Gå til innhold

La funksjonshemmede få kjøpe sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

> La funksjonshemmede få kjøpe sex?

Alle burde ha lov til det. Dette forbudet er moral forkledd som traffickingbekjempelse.

Min kjære kone spurte meg faktisk når denne nyheten gikk om jeg ville gjort dette med/for en funksjonshemmet kvinne. Selvfølgelig, men ikke mot betaling var mitt svar. Jeg kan godt tenke meg å gi nærhet til et annet menneske, men betaling skitner det til for meg. Dette måtte være akkurat som annen frivillig innsats jeg gjør - gratis og til glede for alle parter.

Ja, vi er veldig liberale, men er ikke i noe åpent forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

> La funksjonshemmede få kjøpe sex?

Alle burde ha lov til det. Dette forbudet er moral forkledd som traffickingbekjempelse.

Min kjære kone spurte meg faktisk når denne nyheten gikk om jeg ville gjort dette med/for en funksjonshemmet kvinne. Selvfølgelig, men ikke mot betaling var mitt svar. Jeg kan godt tenke meg å gi nærhet til et annet menneske, men betaling skitner det til for meg. Dette måtte være akkurat som annen frivillig innsats jeg gjør - gratis og til glede for alle parter.

Ja, vi er veldig liberale, men er ikke i noe åpent forhold.

hadde jeg vært kona di så hadde jeg drept deg om du hadde sex med en annen. funksjonshemmet eller ikke. Dessuten.. Hvem vil ha sex med noen som bare gjør det med de av sympati?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

> hadde jeg vært kona di så hadde jeg drept deg om du hadde sex med en annen.

Ja, tror egentlig de fleste ville vært ukomfortable med noe slikt, men altså ikke min kone.

> Hvem vil ha sex med noen som bare gjør det med de av sympati?

Tror ikke det er sympati for min egen del. Uansett, folk drives av mye forskjellig. Det spesielle med sex er at det er så mye moral og foreldet tankesett med i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

hadde jeg vært kona di så hadde jeg drept deg om du hadde sex med en annen. funksjonshemmet eller ikke. Dessuten.. Hvem vil ha sex med noen som bare gjør det med de av sympati?

Er du seriøs her? Eller tøffer du deg bare? Hvis du er seriøs, anbefaler jeg deg å oppsøke profesjonell hjelp.

Det er da mange som oppsøker prostituerte å kjøper sex, såpass mange vil jeg tro at det er egentlig ingenting å forstå, bare observere og konkludere at det er det mange som gjør. Og de prostituerte har vel ikke sympati med kjøperne, kun lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet faktisk ikke hva jeg skal tenke om dette.

Men på genrelt grunnlag merker vi oss at de største kritikerne av diverse forhol, og de som lager forbud og regler mot forskjellige forhold, alltid er suksessrike mennesker uten noen form for erfaring i det å ha motgang, hverken helsemessig eller psykisk.

Det er ekstremt lett for et menneske hvis livet smiler til, å fordømme andre mennesker for noe. F.eks. at Handicappede får kjenne på seksuell nærhet. En person som får oppleve seksulitetens gleder og dens enormt positive konsekvenser, er ikke i stand til å forstå hva det vil si å måtte forsake denne nærheten og intimiteten. Derfor blir det svært lett å bare avfeie dette som noe stygt og fælt.

Du ser dette i alle former for lover, regler og påbud. Økonomi f.eks. De som sitter på arbeidsgivers side i en lønnsforhandling har, i 99% av tilfellene, enorme lønninger og betingelser, og aner ikke hva det vil si å føle på det å ikke bli verdsatt nok, og ikke minst det å oppleve at man må snu på krona.

Det jeg prøver å si er at folk skal være "¤"#¤ forsiktige med å fordømme disse menneskene, både de som kjøper disse tjenesten og de som selger dem. Rett og slett fordi vi ikke ANER hva det innebærer å ikke få oppleve denne særdeles viktige delen av et menneskeliv.

