Gå til innhold

Gutter og pene jenter på kåge


Silfen

Anbefalte innlegg

Samtidig har jeg observert at det dummeste du kan være er visst pen OG smart. Da kommer endel kvinner krypende med janteloven i hånda. Noe som er like aktuelt i verden utenfor KG. Sagt det før og sier det igjen. Kvinner er seg selv verst.

Jeg tror jeg må slutte meg til de som ikke helt kjøper denne. Jeg har hørt menn hevde at det er sånn, men jeg har ikke opplevd at det faktisk er sånn. Jeg tror rett og slett ikke normalt oppegående damer, som er ferdig på ungdomsskolen, reagerer negativt på damer som er pene og/eller smarte. Ikke med mindre de har seriøse og alvorlige problemer med seg selv og egen selvsikkerhet.

Det finnes plenty av mennesker, inkludert damer, jeg ikke liker. Men jeg kan ikke huske å noensinne ha tenkt "Bah, hun er pen OG smart! Bitch! Angrip!". Hvordan folk ser ut bryr meg svært lite. Med mindre jeg faktisk skal ligge med dem, og det skal jeg jo stort sett ikke. Altså har det heller ikke noe å si. Og både de jeg liker, og ikke liker, finnes i alle utgaver hva gjelder utseende. Jeg liker ikke dumminger. Jeg liker virkelig IKKE dumminger. Så at folk er smarte, er et stort pluss. Når jeg misliker noen, så handler det om personlighet, holdninger, verdier, ikke utseende. Eller her inne, om hva de faktisk skriver. Hvordan de ser ut betyr null og niks.

Og jeg er ikke unik. Nå er ikke jeg 15 lenger, og jeg har aldri opplevd at mine venninner eller bekjente, lar den berømte "janteloven" være grunnlag for om de liker eller misliker noen. Det betyr ikke at det ikke finnes damer sånn er sånn, men jeg tror oppriktig at det dreier om et mindretall med noen personlige issues. Ikke damer flest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en tullete debatt, jeg nekter å tro at folk lar seg påvirke av utseendet til folk i debatter.

Og jeg blir oppgitt over at det åpenbart er en del som tror at det å være pen, er det samme som at man har det enkelt på grunn av det. Faktisk er det motsatt. Tro det eller ei.

Fra et personlig ståsted så påvirker ikke folks utseende meg, jeg forholder meg kun til det de sier, pent ytre eller ikke. Og jeg forventer det samme tilbake, at de skal forholde seg til hva jeg sier, uavhengig av utseendet mitt.

Anonym poster: 6a378b4b5b90ca0625db72c426822fc5

Jeg tror ikke at man nødvendigvis har det bedre når man er pen, sånt blir jo veldig individuelt og avhengig av mye annet. Dette er ikke poenget mitt heller.

Det jeg argumenterer ut fra, er tilfeller hvor pene folks bra utseende blir brukt som argument (at andre er sjalu) mot de som er uenige.

Dette er reelt. Jeg har opplevd det selv som sagt, fra folk som ikke vet noe om hvordan jeg ser ut, kun at motdebattanten eller en dame jeg er uenig med er pene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at man nødvendigvis har det bedre når man er pen, sånt blir jo veldig individuelt og avhengig av mye annet. Dette er ikke poenget mitt heller.

Det jeg argumenterer ut fra, er tilfeller hvor pene folks bra utseende blir brukt som argument (at andre er sjalu) mot de som er uenige.

Dette er reelt. Jeg har opplevd det selv som sagt, fra folk som ikke vet noe om hvordan jeg ser ut, kun at motdebattanten eller en dame jeg er uenig med er pene.

