Gå til innhold

Fionel prøver igjen


fionel

Anbefalte innlegg

Oh my.... Jeg hadde nok også følt at noe sånt hadde vært ett mareritt :fnise:

Det er så mangen rare drømmer, å da er det litt løye å huske dem :ler:

Veldig irriteranes om en har en veldig kjekk og fin drøm, så blir man vekket. Da er det så vanskelig å komme tilbake til drømmen igjen :sjenert:

Ha en fin dag med julegave-shopping :blomst:

jaa det var ett mareritt :sjokkert: ja, det er kjempe kjipt å bli vekket av en fin drøm! Man kommer liksom aldri inn igjen :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå fikk jeg akkurat en invitasjon til babyshower av hun jeg drømte om.. Jeg visste den ville komme i de nærmeste dagene... Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det for å være helt ærlig... Datt litt ned nå merker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom boka di og det føles akkurat som min historie. Jeg skulle på 3md sjekk, men fant ut av at jeg hadde mistet i uke 9. Missed abortion. Jeg ventet hjemme til det kom ut. Det var helt forferdelig. Skulle ha vært så langt på vei nå. Akkurat som deg så ser jeg også graviditet og babyer overalt. Det er lett å bli nedfor, og jeg har de samme tankene som deg. Vi prøver også igjen, EL er vel rett rundt hjørnet.

Du er ikke alene, og spesielt nå i jula så skal jeg innerømme det er ekstra tungt. Jeg hadde kjøpt pent juletøy jeg skulle ha på meg som passet til magen.

Krysser fingrene for dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom boka di og det føles akkurat som min historie. Jeg skulle på 3md sjekk, men fant ut av at jeg hadde mistet i uke 9. Missed abortion. Jeg ventet hjemme til det kom ut. Det var helt forferdelig. Skulle ha vært så langt på vei nå. Akkurat som deg så ser jeg også graviditet og babyer overalt. Det er lett å bli nedfor, og jeg har de samme tankene som deg. Vi prøver også igjen, EL er vel rett rundt hjørnet.

Du er ikke alene, og spesielt nå i jula så skal jeg innerømme det er ekstra tungt. Jeg hadde kjøpt pent juletøy jeg skulle ha på meg som passet til magen.

Krysser fingrene for dere! :)

Hei! FØrst vil jeg begynne med å si at du aner ikke hvor godt det er å høre fra en som er i samme båten som meg nå.. (så kan man være litt sjøsyke sammen) Veldig enig i det du sier at det er ekstra tungt i julen. Nå handler liksom alt om familier, barn, drømmer, bakedager, handle inn gaver osv.. Ja sånne ting jeg forbinder med familie ihvertfall.. Når jeg var liten hadde vi skikkelig jule tradisjoner hjemme, og dette er noe jeg virkelig ønsker å ta medvidere til mine barn.. Så nå bruker jeg julen på å planlegge fremtidige juler..

Jeg har tro på oss begge! Hvem vet, kanskje sitter den igjen for oss begge denne mnd? Det hadde jo vært kjempe fantastisk!! Ha en riktig god lørdagskveld kjære deg, så håper jeg at jeg hører fra deg snart igjen :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff, er ikke alltid like lett med babyshowers. vi må vel bare holde ut og dagdrømme mot vår egen :laugh:

ja man må nok det, det som er ekstra kjipt er at jeg og denne venninen ble faktisk gravid rimelig likt, så vi fulgte hverandre helt til jeg hadde en SA, og jeg har i det siste ubevisst ungått henne litt. De er ett veldig nært vennepar av oss, og bor ikke lange biten fra oss.. Vi hadde så mange fine planer sammen fremover... Men slik gikk det ikke... Jeg lå også ett par uker foran henne, så det er bare utrolig kjipt å høre hvordan magen hennes vokser, og alt de har kjøpt inn osv.. Men er vel på tide å "face the real world" også.. Selvom jeg egnetlig ikke helt vil enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var enda en helg over, men nå er det ikke lenge igjen til jul! :tree: Denne helgen har jeg sortert hele walk in closete mitt, og gitt masse klær til frelsesarmen, det var en god følelse :icon_lol: Vi har også vært i familiemiddag i dag, og de er alltid litt såre.. Vi har ett litebarn i familien, og det er så utrolig mye nussing og dussing.. ( noe jeg ABSOLUTT forstår) Men er litt vondt når du hører de eldre sitte og fortelle om at de er så glad for at det kom ett litr mirakel i familien mens de enda lever, og at at hun er verdens vakreste oldebarn... Men jeg skjønner det jo, absolutt.. Bare litt sånn små sårt... Og i dag satt bestemor forran resten av familien og sa at hun kunne jo bare håpe att noen av oss andre ble foreldre innen hun fant kisten sin... (og hun vet at vi hadde en sa) SÅ nå sitter jeg her med litt små vond følelse i magen, og vurderer om jeg bare skal ta meg en dusj og få ut de tårene og all "vondten" inni meg.. Så går det nok bedre etterpå :ler: ( har nemmelig lært meg det, at når jeg har en kjipt dag, så bare samler jeg alt sammen opp bak en maske. Så går jeg hjem, inn i dusjen og lar tårene renne der.. Ingen som ser meg, ingen som trenger å bli bekymret og jeg kan gråte ferdig og komme ut glad og fornøyd igjen... Ihvertfall for denne gangen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Huff.. Det er vondt å høreom alle som ikke tenker seg om før de snakker... Håper det går bra med deg og at du klarer å glede deg over julen :-) masse lykke til videre o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, det er sårt ja, stikker litt ekstra.. :/ Men er ganske godt å bare la tårene trille, uten å tenke på noe annet.

Klem til deg Fionel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt når familiemiddagen blir sånn. Håper du fikk grått fra deg, det er bedre å slippe det ut enn å holde det inne! Klem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er gode dere :hug: :hug:

Jeg skal ikke juge, de siste dagene har vært kjipe.. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men plutselig føles det bare ut som de veggene jeg bygde opp etter dette skjedde i høst, har blitt dratt ned av en stor tornado... Jeg e skikkelig lei hele denne fordømte jula, jeg ser bare frem imot ett nytt år jeg nå... Jeg vil ikke at sommeren skal komme, da skulle vi jo hatt baby.. Og alle vennene våres som er gravide vil ha babyene sine... Jeg må se de babyene, kjøpe gaver, se de gå tur, gå på besøk, gå i dåp...... Jeg kjenner jeg har virkelig ikke lyst til å stå opp i morgen.... De siste dagene har jeg tenkt mer og mer på at jeg skulle faktisk gått rundt med en liten mage jeg nå.. Denne eller neste uke skulle vi fått vite om det var en jente eller gutt i magen.... Vi skulle planlagt så mye, og denne julen skulle jo bli så fin =( Dette er så vondt...

Også er jeg skikkelig sinna på meg selv.. Tenk på alle de som mister barna etter at de er født, eller de som mister barna i magen enda lenger ut i svangerskapet en jeg gjorde...

Endret av fionel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Dere er gode dere :hug: :hug:

Jeg skal ikke juge, de siste dagene har vært kjipe.. Jeg vet ikke hva som har skjedd, men plutselig føles det bare ut som de veggene jeg bygde opp etter dette skjedde i høst, har blitt dratt ned av en stor tornado... Jeg e skikkelig lei hele denne fordømte jula, jeg ser bare frem imot ett nytt år jeg nå... Jeg vil ikke at sommeren skal komme, da skulle vi jo hatt baby.. Og alle vennene våres som er gravide vil ha babyene sine... Jeg må se de babyene, kjøpe gaver, se de gå tur, gå på besøk, gå i dåp...... Jeg kjenner jeg har virkelig ikke lyst til å stå opp i morgen.... De siste dagene har jeg tenkt mer og mer på at jeg skulle faktisk gått rundt med en liten mage jeg nå.. Denne eller neste uke skulle vi fått vite om det var en jente eller gutt i magen.... Vi skulle planlagt så mye, og denne julen skulle jo bli så fin =( Dette er så vondt...

