Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Gjest marizz
28 minutter siden, Fridusen skrev:

Vel når jeg sier mine negative sider så sier jeg:

1. At jeg ikke klarer å sjonglere flere baller i luften samtidig (altså ikke for mange oppgaver på en gang)

2. Er pirkete

3. Problemer med å si nei. Altså at jeg kan påta meg flere arbeidsoppgaver enn jeg kan klare. 

Oki takk! Kjenner jeg gruer meg litt, men skal forberede meg idag så får vi se hvordan det går. Får jeg den ikke finnes det flere fisker i havet.

Gratulerer med jobb forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, marizz skrev:

Oki takk! Kjenner jeg gruer meg litt, men skal forberede meg idag så får vi se hvordan det går. Får jeg den ikke finnes det flere fisker i havet.

Gratulerer med jobb forresten :) 

Takker, å grue seg er veldig normalt :) husk at det er normale mennesker som intervjuer deg og ikke kongen selv. Husk at man må ikke si alt 100% rett for å få jobben. 

Vil du vite noe? Der jeg nettopp fikk jobb sant? De spurte meg om et spørsmål og jeg var så trøtt, så hodet mitt var helt tomt, så jeg sa bare det første som falt meg inn som var mer morsomt enn logisk. Alle lo inkludert meg selv. Så å si noen feil av og til er ikke noe galt. Jeg fikk nå jobben likevel hahah. Så pust dypt inn og ta det som det kommer. Dette klarer du vettu. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Jeg synes ikke det gikk sånn veldig bra, jeg sverger jeg tror jeg blir verre for hvert intervju jeg har :fnise: 

Nå venter det uansett et par dager med nerver, vi skal visst få beskjed før helgen hvem som går videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff gruer meg til intervju om noen dager. Har sendt ut masse søknader, men bare innkalt til ett! Det er lenge siden søknadsfrister gikk ut, og denne type stillinger jeg søker på blir stort sett bare utlyst i februar/mars. Så får jeg ikke denne så må jeg vel flytte hjem igjen til mamma og pappa (4 timer unna der jeg bor nå). Bor for dyrt til å kunne klare husleien med penger fra nav. Stress! Jeg har så lyst til å bare få en fast jobb. Har flyttet fra sted til sted minst en gang i året nå, i 6 år (inkl. skole og jobb her og der). Er så lei.

Anonymkode: a039c...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz
8 timer siden, Fridusen skrev:

Takker, å grue seg er veldig normalt :) husk at det er normale mennesker som intervjuer deg og ikke kongen selv. Husk at man må ikke si alt 100% rett for å få jobben. 

Vil du vite noe? Der jeg nettopp fikk jobb sant? De spurte meg om et spørsmål og jeg var så trøtt, så hodet mitt var helt tomt, så jeg sa bare det første som falt meg inn som var mer morsomt enn logisk. Alle lo inkludert meg selv. Så å si noen feil av og til er ikke noe galt. Jeg fikk nå jobben likevel hahah. Så pust dypt inn og ta det som det kommer. Dette klarer du vettu. 

 

Takk for støttende ord! Det går nok bra :) Er jo bare en sommerjobb også, så er sikkert litt begrenset hvor pirkete de skal være. Dessuten er det ikke helt krise om jeg ikke får den heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skrevet tidligere i tråden om at jeg ble innstilt som nr 2 på en stilling og ikke fikk den, men fikk tilbud om et års vikariat et annet sted i kommunen. Var kjempeglad selvom det bare var et vikariat. Så fikk jeg tlf om at det var skjedd en misforståelse og vikariatet kun var på 3 mnd....gråt mine modige tårer og var fly forbanna. Tenkte med meg selv at jeg aldri hadde takket ja om jeg visste at det kun var for 3 mnd. Så for meg at jeg var arbeidsledig og på nav igjen etter påske.

Men i går fikk jeg beskjed om at jeg får 50% fast stilling, da hun jeg vikarierte for hadde sagt opp! Jeg er så uendelig glad for at jeg ikke visste at varigheten på vikariatet kun var 3 mnd. Da hadde jeg aldri fått denne muligheten. Min første faste stilling :) selv om 50% egentlig er alt for lite, så kan jeg ikke klage, når jeg ser hvor mye folk sliter....

Jeg tror at livet har en plan for nettopp DEG. ikke gi opp. Stå på videre. Kanskje fikk du ikke jobben fordi det venter deg noe bedre.

*dagens visdomsord* og denne jævla smileyen har hengt seg fast -->:skratte:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marizz

Gratulerer, tørkestativ!