Og det er derfor jeg aldri kommer til å poste et bilde av meg i bildetråden, fordi jeg har ingen ønsker om å bli dømt for mitt utseende. Jeg kan vel si at jeg blir av folk oppfattet som såkalt pen og jeg har opplevd et par ganske stygge episoder nettopp fordi jeg har det utseendet jeg er født med. Jeg vil bli dømt for mine handlinger, og ikke for hvordan jeg tilfeldigvis ser ut. Jeg misliker menn som skal leke ridder på mine vegne, jeg misliker menn som tror de kan si hva som helst om og til meg, jeg misliker kvinner som skal bitche med meg, jeg misliker at kvinner projiserer sin usikkerhet over på meg osv. Men likevel, jeg håper de aller fleste, også her på KG, så klarer folk å holde tungen inne og forholde seg til hva som blir skrevet og ikke til hvordan folk ser ut. For her på KG er vel det en forskjell fra det virkelige verdenen, her er det mange anonyme, mange som man ikke kjenner utseendet til, bortsett fra de som har postet bilder av seg selv i bildetråden. Så jeg tror det gjelder et mindretall. Men det er mulig jeg har hengt på feil forum, hva vet vel jeg. Folk som "forsvarer" andre basert på utseende, anser jeg for å være latterlige, patetiske, "små" mennesker blottet for innsikt, både innover og utover - slike brukere setter jeg glatt på ignoreringslisten om det skulle oppstå slike episoder. Overfladiske og glatte mennesker har jeg ingen ønske om å ha med å gjøre. Verken her på KG eller ute i den virkelige verdenen.

Anonym poster: 6a378b4b5b90ca0625db72c426822fc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er derfor jeg aldri kommer til å poste et bilde av meg i bildetråden, fordi jeg har ingen ønsker om å bli dømt for mitt utseende. Jeg kan vel si at jeg blir av folk oppfattet som såkalt pen og jeg har opplevd et par ganske stygge episoder nettopp fordi jeg har det utseendet jeg er født med. Jeg vil bli dømt for mine handlinger, og ikke for hvordan jeg tilfeldigvis ser ut. Jeg misliker menn som skal leke ridder på mine vegne, jeg misliker menn som tror de kan si hva som helst om og til meg, jeg misliker kvinner som skal bitche med meg, jeg misliker at kvinner projiserer sin usikkerhet over på meg osv. Men likevel, jeg håper de aller fleste, også her på KG, så klarer folk å holde tungen inne og forholde seg til hva som blir skrevet og ikke til hvordan folk ser ut. For her på KG er vel det en forskjell fra det virkelige verdenen, her er det mange anonyme, mange som man ikke kjenner utseendet til, bortsett fra de som har postet bilder av seg selv i bildetråden. Så jeg tror det gjelder et mindretall. Men det er mulig jeg har hengt på feil forum, hva vet vel jeg. Folk som "forsvarer" andre basert på utseende, anser jeg for å være latterlige, patetiske, "små" mennesker blottet for innsikt, både innover og utover - slike brukere setter jeg glatt på ignoreringslisten om det skulle oppstå slike episoder. Overfladiske og glatte mennesker har jeg ingen ønske om å ha med å gjøre. Verken her på KG eller ute i den virkelige verdenen.

Anonym poster: 6a378b4b5b90ca0625db72c426822fc5

Bare for å ha sagt det, så forsvarer jeg selvfølgelig ikke nedrakking på andre fordi de er pene. Det blir vel kanskje to sider av samme sak: Nemlig at enkelte baserer seg i all hovedsak på utseendet til folk når de skal gjøre seg opp en mening om dem, også når det på ingen måte er relevant. Jeg ser ingen direkte motsetning mellom det du forteller, og det jeg har opplevd i diskusjoner.

