Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har bachelorgrad og fikk mastergrad nå i november, og søker relevante jobber. Det er ikke så stort felt, så det kryr ikke av jobber akkurat. Har ikke fått noen intervjuer. Har søkt en som hadde utløpsdato igår, så håper jeg får den.

Har også vurdert å studere noe nytt, men har allerede. Masse studiegjeld. Huff. Jobber deltid i bar. Drittlei

Anonymkode: 149ca...2f8

I feel you. Hvor i landet søker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på intervju før jul, skulle få beskjed før julaften. Ikke hørt noe enda. Sparekontoen minker stadig, da man ikke har krav på noe hjelp som nyutdannet student. Har jo en deltidsjobb, men er ikke som om det flommer over av vakter der heller og det er ekstremt lite motiverende å jobbe ufaglært når man har mastergrad.

Anonymkode: ae768...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har bachelorgrad og fikk mastergrad nå i november, og søker relevante jobber. Det er ikke så stort felt, så det kryr ikke av jobber akkurat. Har ikke fått noen intervjuer. Har søkt en som hadde utløpsdato igår, så håper jeg får den.

Har også vurdert å studere noe nytt, men har allerede. Masse studiegjeld. Huff. Jobber deltid i bar. Drittlei

Anonymkode: 149ca...2f8

Har selv mastergrad fra 2016 og har ikke fått napp :( Har fått intervjuer, men det er få jobber her jeg bor..Tenker å studere igjen siden jeg likevel har tid til det mens jeg jobber i butikk nå. Forstår deg godt..

Anonymkode: 23d87...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Etter 3 år som arbeidsledig og mange avslag var det endelig min tur å få jobb. Selv om det er en 100 % prosent vikariat ut skoleåret er det store sjanser for å få fast jobb etterpå. Kompetanse og erfaring hjalp men til syvende og sist var det vikariatet i en annen stilling hos de som fikk de til å satse på meg. Woooohooo! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonGangerTo said:

Etter 3 år som arbeidsledig og mange avslag var det endelig min tur å få jobb. Selv om det er en 100 % prosent vikariat ut skoleåret er det store sjanser for å få fast jobb etterpå. Kompetanse og erfaring hjalp men til syvende og sist var det vikariatet i en annen stilling hos de som fikk de til å satse på meg. Woooohooo! 

Så utrolig gøy å høre! Det fortjente du :)

Anonymkode: aa848...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så utrolig gøy å høre! Det fortjente du :)

Anonymkode: aa848...006

Tusen takk. Skulle ønske jeg visste hvem du var. Send meg PM om du ønsker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på to intervjuer rett før jul, den ene skulle jeg få tilbakemelding samme dag/dagen etter, men har ikke hørt noe.. Har vel innsett at jeg ikke har fått jobben, men er det noen som har opplevd det, men likevel fått jobben? 

Anonymkode: 9825a...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt på tilbakemelding etter intervjuet jeg var på for snart 3 uker siden. Føltes som jeg så og si fikk jobben på selve intervjuet da jeg ble vist rundt og presentert for alle de andre ansatte der. De sa de skulle gi beskjed dagen etter men har ikke hørt noe enda :/ 

Vet det har vært jul og nyttår og greier, men hvorfor si at man skal få beskjed dagen etter? Skjønner ikke hva det er som drøyer sånn hvis de liksom er så sikre på at de vil ha meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på to intervjuer rett før jul, den ene skulle jeg få tilbakemelding samme dag/dagen etter, men har ikke hørt noe.. Har vel innsett at jeg ikke har fått jobben, men er det noen som har opplevd det, men likevel fått jobben? 

Anonymkode: 9825a...82e

Ja har opplevd å få jobben selvom det har tatt lang tid med tilbakemelding. Jeg takket nei fordi jeg fikk en annen jobb under tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gummiloppa skrev:

Ja har opplevd å få jobben selvom det har tatt lang tid med tilbakemelding. Jeg takket nei fordi jeg fikk en annen jobb under tiden

Skjønner ikke hvorfor ikke flere arbeidsplasser bekymrer seg for dette? Jeg venter som en hund på svar på drømmejobben, men økonomisk sett så blir jeg nødt til å ta det første tilbudet jeg får. Jeg har kompetansen drømmejobben ønsker og vet jeg hadde vært en enorm ressurs, men om de finner ut om 1mnd at de ønsker meg så kan det jo være jeg (og kompetansen) min ikke er tilgjengelig mer fordi jeg har sagt ja til en annen (urelevant) stilling av økonomiske årsaker.

Anonymkode: ae768...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor ikke flere arbeidsplasser bekymrer seg for dette? Jeg venter som en hund på svar på drømmejobben, men økonomisk sett så blir jeg nødt til å ta det første tilbudet jeg får. Jeg har kompetansen drømmejobben ønsker og vet jeg hadde vært en enorm ressurs, men om de finner ut om 1mnd at de ønsker meg så kan det jo være jeg (og kompetansen) min ikke er tilgjengelig mer fordi jeg har sagt ja til en annen (urelevant) stilling av økonomiske årsaker.