Også er jeg skikkelig sinna på meg selv.. Tenk på alle de som mister barna etter at de er født, eller de som mister barna i magen enda lenger ut i svangerskapet en jeg gjorde...

Huff, det høres ikke ut som det går så bra med deg. Har ikke opplevd det selv, men har full forståelse for at det gjør uendelig vondt. Og det er ingen grunn til at du skal bli sinna på deg selv eller føle at det er dumt å være lei seg fordi du har mistet tidligere enn noen andre. Det kan gjøre like vondt når man gleder seg sånn.. :klem: Håper du klarer å finne andre ting å tenke på slik at det blir lettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har lov til å være sint, lei deg og frustrert, Fionel! Bedre å føle og reagere, enn at du er apatisk eller gjemmer det/deg bort.. Det er iallfall ikke naturlig..

Få ut all "møkka" her. Her er flere som har vært i samme båt, så du kan sikkert få mange gode råd :klemmer:

Jeg har ikke opplevd det, men jeg forstår at du er sint på verden. Forstår det innmari godt! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk vi nettopp mld av min kusine. (Vi er veldig liten familie, og veldig nære. Så vi er mer som søsken. Om st jeg skulle bli tante. Hun hadde ikke visst hvordan hun skulle fortelje det, etter det som skjedde.. Men de andre i familien visste det alt. (Å der ser man hvor fin jula skalbli,'med fullt fokus på den kommende babyen) jeg føler alle får baby/blir gravide etter at vi mistet. men sambo mener jeg bare ikke merket det så mye før. jeg merker jeg begynner åmisslike mennesker, spesielt de som står meg nære... Det skremmer meg.. På fredag skal sambo på felles fest med hele vennegjengen vår, DVs 3 gravide.. 2 med synlig mage.. De som har festen var visst å kjøpe seng i går, og GLEDER seg til å vise fikk vi mld om... Jeg skal ikke gå... Har trukket meg vekk fra alle omtrent, orker ikke mer babysnakk, klArer ikke mer babysnakk.... Har de glemt at jeg sørger alle sammen?? (Der kom egoisten i meg frem igjen ja) nei på fredag skal jeg kjøpe meg en pakke røyk( ja jeg sluttet for en uke siden, tenkte det kanskje ville hjelpe påvei) og en flaske vin, låse døra og sippe... Det gleder jeg meg til.. Egentlig burde vel sambo skjønne at jeg helst vil ha han hjemme sammen med meg... Men han synd det er så koselig å gleder seg til å høre om de får en prins eller prinsesse.. Jeg for min del håper de får en frosk.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Fionel.

Det er både lov, og forståelig, å føle slik du gjør. Du sørger, som du sier, og det har du all rett til. Jeg tror de som ikke har opplevd det ikke skjønner dette fullt ut, og at de kanskje tror at det er noen ukers sørgeprosess og så er det over. Sånn er det nødvendigvis ikke og slik jeg forstår deg så blir man hele tiden påminnet det faktum at man har mistet en viktig del av seg selv. Av de rundt deg som er gravid (som forøvrig er fryktelig mange, jeg har bare tre rundt meg og kun en av disse er en god venninne), verden, det at du ubevisst teller ukene, tenker på sommeren, drømmene, planene.

Så JO, du både skal og må sørge. Det er viktig å kjenne på følelsene og ikke stenge disse inne. Har du en venninne som ikke er gravid og som kan komme til deg på lørdag og dele den flaska, eller to? Så kan du få tømt deg, og snakket om akkurat det DU føler? Jeg tror det hadde vært bra for deg jeg.

Hvis ikke så syns jeg du skal google litt og se om det finnes noen støtte/sørgegrupper her på nett for de som har mistet. Der kan du treffe likesinnende og kanskje få ut en del sinne og frustrasjon?

Jeg tror uansett mye av dette vil være glemt neste gang du blir gravid, men frem til da er det viktig at du ikke skammer deg over de vonde følelsene. Det er slik man har det når man sørger.

En god :klem: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Klarer ikke å forstå hvordan du har det, det tror jeg er umulig uten at man har opplevd det selv. Vil bare sende deg gode tanker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...