Jeg tror det henger litt sammen med hvilket underforum, og hvilke debatter man deltar i. Hvis man synes det er interessant å diskutere for eksempel objektivisering og seksualisering eller skjønnhetsidealer, så tror jeg fort man merker det. Enkelte klarer kanskje ikke å forholde seg til argumenter, kanskje de ikke forstår det heller, og tenker i stedet at man har gjort seg opp en mening om sånt som skjønnhetshysteri og seksualisering på bakgrunn av at man er stygg og ikke passer inn i et ideal. Jeg har gjentatt veldig mange ganger i sånne debatter, at jeg unner folk å være pene og være fornøyd med seg selv. Det er liksom ikke på det nivået jeg vil diskutere, og det håper jeg en dag at enkelte forstår, slik at det går an å diskutere uten å bli beskyldt for å være stygg og sjalu (eventuelt å ville kontrollere pene jenter). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må slutte meg til de som ikke helt kjøper denne. Jeg har hørt menn hevde at det er sånn, men jeg har ikke opplevd at det faktisk er sånn. Jeg tror rett og slett ikke normalt oppegående damer, som er ferdig på ungdomsskolen, reagerer negativt på damer som er pene og/eller smarte. Ikke med mindre de har seriøse og alvorlige problemer med seg selv og egen selvsikkerhet.

Det finnes plenty av mennesker, inkludert damer, jeg ikke liker. Men jeg kan ikke huske å noensinne ha tenkt "Bah, hun er pen OG smart! Bitch! Angrip!". Hvordan folk ser ut bryr meg svært lite. Med mindre jeg faktisk skal ligge med dem, og det skal jeg jo stort sett ikke. Altså har det heller ikke noe å si. Og både de jeg liker, og ikke liker, finnes i alle utgaver hva gjelder utseende. Jeg liker ikke dumminger. Jeg liker virkelig IKKE dumminger. Så at folk er smarte, er et stort pluss. Når jeg misliker noen, så handler det om personlighet, holdninger, verdier, ikke utseende. Eller her inne, om hva de faktisk skriver. Hvordan de ser ut betyr null og niks.

Og jeg er ikke unik. Nå er ikke jeg 15 lenger, og jeg har aldri opplevd at mine venninner eller bekjente, lar den berømte "janteloven" være grunnlag for om de liker eller misliker noen. Det betyr ikke at det ikke finnes damer sånn er sånn, men jeg tror oppriktig at det dreier om et mindretall med noen personlige issues. Ikke damer flest.

Som sagt, jeg har hatt flere venninner til slutt innrømme at de missliker typens venninner mest som er pene, smarte og oppegåene (populære altså) mens resten er greit nok. Internt i bedrifter er det også vanlig at kvinner seg imellom missliker hverandre mer i slike settinger - jeg har selv måttet håndtere megling som ikke hadde noen annen årsak enn at den ene ble sett på som en konkurrent på det sosiale planet.

ja jeg generaliserer og ja jeg snakker selvsagt om gjennomsnittet og langt ifra alle. Men når det skjer er det så utrolig synlig for oss som overhodet ikke er vant til slik oppførsel. Jeg orker ikke lete frem kilder nå, men jeg mener at dette er forsket på flere ganger også innen sosiologi, psykologi og sosial antropologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det, så forsvarer jeg selvfølgelig ikke nedrakking på andre fordi de er pene. Det blir vel kanskje to sider av samme sak: Nemlig at enkelte baserer seg i all hovedsak på utseendet til folk når de skal gjøre seg opp en mening om dem, også når det på ingen måte er relevant. Jeg ser ingen direkte motsetning mellom det du forteller, og det jeg har opplevd i diskusjoner.

Jeg tror det henger litt sammen med hvilket underforum, og hvilke debatter man deltar i. Hvis man synes det er interessant å diskutere for eksempel objektivisering og seksualisering eller skjønnhetsidealer, så tror jeg fort man merker det. Enkelte klarer kanskje ikke å forholde seg til argumenter, kanskje de ikke forstår det heller, og tenker i stedet at man har gjort seg opp en mening om sånt som skjønnhetshysteri og seksualisering på bakgrunn av at man er stygg og ikke passer inn i et ideal. Jeg har gjentatt veldig mange ganger i sånne debatter, at jeg unner folk å være pene og være fornøyd med seg selv. Det er liksom ikke på det nivået jeg vil diskutere, og det håper jeg en dag at enkelte forstår, slik at det går an å diskutere uten å bli beskyldt for å være stygg og sjalu (eventuelt å ville kontrollere pene jenter). :)