Anonymkode: ae768...67b

Ja man kan jo lure! Føler det ofte drar ut på tiden dersom det er flere kandidater som de vurderer, men virker som mange arbeidsplasser lever i sin egen boble og tror man takker ja uansett når man har vært på intervju hos dem så derfor spiller deg ingen rolle hvor lenge de lar kanditatene vente. Ganske irriterende

Endret av Gummiloppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gummiloppa skrev:

Ja man kan jo lure! Føler det ofte drar ut på tiden dersom det er flere kandidater som de vurderer, men virker som mange arbeidsplasser lever i sin egen boble og tror man takker ja uansett når man har vært på intervju hos dem så derfor spiller deg ingen rolle hvor lenge de lar kanditatene vente. Ganske irriterende

De gjør det fordi det er arbeidsgivers marked. Automatisering og litt dårligere økonomi de siste årene har fårt til færre jobber, samtidig som arbeidsinnvandring øker konkurransen. Totalt sett har arbeidsgiver lite å tape på å vente med å ansette. Og det vil bli ennå hardere og mer venting i årene fremover. Med unntak av enkelte nisjestillinger der det kun finnes et fåtall kvalifiserte søkere, men disse er det ekstremt få av. 

Anonymkode: 4f404...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Etter 3 år som arbeidsledig og mange avslag var det endelig min tur å få jobb. Selv om det er en 100 % prosent vikariat ut skoleåret er det store sjanser for å få fast jobb etterpå. Kompetanse og erfaring hjalp men til syvende og sist var det vikariatet i en annen stilling hos de som fikk de til å satse på meg. Woooohooo! 

Gratulerer. Etter å ha gått 3 år ledig har du virkelig fortjent det tilslaget på jobb. Håper du får fast etterpå. Lykke til. 

Anonymkode: c1686...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på intervju til uken på en stilling som sfo leder. Men, jeg finner jo lite om SFO da, burde jo lese meg opp.. tips til hva jeg bør lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail av rekrutteringsbyrået i går om at de fortsatt venter på svar, men at kunden fortsatt har ferie. De skrev også at det ser lyst ut for min del så jeg krysser fingrene. Får forhåpentligvis svar neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 01/03/2018 den 17.16, AnonGangerTo skrev:

Etter 3 år som arbeidsledig og mange avslag var det endelig min tur å få jobb. Selv om det er en 100 % prosent vikariat ut skoleåret er det store sjanser for å få fast jobb etterpå. Kompetanse og erfaring hjalp men til syvende og sist var det vikariatet i en annen stilling hos de som fikk de til å satse på meg. Woooohooo! 

GRATULERER!!! Dette er velfortjent!:klem::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AnonGangerTo
3 hours ago, Jolene said:

GRATULERER!!! Dette er velfortjent!:klem::yvonne:

Tusen hjertelig takk, snille @Jolene. Godt nytt år og gratulerer med giftemålet! Har du fått deg jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Tusen hjertelig takk, snille @Jolene. Godt nytt år og gratulerer med giftemålet! Har du fått deg jobb? 

Tusen takk kjære deg:klem:Jeg har et vikariat per nå, men vet jo aldri hvor lenge det varer. Til nå har jeg vært heldig å fått det forlenget gang på gang, men er ikke noe fast i sikte. Vi får krysse alt vi har for fast jobb, men være glade for at vi har en relevant jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 17.16, AnonGangerTo skrev:

Etter 3 år som arbeidsledig og mange avslag var det endelig min tur å få jobb. Selv om det er en 100 % prosent vikariat ut skoleåret er det store sjanser for å få fast jobb etterpå. Kompetanse og erfaring hjalp men til syvende og sist var det vikariatet i en annen stilling hos de som fikk de til å satse på meg. Woooohooo! 

Gratulerer så mye. :mynona:
Det ble din tur til slutt, og den som venter på noe godt....osv. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg arbeidsledig, etter å ha stått i en jobb i flere år som har gjort meg syk. Kjenner det er tøft å være arbeidssøker igjen, og jeg er veldig bekymret for den framtidige økonomien siden jeg frykter det også denne gangen vil ta lang tid å finne arbeid.

Har noen av dere gode erfaringer med å bruke rekrutteringsbyrå/bemanningsbyrå? Jeg er i 30-årene og har aldri hatt fast jobb, kun vikariat eller midlertidige stillinger. Jeg lengter virkelig etter noe fast slik jeg kan få mer trygghet i hverdagen. Jeg kan lite om rekrutteringsbyrå/bemanningsbyrå, men fører disse ofte til fast jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...