Gå til innhold

Venniner? Eller bare bullshit?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jada for all del, men det er ikke alle problemer hvor man trenger en terapeut. Det holder lenge at en god og nær venn av dere begge eller for den saks skyld deg selv sier at nå var du rett og slett urimelig.

Ja, en god og nær venn av begge som kan sitte der sammen med begge å diskutere om problemet. Når man begynner å snakke om forholdet og problemer i forholdet med venner/familie og ikke med hverandre tror jeg man skaper enda større problemer for seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alltid, noen konflikter så kan det være at partneren din har sett seg lei på å diskutere eksempelvis og vil ikke snakke mer om det, da hjelper deg veldig å kunne gå til venner eller en god venn og spørre om man er helt teit. Noen spør sine egne foreldre, søsken, andre snakker med sine venner. Andre igjen spør på kg!

Jeg har ikke sagt at jeg ikke evner å prate med en eventuell partner, men noen ganger er det rett og slett greit å få en tredjeparts mening eller synspunkt da det ofte hjelper å belyse ting man selv ikke har tenkt. Og til og med ting som din partner heller ikke har tenkt eller sett.

Ja for all del, du kan mene det, det nekter ikke jeg deg. Det eneste jeg stusser veldig på med dine argumenter er at du er utrolig bastant, du har bestemt deg for at slik er det, og dermed gjelder det alle. Og det kan jeg i alle fall si ikke stemmer for meg.

Ja, jeg er bastant fordi jeg vet at jeg har rett :smoke: hehe

Det betyr selvfølgelig ikke at jeg tror at alle andre ønsker å gjøre saker og ting som meg. Eller at jeg tror jeg kan få andre til å se det som meg.

Men jeg er faktisk sikker på at det hadde fungert utmerket hvis de hadde gjort det sånn. Altså at kvinner bare har venninner, og at menn bare har mannlige venner. Intet problem med dette egentlig. Problemet er bare at en del folk ikke ønsker å ha det sånn av ulike årsaker.

Skrevet

Jada for all del, men det er ikke alle problemer hvor man trenger en terapeut. Det holder lenge at en god og nær venn av dere begge eller for den saks skyld deg selv sier at nå var du rett og slett urimelig.

Jeg bruker mine venner som støtte, akkurat slik jeg støtter dem når de trenger råd om det er kjærlighetslivet, personlige ting, jobb osv :)

Men det er også fordi jeg heller aldri har hatt alvorlige problemer i tidligere forhold det har heller dreid seg om "fillesaker" som begge har sett seg sta på, og ikke gitt seg før noen andre har kommentert at det egentlig ikke er så viktig å stå på sitt akkurat på X tema :fnise:

Må bare legge til: man skal selvfølgelig snakke med sin partner om problemene man har, selv om man søker råd hos venner/familie/ terapeut ellers kommer jo man ingen vei ;)

Du bør ihvertfall være veldig forsiktig med hvilke venner du rådfører deg med. Det er ikke alle som har forutsetninger for å gi andre gode råd. Og da gjør man bare vondt verre. Blir som å helle bensin på bålet.

Skrevet (endret)

Ja, en god og nær venn av begge som kan sitte der sammen med begge å diskutere om problemet. Når man begynner å snakke om forholdet og problemer i forholdet med venner/familie og ikke med hverandre tror jeg man skaper enda større problemer for seg selv.

Kan ikke se for meg at mange par har en slik venn. Det skal mye til.

Paret må klare å løse problemene sine selv, slik du sier. Ellers går det aldri bra i lengden.

Og jeg vet om tilfeller der folk nekter å diskutere problemer med partneren. Utrolig korttenkt, spør du meg.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
Skrevet

Du bør ihvertfall være veldig forsiktig med hvilke venner du rådfører deg med. Det er ikke alle som har forutsetninger for å gi andre gode råd. Og da gjør man bare vondt verre. Blir som å helle bensin på bålet.

:ler: Jeg rådfører meg ikke med alle om slike ting, man vet som regel hvem man kan stole på av sine venner og rådføre seg med :)

Skrevet

:ler: Jeg rådfører meg ikke med alle om slike ting, man vet som regel hvem man kan stole på av sine venner og rådføre seg med :)

Bare ikke bruk en av de som snakker mest og høyest.