 

Akkurat nå skal jeg sette meg i bilen og kjøre til intervjuet. Gruer meg og kjenner jeg skjelver av å skrive dette. Er redd hendene skal være svette, at jeg har for mye sminke, ikke passende klær og er egentlig redd for alt akkurat nå. Håper det går greit da, så får jeg tenke på at jeg er heldig som ble innkalt til intervju. Oppdaterer sikkert etterpå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee
34 minutter siden, tørkestativ skrev:

Har skrevet tidligere i tråden om at jeg ble innstilt som nr 2 på en stilling og ikke fikk den, men fikk tilbud om et års vikariat et annet sted i kommunen. Var kjempeglad selvom det bare var et vikariat. Så fikk jeg tlf om at det var skjedd en misforståelse og vikariatet kun var på 3 mnd....gråt mine modige tårer og var fly forbanna. Tenkte med meg selv at jeg aldri hadde takket ja om jeg visste at det kun var for 3 mnd. Så for meg at jeg var arbeidsledig og på nav igjen etter påske.

Men i går fikk jeg beskjed om at jeg får 50% fast stilling, da hun jeg vikarierte for hadde sagt opp! Jeg er så uendelig glad for at jeg ikke visste at varigheten på vikariatet kun var 3 mnd. Da hadde jeg aldri fått denne muligheten. Min første faste stilling :) selv om 50% egentlig er alt for lite, så kan jeg ikke klage, når jeg ser hvor mye folk sliter....

Jeg tror at livet har en plan for nettopp DEG. ikke gi opp. Stå på videre. Kanskje fikk du ikke jobben fordi det venter deg noe bedre.

*dagens visdomsord* og denne jævla smileyen har hengt seg fast -->:skratte:

Så utrolig bra! :hoppe: Gratulerer med fast stilling :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, marizz skrev:

Takk for støttende ord! Det går nok bra :) Er jo bare en sommerjobb også, så er sikkert litt begrenset hvor pirkete de skal være. Dessuten er det ikke helt krise om jeg ikke får den heller!

Nei det er jo ikke krise om du ikke får den. Er veldig sikker på det går bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marizz

Da er jeg hjemme! Og gjett hva??? Fikk svar allerede en time etter jeg forlot kontoret!!! Danket ut to stykker med intervjuet mitt. Er superfornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på jobbintervju (sommervikariat). Husker ikke hva jeg sa på intervjuet fordi jeg var så nervøs og stresset. Får svar i løpet av et par dager og er så nervøs og redd. Følte jeg dummet meg ut på hele intervjuet..

Anonymkode: faf8a...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo søkt en jobb som jeg har hatt intervju på.. ikke fått noe mer informasjon om hva som skjer videre og når jeg kan forvente meg det.  Så nå sendte jeg en mail hvor jeg spurte. Så nå er jeg bare livredd for å ha spolert alle sjanser pga en mail hvor jeg høflig spør hva som skjer videre :P:P:P:P

 ZEH NERWS!!!

Endret av debattanten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.3.2016 at 13.55, pippip skrev:

Da har vi bestemt oss for å flytte til oslo. Arbeidsmarkedet her vi bor har kollapset helt det siste året og jeg tørr ikke gamble med inntekten lenger med bare noen måneder igjen på dagpenger. Håper det skal bli lettere å finne en jobb der, det er i hvert fall en god del passende jobber som ligger på finn nå. Så nå blir det mye å gjøre fremover. Selge huset, kjøpe leilighet, finne jobb... Håper bare at vi får solgt innen rimelig tid, boligmarkedet har dessverre fulgt arbeidsmarkedet i området. Kysser fingrene for at alt klaffer!

Det kan se ut som ting ordner seg nå :)

Rett etter at jeg skrev innlegget over fant jeg en jobb i oslo på finn.no som virket spennende og jeg sendte en søknad. Samme dag fikk jeg tlf ang intervju. Første intervjuet gikk veldig bra og allerede dagen etter ble jeg spurt om 2.gangs intervju. Det intervjuet var denne uken og det var litt verre, det varte i flere timer og jeg snakket med flere forskjellige ledere. Jeg gikk nesten helt i surr på slutten etter å ha gjenntatt meg selv gang på gang og var helt ør i hodet. Jeg håper virkelig at det gikk bra, noen av de som intervjuet meg var veldig vanskelig å lese, skikkelig pokerface :PEtter intervjuet ble jeg kontakten ang noen rutineting som referanser, så jeg er i hvert fall ikke helt utelukket. De håpet å få tatt en avgjørelse før påske, men jeg kan risikere å måtte vente hele ferien. Krysser fingrene for denne jobben har jeg skikkelig lyst på! 

Og det viser jo bare hvor utrolige forskjeller det er på arbeidsmarkedet rundt omkring i landet. Etter å ha søkt jobber i agderfylkene i over 1 år får jeg intervju i oslo på bare noen timer etter vi bestemmer oss for å flytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, pippip skrev:

Det kan se ut som ting ordner seg nå :)

Rett etter at jeg skrev innlegget over fant jeg en jobb i oslo på finn.no som virket spennende og jeg sendte en søknad. Samme dag fikk jeg tlf ang intervju. Første intervjuet gikk veldig bra og allerede dagen etter ble jeg spurt om 2.gangs intervju. Det intervjuet var denne uken og det var litt verre, det varte i flere timer og jeg snakket med flere forskjellige ledere. Jeg gikk nesten helt i surr på slutten etter å ha gjenntatt meg selv gang på gang og var helt ør i hodet. Jeg håper virkelig at det gikk bra, noen av de som intervjuet meg var veldig vanskelig å lese, skikkelig pokerface :PEtter intervjuet ble jeg kontakten ang noen rutineting som referanser, så jeg er i hvert fall ikke helt utelukket. De håpet å få tatt en avgjørelse før påske, men jeg kan risikere å måtte vente hele ferien. Krysser fingrene for denne jobben har jeg skikkelig lyst på! 

