. Med bil ca 40min og kollektivt ca halvannen time. Men jeg bruker jo en time nå også da. Men det blir spennende å se hvr vi ender opp til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da ikke småtterier som skjer hos deg om dagen! :daane:

Skjer ikke så mye her egentlig. Bare vondter og klaging :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppe og "hopper". Kjære var hjemme rundt halv ett i natt og opp igjen 6.30 for å dra i utdrikkingslag. Planen i dag er å dra til sentrum å få kjøpt noen pakkekasser, slik at jeg får tømt det meste av bokhylla inne på kontoret/ barnerommet. Ellers skal jeg ikke gjøre stort. Ryggen og bekkenet er bedre, men veldig stivt og mørbanka etter massasje i går. Har fått noen blåmerker der massøren har trykt :ler:

Men nå er det fantastisk kaffe latte fra kaffemaskina vår som står for tur :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg liker ikke tannleger.. ble litt skremt av skoletannlegen... Har igjen ei visdomstann, men den er helt fin. Iallefall foreløpig. :jepp:

Hus høres herlig ut! :strix: Det er så deilig å bo i hus!! Ingen naboer som klager osv..

Er det enebolig dere ser etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg liker ikke tannleger.. ble litt skremt av skoletannlegen... Har igjen ei visdomstann, men den er helt fin. Iallefall foreløpig. :jepp:

Hus høres herlig ut! :strix: Det er så deilig å bo i hus!! Ingen naboer som klager osv..

Er det enebolig dere ser etter?

Ja, det er først og fremst enebolig vi ser etter nå. Tenker at det er greit å kjøpe det nå som vi først skal ut av Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rygg og bekken har faktisk vært ganske mye bedre i dag, og det har vært deilig. Men allmenntilstanden er ikke helt på topp. Men hva gjør vel det når jeg er sykmeldt og faktisk kan ta livet med ro?

Har nettopp hatt besøk av en venninne, like koselig som det pleier å være. Vi har laget pizza og spist oss dårlig på smågodt...og jeg som egentlig ikke liker smågodt har nå blitt helt hekta på det under graviditeten. Kanskje ikke så rart at lillesnupp er veldig aktiv i magen etter alt sukkeret? Hun turner i alle fall noe voldsomt inni magen akkurat nå. Men det er bare koselig :)

Det er vel snart på tide å finne senga også. Ta med meg ipaden og se en episode eller to av Pretty Little Liars. Kjære kommer vel ramlende inn dørene her om noen timer tenker jeg. Får se om han blir forvist til sofaen i natt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdrikkingslag som startet kl 6.30?

Hva i alle dager fant de på??

Under min graviditet ble jeg hekta på røde druer og first price saftis med appelsin&jordbær.

Ingen av delene hadde jeg vært så glad i før.

Interessen for saftis er tilbake på normalt nivå nå, men druer har jeg fortsatt og være glad i. :)

Snodig hvordan blir hekta på slike ting man ikke var så glad i før man ble gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...