Nettinettet Skrevet 27. oktober 2012 #21 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Og jeg hadde ikke ønsket at dama har såkalte kompiser av det motsatte kjønn. Nei, og det har du lov til å ikke ønske. Dette er noe du må legge frem når du en dag begynner å treffe nye damer. Du vet hva du trenger for at du skal ha det bra i ett parforhold og det er kjempe bra. Det betyr alikevell ikke at alle som vil noe annet enn deg ikke vet sitt eget beste, eller har feil. Innlegget er redigert som ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 28. oktober 2012 av Yvonne 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #22 Skrevet 27. oktober 2012 (endret) Nei, og det har du lov til å ikke ønske. Dette er noe du må legge frem når du en dag begynner å treffe nye damer. Du vet hva du trenger for at du skal ha det bra i ett parforhold og det er kjempe bra. Det betyr alikevell ikke at alle som vil noe annet enn deg ikke vet sitt eget beste, eller har feil. Selvfølgelig. Hvis folk syns det er smart og fornuftig å oppfordre sin partner til å være utro så er det helt i orden for meg. Innlegget er redigert som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 28. oktober 2012 av Yvonne
L'amie Skrevet 27. oktober 2012 #23 Skrevet 27. oktober 2012 Selvfølgelig. Hvis folk syns det er smart og fornuftig å oppfordre sin partner til å være utro så er det helt i orden for meg. Det finnes faktisk en mellomting mellom utroskap og null kontakt med andre menn. Tro det eller ei. 2
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #24 Skrevet 27. oktober 2012 Det finnes faktisk en mellomting mellom utroskap og null kontakt med andre menn. Tro det eller ei. Den mellomtingen har du ingen kontroll over.
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2012 #25 Skrevet 27. oktober 2012 Selvfølgelig. Hvis folk syns det er smart og fornuftig å oppfordre sin partner til å være utro så er det helt i orden for meg. Man oppfordrer ikke til utroskap ved å la partneren ha venner av det motsatte kjønn. De som har lyst til å være utro er det som regel uansett om de har venner av motsatt kjønn eller ikke. Men kan ikke hindre en handling som bunner i et annet menneskes lyst til å gjøre noe. Det å nekte noen å være seg selv, eller gjøre som de selv vil, kan heller være med på å fremprovosere den handlingen man ikke ønsker at skal bli utført. 5
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #26 Skrevet 27. oktober 2012 Man oppfordrer ikke til utroskap ved å la partneren ha venner av det motsatte kjønn. De som har lyst til å være utro er det som regel uansett om de har venner av motsatt kjønn eller ikke. Men kan ikke hindre en handling som bunner i et annet menneskes lyst til å gjøre noe. Det å nekte noen å være seg selv, eller gjøre som de selv vil, kan heller være med på å fremprovosere den handlingen man ikke ønsker at skal bli utført. Det som gjør at folk er utro er først og fremst det å ha muligheten til det. Med andre ord; ingen mulighet = ingen utroskap. Veldig enkelt prinsipp egentlig. 1
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2012 #27 Skrevet 27. oktober 2012 Det som gjør at folk er utro er først og fremst det å ha muligheten til det. Med andre ord; ingen mulighet = ingen utroskap. Veldig enkelt prinsipp egentlig. Nå har det seg faktisk slik at det finnes damer som ikke har lyst på andre menn når de har kjæreste. Tenk det du!! Det hadde du ikke trodd.. Og hvis du skal fjerne muligheten må du fjerne alle mennesker utenom deg og henne.. det var ikke så veldig enkelt det prinsippet ditt 4
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #28 Skrevet 27. oktober 2012 Nå har det seg faktisk slik at det finnes damer som ikke har lyst på andre menn når de har kjæreste. Tenk det du!! Det hadde du ikke trodd.. Og hvis du skal fjerne muligheten må du fjerne alle mennesker utenom deg og henne.. det var ikke så veldig enkelt det prinsippet ditt Problemet er at forhold og kjæreste blir kjedelige med årene. Det dreier seg ikke om å fjerne alle mennesker, men heller å omgåes med folk under de rette omstendighetene. 1
L'amie Skrevet 27. oktober 2012 #29 Skrevet 27. oktober 2012 Den mellomtingen har du ingen kontroll over. Kontroll har du kanskje ikke, men et forhold er helt nødt til å være basert på tillit - er tillitten god og rettmessig trenger man overhode ikke kontroll. Om tillitten ikke er god nok eller rettmessig, er det på tide å jobbe med seg selv og forholdet - ikke sette kona i en lenke på kjøkkenet. 4
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2012 #30 Skrevet 27. oktober 2012 Problemet er at forhold og kjæreste blir kjedelige med årene. De kan bli det, men trenger ikke å bli det. Det handler om hva man selv velger 1
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #31 Skrevet 27. oktober 2012 Kontroll har du kanskje ikke, men et forhold er helt nødt til å være basert på tillit - er tillitten god og rettmessig trenger man overhode ikke kontroll. Om tillitten ikke er god nok eller rettmessig, er det på tide å jobbe med seg selv og forholdet - ikke sette kona i en lenke på kjøkkenet. En viss tillit, ja. Men ikke blind tillit.
Steinar40 Skrevet 27. oktober 2012 #32 Skrevet 27. oktober 2012 De kan bli det, men trenger ikke å bli det. Det handler om hva man selv velger Du er klar over at det vanligvis er to parter i et parforhold? Dermed er det ingen garanti for at det blir som man selv velger. Ikke sant?