Og vær så vennlig å spar oss for den latterlige argumentasjonen "Det er ingen menneskerett....". Det er da MANGE ting her i livet som ikke er en menneskerett. Det er ingen menneskerett å få barn, men vi tar det som en selvfølge at adopsjon er lovlig. Det er ingen menneskerett å ha arbeid. Hvis det hadde vært det, hadde jo alle arbeidsledige i hele verden kunne saksøkt sine respektive myndigheter.

Og kanskje det mest brutale i dag er at det ikke lenger er en menneskeret å få bli født, selv om man er unnfanget.....

Anonym poster: 18b113eecf5923dea2483a3c0dcf8675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man liksom glemmer noe vesentlig i denne debatten, nemlig kvinnen... Hvem er disse kvinnene som skal ligge med disse funksjonshemmede da? Hva vil det gjøre med dem på sikt?

Og hva med kvinnelige funksjonshemmede, skal de ha krav på mannlig gigolo?

Jeg syne ikke sex er en menneskerett, ihvertfall ikke når den ene parten må betales.

Anonym poster: 3b5b8159f4e57b76d70cfc252b227c5a

Vi kan umulig snakke om menneskerettigheter eller 'rettferdighet' i denne tråden, ingen ser sannsynligvis for seg at en funksjonshemmet kvinne skal få dekket sine behov... Eller, hvem er mennene som er villige til å innfri det ønsket? Det er jo sannelig ikke bare menn med behov der ute...

Anonym poster: 3b5b8159f4e57b76d70cfc252b227c5a

Til dere begge:

Det er ikke noe problem om det finnes kvinner som ønsker seg en prostituert, for det finnes allerede mange mannlige prostituerte. «Hæ?» sier dere? Det er en langt mer skjult virksomhet, men det foregår. Primært er det gutter som leier ut 2'ern litt til andre gutter eller menn. Ting tyder forøvrig også på at det er flere mindreårige gutter enn jenter som har erfaring med å selge sex.

Uansett om dere hadde visst det her eller ei, så begriper jeg ikke hvorfor dere i det heltatt tror det skulle være et problem? Stemples da ikke enkelte menn støtt og stadig som sex-drevne griser? Burde det ikke da være ganske enkelt å skjønne at endel menn mer enn gjerne selger seg for sex?

Sånn generelt til tråden her:

Jeg synes ærlig talt dette er en særdeles nedvegende diskusjon. Er det liksom «stakkars funksjonhemmede! Får de ikke sex? Ååå … la oss åpne opp loven litt så de får kjøpe …»? Seriøst, dette er aldeles ikke pent i det heltatt. Funksjonshemning har ingenting å si for om man har sex med noen eller ei. Det finnes plenty med personer i samfunnet som er lammet fra gudene veit hvor og nedover, og de har fortsatt sex. Personer med downssyndrom har jo sex for søren! Her er det bare egen mentalitet og andres syn på en som stopper det hele. Med rett mentalitet og den rette personen rundt seg, så har man sex, og da på ingen måter «stakkars deg»-type sex.

Så er det såklart noen som henger seg, forståelig nok, opp i egne begrensninger og/eller ikke treffer de rette personene. Disse vil naturlig nok mangle sex i sin hverdag, men det er absolutt ingenting unikt med det. Hvor mange funksjonsfriske kvinner og menn finnes det i ikke Norge som ikke har sex på jevnlig basis? Hvor mange sjenerte gutter og jenter er det ikke som aldri har hatt sex? Funksjonshemning er ikke noen unik årsak til at man ikke har sex, så hvorfor skal vi da spesialbehandle det?

Nei, skal man gjøre noe med det her så må det være å åpne opp kjøp og salg av sex for alle og enhver. Det har ingenting med menneskerettigheter for noen å gjøre, men ganske enkelt friheten til å fritt utveksle tjenester mellom to mennesker. Sex er ikke noen mer unik tjeneste enn snekkerarbeid, og hvor mye lugubre ting skjer ikke i byggebransjen uten at man noen gang har forbudt kjøp av snekkertjenester?

Endret av CutieMe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Er du seriøs her? Eller tøffer du deg bare? Hvis du er seriøs, anbefaler jeg deg å oppsøke profesjonell hjelp.

