Gå til innhold

La funksjonshemmede få kjøpe sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om du vil ha sex med meg og jeg sier nei, så har du ikke rett til å ha sex med meg

Og du vil ha sex med meg og jeg vil ha sex med deg så har ingen rett til å hindre oss i å ha sex.

Jeg tror nok vi er enige, bare at vi sier det på litt forskjellige måter. Og du skal få si det på din måte om du vil, selv om det blir fullstendig feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Menneskerettighetene ble skrevet på 40-tallet. Det er ikke snakk om universelle naturlover.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

Godt svar. Universale naturlover får vi vel aldri. Jeg burde ha skrevet:

"Jeg synes ikke at det å ha sex er en menneskerett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det finnes prostituerte som tvinges til å være prostiturte.

Anonym poster: 3b5b8159f4e57b76d70cfc252b227c5a

Ja, og det bryter med loven og skal selvsagt straffes strengt. Jeg benekter ikke at det er en del som tvinges, men man bekjemper ikke disse miljøene som bedriver tvang ved kriminalisering, man hjelper dem siden prostituerte blir mer avhengige av disse miljøene for å få kunder når kjøp er ulovlig. Å jakte sexkjøpere er nyttesløst, det er både et brudd på enkeltmenneskers rett til å velge selv, har veldig liten effekt (prostitusjon er mer populært enn før) og det opptar store mengder ressurser som kunne vært brukt på å bekjempe reell kriminalitet, som menneskehandel.

Endret av meh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom man er frisk burde man ha masse ressurser til å kunne klare å få seg sex.

Det kan være mye som er galt oppe i hodet på noen uten at det teller som handicap i følge loven. En voldsomt nervøs og sjenert person vil f. eks. ha problemer med å skaffe sex.

Anonym poster: 29640ebc31bbe90c2aa8934529b918a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mye som er galt oppe i hodet på noen uten at det teller som handicap i følge loven. En voldsomt nervøs og sjenert person vil f. eks. ha problemer med å skaffe sex.

Anonym poster: 29640ebc31bbe90c2aa8934529b918a8

Enig. Det handler jo ikke om manglende forståelse for at sex er en viktig del av et fullverdig liv, da. Det jeg har et problem med når det gjelder et sånt forslag, er at man åpner for at en gruppe skal få kjøpe sex. Jeg mener at man ikke nødvendigvis kan skille mennesker med funksjonsnedsettelser fra andre grupper i befolkningen når det gjelder mangel på nærhet og sex, og hvem som skal ha lov til å kjøpe sex og ikke. Jeg er også enig med personen tidligere i tråden som poengterer at det ikke bare er gruppen "funksjonshemmede" man må ta hensyn til i dette spørsmålet, man må også tenke på de som eventuelt skal selge sex til denne gruppen.

Skjønner heller ikke helt hvorfor såpass mange tar den generelle prostitusjonsdiskusjonen her, når problemstillingen er en litt annen. Premisset her må jo være at vi har dagens forbud, men at vi åpner for at gruppen "funksjonshemmede" skal få kjøpe sex, selv om det er forbudt generelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, funksjonshemmende skal forholde seg til loven på samme måte som det øvrige, ingen forskjell. Det er ingen menneskerett å ha sex.

Kanskje kan man ha en ordning der funksjonshemmede kan få rett til å få hjelpemidler (seksuelle) dekket av staten.

Men utover det, nei, nei, nei. Som skrevet: Å ha sex er ingen menneskerett.

Anonym poster: 457c7505bd4449aae2450589def0721a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men utover det, nei, nei, nei. Som skrevet: Å ha sex er ingen menneskerett.

Men når man skal dra menneskerettighetskortet så er det jo flere artikler som taler for folks rett til å være prostituerte, så det er ikke et særlig godt argument. Hva skjedde forresten med "kvinners rett til å velge selv"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Ingen menneskerett å ha sex altså. Lett å si når man ikke har problemet selv. Er det en menneskerett å ta abort, i følge deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke måtte være funksjonshemma heller da ...kvalifiserer man seg ikke inn på markedet så er det vel ikke alle som kan noe for det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, funksjonshemmende skal forholde seg til loven på samme måte som det øvrige, ingen forskjell. Det er ingen menneskerett å ha sex.

Kanskje kan man ha en ordning der funksjonshemmede kan få rett til å få hjelpemidler (seksuelle) dekket av staten.

Men utover det, nei, nei, nei. Som skrevet: Å ha sex er ingen menneskerett.

Anonym poster: 457c7505bd4449aae2450589def0721a

Hva i h###e har menneskerettighetene å gjøre med saken? Hvorfor må menneskerettighetene dras inn som ett universal"argument" i hver bidige diskusjon? Det er bare en irriterende hersketeknikk.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke la alle kjøpe sex? Om en trenger sex og en trenger penger, ser jeg ikke hva problemet er? Er jo ikke noe forskjell fra å få en massasje, begge deler er behandling av kroppen mot en avtalt pris.