Jeg føler selv at jeg har mye å komme med, på mange plan og her på KG føler jeg en slags frihet, at jeg kan diskutere uten at man skal henge seg opp i faktorer som ikke har noe i en diskusjon å gjøre, som å henge opp i folks utseende og basere seg på myter/ fordommer. Det har jeg dessverre opplevd ute i verden, ikke så mange ganger, men likevel nok til at jeg blir lei av det. Det er å gjøre folk mindre enn de egentlig er, når de skal komme drassende med at "du er stygg!" eller "du er for pen!". Hva så? Diskvalifiserer det folk fra å ha en mening om både det ene og det andre?

Og nå når jeg tenker meg om, så har du faktisk rett i at folk er fæl til å komme trekkende med argumenter som går på folks utseende, jeg tenker på debatter som omhandler kvinner og da husker jeg at jeg har sett noen menn bruke argumentet ovenfor kvinnelige brukere om at de måtte være mindre pene, eller noe slikt. Slike argumenter imponerer meg ikke, og jeg anser slike brukere som tyr til den slags argumentasjon for enten være pre-pubertale eller troll eller så er de rett og slett blottet for enhver form for intelligens. Antakelig har de også gått tom for saklige argumenter, og tyr dermed til hersketeknikk.

Jeg vet at jeg er ganske krass i tonen min (min skjold), men jeg er egentlig ganske lei av at utseendet skal bli brukt som et argument for alt mulig rart. Kan ikke folk bare diskutere saken, liksom? :gjeiper:

Anonym poster: 6a378b4b5b90ca0625db72c426822fc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Som sagt, jeg har hatt flere venninner til slutt innrømme at de missliker typens venninner mest som er pene, smarte og oppegåene (populære altså) mens resten er greit nok.

Du tror ikke det har noe med at det er typens venninner?

Jantelov er presset på å ikke tro man "er noe", å frykte kjærestens vakre og smarte venninner er litt annet. Om de venninnene dine ikke hadde unnet noen som helst kvinner å være vakre og smarte så hadde det vært mer relevant. Men den norske jantelovmentaliteten går mest på det at man ikke skal stikke seg så veldig ut og skryte av sine suksesser, ikke på at man ikke har lov til å ha suksess. Folk som Maria Bonnevie får ha all sin skjønnhet og suksess i fred fordi hun holder hodet lavt. Det er her vi har en helt annen kultur enn f.eks. USA, hvor det å fremheve seg selv ses på som positivt.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke opplevd så veldig mye av dette her inne eller i virkeligheten. Altså det med at folk blir stemplet som sjalu kun fordi de er uenige med noen som er pene. Kan det tenkes at noen av disse antagelsene er selvoppfunnet? At man går ut fra at fordi noen sier seg uenig med at du er uenig med noen, så er det kun fordi den du var uenig med er pen? Kanskje personen faktisk mener at du tar feil uten å mene at du er sjalu, men at du selv går ut fra at personen mener du er det?

Rotete skrevet, men gidder ikke redigere det.. :)

Søgni:Nei, jeg er enig i at det er for mye kroppsfokus i samfunnet og at dette bør og skal kritiseres, men jeg mener samtidig at vi ikke bør bli for ekstreme. Litt kroppsfokus er bare sunt! Det bør fokuseres på SUNNE kropper, fordi dette er med på å bekjempe helseproblemer.

For en tullete debatt, jeg nekter å tro at folk lar seg påvirke av utseendet til folk i debatter.

Og jeg blir oppgitt over at det åpenbart er en del som tror at det å være pen, er det samme som at man har det enkelt på grunn av det. Faktisk er det motsatt. Tro det eller ei.

Fra et personlig ståsted så påvirker ikke folks utseende meg, jeg forholder meg kun til det de sier, pent ytre eller ikke. Og jeg forventer det samme tilbake, at de skal forholde seg til hva jeg sier, uavhengig av utseendet mitt.

