Rosalie Skrevet 6. oktober 2012 #81 Skrevet 6. oktober 2012 http://breddefotballfrue.wordpress.com/2012/09/29/flyplassterror/ 1
Rainbow Skrevet 6. oktober 2012 #82 Skrevet 6. oktober 2012 Tråden er flettet med tråd med samme tema. Rainbow81, mod.
Gjest meh Skrevet 6. oktober 2012 #83 Skrevet 6. oktober 2012 http://breddefotball...flyplassterror/ Samme går jo for egne parkeringsplasser, treningsenter og taxier for kvinner - går ikke an å stille seg positivt til det når man samtidig stiller seg negativt ovenfor en egen kø for menn i sikkerhetskontrollen, det blir bare dobbeltmoral. 1
Gjest BM2 Skrevet 6. oktober 2012 #84 Skrevet 6. oktober 2012 For å være ærlig vil jeg heller bli tafset på i et minutt ekstra enn å bli plaffet ned fra himmelen! Hvis dere syns det er ubehagelig på Flesland, så ta buss til en annen flyplass, eller la være å fly. Tenk at det faktisk er for deres EGEN sikkerhet at de "tafser" på dere! For en som har vert på de fleste flyplasser i dette landet, og på i alle fall dem 15 største så utpreger sikkerhetskontrollen på Flesland seg ekstremt i negativ retning. Den er treg, vrang, sur, hissig, nærgående og knuser TSA fullstendig. Ok, jeg har til gode å oppleve TSA, men sikkerhetskontrollen på Flesland opplever jeg som et mareritt uten like. Mvh En som flyr jevnlig over hele kongeriket.
Gjest Wolfmoon Skrevet 6. oktober 2012 #85 Skrevet 6. oktober 2012 Som mannlig kontrollør hadde jeg ALDRI tatt sjangsen på dette. Vi amerikansieres mer og mer for hver dag som går. Det ville kun vert snakk om tid før en mannlig kontrollør hadde blitt anklaget for uanstendig oppførsel for å så fått karrieren og resten av sitt liv ødelagt. For dette skjer ikke i dag? Nå er det svært sjelden jeg blir stoppet, med mindre det er tilfeldig utplukking, men jeg har da vitterlig blitt kroppsvisitert av menn flere ganger i offentligheten. Det er klart, må jeg videre til eget avlukk og kle av meg så er jeg enig, men midt blant mange mennesker ser jeg ikke helt risikoen. 1
Gjest BM2 Skrevet 6. oktober 2012 #86 Skrevet 6. oktober 2012 De kan kalle denne køen; kø for utålmodige, egoistiske personer som ikke er tålerante overfor andre reisende! På store flyplasser i utlandet har de egne passkøer, innsjekkingskøer og lignende der de som reiser med små barn blir prioritert. Der har de vakter som plukker folk med små barn ut fra de lange køene og geleider dem til ekspresskranker. Egoistiske småbarnsfamilier som ikke er tolerante ovenfor andre reisende! Eller?
Gjest BM2 Skrevet 6. oktober 2012 #87 Skrevet 6. oktober 2012 For dette skjer ikke i dag? Nå er det svært sjelden jeg blir stoppet, med mindre det er tilfeldig utplukking, men jeg har da vitterlig blitt kroppsvisitert av menn flere ganger i offentligheten. Det er klart, må jeg videre til eget avlukk og kle av meg så er jeg enig, men midt blant mange mennesker ser jeg ikke helt risikoen. Jeg, hadde jeg hatt rollen som mannlig sikkerhetskontrollør, hadde aldri under noen som helst omstendighet kroppsvisitert en kvinne. Det hadde jeg aldri tatt sjangsen på! Ikke blir jeg med kvinnelige kollegaer på nachspiel, hotellrom eller andre lukkede områder når det er sosialisering i bedriften. Menn er idioter om de nærmer seg kvinner på dette viset! Du vet aldri når du har endt opp med feil kvinne og hun setter i gang et helvete uten like. Greit at du tåler en mannlig sikkerhetskontrollør, men hva med han stakkars kontrolløren den dagen ei halvpsykotisk kjerring bestemmer seg for å lage et helvete? Han kan kysse jobben og sitt sosiale liv farvel der og da.
Rosalie Skrevet 6. oktober 2012 #88 Skrevet 6. oktober 2012 Samme går jo for egne parkeringsplasser, treningsenter og taxier for kvinner - går ikke an å stille seg positivt til det når man samtidig stiller seg negativt ovenfor en egen kø for menn i sikkerhetskontrollen, det blir bare dobbeltmoral. Jeg ser ikke det positive med noe av det du nevner, jeg, så særlig dobbeltmoralsk er jeg vel ikke... 1
Alice123 Skrevet 6. oktober 2012 #89 Skrevet 6. oktober 2012 For å være ærlig vil jeg heller bli tafset på i et minutt ekstra enn å bli plaffet ned fra himmelen! Hvis dere syns det er ubehagelig på Flesland, så ta buss til en annen flyplass, eller la være å fly. Tenk at det faktisk er for deres EGEN sikkerhet at de "tafser" på dere! Jeg har vært på de fleste store flyplasser i Norge, og Flesland utpreger seg som den med de "grundigste" sikkerhetssjekkene. Jeg tviler ikke et sekund på at sikkerhetsvakten har det kjipere enn meg. Jeg tror ikke så mange syntes det er så gøy å tafse på fremmedfolk hele dagen. Det er en jobb, bare.
Rosalie Skrevet 6. oktober 2012 #90 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har vært på de fleste store flyplasser i Norge, og Flesland utpreger seg som den med de "grundigste" sikkerhetssjekkene. Jeg tviler ikke et sekund på at sikkerhetsvakten har det kjipere enn meg. Jeg tror ikke så mange syntes det er så gøy å tafse på fremmedfolk hele dagen. Det er en jobb, bare. Slår aldri feil - jeg piper alltd i sikkerhetssjekken på Flesland. Selv om det eneste jeg har på av metall er bøylene i BH-en. Ikke rart sikkerhetssjekken der tar utrolig lang tid... Når de i tillegg sjelden har mer enn maks to åpne "sikkerhetsporter" blir det et salig kaos når alle som har vært over på møter på dagen skal gjennom, gjerne sammen med et charterfølge eller to. Jeg har alltid ekstra god tid når jeg skal hjem fra Bergen på ettermiddagen.
Alice123 Skrevet 6. oktober 2012 #91 Skrevet 6. oktober 2012 En gang jeg var på flyplassen i Molde, så de i den gjennomlysningsmaskinen ar jeg hadde en flaske med væske i veska mi. jeg ble tatt med inn på "det lille rommet med latexhansker", og så livet mitt passere i revy. Damen tømte hele veska, og fant ingen flaske. De hadde rett og slett sett feil. Og det var MIN skyld. Jeg fikk kjeft avsikkerhetsdamen, for at de hadde feiltolket vesken min. Molde flyplass!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå