Gå til innhold

La funksjonshemmede få kjøpe sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns dette er et mye bedre alternativ enn å skaffe en "som kan ligge med deg", fordi dette beholder verdigheten for alle de involverte.

Verdier er subjektivt og veldig fra person til person, det er ikke alle som mener at det å kjøpe eller selge seksuelle tjenester gjør deg mindre verdig, og du burde respektere at alle ikke har samme syn på det som du har. Greit nok, det er mot dine verdier å kjøpe eller selge seksuelle tjenester, men er det greit at du og andre prakker dette på andre gjennom forbud? Hadde du ansett det som greit, helt hypotetisk, at religiøse miljøer hadde innført et forbud mot abort for at det strider mot deres verdisyn? Det går tross alt på det samme som sagt, å prakke eget verdisyn på andre.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med horene da? drit i de liksom. De må liksom ta alt de

Ikke igjen med den gamle låta. Det finnes nok av prostituerte som gjør det frivillig og fordi de liker det. Noen liker massene ryggen, slite med neglene dine eller vaske huset ditt for en drittlønn, du kan ikke si at hele konseptet med prostitusjon er bare halt fordi den norske loven tvinger de til å bruke kriminelle bakmenn eller fordi en vokste opp med religiøst inspirert alt-er-fy moral.

Fjern loven, åpne godkjente, skattet, og testet bordeller, og du har frivillige folk som gir frivillig service, og de vil ha mulighet til å si "Nei, han et for hardhendt, han vil vi ikke ha her."

Hadde helst gjort religion ulovlig før retten til å gjøre en dame av mitt valg fornøyd for en rimelig, skattet lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at du nevner NAV.

For noen år siden fikk jeg AAP fra NAV fordi jeg slet veldig psykisk etter å ha blitt utsatt for en gruppevoldtekt. Men fikk så lite penger fra NAV at jeg sleit med å betale regningene mine. Og fordi jeg følte at kroppen min allerede var invadert og ødelagt etter voldtekten begynte jeg å selge sex for å få penger nok til regninger etc! :)

Det var jævlig, det. Ikke all "frivillig" prostitusjon er frivillig altså.

Anonym poster: 5c37ba815b26f285204b0b323ef6018b

Det er frivillig.

Om noen kommer daglig med menn som har seg med deg eller truer deg, det er ufrivillig.

Om jeg finner ikke noe annet jobb der og da annet en minstelønna vei arbeider, betyr det ikke at jeg ufrivillig jobber med en spade, men valgte et dårlig betalt jobb. Jeg kunne ha solgt kroppen min til eldre men og kvinner, men valgte å ikke gjøre det selv om det var et alternativ. .

Du kan bli kastet ut, men du har all rett til å si nei til å selge deg selv.

Anonym poster: 26f0e39495a740f12f8a1cb0b8dd09fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette legges det jo til rette for på mange avdelinger. Spesielt de som har pasienter som har fått lammelser etter ulykker. Mange steder gis det tilbud til samtale med sexolog, finne utstyr som kan fungere, og har man behov for det kan man også få sex hjelpemidler på blå resept. (Dette kan være alt fra medisiner til "leketøy") Jeg syns dette er et mye bedre alternativ enn å skaffe en "som kan ligge med deg", fordi dette beholder verdigheten for alle de involverte.

Man mister ikke verdighet av å ha sex med noen, de mister respekt bare hos folk med fordommer og lite sinn, som greier ikke forstå at ikke alle vil forholde seg til religiøst inspirerte tradisjoner, moraler og syn.

Det å ha sex er ikke fy-fy, det var en taktikk så du kunne få en bedre (gammel) mann å gifte seg med datteren din.

Kirka tjente godt på dette her ved å selge tilgivelse.

Hele greia er hundre års hjernevasking som skaper masse av penge og PR.

Anonym poster: 26f0e39495a740f12f8a1cb0b8dd09fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er i favør av dette forslaget, se for dere disse hypotetiske situasjonene:

1. En fysisk utviklingshemmet kvinne har lovlig sex med en prostituert mann. Kondomen sprekker. Hun blir gravid. Han vil absolutt ikke ha barn med en kunde, hun vil beholde. Hva da?

2. Samme scenario men nå er hun psykisk utviklingshemmet med mental alder på femten år. Er hun fortsatt innunder reglementet for lovlig sexkjøp? Hva skjer med graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdier er subjektivt og veldig fra person til person, det er ikke alle som mener at det å kjøpe eller selge seksuelle tjenester gjør deg mindre verdig, og du burde respektere at alle ikke har samme syn på det som du har. Greit nok, det er mot dine verdier å kjøpe eller selge seksuelle tjenester, men er det greit at du og andre prakker dette på andre gjennom forbud? Hadde du ansett det som greit, helt hypotetisk, at religiøse miljøer hadde innført et forbud mot abort for at det strider mot deres verdisyn? Det går tross alt på det samme som sagt, å prakke eget verdisyn på andre.

