Gå til innhold

Venniner? Eller bare bullshit?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det vet vi ikke fordi TS har aldri fortalt oss hvorfor/hvor/hvordan hun fikk kontakt med denne mannen.

Fair enough, her kan TS med fordel komme med en oppklaring, men jeg fikk overhodet ikke inntrykk av det på måten hun skrev på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fair enough, her kan TS med fordel komme med en oppklaring, men jeg fikk overhodet ikke inntrykk av det på måten hun skrev på.

Alle kan lese og tyde ting forskjellig. Det gir ikke noe grunnlag til å mene at man selv har rett ut i fra det man leser og tyder. ;)

• Liker 1
Skrevet

Alle kan lese og tyde ting forskjellig. Det gir ikke noe grunnlag til å mene at man selv har rett ut i fra det man leser og tyder. ;)

Deg om det. Det er nettopp utifra hva man leser at man kan danne seg en mening. Tror de fleste ikke er inne på tanken om nettverksbygging etter dette startinnlegget:

Jeg lurer på en ting...

Jeg selv er i ett forhold, men har kommet i kontakt med en mann på nettet, som jeg har en kompis aktig tone med.. Utifra det jeg vet om han, har han mange venniner og dette er helt vanlig for han. .. Virker som han vil møte meg en dag, selvom han vet jeg er i forhold... Er dette vanlig? Kan en ung mann ville bli kjent med nye venniner? Eller er jeg for naiv her?

Skrevet

Det er akkurat det jeg og Steinar snakker om. Tryggheten din forsvant fordi han oppsøkte oppmerksomheten. Det er nettopp det som kan skje om en partner plutselig får nye bekjente av det motsatte kjønn som denne vil treffe på tomannshånd. Hvis man avstår fra den type sosialisering, noe som ikke burde være et stort offer, investerer man i forholdet sitt.

Det er absolutt ikke dette Steinar snakker om i allefall. Han snakker om at man ikke skal ha venner av det motsatte kjønn, PUNKTUM.

Jeg opplever ofte at menn tar kontakt med meg for en rådgivningstime, men så når vi setter oss ned så kommer det frem at han bare benyttet rådgivningstimen som en unnskyldning for å bli kjent med meg. Dette har skjedd med menn som har kontaktet meg via nettsiden min hvor det ikke står noe om min singelstatus, og det har også skjedd når jeg har hatt en profil på nettet hvor det står at jeg for tiden dater noen.

Folk vil benytte seg av de mulighetene de har hvis de finner en som de liker og vil prøve seg på, men det betyr ikke at personen som mottar disse henvendelsene gjør noe galt. Jeg kunne fint hatt møter med menn som jeg visste var intressert i meg, så lenge jeg ikke gjorde noe med den interessen de hadde. Jeg hadde derfor heller ikke hatt noe i mot at min partner hadde hatt ekser som fortsatt var intressert i sin omgangskrets. Det er jo mange som opplever dette når man har barn fra før osv, at en av partene ikke er helt ferdig. Man kan ikke kreve at de ikke skal ha kontakt, og man har heller ikke noe grunn til å være sjalu pga det.

Det bunner i egen usikkerhet og det er DET som må jobbes med, ikke krav til partneren.

Mange opplever utroskap, men jeg tror ikke det er noe man kan hindre at skal skje, det vil skje uansett fordi man ikke har et godt og trygt forhold i utgangspunktet.

• Liker 1
Skrevet

Deg om det. Det er nettopp utifra hva man leser at man kan danne seg en mening. Tror de fleste ikke er inne på tanken om nettverksbygging etter dette startinnlegget:

Nei og det var selvfølgelig ikke min første tanke heller, Innlegg om nettverksbygging er bassert på andre ting som har blitt diskutert om selve temaproblematikken.

• Liker 1
Skrevet

Det er rimelig tydelig at mange folk ønsker å ha mulige kandidater gående i nærheten på gress til en regnfull dag, ja.

Og som 'pressplay' skriver over her så kan da dette "... forhindre at man ønsker å jobbe videre med et forhold som er nede i en bølgedal fordi man søker trøst hos venner av det motsatte kjønn."

Noe som absolutt ikke er sunt for forholdet selvfølgelig.

Virkelig?? Det er helt seriøst slik du ser på når mennesker/ eventuelt din partner får seg nye venner? Du mistenker med en gang at hun ønsker seg en å holde på gress?

Nå er jeg riktignok singel, men jeg er sannelig glad min tidligere partner ikke hadde det inntrykket der - jeg fikk mange nye venner både kvinnelige og mannlige da jeg var involvert i ulike studentorganisasjoner. Hadde han nektet meg hadde jeg begynt å lure på hvor den gjensidige tilliten var blitt av.

Ironisk nok så ble mange av mine nye kompiser utrolig gode venner med eksen min og vi henger i lag ennå - så teorien din kan jo ikke stemme på alle.