Anonym poster: 6a378b4b5b90ca0625db72c426822fc5

Sjalusi kortet blir da trukket frem i mange tråder her inne synes jeg, jeg mener det er rart om en ikke har fått det med seg.

Den berømte truse tråden og den store puppe tråden på snikksnakk noe alla "er denne damen sexy? og ikke minst da trådens tema er litt mer dyptgående enn truser, rumper og pupper som f.eks denne tråden http://forum.kvinneg...pic=671265&st=0.. Vampen, Søgni, noha med flere blir regelrett sjalusi halshugget i denne tråden:

"”Kanskje årsaken til at dere vil ha dem stengt er fordi dere får dårlig selvtillit og blir misunnelige når dere ser jenter som er mer attraktive enn dere selv?”

”dere er bare bitter og misunnelig”..

"Kan jeg få foreslå at noen kan være bitter og misunnelig, eller har en radikalfeminstisk agenda?"

Hele tråden går ut på at de er stygg derfor kan de ikke ha en mening om sakens anliggende og iallefall ikke forvente å bli tatt seriøst fordi, jo de er misunnelige og bitre...

Om man ikke synes pupper ned til knærne er det fineste i verden, om man ikke synes det å flekke ræv på kg er den lureste ideen og om man ser enkelte problemer med at unge usikre jenter legger ut bilde av seg selv kun for å få tilbakemeldinger på om de ser ok ut så er man per definisjon sjalusi monsteret. Dette er bare 3 tråder sånn på tuppen av hjernen her inne men det er ikke tvil om at sjalusi kortet blir brukt over en relativt lav barnesko her inne.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den janteloven mot pene og smarte finnes ikke blant folk over 17 år. Jeg vet det, for jeg er pen og smart. Og det kan jeg skrive uten skam eller frykt for sanksjoner fordi ingen damer over 17 år her kommer til å komme trekkende med janteloven.

Till og tøys janteloven fjelder i alle aldersgrupper. klart om man skriver jeg er "smart og pen" får man ingen sanksjoner, for det er hva alle single skriver når de klager over at de ikke får kjærreste, men om du virkelig viser at man vet mener at man er bedre enn andre så får man høre det, i de aller fleste miljøer.

Anonym poster: 97e1f4f57930169bce2889d863f844fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men forutsetter ikke det, i denne sammenhengen, at de som blir stemplet for å være sjalu/jantelov(meg blant andre)dermed ikke innehar kombinasjonen pen og smart? Da spesielt ikke pen?

Hva vil du kalle det fenomenet?

Det vet en jo ikke, for ingen har sett bilder av ditt flotte ansikt ;) Legg ut et bilde, vær grisepen og polariseringen i hovrdan du behandles vil øke.

Bah! Jantelov, fjantelov. Det er bare et begrep folk som Tone Damli og glamourmodeller bruker fordi de ikke vil innse at eventuell kritikk kan grunne i noe annet enn at de er vakre og folk er misunnelige.

Til dels enig med deg. Men bare til dels. Du sa selv at du er pen og smart. Av de som har lest at du skrev dette så kan jeg love deg at du finner de som nå tenker dårligere om deg. Hey, jeg vet at du er pen og smart men har fremdeles ingen skruppler med å gå rett i strupen på deg i en og annen diskusjon. (Hvor faen er tankerekka mi på vei hen nå? :klo:) Føkk it! Tone, Sogndals dronning, er pen, og får kjeft for det, hun er utadvent i sitt samliv, og får kjeft for det, hun eksponerer seg selv og får kjeft for det. De punktene der handler om jantelov. For det er de samme folkene som er spydige som renner ned bladkioskene for å få med seg siste nytt om Tone. Det vi kan være kritisk til, uten å bli rammet av jantelov er hennes musikalske kvaliteter.

Ble jæklig mye rot... :sukk: Men de som er smarte klarer å dekode budskapet mitt :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Eller som en annen bruker skrev, sånn ca: han kunne ikke krangle med de han hadde sett bilder av. Muligens er dette i samme sjanger. Og siden stort sett alle som legger ut bilder her inne er pene ...

