Gå til innhold

Hvilken kroppstype har du? Med link.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm, etter nærmere ettertanke, har jeg faktisk noe som kan kalles 8-tall-fasong.

Denne bloggeren er den eneste jeg fant som "beskriver" kroppstypen:

http://manet.blogg.no/1265370398_05feb2010.html

Anonym poster: 80c902dea85e874cd4f575a3142b1937

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg aner ikke. Noen som vil hjelpe meg å gjette?

67 i midje. Magen der det er bredest (ca over navelen) er 83 cm, og det samme over puppene. Skulderne var skikkelig vanskelig å måle alene, men ca. rundt 92 og det samme over rumpa. Hofter (truselinjen) 86 cm.

edit: synes 8-tallsbildet i linken over lignet ganske mye på min kropp.

Endret av melly666
Gjest winston
Skrevet

I følge Wikipedia så har kun 8% av befolkningen timeglassfigur, mens hele 46% er banan/rektangulær. Forskjellen mellom disse er at for å være timeglass må man ha minst 10 inches (25,4 cm) forskjell mellom midjemålet og hofte/bryst-målet. Jeg tror det er mange som tror de har timeglassfigur, som ikke har stor nok forskjell mellom midje og hofte/bryst til å være det. Det er lett og forveksle en bananfigur med en timeglassfigur. Jeg tipper det er derfor det er såpass mange her inne som sier de er timeglass.

Uansett tror jeg ikke det har så mye å si om man tror man er en form eller en annen. Jeg tror ofte man automatisk ender opp med å gå med den type klær man kler, for det er det man føler seg vel i. Og det er jo også det viktigste!

Anonym poster: 0a5a8bf5d53b689ea13a1fc81212cf21

Da skulle jeg pr. definisjon vært timeglass siden jeg har 27 cm forskjell på midje og brystmål. Jeg har små pupper, men bred rygg. Aner ikke hvilken kroppstype jeg har, men bryr meg ikke så mye med det.

Skrevet

Jeg er så misunnelig på dere med timeglassform. :sjenert:

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Da skulle jeg pr. definisjon vært timeglass siden jeg har 27 cm forskjell på midje og brystmål. Jeg har små pupper, men bred rygg. Aner ikke hvilken kroppstype jeg har, men bryr meg ikke så mye med det.

Man MÅ jo ha store pupper for å ha timeglassfasong, ellers er det ubalanse i timeglasset.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

I følge Wikipedia så har kun 8% av befolkningen timeglassfigur, mens hele 46% er banan/rektangulær. Forskjellen mellom disse er at for å være timeglass må man ha minst 10 inches (25,4 cm) forskjell mellom midjemålet og hofte/bryst-målet. Jeg tror det er mange som tror de har timeglassfigur, som ikke har stor nok forskjell mellom midje og hofte/bryst til å være det. Det er lett og forveksle en bananfigur med en timeglassfigur. Jeg tipper det er derfor det er såpass mange her inne som sier de er timeglass.

Uansett tror jeg ikke det har så mye å si om man tror man er en form eller en annen. Jeg tror ofte man automatisk ender opp med å gå med den type klær man kler, for det er det man føler seg vel i. Og det er jo også det viktigste!

Tror du har veldig rett i det, virker som at mange tror at minimum av innsving i livet = TIMEGLASS

Timeglassfigur betyr jo at man har ganske smalt liv, ikke normalt smalt liv.

Skrevet

Kjærlighet på pinne, med ekstremt markert midje :)

Skrevet

Kjærlighet på pinne, med ekstremt markert midje :)

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg ser aldri disse smale midjene i hverdagen. Rare greier.

Skrevet

Jeg er blanding av mye ser jeg. Lang hals, brede skuldre, lang overkropp, smal midje, smale hofter, muskuløse lår, ikke megalange bein, men ikke korte heller.

Så vet egentlig ikke hva jeg er.

Skrevet

Ingen er i nærheten. Har normale skuldre, i lik bredde som hofter, små pupper, markert midje og flat mage, markerte hofter og korte, men slanke bein. De får åpenbart ikke lov til å være begge deler samtidig, det er jo fy! :fnise: Ingen ide, faktisk. :vetikke:

Anonym poster: 1c937ba2551190c30f9bfab5645d42c1

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser aldri disse smale midjene i hverdagen. Rare greier.

Kanskje du må få deg briller?;p

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du må få deg briller?;p

Det tror jeg også. Om de er synlige eller ikke, kommer jo an på hvordan man kler seg. Min midje er 33 cm smalere enn hoftene, men siden jeg ikke kjører korsettstilen, synes ikke det så godt til vanlig.

Skrevet

Tror du har veldig rett i det, virker som at mange tror at minimum av innsving i livet = TIMEGLASS

Timeglassfigur betyr jo at man har ganske smalt liv, ikke normalt smalt liv.

Hvor smalt liv i forhold til hofter må man ha for at man skal være godkjent timeglass da?

Skrevet

Jeg mangler 1,5 cm på 24,5 cm i forskjell mellom hofte-byste midje. Da er jeg visst ikke godkjent timeglass, men ser heller ut som en banan i kroppen. jaja, nå lærte jeg noe nytt på KG igjen. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvor smalt liv i forhold til hofter må man ha for at man skal være godkjent timeglass da?

Jeg har lært både at midjen skal være under 75% av hoftene/puppene, og at den skal være minst 10 tommer mindre. Men hva som er helt korrekt er jeg usikker på.

Anonym poster: 7fffe4ed3cbfb990b730da659c7b3b5c

Skrevet

jeg er 85 cm rundt hoftene og 56 rundt midja ,er det timeglass?

Skrevet

Vel, ifølge wikipedia er du da en banan/rektangulær. Men med kropper så er det vel glidende overganger mellom de forskjellige typene. Det er også utrolig mange kroppsfasongskalkulatorer ol. som sier veldig mye forskjellig. Så man må jo se ann hvilke klær man selv føler man kler, ikke stole blindt på kalkulatorer og veiledninger på nett.

"denne spesielle unike klubben med timeglass" ? Dette får det til å høres aggressiv og/eller bitter ut. Går litt imot det du sier først om at det ikke er et viktig emne.

Midjen min gjør for kraftig innhugg for å være banan eller rektangulær. Det er ikke et viktig emne nei, men jeg blir blitt oppgitt over alle som skal fortelle folk hva de ikke har, uten å en gang ha sett dem.

For de som aldri ser smale midjer, det vanligste problemet blant timeform er å finne klær som er små nok i midjen og store nok til pupper og hofte. Så med mindre de har midjebelter eller funnet en klesskatt er det ikke lett å se.

Anonym poster: e9bcbeaf8fdda0637e6fba16707833ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...