Hva med verdigheten til funksjonshemmede som "får lov" til dette? Er virkelig oppfatningen der ute at man virkelig er så uelskbar at man må betale for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man mister ikke verdighet av å ha sex med noen, de mister respekt bare hos folk med fordommer og lite sinn, som greier ikke forstå at ikke alle vil forholde seg til religiøst inspirerte tradisjoner, moraler og syn.

Det å ha sex er ikke fy-fy, det var en taktikk så du kunne få en bedre (gammel) mann å gifte seg med datteren din.

Kirka tjente godt på dette her ved å selge tilgivelse.

Hele greia er hundre års hjernevasking som skaper masse av penge og PR.

Anonym poster: 26f0e39495a740f12f8a1cb0b8dd09fe

Jo, vet du, jeg tror man mister verdigheten sin, hvis den gjengse oppfatning er at, skal du, nettop du ha sex, så må du betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er i favør av dette forslaget, se for dere disse hypotetiske situasjonene:

1. En fysisk utviklingshemmet kvinne har lovlig sex med en prostituert mann. Kondomen sprekker. Hun blir gravid. Han vil absolutt ikke ha barn med en kunde, hun vil beholde. Hva da?

2. Samme scenario men nå er hun psykisk utviklingshemmet med mental alder på femten år. Er hun fortsatt innunder reglementet for lovlig sexkjøp? Hva skjer med graviditeten?

Det er forskjell på å sitte i rullestol fordi man er lam og det å være psykisk utviklingshemmet. Du sammenligner epler og pærer.

Det første eksempelet ditt er veldig hypotetisk. Hun kan gå på p-ille/bruke pessar i tillegg til kondom. Hvis hun mot all formodning blir gravid kan hun jo bare ta abort. De som er imot abort er jo onde mørkemenn og ondskapens profeter så det burde jo være en lett sak å gjøre det.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med verdigheten til funksjonshemmede som "får lov" til dette? Er virkelig oppfatningen der ute at man virkelig er så uelskbar at man må betale for det?

Du bør ta frem en finger å stikke den i jorda. Det er ikke uverdig å ha sex. Hvis en person betale for å få sex, ja da er logikken ganske enkel. Personen mangler det som skal til for at en annen person kan elske h#n, enten pga fysisk handikap, manglende kognitive evner eller andre ting. Hvis en person kan fylle et tomrom i livet sitt ved å betale for sex, nærhet, massasje eller lignende så skjønner jeg bare ikke hvorfor andre skal ha ett problem med det.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta frem en finger å stikke den i jorda. Det er ikke uverdig å ha sex. Hvis en person betale for å få sex, ja da er logikken ganske enkel. Personen mangler det som skal til for at en annen person kan elske h#n, enten pga fysisk handikap, manglende kognitive evner eller andre ting. Hvis en person kan fylle et tomrom i livet sitt ved å betale for sex, nærhet, massasje eller lignende så skjønner jeg bare ikke hvorfor andre skal ha ett problem med det.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

Gud forby at vi betaler ev frivillig partner isteden for å bruke tusenvis av kroner på fester og drikke for å få seg noe.

Av og til kunne det vært greit å få seg noe uten å bruke en hel helg på det.

Anonym poster: 26f0e39495a740f12f8a1cb0b8dd09fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Du har åpenbart ikke giddet å lese linken angående filmen som skrev om. Jeg kan hjelpe deg litt i gang å sitere fra linken:

" Sexarbeidere blir utrolig stigmatisert, særlig i media. Når noen snakker om prostitusjon, handler det automatisk om menneskehandel. I vår verden er det en frivillig utveksling av tjenester mellom to mennesker. Dette er et yrke på lik linje med andre yrker. Det er bare tull at omtrent alle sexarbeidere blir utnyttet økonomisk eller ved fysisk tvang, sier Rachel Wotton, Pye Jakobsson og Catherine Scott engasjert til BA i hjørnesuiten på Hotel Norge."

Du tar så jævla feil. av norske horer selger de fleste av de kroppen sin for å få rad til heroin. De frivillige horene som gjør dette fordi de liker det er i mindretall. ja de finnes, men overvekten av horer gjør ikke dette for moro skyld
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar så jævla feil. av norske horer selger de fleste av de kroppen sin for å få rad til heroin. De frivillige horene som gjør dette fordi de liker det er i mindretall. ja de finnes, men overvekten av horer gjør ikke dette for moro skyld

Kilder på det takk, ettersom at jeg stiller meg meget tvilende til at majoriteten av norske prostituerte er heroinister. Og hvis det skulle være tilfellet, hva så? Er det bedre at de stjeler for å finansiere narkotika?

Jeg vil også tro at de fleste vaskere ikke akkurat vasker for moro skyld, er det rett å forby det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kilder på det takk, ettersom at jeg stiller meg meget tvilende til at majoriteten av norske prostituerte er heroinister. Og hvis det skulle være tilfellet, hva så? Er det bedre at de stjeler for å finansiere narkotika?

