Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Nå er jeg også med i denne jobbsøkerklubben og det er herk. Det å sette seg ned og pløye igjennom annonser og tilpasse søknad'er. Det er så ufattelig lite givende etter et par dager :(

Måtte bare få ut litt frustrasjon før jeg fortsetter arbeidssøkingen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 3/15/2016 at 14.33, Fridusen skrev:
4 timer siden, S00l skrev:

Nå er jeg også med i denne jobbsøkerklubben og det er herk. Det å sette seg ned og pløye igjennom annonser og tilpasse søknad'er. Det er så ufattelig lite givende etter et par dager :(

Måtte bare få ut litt frustrasjon før jeg fortsetter arbeidssøkingen :)

japp kjenner følelsen ikke gi opp løsner snart, jo mer man søker jo mer sjanse er det. Så får man bare prøve å tenke at det fikser seg. men vet selv det er kjedlig og noen dager er det skikkelig skikkelig dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonintervju i dag! Er bare snakk om 22 timer i måneden. Som intervjuer på en flyplass. Jobben i seg selv er ikke mye å juble for, men pengene er det inntil videre! :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var telefonintervjuet overstått. 
Det virker veldig positivt, og det er muligheter for å klatre videre fra en vanlig intervjuer til å drive mer direkte med markedsføring. 
Så nå tenker jeg at det er denne type ting som trengs for å få en fot innenfor. Får svar på mandag. Og de hadde bare skryt å komme med om både søknad og CV, men de måtte intervjue en person til. Jeg får svar på mandag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Sukk, i dag er virkelig avslagsfredag. Tre avslag på rappen og jeg gikk heller ikke videre til runde to på den jobben jeg hadde intervju hos. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nikee skrev:

Sukk, i dag er virkelig avslagsfredag. Tre avslag på rappen og jeg gikk heller ikke videre til runde to på den jobben jeg hadde intervju hos. :sukk: 

Føler med deg:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikee
17 minutter siden, Jolene skrev:

Føler med deg:hug:

:klem: 

Det er visst ikke meningen at jeg skal få jobb (føles det ut som!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Nikee skrev:

:klem: 

Det er visst ikke meningen at jeg skal få jobb (føles det ut som!). 

Da er vi to kjære deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det er pinlig å gå lenge uten jobb? Man er liksom ikke en del av samfunnet lengre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nikee skrev:

Sukk, i dag er virkelig avslagsfredag. Tre avslag på rappen og jeg gikk heller ikke videre til runde to på den jobben jeg hadde intervju hos. :sukk: 

Så kjedelig!! :( Håper du fikk en god begrunnelse og at det var noe nyttig du kan bruke videre. 

 

27 minutter siden, daemonia skrev:

http://www.side3.no/--still-disse-to-sprsmalene-i-jobbintervjuet-for-a-skille-deg-ut/3423204415.html

Noen spørsmål å stille på intervju som visstnok skal skille en ut fra de andre. 
Noen her som har brukt disse spørsmålene selv og hatt en fordel av å spørre om slikt? 
Noen tanker om det? :)

 

Jeg har brukt det siste. Hva var det med min søknad som gjorde at jeg var interessant spurte vel jeg om. Ingen fordel for meg på det intervjuet, men det var også det mest useriøse intervjuet jeg har vært på, hehe.

Skal prøve å fiske litt på det spørsmålet ved mitt neste intervju over påske. For det hadde vært greit å vite, da jeg nesten aldri får respons på slike jobber. Så sikkert kult å få vite hva de syns var interessant, så kan man prøve forsterke de sidene og spille videre på det igjennom intervjuet om mulig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, debattanten skrev:

Jeg har brukt det siste. Hva var det med min søknad som gjorde at jeg var interessant spurte vel jeg om. Ingen fordel for meg på det intervjuet, men det var også det mest useriøse intervjuet jeg har vært på, hehe.