PS! Jeg støtter selvsagt ikke trafficking, men så lenge prostitusjon er ulovlig vil det ALLTID være trafficking.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rettigheter og plikter forholder seg symmetrisk til hverandre. I samme øyeblikk som en erklærer noe å være en rettighet, så vil det utløses en plikt hos noen.

Hva rettigheter og sex angår, kan man vel si at alle har rett til å ha et sexliv, og at dette forplikter alle til å la folk ha et sexliv, men altså ingen plikt til å "yte", i noen som helst retning, hvis en ikke vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de skal få det gratis! Det er mange nok som NAV'er som kan jobbe som hjelper betalt av NAV.

Anonym poster: d39aa9266e9e405d52ab69dcd01427ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kan umulig snakke om menneskerettigheter eller 'rettferdighet' i denne tråden, ingen ser sannsynligvis for seg at en funksjonshemmet kvinne skal få dekket sine behov... Eller, hvem er mennene som er villige til å innfri det ønsket? Det er jo sannelig ikke bare menn med behov der ute...

Anonym poster: 3b5b8159f4e57b76d70cfc252b227c5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Vi kan umulig snakke om menneskerettigheter eller 'rettferdighet' i denne tråden, ingen ser sannsynligvis for seg at en funksjonshemmet kvinne skal få dekket sine behov... Eller, hvem er mennene som er villige til å innfri det ønsket? Det er jo sannelig ikke bare menn med behov der ute...

Anonym poster: 3b5b8159f4e57b76d70cfc252b227c5a

Når slitne narkomane damer uten hverken tenner eller hår kan SELGE sex, så skal du nok se at en funksjonshemmet kvinne kan ha sex så mye hun ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er funksjonshemmet, men det er nok mange funskjonsfriske som sliter mer enn meg når det gjelder å få sex. Og det sier jeg ikke fordi jeg er høy på pæra, men rett og slett fordi det aldri har vært noe problem å få den slags oppmerksomhet fra gutter. Sjenerte mammagutter ville nok vært bedre tjent med en slik ordning enn meg.

Anonym poster: fe10b414b1e3688284bf52b1ff39a3eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Har nettopp sett en interessant dokumentar om en australsk dame som selger sex til funksjonshemmede:

Vi vet jo alle hvor viktig seksualitete er, og hvor viktig sex og nærhet er, og at helt sikkert mange funksjonshemmede ikke får muligheten til å oppleve dette. Burde det vært en rettighet for funksjonshemmede i f.eks. Norge å kunne kjøpe sex?

Anonym poster: d9a88224ca434f1bec6760e2cfed17af

nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når slitne narkomane damer uten hverken tenner eller hår kan SELGE sex, så skal du nok se at en funksjonshemmet kvinne kan ha sex så mye hun ønsker.

Dette må du nesten utdype. Er logikken at de samme mennene som vil kjøpe sex fra en prostituert automatisk ville hatt f.eks. tilfeldig sex med en hvilken som helst annen (ikke-prostituert) kvinne, uansett funksjonsnivå? Og at behovet for et sånt tilbud derfor er et helt annet for menn med funksjonsnedsettelser enn kvinner med funksjonsnedsettelser?

Og: Er dette basert på noe annet enn sexrelasjonsmarkedsteorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lincoln

Dette må du nesten utdype. Er logikken at de samme mennene som vil kjøpe sex fra en prostituert automatisk ville hatt f.eks. tilfeldig sex med en hvilken som helst annen (ikke-prostituert) kvinne, uansett funksjonsnivå? Og at behovet for et sånt tilbud derfor er et helt annet for menn med funksjonsnedsettelser enn kvinner med funksjonsnedsettelser?

Og: Er dette basert på noe annet enn sexrelasjonsmarkedsteorier?

Ja. Når enkelte menn er så desperate at de vil kjøpe sex fra slitne narkomane så er det klart at de vil ha frivillig gratis sex med funksjonshemmede damer. Jeg forstår at dette er vanskelig for dere damer å sette dere inn i. Det blir som da Marie Antoinette lurte på om folk ikke bare kunne spise kake siden de ikke hadde brød. Dere er så priviligerte at dere ikke klarer å fatte det selv.

Jeg husker tilfeldigvis at Dagbladet en gang omtalte en side som satte funksjonshemmede i kontakt med funksjonsfriske for tilfeldig sex. De hadde nok av pågang.

http://www.dagbladet.../09/439747.html

Endret av Lincoln
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.

Fantastisk begrunnelse du kommer med her. Jeg er rett og slett imponert over argumentasjonen din.

Anonym poster: ce712d948b49967e32f4287b69b665b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...