Jeg vil også tro at de fleste vaskere ikke akkurat vasker for moro skyld, er det rett å forby det da?

Herregud kan du slutte å sammenligne sex med en hvilken som helst annen jobb??? Sex er mer big deal enn å gjøre noe så trivielt som å vaske.

Jeg vet ikke hvor jeg finner kilder men jeg ahr sett dokumentarer på tv om hvordan norske horer har det. Og det er ikke så rosenrødt som du skal ha det til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex er ingen menneskerett. Men hvis det hadde vært mulig å gjøre det på en positiv måte, burde ikke kjøp av sex vært ulovlig. Jeg er dog usikker på om det lar seg gjøre.

Det finnes ingen grunnleggende menneskerettigheter. Det er opp til oss som samfunn å definere hva som er en rettighet eller ikke, derfor synes jeg den argumentasjonen ikke hører hjemme i denne debatten. Og som du sier, så lenge det finnes noen som er villig til å tilby, burde vi som samfunn akseptere at eventuelle kjøpere har rett til å benytte dette tilbudet for en rimelig pris, og under forhold som ikke går på akkord med arbeidsmiljøloven. Statlig monopol er en vei å gå! Bordeller med gode og verdige forhold, i stedet for den kosmetiske, forfengelige politikken som føres i dag. Vi må forholde oss til virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud kan du slutte å sammenligne sex med en hvilken som helst annen jobb??? Sex er mer big deal enn å gjøre noe så trivielt som å vaske.

For noen er ikke sex noe mer big deal enn å vaske, dessuten brukte du det at det ikke er verdens beste jobb som et argument for at det burde være forbudt, i følge samme logikk så er det vel da rett og rimelig at man forbyr alle lavstatusyrker som innebærer ydmykelse og slit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud kan du slutte å sammenligne sex med en hvilken som helst annen jobb??? Sex er mer big deal enn å gjøre noe så trivielt som å vaske.

Jeg vet ikke hvor jeg finner kilder men jeg ahr sett dokumentarer på tv om hvordan norske horer har det. Og det er ikke så rosenrødt som du skal ha det til.

Det er ikke opp til deg å avgjøre hvor "big deal" det er å ha sex. Det er grunn til å tro at vi mennesker har svært forskjellige oppfatninger på dette området, i likhet med de fleste andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns alle skal ha lov til å kjøpe seksuelle tjenester. Syns ikke noe om at staten passer på sexlivet til hverken funksjonshemmede eller funksjonsfriske.

Dog har jeg flere venner som sitter i rullestol, og som har kjæreste/flørt. Det er ikke slik at alle med funksjonshemning ikke kan få seg noe, selv om det kan virke slik ut ifra diskusjonen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen grunnleggende menneskerettigheter. Det er opp til oss som samfunn å definere hva som er en rettighet eller ikke, derfor synes jeg den argumentasjonen ikke hører hjemme i denne debatten. Og som du sier, så lenge det finnes noen som er villig til å tilby, burde vi som samfunn akseptere at eventuelle kjøpere har rett til å benytte dette tilbudet for en rimelig pris, og under forhold som ikke går på akkord med arbeidsmiljøloven. Statlig monopol er en vei å gå! Bordeller med gode og verdige forhold, i stedet for den kosmetiske, forfengelige politikken som føres i dag. Vi må forholde oss til virkeligheten!

Det er riktig, men vi må godta de premisser samfunnet legger. Og at sex ikke er en menneskerett er en del av dette. Å påpeke det er heller ikke et forsøk på argumentasjon, men en avvisning av motsatt argument (så da er vi kanskje enige?).

Jeg tror ikke at kjøp/salg av sex i seg selv trenger å være skadelig for noen. Dessverre blir det sett på som grisete, umoralsk osv å kjøpe eller selge sex. Dermed vil det være vanskelig å ha offentlige bordeller, da dette potensielt vil henge ut ansatte og kunder. Dessuten blir det vanskelig å finne lokale for bordellene. Jeg ser for meg mange sinte naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

For noen er ikke sex noe mer big deal enn å vaske, dessuten brukte du det at det ikke er verdens beste jobb som et argument for at det burde være forbudt, i følge samme logikk så er det vel da rett og rimelig at man forbyr alle lavstatusyrker som innebærer ydmykelse og slit?

herregud å selge kroppen sin gjør jo at man risikerer ufrivillig graviditet og sykdommer ikke minst.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å sitte i rullestol fordi man er lam og det å være psykisk utviklingshemmet. Du sammenligner epler og pærer.

Det første eksempelet ditt er veldig hypotetisk. Hun kan gå på p-ille/bruke pessar i tillegg til kondom. Hvis hun mot all formodning blir gravid kan hun jo bare ta abort. De som er imot abort er jo onde mørkemenn og ondskapens profeter så det burde jo være en lett sak å gjøre det.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

Jeg sammenligner ikke epler og pærer, nettopp derfor jeg har satt opp to separate spørsmål.

Siden ingen prevensjon 100% sikker, mener du altså tvangsabortering er løsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...