Skal prøve å fiske litt på det spørsmålet ved mitt neste intervju over påske. For det hadde vært greit å vite, da jeg nesten aldri får respons på slike jobber. Så sikkert kult å få vite hva de syns var interessant, så kan man prøve forsterke de sidene og spille videre på det igjennom intervjuet om mulig. 

Hvis man klarer å få inn det spørsmålet ganske tidlig er jo det gull! 

Jeg fikk tilbud om jobb etter å ha diskutert hvordan morgenen var den dagen med små barn og sjefen kom med et par humoristiske bemerkninger. Nestleder banket på, og først når sjefen sa at vi snart var ferdige skjønte jeg at intervjuet var i gang :skratte: 

Jeg takket ja til jobben. Og en stund senere fikk jeg høre at det var kjemien som gjorde at jeg fikk den :P 

Min erfaring er at det er viktig, men det er jo ikke nok når det er mange søkere. Så da blir jo spørsmål som best kan beskrives som geniale på slutten være enda viktigere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎17‎.‎03‎.‎2016 at 14.48, AnonymBruker skrev:

Gah, jeg har nå fått skikkelig luksusdilemma. Har vært på intervjurunder på to jobber, og begge to har nå ringt og sagt at jeg får tilbud fra dem i morgen, og må svare innen skjærtorsdag. Hjelpes! Aner ikke hvilken jeg skal velge... Vet ikke hva de tilbyr av lønn ennå, men den ene jobben sa ihvertfall de kom til å matche det jeg hadde, mens de andre var litt mer "nå har aldri målet vårt vært å ligge i lønnstoppen i bransjen blabla" da jeg svarte dem på hva jeg hadde i lønn i dag. 

Den ene jobben ligger meget gunstig til i forhold til der jeg bor (10 min m buss), den andre blir litt lenger reisevei enn i dag (35-45 min med buss/bane). Det er to ulike bransjer, hvor den ene virker mer interessant enn den andre, så heller litt mot den. Vaaanskeliiig!! 

 

Anonymkode: 2449a...a38

var det en interessante som hadde høyere lønn eller omvendt?

Anonymkode: 8bb40...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å få dekket reise til jobbintervju av NAV? Er bare snakk om 200 kr i togbilletter, men jeg må spare der jeg kan som arbeidsledig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 18.3.2016 at 4.00, Stormborn88 skrev:

Nå er jeg også med i denne jobbsøkerklubben og det er herk. Det å sette seg ned og pløye igjennom annonser og tilpasse søknad'er. Det er så ufattelig lite givende etter et par dager :(

Måtte bare få ut litt frustrasjon før jeg fortsetter arbeidssøkingen :)

Samme her, ikke gi opp. 

 

40 minutter siden, Sommernatt skrev:

Noen som har erfaring med å få dekket reise til jobbintervju av NAV? Er bare snakk om 200 kr i togbilletter, men jeg må spare der jeg kan som arbeidsledig! 

 

Det lurer jeg på også, må en tur til London på intervju så dette må jeg finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Charmander skrev:

Samme her, ikke gi opp. 

 

 

Det lurer jeg på også, må en tur til London på intervju så dette må jeg finne ut av.

Det gjør de. Jeg lenker til sidene som var gjeldende frem til 1. januar 2016 Lenke fordi det der er bedre forklart og jeg tror det er lettere å forstå der.

- uansett kan det søkes om dette

Det er en egenandel du selv må betale, så 200 kroner i togbillett er jeg redd for at kanskje ikke utgjør egenandelen... Sjekk det nåværende regelverket for å bli sikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mis(s)Understood skrev:

Det gjør de. Jeg lenker til sidene som var gjeldende frem til 1. januar 2016 Lenke fordi det der er bedre forklart og jeg tror det er lettere å forstå der.

- uansett kan det søkes om dette

Det er en egenandel du selv må betale, så 200 kroner i togbillett er jeg redd for at kanskje ikke utgjør egenandelen... Sjekk det nåværende regelverket for å bli sikker.

Takk! Perfekt, om man er heldig får man støtte av både NAV samtidig som arbeidsgiver betaler så da går man litt i pluss... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...