Nettinettet Skrevet 27. oktober 2012 #33 Skrevet 27. oktober 2012 Du er klar over at det vanligvis er to parter i et parforhold? Dermed er det ingen garanti for at det blir som man selv velger. Ikke sant? Jo fordi man selv alltid har et valg og kan velge det som er best for en selv, også når man er i ett forhold. Man skal ta hensyn til partneren og man skal ha forståelse for partnerens ønsker, men man har alltid ett ansvar om å ta vare på egen helse og egne følelser. Hvis partneren ikke er intressert i å gjøre forholdet mer spennende når det er blitt kjedelig så kan man finne seg en ny partner som er intressert i å holde spenningen og følelsene ved like. Men når man velger seg en partner i 2012 så er man som regel ganske bevisst på hva slags verdier og holdninger man ønsker at partneren skal ha før man velger partneren, så da blir ikke slike ting noe problem. Noen velger å se løsninger, noen velger å se problemer. Du er helt tydelig en av de som ser problemer. Det er også ditt valg 2
Cordelia Skrevet 27. oktober 2012 #34 Skrevet 27. oktober 2012 Man oppfordrer ikke til utroskap ved å la partneren ha venner av det motsatte kjønn. De som har lyst til å være utro er det som regel uansett om de har venner av motsatt kjønn eller ikke. Men kan ikke hindre en handling som bunner i et annet menneskes lyst til å gjøre noe. Det å nekte noen å være seg selv, eller gjøre som de selv vil, kan heller være med på å fremprovosere den handlingen man ikke ønsker at skal bli utført. Kontroll har du kanskje ikke, men et forhold er helt nødt til å være basert på tillit - er tillitten god og rettmessig trenger man overhode ikke kontroll. Om tillitten ikke er god nok eller rettmessig, er det på tide å jobbe med seg selv og forholdet - ikke sette kona i en lenke på kjøkkenet.
orgus Skrevet 27. oktober 2012 #35 Skrevet 27. oktober 2012 Hvis jeg hadde følt at jeg måtte holde partneren min unna andre menn for å hindre at hun skulle være utro så hadde jeg heller vært single. 6
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2012 #36 Skrevet 28. oktober 2012 Jo fordi man selv alltid har et valg og kan velge det som er best for en selv, også når man er i ett forhold. Man skal ta hensyn til partneren og man skal ha forståelse for partnerens ønsker, men man har alltid ett ansvar om å ta vare på egen helse og egne følelser. Hvis partneren ikke er intressert i å gjøre forholdet mer spennende når det er blitt kjedelig så kan man finne seg en ny partner som er intressert i å holde spenningen og følelsene ved like. Men når man velger seg en partner i 2012 så er man som regel ganske bevisst på hva slags verdier og holdninger man ønsker at partneren skal ha før man velger partneren, så da blir ikke slike ting noe problem. Noen velger å se løsninger, noen velger å se problemer. Du er helt tydelig en av de som ser problemer. Det er også ditt valg Selvfølgelig kan man ikke la seg tråkke på i et parforhold, men problemet er altså at folk er mer eller mindre ulike. Og dermed kommer man ALDRI til å finne noen der alt går som "en dans på roser". Hva er løsningen på dette problemet? Et problem som du sikkert ikke ser
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2012 #37 Skrevet 28. oktober 2012 Hvis jeg hadde følt at jeg måtte holde partneren min unna andre menn for å hindre at hun skulle være utro så hadde jeg heller vært single. Den eneste sikre måten å unngå utroskap på, ja.
Steinar40 Skrevet 28. oktober 2012 #38 Skrevet 28. oktober 2012 Jeg har mange guttevenner og er singel. Og alle vil egentlig bare komme i buksa på meg. Ekkelt. Anonym poster: 137602b3969ac968bc5367ad1c584ca5 Hvorfor har du da disse gutte"vennene"?
Anglofil Skrevet 28. oktober 2012 #39 Skrevet 28. oktober 2012 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Yvonne (mod)
Nettinettet Skrevet 28. oktober 2012 #40 Skrevet 28. oktober 2012 (endret) Selvfølgelig kan man ikke la seg tråkke på i et parforhold, men problemet er altså at folk er mer eller mindre ulike. Og dermed kommer man ALDRI til å finne noen der alt går som "en dans på roser". Hva er løsningen på dette problemet? Et problem som du sikkert ikke ser Ingen forhold går som en dans på røde roser, men det betyr ikke at alle forhold opplever utroskap for det Løsningen er å finne seg en dame med samme verdier og holdninger som deg selv. Så tar du noen timer hos psykolog for å fjerne den paranoia'en du har i hodet ditt vedrørende damer og utroskap. Da vil du i tillegg til å finne en dame med de samme verdiene og holdningene som deg, også kunne stole på henne og slappe av i forholdet. Vi andre har faktisk ikke de problemene med tillitt som du har, så det kan være en ide å heller jobbe med deg selv og dine tanker, enn å prøve å overtale hele verden om at dine tanker er realistiske. For det er de nemlig ikke Folk er forskjellige, derfor må du velge mennesker som er bra å være sammen med og ikke omvendt. Det er også et valg du har og tar. Lykke til! Endret 28. oktober 2012 av Nettinettet 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå