Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...

MissStiles

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonGangerTo skrev:

Fikk vite at NAV kommer ikke til å godkjenne søknaden pga detaljen. Enda en nedtur! 

I dag morges fant jeg ut at jeg ikke blir innkalt til intervju for en jobb jeg var meget godt kvalifisert til. Nedtur nr 2 denne måned. 

Angående det med NAV - kjenner til det! Opplevd omtrent akkurat det samme. Forbanna idioti er hva det er...

Derimot så ville jeg undersøkt hva som gjorde at detaljen ødela for deg, få saksbehandleren din til å forklare deg hvorfor den detaljen hadde så stor betydning.

Å ikke ikke bli kalt inn til intervju - story of my life. Det er noe dritt kan du si.

Alt i alt, kjenner meg igjen og føler med deg:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har så utrolig lyst på jobb innenfor helse nå. Er kun 17 og da er det vel umulig, kjenner jeg synes tiden går så altfor sakte til jeg er ferdig med vgs og kan begynne på studier, vet jeg kunne gjort det veldig bra innenfor helse allerede nå.

Anonymkode: df13c...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
9 timer siden, AnonGangerTo skrev:

Fikk vite at NAV kommer ikke til å godkjenne søknaden pga detaljen. Enda en nedtur! 

I dag morges fant jeg ut at jeg ikke blir innkalt til intervju for en jobb jeg var meget godt kvalifisert til. Nedtur nr 2 denne måned. 

Så utrolig kjedelig! Virkelig ikke noe du kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
1 time siden, Magnifiq skrev:

Så utrolig kjedelig! Virkelig ikke noe du kan gjøre?

Absolutt ingenting jeg kan gjøre. Åpenbart at NAV ønsker å ha meg som arbeidsledig, blir litt rørt. Søte og snille NAV! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonGangerTo skrev:

Absolutt ingenting jeg kan gjøre. Åpenbart at NAV ønsker å ha meg som arbeidsledig, blir litt rørt. Søte og snille NAV! 

Hva var det detaljen gikk ut på da?

Anonymkode: 4f404...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det detaljen gikk ut på da?

Anonymkode: 4f404...26b

Jeg kan dessverre ikke si det. Takk for forståelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, missdior skrev:

To avslag på to dager. Og jeg er satt opp 8 timer neste uke. Dette går ikke :(

er du også tilkallingsvikar? 6,5 timer denne uka og hele 16 timer neste uke! jeg kan ikke leve av det her... bar bare søkt på to stillinger jeg da. fikk avslag på den første (kom som nr 2) og den andre søkte jeg på i går, men er nok ikke kvalifisert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, fresia skrev:

er du også tilkallingsvikar? 6,5 timer denne uka og hele 16 timer neste uke! jeg kan ikke leve av det her... bar bare søkt på to stillinger jeg da. fikk avslag på den første (kom som nr 2) og den andre søkte jeg på i går, men er nok ikke kvalifisert...

Neida, jeg er fast ansatt i en 40% stilling :) Det er 15 timer i uka, men sjefen min mikser og trikser sånn som hun vil, sånn at jeg kommer opp i riktig antall  timer i mnd. Så denne uka jobber jeg 35 timer (kun kveld og helg stortsett...) og neste uke hele 8 timer. Det er så kjipt! Spesielt når ukene med litt mer jobb kommer på forskjellige lønninger. Søker masse da, så håper å finne noe snart...

Lykke til iallefall ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.4.2016 at 17.13, daemonia skrev:

Takk, det håper jeg også! Da er man jo sikret jobb for livet om man først kommer inn der ;)

Men nå har jeg skrevet en søknad. Den har jeg skrevet på nynorsk, siden stillingsannonsen er på nynorsk. Og så kom jeg på at CV er jo på bokmål! Bør jeg oversette den også da? Eller kan den bare være bokmål slik at de ser at jeg klarer begge deler? 

Det er ikke en stor bedrift hvor det vil ha særlig med betydning, men vil jo at det skal se bra ut uansett. 

Er det lov å spørre om du har hørt noe mer om stillingen fra NAV? For jeg tror faktisk at jeg har søkt på samme sted som det du har, men jeg har ikke hørt noe som helst derifra :(

Noen som vet hvor lang tid det offentlige tar før de kaller inn til intervju?

Anonymkode: 9fe88...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det lov å spørre om du har hørt noe mer om stillingen fra NAV? For jeg tror faktisk at jeg har søkt på samme sted som det du har, men jeg har ikke hørt noe som helst derifra :(

Nei ikke hørt noe :( 

Skal ringe kontaktperson i morgen tenkte jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, daemonia skrev:

Nei ikke hørt noe :( 

Skal ringe kontaktperson i morgen tenkte jeg :) 

Slemt å si det, men det var godt å høre. For da tenker jeg at det fortsatt er en mulighet til å bli innkalt til intervju der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at de som regel kaller inn ganske raskt etter at fristen har gått ut. 1 uke, maks 2. Men ingen regel uten unntak. Håper deg ikke stemmer for deres del!

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slemt å si det, men det var godt å høre. For da tenker jeg at det fortsatt er en mulighet til å bli innkalt til intervju der :)

I så fall er jeg slem også, for jeg tenkte det samme! :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til stillinger som er skrevet på nynorsk, bør man da skrive søknaden på nynorsk eller kan man skrive bokmål? Jeg er ikke så veldig sterk i nynorsk, men har sett noen stillinger som jeg kunne tenkt meg å søke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, daemonia skrev:

I så fall er jeg slem også, for jeg tenkte det samme! :fnise: 

Da får vi være slemme sammen :fnise: Huff, jeg fikk skikkelig lyst på en av de stillingene når jeg leste om dem. De er som skapt for meg og det jeg vil drive meg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring er at de som regel kaller inn ganske raskt etter at fristen har gått ut. 1 uke, maks 2. Men ingen regel uten unntak. Håper deg ikke stemmer for deres del!

Satser på at ting har tatt tid fordi påsken har vært her. *Krysser fingrene*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stormborn88 skrev:

Til stillinger som er skrevet på nynorsk, bør man da skrive søknaden på nynorsk eller kan man skrive bokmål? Jeg er ikke så veldig sterk i nynorsk, men har sett noen stillinger som jeg kunne tenkt meg å søke på.

Jeg tenker at en god søknad på nynorsk er best. Den som lyser ut skriver nynorsk og vil sikkert bli mer positivt innstilt av det. Men språket må være bra selvfølgelig. Ellers virker det mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at en god søknad på nynorsk er best. Den som lyser ut skriver nynorsk og vil sikkert bli mer positivt innstilt av det. Men språket må være bra selvfølgelig. Ellers virker det mot sin hensikt.

Er det jeg fryktet. Jeg har noe nynorsk kunnskaper, men jeg er ikke veldig god i det. Det å da skrive søknader på nynorsk tror jeg er mer ødeleggende enn bra for meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Stormborn88 skrev:

Er det jeg fryktet. Jeg har noe nynorsk kunnskaper, men jeg er ikke veldig god i det. Det å da skrive søknader på nynorsk tror jeg er mer ødeleggende enn bra for meg :(

Men da skriver du bokmål. Krever de at du er supergod på nynorsk, så er ikke det jobben for deg uansett. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...