Gå til innhold

Gutter og pene jenter på kåge


Silfen

Anbefalte innlegg

Som jeg har gjentatt til deg ganske mange ganger så har aldri jeg påstått at den vedkommende selger sex, det er din påstand.

Den påstanden blir brukt akkurat som disse sjalusipåstandene, at jeg/andre er overvektige, feite, stygge osv - som du klinkende klart kan se er uttalt i linkene til Skreppamedleppa.

Jeg kan ikke ta ansvar for at eventuelt andre har uttalt noe, det får de stå for selv. Og uansett er det ingenting som tilsier at hverken du eller de har rett.

Men jeg begynner jo å innse at uansett hva man sier, så er det det man "vil at skal ha bli sagt" som blir gjeldende.

Men kjære norah, hvor i alle dager skriver jeg at diverse brukere = norah? Jeg skriver at det var disse hentydningene som fikk meg til å reagere i denne tråden. For hentydningene var det mange av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo,det tror jeg faktisk.Da hadde denne dama fått masse kritikk og blitt latterliggjort fordi hun hadde stygg og feit rumpe.Har sett hvordan folk skriver om folk som er mindre pene,og da er jo tydeligvis alt lov.

Noen hadde nok forsvart denne personen også,men det hadde ikke vært noen menn som hadde forsvart henne og ingen hadde prøvd å få flere bilder av rumpa hennes.

Det er ikke akkurat noen nyhet at enkelte gutter/menn mister hodet rundt pene damer,og da er det ikke så veldig rart at de gjør det her inne også.

Anonym poster: 4772abc473580b4249621648fcf3c949

Og dette gjelder selvsagt enkelte damer også.Mange blir jo mer positivt innstilt til mennesker som er pene,og da trenger de ikke ha noen bra personlighet eller være spesielt smart.

Anonym poster: 4772abc473580b4249621648fcf3c949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Men jeg tror jeg har et mye større problem med de skinnhellige, som internetforum kryr av, enn de som måtte poste bilder av seg halvnakne. De volder meg mye mer irritasjon enn noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min observasjon er vel heller litt som en annen skrev her, at visse kvasi-intellektuelle brukere får en haug med plusser fordi folk tror penhet = smarthet. Eventuelt så er plusserne ikke så smarte selv og synes det er topp at ei pen jente også tilsynelatende har en hjerne.

Og den janteloven mot pene og smarte finnes ikke blant folk over 17 år. Jeg vet det, for jeg er pen og smart. Og det kan jeg skrive uten skam eller frykt for sanksjoner fordi ingen damer over 17 år her kommer til å komme trekkende med janteloven.

Tilbake til fenomenet: Når en person man liker, enten det er pga utseende, personlighet, intelligens eller annet, er i en diskusjon så ser man jo ikke helt objektivt på det. At du og andre her ser mye jantelov og at pene blir angrepet er nok snarere et bevis på at Silfen har rett - dere evner ikke å se at en bruker f.eks. fortjente eventuelle krasse motsvar hun fikk fordi dere er blendet av skjønnheten. Hun kan være ei skikkelig ku, og likevel er hun bare søt og snill i deres øyne imens motdebattanten automatisk er djevelen.

Jeg tror du og andre jenter her ser bort fra et par vesentlige forhold. Man skal ikke ha vært lenge på KG for å ha lagt merke til at mange av trådene har klare fronter, det være seg tråder om islamkritikk, ytringsfrihet, innvandring, prostitusjon eller det største temaet av dem alle her på Kvinneguiden, forholdet mellom kjønnene. I sistnevnte kategori ser vi at det er en tendens til at det blir guttene mot jentene, og det er trolig her vi har forklaringen på at enkelte jenter får flere plusser og blir omfavnet av flere gutter: Det er de jentene som kan se saken fra noe annet enn et rent forsvar-for-jentene-perspektiv.

Nå kan jeg selv med rette kritiseres for at jeg nesten alltid befinner meg på guttelaget i slike debatter, så jeg skal ikke påstå at jeg er bedre enn deg og flertallet av jentene her når dere gjør tilsvarende. Men dette forklarer hvorfor jenter som bryter normen får flere plusser og omfavnelser fra mannlige debattanter. Når det gjelder den pene og påstått "kvasi-intellektuelle" (satser på at jenta det gjelder er tøff nok til å gjennomskue hersketeknikker og mislykkede forsøk på usaklig nedrakking slik at hun ikke tar seg nær av dette), når det gjelder denne jenta har jeg lagt merke til at vi er veldig på linje i mange spørsmål. Det vil du også selv se hvis du leser gjennom tråder der vi begge har vært aktive.

Jeg setter pris på deg som debattant, og det har jeg da også skrevet i mer enn en tråd der man nevner brukere man setter pris på, men selv om jeg liker deg som debattant og sikkert kunne hatt deg som venn i real life, er det ikke til å komme fra at vi oftere er uenige enn tilfellet er med den påstått "kvasi-intellektuelle". Det er grunnen til at jeg nok har gitt denne dama flere plusser enn deg, jeg mener å ha sett et bilde av deg i en eller annen bildetråd og du er hvis jeg ikke husker feil også pen, så utseendet har altså ikke avgjørende betydning i denne sammenheng. Flanør er en mannlig bruker jeg svært ofte er på linje med, når jeg plusser ham eller omfavner ham som debattant er det ikke fordi jeg er tiltrukket av ham fysisk, men fordi han argumenterer godt for standpunkt jeg deler.

Endret av Cuckold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Kven er eigentleg dei "skinnhellige", og dei "kvasiintelektuelle"?

På alle internetforum så vil du møte på de som ofte har en holdning til det andre skriver og/eller mener som er skinnhellig, de har en nedlatende holdning mens de selv ser på seg som over dem. Internettforum produsere disse, jeg tror ikke de ville vært slik irl

Kvasiintelektuelle er vel noe vi alle blir på forum føler jeg, vi skriver som om vi har vett til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig bra innlegg fra Cuckold. Det er sånn jeg også tenker om saken. Man backer gjerne opp de som er på sin egen "side" i mange diskusjoner, spesielt hvis de blir utsatt for personangrep. Jeg klarer fint å være enig med noen i en tråd og samtidig diskutere mot dem i en annen tråd, men kjemi mellom mennesker er tilstede på nett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På alle internetforum så vil du møte på de som ofte har en holdning til det andre skriver og/eller mener som er skinnhellig, de har en nedlatende holdning mens de selv ser på seg som over dem. Internettforum produsere disse, jeg tror ikke de ville vært slik irl

Kvasiintelektuelle er vel noe vi alle blir på forum føler jeg, vi skriver som om vi har vett til det :)

Tsk, siden når ble jeg ikke bedre enn alle andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Skinnhellig er noe som ikke er konstant blant deltagerene, noen er mer enn andre og det kan forandre seg fra sak til sak.

Men når jeg møter noen som er i stand til å skrive noe som ikke bare er inteligent skrevet men som også viser at de kan se en sak fra flere sider og vise at verden ikke er sort/hvit så får jeg respekt for dem, det er de som jeg gir pluss

Dem og de med fin rumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnhellig er noe som ikke er konstant blant deltagerene, noen er mer enn andre og det kan forandre seg fra sak til sak.

Men når jeg møter noen som er i stand til å skrive noe som ikke bare er inteligent skrevet men som også viser at de kan se en sak fra flere sider og vise at verden ikke er sort/hvit så får jeg respekt for dem, det er de som jeg gir pluss

Dem og de med fin rumpe :)

Du må være en hyppig plusser på Janus sine innlegg ;)

Anonym poster: 8611c3b368015af494ee3b4b48f715d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinnhellig er noe som ikke er konstant blant deltagerene, noen er mer enn andre og det kan forandre seg fra sak til sak.

Men når jeg møter noen som er i stand til å skrive noe som ikke bare er inteligent skrevet men som også viser at de kan se en sak fra flere sider og vise at verden ikke er sort/hvit så får jeg respekt for dem, det er de som jeg gir pluss

Dem og de med fin rumpe :)

Korleis veit du at dei har fine rumper? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er selfølgelig untaket

Aaaah, det jeg visste. Jeg trenger en trone med slaver og dude som pisker dem smilie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Korleis veit du at dei har fine rumper? ;)

Noen nevnte at ei dame hadde tatt bilde av rumpa si med truse på her, det ble visst står ståhei, jeg gikk selfølgelig glipp av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte at ei dame hadde tatt bilde av rumpa si med truse på her, det ble visst står ståhei, jeg gikk selfølgelig glipp av det

Men me som ikkje legg ut bileter av rumpene våre, kan vel ha like fine rumper :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Arvid78

Men me som ikkje legg ut bileter av rumpene våre, kan vel ha like fine rumper :snurt:

For alt jeg vet har du verdens fineste rumpe, vanskelig for meg å vite selfølgelig, nå vet jeg veldig lite om deg egentlig, tror jeg fikk med meg en gang at du skrev du var sosialist eller komunist (om du er bolsjeviker eller mensjeviker vet jeg ikke) også skriver du på nynorsk som jeg synest er fint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alt jeg vet har du verdens fineste rumpe, vanskelig for meg å vite selfølgelig, nå vet jeg veldig lite om deg egentlig, tror jeg fikk med meg en gang at du skrev du var sosialist eller komunist (om du er bolsjeviker eller mensjeviker vet jeg ikke) også skriver du på nynorsk som jeg synest er fint

Stemmer ;)

(sjølv om eg ikkje kallar meg korkje bolsjevik eller mensjevik, føler det er omgrep som passa betre for snart 100 år sida, enn i dag).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arvid78

Stemmer ;)

(sjølv om eg ikkje kallar meg korkje bolsjevik eller mensjevik, føler det er omgrep som passa betre for snart 100 år sida, enn i dag).

Bolsjevik og mensjevik kommentaren var bare en kvasiintelektuell spøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolsjevik og mensjevik kommentaren var bare en kvasiintelektuell spøk :)

Ah, skjøner ;) Då framsto eg sikkert som kvasiintellektuell eg óg, sidan eg veit kva som er forskjellen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...