Hei det var mitt sitat, krever at når du siterer meg så gir du meg kred :)

Det jeg mente med det er jeg sjelden greier å bli sint på mennesker og det samme hadde hadde vært for deg om jeg hadde sett et bilde av deg

Nå skal jeg lese resten av tråden og svare skikkeligt på spørsmålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke det har noe med at det er typens venninner?

Jantelov er presset på å ikke tro man "er noe", å frykte kjærestens vakre og smarte venninner er litt annet. Om de venninnene dine ikke hadde unnet noen som helst kvinner å være vakre og smarte så hadde det vært mer relevant. Men den norske jantelovmentaliteten går mest på det at man ikke skal stikke seg så veldig ut og skryte av sine suksesser, ikke på at man ikke har lov til å ha suksess. Folk som Maria Bonnevie får ha all sin skjønnhet og suksess i fred fordi hun holder hodet lavt. Det er her vi har en helt annen kultur enn f.eks. USA, hvor det å fremheve seg selv ses på som positivt.

Slik sett foretrekker jeg den norske varianten. Jeg nyter det når det er de fredelige jordnære medmenneskelige personene som står igjen som vinnere. Enten vi snakker fag, naturvitenskap eller sport. En person jeg har stor respekt for er Ole Gunnar Solskjær. En fyr som jobber knallhardt, bevisst, langsiktig og smart, uten å gjøre alt han kan for å komme på forsiden av det som måtte finnes av medier. I andre enden av skalaen har vi Nordthug som er en brautende bajas. Han alene har fått meg til å gi opp skisport på tv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Nå tror jeg at menn ikk er alene om å tenke bedre om de som er pene, kvinner har vel det samme synet, mørkhåret mann på 1,85 med vakkert hår og pene øyne blir vel sett på som et bedre menneske enn en mann på 1,70 med ølmage og hentesveis, dere kan nekte så mye dere vil men dere må nesten bare innrømme at dette er menneskligt. Pene mennesker blir behandlet bedre og sett som mer moralske og opphøyde enn de som er mindre pene

Dette vet jeg da jeg både er pen og smart :)

Når det gjelder tråder her på KG om folks utseende så er det en tråd hvor folk legger ut bilder av hvordan de ser ut, jeg liker den tråden, ikke fordi jeg sitter der og sikler på unge pene jenter, jeg gjør jo det også, men fordi folk er så snille med hverandre der inne, det er et deilig avbrekk i en ellers så ekkel og fiendlig internett verden. Internettforum får ut det verste i oss.

Når det gjelder seksuelle tråder så blir jeg forbannet, ikke fordi jeg har noe mot sex ogkropp men fordi akuratt når jeg logger ut av KG så kommer det store pupper og truse tråder...når det er sagt så mener jeg at så lenge trådene ikke bryter med forum reglene så er folk frie til å poste tråder om store pupper og truser like mye som de kan poste tråder om store pikker og høye menn. Det vil alltid være noen som ikke liker det, av politiske, moralske eller personlige grunner og de har rett til å svare så lenge de holder seg innen for regelverket.

Endret av Arvid78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, jeg har hatt flere venninner til slutt innrømme at de missliker typens venninner mest som er pene, smarte og oppegåene (populære altså) mens resten er greit nok. Internt i bedrifter er det også vanlig at kvinner seg imellom missliker hverandre mer i slike settinger - jeg har selv måttet håndtere megling som ikke hadde noen annen årsak enn at den ene ble sett på som en konkurrent på det sosiale planet.

ja jeg generaliserer og ja jeg snakker selvsagt om gjennomsnittet og langt ifra alle. Men når det skjer er det så utrolig synlig for oss som overhodet ikke er vant til slik oppførsel. Jeg orker ikke lete frem kilder nå, men jeg mener at dette er forsket på flere ganger også innen sosiologi, psykologi og sosial antropologi.

Om du leser litt her inne, så vil du se at en del damer har seriøse problemer med typene venninner. Det handler ikke om venninnens utseende og intelligens, men om det faktum at hun har en plass i typene liv. Flere har vært ærlig om at de ikke tror at mann og kvinne bsre kan være venner, ei venninne er ei dame man ikke har pult enda, og det er en god del skepsis inne i bildet. Typene venninne blir en konkurrent, og da vil det selvfølgelig bli verre jo flere positive trekk hun har. Men det handler heller ikke om at damene er pene og smarte, tror jeg. Hadde samme dame ikke vært typens venninne, men en man møtte via andre kanaler, kunne samme damer ha likt henne. Det handler mer om enkelte damers forskrudde syn på vennskap, følelsen av å ha en konkurrent og posisjonen venninnen har i typens liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg tror jeg må slutte meg til de som ikke helt kjøper denne. Jeg har hørt menn hevde at det er sånn, men jeg har ikke opplevd at det faktisk er sånn. Jeg tror rett og slett ikke normalt oppegående damer, som er ferdig på ungdomsskolen, reagerer negativt på damer som er pene og/eller smarte. Ikke med mindre de har seriøse og alvorlige problemer med seg selv og egen selvsikkerhet.

Noe så utrolig mange kvinner har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten å henvise til den konkrete tråden;

Du vet vel at også kvinner og par kjøper sex? Både på det "åpne" markedet og gjennom tvang og menneskehandel?

Sexkjøp(enten sex eller seksuelt relaterte tjenester) foregår på mange ulike arenaer av mange ulike typer mennesker.

Det kan være som oppslagene som viser at ungdom selger sex for røyk/alkohol, studenter som selger sex(slettes ikke så uvanlig ihht undersøkelser i unversitetsbyene), voksne som selger sex, eller mennesker som har kommet hit gjennom menneskesmugling - opparbeidet seg gjeld, og dermed blir tvunget til å betale ned gjelden via prostitusjon. Altså menneskehandel.

Og ja, kvinner kjøper også. Det er en myte at kun menn kjøper sex, og at kun kvinner selger.

Ellers(Guybrush) er jeg drittlei denne "pene jenter som er smarte får så jævlig mye tyn".

Jeg kjenner drøssevis at utrolig smarte og pene jenter/kvinner, og de møter ingen jantelov som hindrer dem i noesomhelst.

Selvsagt. Kvinner kjøper også sex. Om enn i et mikroskopisk antall i forhold til menn. Men her er det snakk om sannsynligheten for at et uskyldig rumpebilde skal være sexsalg. For det første kunne jeg ikke med mine verste ondskapsbriller se at dette skulle være noe som ligner på sexsalg. For det andre er det klart at sannsynligheten minker ekstremt når man bruker Kvinneguiden som arena. Nettopp fordi kvinner er i klart undertall når det gjelder sexkjøp og i sterkt overtall her inne. Jeg stakk innom noen typiske manneforum, og kunne ikke finne den samme rumpa postet der. Hadde det vært sexsalg ville det vært naturlig å spre det på en litt annen måte, tror du ikke? Men KG var visst eneste kanal som ble brukt. Hun fortalte hun hadde type. Hvem i alle dager tråler KG for å finne noen å kjøpe sex fra? Hvem i alle dager kjøper sex fra ei som åpenlyst forteller hun har type? Ja, det finnes noen der ute uten en eneste antydning til moral, men sjansen for å få napp er selvsagt mikroskopisk. Hva er da mest nærliggende å tro? At det kanskje bare handlet om et rumpebilde, og at diverse brukere faktisk burde skamme seg med sine antydninger....?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mening fra sidelinjen. Menn er idioter når det kommer til fine damer. Både i yrkessammenheng og på treningsstudioer og andre sosiale situasjoner ar jeg observert menn konkurere hardt om å være den mest vennlig innstilte til den fineste dama som er tilstede der og da. Har mange episoder lagret i hukommelsen der menn har sluppet alt de hadde i hendene for å hjelpe ei deilig lita frøken som smilte lit til dem. Samme gutta som 15min før ikke hadde tid til en dritt der bleikfeite Trude-Laila stod i sine uflidde klær og fettete hår og lurte på noe vesentlig.