Det er da mange som oppsøker prostituerte å kjøper sex, såpass mange vil jeg tro at det er egentlig ingenting å forstå, bare observere og konkludere at det er det mange som gjør. Og de prostituerte har vel ikke sympati med kjøperne, kun lommeboka.

drept deg er bare en talemåte jeg mente det seff ikke bokstavelig. Det er bare sånn man sier.

Eh du snakket om at du ville ligget med ei funksjonshemma ei av sympati..

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

hadde jeg vært kona di så hadde jeg drept deg om du hadde sex med en annen. funksjonshemmet eller ikke. Dessuten.. Hvem vil ha sex med noen som bare gjør det med de av sympati?

drept deg er bare en talemåte jeg mente det seff ikke bokstavelig. Det er bare sånn man sier.

Eh du snakket om at du ville ligget med ei funksjonshemma ei av sympati..

Nei, hvor har jeg skrevet det?

Jeg skriver at det er mange som har sex med prostituerte. Da har jo folk sex med deg bare fordi du kan betale. At prostituerte selger sex til funksjonshemmede kan da ikke være noe forskjell. Hvorfor i det hele blande inn sympati. Mange kjøper sex fordi de vil ha sex og nærhet, og de aller fleste normale kjøpere(funksjonsfriske og funksjonshemmede) forstår at selgeren gjør det av penger. De kjøper altså nærhet for en stakket stund, selv om de vet at det er kjøpt nærhet. Man lurer seg selv, og man vet man blir lurt. Kjøpt nærhet blir for mange bedre enn ingen nærhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, hvor har jeg skrevet det?

Jeg skriver at det er mange som har sex med prostituerte. Da har jo folk sex med deg bare fordi du kan betale. At prostituerte selger sex til funksjonshemmede kan da ikke være noe forskjell. Hvorfor i det hele blande inn sympati. Mange kjøper sex fordi de vil ha sex og nærhet, og de aller fleste normale kjøpere(funksjonsfriske og funksjonshemmede) forstår at selgeren gjør det av penger. De kjøper altså nærhet for en stakket stund, selv om de vet at det er kjøpt nærhet. Man lurer seg selv, og man vet man blir lurt. Kjøpt nærhet blir for mange bedre enn ingen nærhet.

hallo fordi jeg svarte en som sa han fint kunne ha sex med en fubksjonshemmet for å være snill, for da hadde han gitt andre glede ved å gi de nærhet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

Åjaa, du snakket med noen andre, men spurte meg om jeg ville ligge med en funksjonshemmed av sympati.

Godt at vi fikk det oppklart.

Endret av Thai clinch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tråden ryddet for krenkende spekulasjoner.

Spørsmål tas som vanlig i egen tråd på Ris&Ros eller i PM.

Lille-pus (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg syns ikke det!

Skal det liksom bli sånn, stakkars deg som er funksjonshemmet, du får deg vel ikke noe hvis du ikke betaler for det! Er enig med en som skrev over her at man ikke må dele opp hva som er akseptert i funskjonshemmet og funksjonsfrisk. Sex er faktisk ingen menneskerett da, det er noe som man har glede av, hvis man opplever det.

Jeg sitter i rullestol, og har veldig sjelden problemer med å få meg kjærester/elskere. Kjenner mange funksjonsfriske som har vært single lenger enn meg. I mitt liv er ikke min funksjonshemming noe tema, og da blir det det heller ikke på soverommet.

Og så er det sånn da, at bare sex uten følelser, det blir nå veldig mekanisk da, og i lengden gledesløst. Nei, å si at funksjonshemmede får kjøpe sex er bare tull! Man handler ikke med mennesker, vi er alle mere verdt enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Åjaa, du snakket med noen andre, men spurte meg om jeg ville ligge med en funksjonshemmed av sympati.

Godt at vi fikk det oppklart.

det gikk i surr og jeg trodde jeg snakka til samme person
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så er det sånn da, at bare sex uten følelser, det blir nå veldig mekanisk da, og i lengden gledesløst. Nei, å si at funksjonshemmede får kjøpe sex er bare tull! Man handler ikke med mennesker, vi er alle mere verdt enn det.