Forøvrig, jeg kan søke støtter hos venner hvis det går dårlig med et forhold, men det er for å få et annet perspektiv på ting, hvis jeg mener jeg har kjørt meg fast eller lignende. Og ikke evner å se saken fra min partners side. Det er jo nettopp det mange bruker KG også til. Så hvorfor skal det være annerledes når det gjelder dine nærmeste venner? Venner stiller opp for deg, kommer med råd og andre synspunkter og er ærlige med deg når du selv ikke evner å se lenger enn din egen nestetipp. Jeg går alltid tilbake til min partner og snakker med ham om det er noe vi ikke kommer over. Men som sagt venner kan hjelpe deg med så mangt, uten at man da blir oppfordret til å være utro.

Skrevet

Det er absolutt ikke dette Steinar snakker om i allefall. Han snakker om at man ikke skal ha venner av det motsatte kjønn, PUNKTUM.

Fordi at det blir mye enklere for forholdet, ja. Da slipper man usikkerheten rundt slike kompis-forhold. Det er med andre ord sunn fornuft.

Hvorfor skal man lage mest mulig problemer for forholdet?

Er det smart?

Skrevet

Slutter aldri å bli forundret over noen menns påfunn. Hadde aldri tatt kontakt med noen profesjonelt for å komme i kontakt med dem privat. Hva jobber du med siden du gir råd?

Men det er heller ikke i slike anledninger jeg snakker om. Jeg mener over hodet ikke at man skal mure seg inne fra all kontakt med det motsatte kjønn mens man er i forhold.

Når det gjelder ekser setter jeg en klar linje både for meg og en kjæreste. En eks er en eks og man har ikke behov for å ha kontakt med denne. Insisterer denne å ha kontakt med eksen vil jeg enten ikke gå inn i forhold med denne eller selv vurdere å bryte ut. Noe annet blir det hvis det er felles barn inni bildet, da er det selvfølgelig greit.

• Liker 1
Skrevet

Slutter aldri å bli forundret over noen menns påfunn. Hadde aldri tatt kontakt med noen profesjonelt for å komme i kontakt med dem privat. Hva jobber du med siden du gir råd?

Men det er heller ikke i slike anledninger jeg snakker om. Jeg mener over hodet ikke at man skal mure seg inne fra all kontakt med det motsatte kjønn mens man er i forhold.

Når det gjelder ekser setter jeg en klar linje både for meg og en kjæreste. En eks er en eks og man har ikke behov for å ha kontakt med denne. Insisterer denne å ha kontakt med eksen vil jeg enten ikke gå inn i forhold med denne eller selv vurdere å bryte ut. Noe annet blir det hvis det er felles barn inni bildet, da er det selvfølgelig greit.

Nei og nok en gang viser du at du og jeg i bunn og grunn har veldig lik oppfatning av dette.

Jeg jobber som Daterådgiver.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Fordi at det blir mye enklere for forholdet, ja. Da slipper man usikkerheten rundt slike kompis-forhold. Det er med andre ord sunn fornuft.

Hvorfor skal man lage mest mulig problemer for forholdet?

Er det smart?

Usikkerheten rundt slike kompis forhold kommer på bakgrunn av usikkerhet hos deg, og det er det du som må jobbe med. Du kan ikke sette krav til en partner for å unngå visse ting du frykter. Et sunt forhold gir en god trygghet hvor slike ting ikke blir et tema engang.

Du trenger å utvide preferanse-punktene dine Steinar og se at det finne mange damer som fint kan ha guttevenner uten at de en dag vil være utro.

Endret av Nettinettet
  • Liker 1
Skrevet

TS her...

Skjønner at diskusjonen her, dreier seg om hvorvidt dette er riktig eller ikke...

Men var ikke det spm mitt var... Spm var "hva tenker denne duden?"

Anonym poster: e0dde2c416b2155ee16b299268487726

Skrevet

Du skriver ingenting om hva dere har snakket om, så inntil annet er argumentert så vil jeg som mann holde en knapp på sex. Ikke nødvendigvis ved første treff, men kanskje i håp om at han klarer å sjarmere deg i ny og ne.

Skrevet

TS her...

Skjønner at diskusjonen her, dreier seg om hvorvidt dette er riktig eller ikke...

Det kan ikke vi vite og det får du kun svar på hvis du treffer han og blir veninne med han.

• Liker 1
Skrevet

Usikkerheten rundt slike kompis forhold kommer på bakgrunn av usikkerhet hos deg, og det er det du som må jobbe med. Du kan ikke sette krav til en partner for å unngå visse ting du frykter. Et sunt forhold gir en god trygghet hvor slike ting ikke blir et tema engang.

Du trenger å utvide preferanse-punktene dine Steinar og se at det finne mange damer som fint kan ha guttevenner uten at de en dag vil være utro.

Hvorfor skal jeg tillate at dama mi reker rundt i sammen med såkalt kompiser?

Kan ikke jeg se noen grunn til faktisk.

Skrevet

Hvorfor skal jeg tillate at dama mi reker rundt i sammen med såkalt kompiser?

Kan ikke jeg se noen grunn til faktisk.

Hvorfor tror du at dama di vil reke rundt med såkalte kompiser hvis hun har venner av det motsatte kjønn? Dine dårlige erfaringer og få preferanse punkter gir deg et innsnevret syn på hvordan kvinner er og hva de ville gjort.

• Liker 1
Skrevet

Virkelig?? Det er helt seriøst slik du ser på når mennesker/ eventuelt din partner får seg nye venner? Du mistenker med en gang at hun ønsker seg en å holde på gress?

Nå er jeg riktignok singel, men jeg er sannelig glad min tidligere partner ikke hadde det inntrykket der - jeg fikk mange nye venner både kvinnelige og mannlige da jeg var involvert i ulike studentorganisasjoner. Hadde han nektet meg hadde jeg begynt å lure på hvor den gjensidige tilliten var blitt av.

Ironisk nok så ble mange av mine nye kompiser utrolig gode venner med eksen min og vi henger i lag ennå - så teorien din kan jo ikke stemme på alle.

Forøvrig, jeg kan søke støtter hos venner hvis det går dårlig med et forhold, men det er for å få et annet perspektiv på ting, hvis jeg mener jeg har kjørt meg fast eller lignende. Og ikke evner å se saken fra min partners side. Det er jo nettopp det mange bruker KG også til. Så hvorfor skal det være annerledes når det gjelder dine nærmeste venner? Venner stiller opp for deg, kommer med råd og andre synspunkter og er ærlige med deg når du selv ikke evner å se lenger enn din egen nestetipp. Jeg går alltid tilbake til min partner og snakker med ham om det er noe vi ikke kommer over. Men som sagt venner kan hjelpe deg med så mangt, uten at man da blir oppfordret til å være utro.

Når du ikke evner å se saken ifra din partners side så trenger dere å prate i sammen slik at du/dere får denne forståelsen i sammen. Det hjelper lite å prate med alle andre. Da blir det fort bare mer forvirring.

At en del ikke klarer eller vil prate er en annen sak. Og da er det et alvorlig problem i seg. Som andre uansett ikke kan løse.

Mitt syn er at det er best at kvinner har venninner, og at menn har mannlige venner.

Skrevet

TS her...

Høres ut som du er ute på tynn is.

Skrevet

Når du ikke evner å se saken ifra din partners side så trenger dere å prate i sammen slik at du/dere får denne forståelsen i sammen. Det hjelper lite å prate med alle andre. Da blir det fort bare mer forvirring.

At en del ikke klarer eller vil prate er en annen sak. Og da er det et alvorlig problem i seg. Som andre uansett ikke kan løse.

Mitt syn er at det er best at kvinner har venninner, og at menn har mannlige venner.

Ikke alltid, noen konflikter så kan det være at partneren din har sett seg lei på å diskutere eksempelvis og vil ikke snakke mer om det, da hjelper deg veldig å kunne gå til venner eller en god venn og spørre om man er helt teit. Noen spør sine egne foreldre, søsken, andre snakker med sine venner. Andre igjen spør på kg!

Jeg har ikke sagt at jeg ikke evner å prate med en eventuell partner, men noen ganger er det rett og slett greit å få en tredjeparts mening eller synspunkt da det ofte hjelper å belyse ting man selv ikke har tenkt. Og til og med ting som din partner heller ikke har tenkt eller sett.

Ja for all del, du kan mene det, det nekter ikke jeg deg. Det eneste jeg stusser veldig på med dine argumenter er at du er utrolig bastant, du har bestemt deg for at slik er det, og dermed gjelder det alle. Og det kan jeg i alle fall si ikke stemmer for meg.

Skrevet

Når det kommer til det å bruke venner for å snakke om problemer i forholdet må jeg si meg enig med Steinar. Enten så diskuterer man det med hverandre, eller så går man sammen og diskuterer det med en tredjepart som har peiling (altså samlivsrådgiver eller noe i den duren). Skal et forhold fungere og være sterkt nok til å bære de dårlige dagene må man har åpenhet, tillit og god kommunikasjon.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når det kommer til det å bruke venner for å snakke om problemer i forholdet må jeg si meg enig med Steinar. Enten så diskuterer man det med hverandre, eller så går man sammen og diskuterer det med en tredjepart som har peiling (altså samlivsrådgiver eller noe i den duren). Skal et forhold fungere og være sterkt nok til å bære de dårlige dagene må man har åpenhet, tillit og god kommunikasjon.

Jada for all del, men det er ikke alle problemer hvor man trenger en terapeut. Det holder lenge at en god og nær venn av dere begge eller for den saks skyld deg selv sier at nå var du rett og slett urimelig.

Jeg bruker mine venner som støtte, akkurat slik jeg støtter dem når de trenger råd om det er kjærlighetslivet, personlige ting, jobb osv :)

Men det er også fordi jeg heller aldri har hatt alvorlige problemer i tidligere forhold det har heller dreid seg om "fillesaker" som begge har sett seg sta på, og ikke gitt seg før noen andre har kommentert at det egentlig ikke er så viktig å stå på sitt akkurat på X tema :fnise:

Må bare legge til: man skal selvfølgelig snakke med sin partner om problemene man har, selv om man søker råd hos venner/familie/ terapeut ellers kommer jo man ingen vei ;)

Endret av Nikee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...