HeadsVsTails Skrevet 30. oktober 2012 #101 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg har ingen planer om å ha en bifil kjæreste. Bifil eller ei: det var en ytring basert på dine uttalelser om forhold og grenser.
Wildrose Skrevet 30. oktober 2012 #102 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg er for å beholde gamle venner av motsatt kjønn når man er i forhold, men er skeptisk til nye bekjentskaper. Spesielt fra nettet. Folk man møter i større grupper - ok, men ikke dra kun for å møte ham alene. Det blir en situasjon som kan minne for mye om en date, og gi feil signal til den nye vennen og partneren din. Denne er jeg veldig enig i! 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #103 Skrevet 30. oktober 2012 Hva med de bifile? Skal ikke de få lov til å ha venner i det hele tatt da? For det går jo ikke i følge din mening.... Og lesbiske kan ikke ha venninner. For som vi vet, kvinner tenker jo bare på en sak... Anonym poster: b68f6683fdf1edd8dc12cef9f7dd03c9 1
HeadsVsTails Skrevet 30. oktober 2012 #104 Skrevet 30. oktober 2012 Og lesbiske kan ikke ha venninner. For som vi vet, kvinner tenker jo bare på en sak... Anonym poster: b68f6683fdf1edd8dc12cef9f7dd03c9 Ja, det er jo en kjent sak for alle at lesber ligger med alle venninnene sine og bytter kjæreste oftere enn undertøy. Så her må man bare passe på at din heterofile partner ikke blir venn med ei lesbe. Varsku her! 1
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #105 Skrevet 30. oktober 2012 Kjærligheten er ikke noe man planlegger. Den skjer bare. Anonym poster: b68f6683fdf1edd8dc12cef9f7dd03c9 Joda, men ei bifil kvinne som ønsker å praktisere denne siden av hennes seksualitet, kommer aldri til å bli aktuell.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #106 Skrevet 30. oktober 2012 Bifil eller ei: det var en ytring basert på dine uttalelser om forhold og grenser. Alle forhold må ha felles regler og grenser for å kunne fungere. Faktisk.
HeadsVsTails Skrevet 30. oktober 2012 #107 Skrevet 30. oktober 2012 Alle forhold må ha felles regler og grenser for å kunne fungere. Faktisk. Selvfølgelig må alle forhold ha regler og grenser. Men det høres ut som om du tror at alle er utro hvis de har en venn av motsatt kjønn. Og at de bifile automatisk vil ha i pose og sekk.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #108 Skrevet 30. oktober 2012 Selvfølgelig må alle forhold ha regler og grenser. Men det høres ut som om du tror at alle er utro hvis de har en venn av motsatt kjønn. Og at de bifile automatisk vil ha i pose og sekk. Jeg ønsker ikke å tro noe som helst. Det er hele poenget. Jeg vet at risikoen er større.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2012 #109 Skrevet 30. oktober 2012 Joda, men ei bifil kvinne som ønsker å praktisere denne siden av hennes seksualitet, kommer aldri til å bli aktuell. Er det ikke det hun gjør når hun blir sammen med en mann? Praktiserer denne siden av hennes seksualitet? Akkurat som en heterofil kvinne gjør når hun blir sammen med en mann. Det at du tror at folk er notorisk utro minner meg om et gammelt norsk ordtak. "På seg selv kjenner man andre". Anonym poster: b68f6683fdf1edd8dc12cef9f7dd03c9
HeadsVsTails Skrevet 30. oktober 2012 #110 Skrevet 30. oktober 2012 Jeg ønsker ikke å tro noe som helst. Det er hele poenget. Jeg vet at risikoen er større. Hvordan skal du da få et forhold til å fungere hvis du ikke tror at det kan fungere, at hun kan være trofast? Man kan aldri vite noe som helst når det gjelder kjærligheten. Man må tro. 1
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #111 Skrevet 30. oktober 2012 Er det ikke det hun gjør når hun blir sammen med en mann? Praktiserer denne siden av hennes seksualitet? Akkurat som en heterofil kvinne gjør når hun blir sammen med en mann. Det at du tror at folk er notorisk utro minner meg om et gammelt norsk ordtak. "På seg selv kjenner man andre". Anonym poster: b68f6683fdf1edd8dc12cef9f7dd03c9 Forskjellen er at ei heterofil kvinne ikke har noen interesse av andre kvinner. Og dermed er da venninne-forhold uproblematisk sånn sett. Jeg har opplevd at andre kan være utro. Og i hvilke situasjoner det gjerne skjer.
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #112 Skrevet 30. oktober 2012 Hvordan skal du da få et forhold til å fungere hvis du ikke tror at det kan fungere, at hun kan være trofast? Man kan aldri vite noe som helst når det gjelder kjærligheten. Man må tro. Det er helt riktig forsåvidt. Man vet aldri noe før det er for sent. "Mennesket spår men Gud rår." Altså må man velge å tro og håpe, ja. Velger jeg å leve i sammen med ei dame så håper jeg da på at hun har vett nok til å ikke være utro; samtidig som jeg tror på at det finnes en risiko i ulike situasjoner. Situasjoner som det da lønner seg å unngå.
Sign Skrevet 30. oktober 2012 #113 Skrevet 30. oktober 2012 (endret) Nei, det mener jeg ikke. Det du ikke kan gjøre som singel er å ta en tur med en venninnes mann på byen, eller be venninnens samboer hjem til deg på middag. Med venninnene dine kan du imidlertid godt ha alene-tid. Skjønner du poenget mitt nå? Btw, du kunne altså ikke hatt alene-tid med venninnenes menn selv om du ikke var singel heller. Ok. Da hadde jeg misforstått litt, ikke riktig så "stramt" som jeg først trodde. Jeg er såpass gammel at dette med å ha guttevenner ikke har vært naturlig. Men å være venn med mine venninners ektefeller/samboerer og mannlige deler av bekjente par synes jeg faktisk er helt naturlig. F.eks skulle jeg og min beste venninne + hennes mann på byen for noen uker siden. Hun ble syk og mente at vi burde dra likevel. Så jeg dro på pub med hennes mann samt to kompiser av han og kryss i taket... det gikk helt fint! Vi klarte oss gjennom kvelden uten å verken kysse, knulle eller på andre måter være usømmelig. Tanken falt meg ikke inn og det samme regner jeg med gjelder for han. Så det går an. Endret 30. oktober 2012 av Sign 1
Steinar40 Skrevet 30. oktober 2012 #114 Skrevet 30. oktober 2012 Ok. Da hadde jeg misforstått litt, ikke riktig så "stramt" som jeg først trodde. Jeg er såpass gammel at dette med å ha guttevenner ikke har vært naturlig. Men å være venn med mine venninners ektefeller/samboerer og mannlige deler av bekjente par synes jeg faktisk er helt naturlig. F.eks skulle jeg og min beste venninne + hennes mann på byen for noen uker siden. Hun ble syk og mente at vi burde dra likevel. Så jeg dro på pub med hennes mann samt to kompiser av han og kryss i taket... det gikk helt fint! Vi klarte oss gjennom kvelden uten å verken kysse, knulle eller på andre måter være usømmelig. Tanken falt meg ikke inn og det samme regner jeg med gjelder for han. Så det går an. Selvfølgelig går det an. Men jeg sier bare at det ofte ikke er så veldig fornuftig, og at man må tenke seg om og vise hensyn. I dette tilfellet mente jo også din venninne at dere burde dra uten henne, og da blir det mye lettere. Hadde hun imidlertid vært imot det så mener altså jeg at man må vise hensyn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå