Gå til innhold

Espen Eckbo - En av dagens bedre komikere?


Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er en god Eckbo sketsj.

"Hvis du fåj den svojen spjø? Mmm" :D

Ler av Eckbo. Ikke så mye poenget i vitsen om at fiskepinner lever i havet, men selve karakteren (og flere av hans karakterer). Jeg er lite glad i type "punchline"-komikk som de fleste standup-komikere serverer (Lyngbø bl.a). Den finner jeg ofte banal og litt.....blææ. Man skjønner poenget før man kommer dit. Eckbo har ikke så mange åpenbare poeng, men spiller på en helt annen type komikk jeg har sansen for som jeg opplever som mer intrikat og vanskelig å sette fingern på hvorfor faktisk er morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du fåj den svojen spjø? Mmm" :D

Ler av Eckbo. Ikke så mye poenget i vitsen om at fiskepinner lever i havet, men selve karakteren (og flere av hans karakterer). Jeg er lite glad i type "punchline"-komikk som de fleste standup-komikere serverer (Lyngbø bl.a). Den finner jeg ofte banal og litt.....blææ. Man skjønner poenget før man kommer dit. Eckbo har ikke så mange åpenbare poeng, men spiller på en helt annen type komikk jeg har sansen for som jeg opplever som mer intrikat og vanskelig å sette fingern på hvorfor faktisk er morsomt.

Godt å høre at det er flere som har sansen for Eckbo. Han er litt mystisk, men det er noe av det som er med på å gjøre at han er morsom. Han har mange gode sketsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to siste her. Generelt sett synes jeg ikke komikere er morsomme. Jeg liker ikke stand-up, sketsjeshow eller sit-coms. Men det finnes enkelte unntak, og Eckbo er en av dem. Hans humor er ofte mer underfundig og subtil i forhold til de stand-up og sit-coms. Han treffer spikeren på hodet i sine karaktertolkninger, som f.eks unggutten som vil "jobbe med noe med media". Bare den setningen der er morsommere enn de fleste stand-up show jeg har sett tilsammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de to siste her. Generelt sett synes jeg ikke komikere er morsomme. Jeg liker ikke stand-up, sketsjeshow eller sit-coms. Men det finnes enkelte unntak, og Eckbo er en av dem. Hans humor er ofte mer underfundig og subtil i forhold til de stand-up og sit-coms. Han treffer spikeren på hodet i sine karaktertolkninger, som f.eks unggutten som vil "jobbe med noe med media". Bare den setningen der er morsommere enn de fleste stand-up show jeg har sett tilsammen.

Enig med dere tre siste! Det er noe med holdningene til karakterene hans, han er utrolig flink til å vise ting i stedet for å si dem. Jeg elsket også den "noe med media"-greia fordi det tar en trend veldig på kornet. Ove Hoff er genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Jeg ELSKER Espen Eckbo! Han er utrolig flink til å se etter særtegnet/detaljer i de ulike karakterene, og det er mange av rollefigurene som jeg kjenner igjen fra det daglige..F.eks Rhino, vi har vel alle møtt på den pessimistiske kverrulanten (Sikkert skrevet feil btw) i ny og ned? Eckbo er hvertfall i mine øyne den beste :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot Eckbo men jeg foretrekker heller folk som Dagfinn Lyngbø, Pernille Sørensen, Knut Nærum og Trond-Viggo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...