Skrevet

Bare ikke bruk en av de som snakker mest og høyest.

Nettopp, det er jo trikset! :)

Skrevet

Nettopp, det er jo trikset! :)

Joda, er et bra triks det :)

Skrevet

Og jeg vet om tilfeller der folk nekter å diskutere problemer med partneren. Utrolig korttenkt, spør du meg.

Enig. (alltid overrasket når det skjer) :P

Skrevet

Enig. (alltid overrasket når det skjer) :P

Det viser at du har litt godt vett :smoke:

Skrevet

Det viser at du har litt godt vett :smoke:

Nei, det viser at frykten din for å bli såret og de få preferanse punktene dine som skaper negative bilder om kvinner, også gir noen meninger som er reelle for oss "normale" :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, det viser at frykten din for å bli såret og de få preferanse punktene dine som skaper negative bilder om kvinner, også gir noen meninger som er reelle for oss "normale" :)

"Normale" hehe

Ja, man kan selvfølgelig med god grunn påstå at gjennomsnitts-Ola-og-Kari er såkalt "normale".

Men dette er altså ikke nødvendigvis mye positivt.

La meg ta et konkret eksempel. I dag er det relativt "normalt" at folk ikke har vett nok til å kaste søppel i en søppeldunk. Men hva er positivt med dette?

Endret av Steinar40
Skrevet

Jeg sa ingenting om at du som kvinne kan holde kontakten med dine venninner. Det vil selvfølgelig være dumt å ikke gjøre det.

Men det er ikke like naturlig at du og din mann er i sammen med en av dine single venninner. Du og henne, ja. Men ikke du og din mann. Som regel vil ikke dette være av større interesse for noen av partene.

Så jeg som singel kan ikke ta en tur på byen med en venninne og mannen hennes? Eller be en venninne og samboeren hennes hjem til meg på middag? Er det det du mener?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så jeg som singel kan ikke ta en tur på byen med en venninne og mannen hennes? Eller be en venninne og samboeren hennes hjem til meg på middag? Er det det du mener?

Nei, det mener jeg ikke.

Det du ikke kan gjøre som singel er å ta en tur med en venninnes mann på byen, eller be venninnens samboer hjem til deg på middag.

Med venninnene dine kan du imidlertid godt ha alene-tid.

Skjønner du poenget mitt nå?

Btw, du kunne altså ikke hatt alene-tid med venninnenes menn selv om du ikke var singel heller.

Endret av Steinar40
Skrevet

Men jeg er faktisk sikker på at det hadde fungert utmerket hvis de hadde gjort det sånn. Altså at kvinner bare har venninner, og at menn bare har mannlige venner. Intet problem med dette egentlig. Problemet er bare at en del folk ikke ønsker å ha det sånn av ulike årsaker.

Hva med de bifile? Skal ikke de få lov til å ha venner i det hele tatt da? For det går jo ikke i følge din mening....

• Liker 1
Skrevet

Hva med de bifile? Skal ikke de få lov til å ha venner i det hele tatt da? For det går jo ikke i følge din mening....

Tja, det blir ihvertfall ikke noe mindre komplisert av dette.

Skrevet

Synes egentlig dette kan oppsummeres i en enkelt setning:

Stoler man ikke på partneren sin har man ingenting i forholdet å gjøre.

Bare fordi man møter noen på nettet så betyr ikke det at han/hun er kun ute etter sex. Ja, man bør ha litt nettvett, men det er også lov å la tvilen komme tiltalte til gode.

• Liker 2
Skrevet

Tja, det blir ihvertfall ikke noe mindre komplisert av dette.

Jeg synes virkelig synd på din eventuelle kjæreste...

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes virkelig synd på din eventuelle kjæreste...

Jeg har ingen planer om å ha en bifil kjæreste.

Skrevet

Jeg har ingen planer om å ha en bifil kjæreste.

Kjærligheten er ikke noe man planlegger. Den skjer bare. :)

Anonym poster: b68f6683fdf1edd8dc12cef9f7dd03c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...