Greit nok at du synes det ikke hadde vært noe særlig siden det hadde vært følelsesløst og mekanisk, men det er da langt i fra alle som deler ditt syn på det, og det burde du forstå. Salg av sex er heller ikke noe mer handling med mennesker enn hvilken som helst annen salg av tjenester, det er bare en retorikk brukt av folk som ønsker å svartmale yrket.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Greit nok at du synes det ikke hadde vært noe særlig siden det hadde vært følelsesløst og mekanisk, men det er da langt i fra alle som deler ditt syn på det, og det burde du forstå. Salg av sex er heller ikke noe mer handling med mennesker enn hvilken som helst annen salg av tjenester, det er bare en retorikk brukt av folk som ønsker å svartmale yrket.

selvfølgelig er det en helt annen handling. Dessuten følelsesløs sex med en hore gir ikke mer nærhet enn en plastdukke som de kan kjøpe på kondomeriet. Sex med en hore blir bare for å få utløsning ingenting mer. Det tror nå jeg.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

selvfølgelig er det en helt annen handling. Dessuten følelsesløs sex med en hore gir ikke mer nærhet enn en plastdukke som de kan kjøpe på kondomeriet. Sex med en hore blir bare for å få utløsning ingenting mer. Det tror nå jeg.

selvfølgelig er det en helt annen handling. Dessuten følelsesløs sex med en hore gir ikke mer nærhet enn en plastdukke som de kan kjøpe på kondomeriet. Sex med en hore blir bare for å få utløsning ingenting mer. Det tror nå jeg.

Stikkordet her nok det siste du skriver "Det tror nå jeg" For deg så stemmer det nok. Men hvis funksjonshemmede synes at det er greit, og at de føler en viss nærhet når de kjøper sex må vel vi kunne stole på det og ikke overprøve deres egen følelser om saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Stikkordet her nok det siste du skriver "Det tror nå jeg" For deg så stemmer det nok. Men hvis funksjonshemmede synes at det er greit, og at de føler en viss nærhet når de kjøper sex må vel vi kunne stole på det og ikke overprøve deres egen følelser om saken.

men nærhet og ren sex er ikke det samme. Dessuten tror jeg ikke på at de er så desp etter sex at de tar hva faen som helst bare de blir kåte nok.

Dessuten tror jeg også at det er fullt mulig for en funksjonshemmet å få seg kjæreste. Du og mange andre her får det til å høres ut som at alle funksjonshemmede er fortapte sjeler som aldri kan få seg sex uten å måtte kjøpe en hore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thai clinch

Faktum 1. Mange funksjonshemmede kjøper sex, bl.a for å føle kroppskontakt og nærhet. se link angående en film som kommer om tema: http://www.ba.no/nyheter/irix/article6300975.ece

Faktum 2. Mange funksjonshemmede sliter med ensomhet og depresjon. se link fra Dagens medisin og psykokologtidskriftet.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/funksjonshemmede-plages-av-ensomhet/

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=36561&a=2

Dersom kjøp av sex lindrer dette (sett fra den funksjonshemmede selv) ser jeg ingen grunn til å stå på den høye moralske hest predikere den gode moral.

Resten av innleggt ditt var bare stråmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Faktum 1. Mange funksjonshemmede kjøper sex, bl.a for å føle kroppskontakt og nærhet. se link angående en film som kommer om tema: http://www.ba.no/nyh...icle6300975.ece

Faktum 2. Mange funksjonshemmede sliter med ensomhet og depresjon. se link fra Dagens medisin og psykokologtidskriftet.

http://www.dagensmed...es-av-ensomhet/

http://www.psykologt...ks_id=36561&a=2

Dersom kjøp av sex lindrer dette (sett fra den funksjonshemmede selv) ser jeg ingen grunn til å stå på den høye moralske hest predikere den gode moral.

Resten av innleggt ditt var bare stråmann.

blir man mindtre ensomme av å pule horer?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...