Og det viser jo bare hvor utrolige forskjeller det er på arbeidsmarkedet rundt omkring i landet. Etter å ha søkt jobber i agderfylkene i over 1 år får jeg intervju i oslo på bare noen timer etter vi bestemmer oss for å flytte...

Heisann du, der kan du se!! :) Gratulerer med fremgangen. Var voldsomt til intervju da, skjønner godt du ble susete i hodet. Hørtes ut som noe seriøse greier. 

Angående min melding i stad om at jeg hadde sendt mail. Den bar frukter og bekymring var ugrunnet. Jeg er en av få personer de ønsker å gå videre med, 2.gangsintervju etter påske på meg!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere, @tørkestativ!! 
Og du har nok ingenting å frykte på grunn av en mail, @debattanten! Viser engasjement og initativ det :)

I dag har jeg altså brukt nesten 6 timer i bil for å delta på en jobbmesse. Stillingene i NAV er utlyst nå, men de så etter noen som viser initativ, som er uredde, og våger. Det mente de at jeg viste ved å kjøre så langt bare for å hilse på dem på den måten. Så når jeg nå sender inn en søknad og henviser til både annonse og samtale nede på messa så satser jeg på at det gjør den lille forskjellen. 
Jeg leverte fra meg både søknad, vitnemål, og CV der nede, men skriver altså en ny søknad nå, og fyller ut litt ekstra i teksten og endrer og legger til ting slik at de ser at jeg har jobbet ENDA mer med søknaden nå i kveld :)

Jeg kom også i kontakt med et rekrutteringsbyrå som har administrasjon og økonomi som sitt spesialfelt, og de var svært interessert i min bakgrunn. Så da skal jeg registrere meg der også når jeg er ferdig med den nye søknaden jeg holder på med nå :)

I dag er jeg full av motivasjon! Det er så gøy! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans
2 timer siden, debattanten skrev:

Har jo søkt en jobb som jeg har hatt intervju på.. ikke fått noe mer informasjon om hva som skjer videre og når jeg kan forvente meg det.  Så nå sendte jeg en mail hvor jeg spurte. Så nå er jeg bare livredd for å ha spolert alle sjanser pga en mail hvor jeg høflig spør hva som skjer videre :P:P:P:P

 ZEH NERWS!!!

Lykke til :) Ventetiden etter intervju er skummel! Krysser fingrene for deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ingen jobber å søke på! Stillinger jeg ønsker meg lyses alltid ut offentlig og jeg har jobb, så det er jo bare å vente, men det ligger så utrolig lite ute om dagen. Noen som har en formening om hvorfor? 

Anonymkode: 5b84f...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen jobber å søke på! Stillinger jeg ønsker meg lyses alltid ut offentlig og jeg har jobb, så det er jo bare å vente, men det ligger så utrolig lite ute om dagen. Noen som har en formening om hvorfor? 

Anonymkode: 5b84f...0b6

Kanskje det har noe med sommerferie å gjøre. Jeg jobber i utdanningssektoren, og der kommer ikke stillingene før mai. Det er fordi folk må bestemme seg for om de skal si opp stillingen sin til 1. Mai, for oppstart 1. August. Det er klar, ting skjer, men det er i alle fall hovedregelen hos oss. 

Jeg var på intervju i dag, men er usikker på om jeg vil ha jobben. Den er i gangavstand fra der jeg bor, kontra 60 minutters kjøretid. Men jeg liker meg godt der jeg er, og er usikker på om fagmiljøet er "stort nok" for meg. Mer herregud, det er jo igrunn et luksusproblem...

Anonymkode: 53703...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg har nå fått skikkelig luksusdilemma. Har vært på intervjurunder på to jobber, og begge to har nå ringt og sagt at jeg får tilbud fra dem i morgen, og må svare innen skjærtorsdag. Hjelpes! Aner ikke hvilken jeg skal velge... Vet ikke hva de tilbyr av lønn ennå, men den ene jobben sa ihvertfall de kom til å matche det jeg hadde, mens de andre var litt mer "nå har aldri målet vårt vært å ligge i lønnstoppen i bransjen blabla" da jeg svarte dem på hva jeg hadde i lønn i dag. 

Den ene jobben ligger meget gunstig til i forhold til der jeg bor (10 min m buss), den andre blir litt lenger reisevei enn i dag (35-45 min med buss/bane). Det er to ulike bransjer, hvor den ene virker mer interessant enn den andre, så heller litt mot den. Vaaanskeliiig!! 

 

Anonymkode: 2449a...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...