Så, menn er idioter når det kommer til å yte for fine damer, kvinner er idioter når det kommer til å være sure på fine damer. Hey! Vi er alle vinnere :tommelsmil:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Kvinner kjøper også sex. Om enn i et mikroskopisk antall i forhold til menn. Men her er det snakk om sannsynligheten for at et uskyldig rumpebilde skal være sexsalg. For det første kunne jeg ikke med mine verste ondskapsbriller se at dette skulle være noe som ligner på sexsalg. For det andre er det klart at sannsynligheten minker ekstremt når man bruker Kvinneguiden som arena. Nettopp fordi kvinner er i klart undertall når det gjelder sexkjøp og i sterkt overtall her inne. Jeg stakk innom noen typiske manneforum, og kunne ikke finne den samme rumpa postet der. Hadde det vært sexsalg ville det vært naturlig å spre det på en litt annen måte, tror du ikke? Men KG var visst eneste kanal som ble brukt. Hun fortalte hun hadde type. Hvem i alle dager tråler KG for å finne noen å kjøpe sex fra? Hvem i alle dager kjøper sex fra ei som åpenlyst forteller hun har type? Ja, det finnes noen der ute uten en eneste antydning til moral, men sjansen for å få napp er selvsagt mikroskopisk. Hva er da mest nærliggende å tro? At det kanskje bare handlet om et rumpebilde, og at diverse brukere faktisk burde skamme seg med sine antydninger....?

Som jeg har gjentatt til deg ganske mange ganger så har aldri jeg påstått at den vedkommende selger sex, det er din påstand.

Den påstanden blir brukt akkurat som disse sjalusipåstandene, at jeg/andre er overvektige, feite, stygge osv - som du klinkende klart kan se er uttalt i linkene til Skreppamedleppa.

Jeg kan ikke ta ansvar for at eventuelt andre har uttalt noe, det får de stå for selv. Og uansett er det ingenting som tilsier at hverken du eller de har rett.

Men jeg begynner jo å innse at uansett hva man sier, så er det det man "vil at skal ha bli sagt" som blir gjeldende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fulgte ikke jeg med i trusetråden lenge nok til å få med meg hvor sexsalg kom inn så det skal jeg ikke uttale meg om. Derimot fikk jeg med meg de først 8 sidene.

Det jeg synes er mer fasinerende enn det at gutter forsvarer pene jenter er hvor utrolig aggresive noen kvinner ble. Her legger noen ut et bilde av en pen rumpe under påskudd av å lure på hva slags truse man kler. En dårlig skjult unnskyldning for å ville ha bekreftelse på at man har pen rumpe, greit nok, men hvorfor så sint? Hvorfor blir man sinte av at noen vil ha oppmerksomhet og bekeftelse? Jeg tror slettes ikke det er sjalusi men jeg lurer på hvilke mekanismer det er som settes igang i hodet på folk når de blir så sinte. Hvorfor ikke bare la dama få det hun var ute etter? Og hadde de blitt like sinte om det var en dame på 100 kg og full av appelsinhud som spurte? Jeg tviler.

Jo,det tror jeg faktisk.Da hadde denne dama fått masse kritikk og blitt latterliggjort fordi hun hadde stygg og feit rumpe.Har sett hvordan folk skriver om folk som er mindre pene,og da er jo tydeligvis alt lov.

Noen hadde nok forsvart denne personen også,men det hadde ikke vært noen menn som hadde forsvart henne og ingen hadde prøvd å få flere bilder av rumpa hennes.

Det er ikke akkurat noen nyhet at enkelte gutter/menn mister hodet rundt pene damer,og da er det ikke så veldig rart at de gjør det her inne også.

Anonym poster: 4772abc473580b4249621648fcf3c949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...