Gå til innhold

Egen kø for menn i sikkerhetskontrollen!

Fremhevede innlegg

Gjest Cuntzilla
Skrevet

Og der illustrerte du mitt poeng :cool:

Å erte på deg meg gjennom å leke idiot illustrerer ingenting, at du tror det er vel snarere et bevis på at du lider av vrangforestillinger og er helt desperat etter at en med vagina skal skape det ramaskriket du vil ha.

Du leste saken, klikket deg inn her og fant ut til din store skuffelse at det ikke var mange sinna damer som hadde skrevet masse sinna ting om den, så du måtte lage en tråd selv og prøve å hause opp folk litt for at verdensbildet ditt skulle stemme.

Jeg bet ikke på det agnet, likevel så må du innbille deg at jeg hisser meg opp over saken og ikke bare over din totale mangel på vidsyn og refleksjonsevne.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å erte på deg meg gjennom å leke idiot illustrerer ingenting, at du tror det er vel snarere et bevis på at du lider av vrangforestillinger og er helt desperat etter at en med vagina skal skape det ramaskriket du vil ha.

Du leste saken, klikket deg inn her og fant ut til din store skuffelse at det ikke var mange sinna damer som hadde skrevet masse sinna ting om den, så du måtte lage en tråd selv og prøve å hause opp folk litt for at verdensbildet ditt skulle stemme.

Jeg bet ikke på det agnet, likevel så må du innbille deg at jeg hisser meg opp over saken og ikke bare over din totale mangel på vidsyn og refleksjonsevne.

Mmmm, nei, egentlig ikke. Det har da vert forfriskende mange damer her på KG som har tatt avstand fra feministhysteriet rundt denne saken. For min del handler hele opplegget om hvor tydelig feminismen hater alt som kan tolkes som en fordel for menn. Der de fleste kvinner tar hele mannskøen med knusende ro er den en hysterisk gruppering feminister som tilter i vinkel og lager drama. Det neste som jeg henger meg opp i er når denne saken så overtydelig illustrerer hvordan "likestillings"ombudet jobber for kvinner og mot menn så er eleksiren for anti-feministisk utvikling komplett. Igjen, jeg ser frem til den dagen vi får et rettferdighetsombud, det er tydelig at "likestillings"ombudet jobber kun for den ene kjønnet. Til og med du bør bekymre deg over at anti-feministene får stadig flere knagger å henge sine antipatier på samtidig som gruppen er stadig voksende. Snart på tide å stoppe opp og stille seg spørsmålet hvorfor?

Skrevet

Videre, hvorfor er det ok å ha egne parkeringsplasser for kvinner (som ironisk nok er bredere en alle de andre (vi snakker om sterotypien om at kvinner ikke kan parkere))?

Enig! Det er diskriminerende og ulogisk tatt i betraktning hvor mange menn det er som ikke en gang evner å se de hvite stripene som markerer parkeringsplassene. Omtrent hver morgen når jeg kommer på jobb må jeg lirke bilen innenfor stripene fordi en eller annen gjøk i nabofeltet ikke har tatt seg bryet med å parkere innenfor sin plass. På min arbeidsplass er det stor overvekt av menn (kun 6% kvinner) så det er stor sjanse for at "gjøken" er av hankjønn....

• Liker 3
Gjest Cuntzilla
Skrevet

Mmmm, nei, egentlig ikke. Det har da vert forfriskende mange damer her på KG som har tatt avstand fra feministhysteriet rundt denne saken. For min del handler hele opplegget om hvor tydelig feminismen hater alt som kan tolkes som en fordel for menn. Der de fleste kvinner tar hele mannskøen med knusende ro er den en hysterisk gruppering feminister som tilter i vinkel og lager drama. Det neste som jeg henger meg opp i er når denne saken så overtydelig illustrerer hvordan "likestillings"ombudet jobber for kvinner og mot menn så er eleksiren for anti-feministisk utvikling komplett. Igjen, jeg ser frem til den dagen vi får et rettferdighetsombud, det er tydelig at "likestillings"ombudet jobber kun for den ene kjønnet. Til og med du bør bekymre deg over at anti-feministene får stadig flere knagger å henge sine antipatier på samtidig som gruppen er stadig voksende. Snart på tide å stoppe opp og stille seg spørsmålet hvorfor?

Spørsmålet er hvordan i huleste du vet det er en "hysterisk" gruppering feminister som har reagert og ikke bare noen damer uten spesielt mye feministisk forankring som ble nektet å gå i den køen de ville og syntes det var ganske dust?

Du trenger ikke noen knagger å henge antipatiene dine på du, du slenger de jo bare rundt overalt.

Så når jeg stiller meg spørsmålet om hvorfor så slår det meg stadig vekk at det ikke har noe med at vi feminister gir dere så veldig mange grunner til det, det er at dere leter etter og finner på grunner og gir feminister ansvar for alt et menneske med fitte kan finne på å si eller gjøre. Eller så finner dere bare på ting. Det er vel snart på tide å stoppe opp og stille seg selv spørsmålet om hvorfor dere driver på sånn.

Jeg har nok av teorier jeg, men da blir dere bare sure og jeg er bare beviset på at kvinner ikke gidder å lytte, eller ikke bryr seg osv (et poeng du så fint illustrerte over når du insinuerte at jeg illustrerte ditt poeng, hehe).

• Liker 1
Skrevet

Nå har de jo bestemt seg for å avvikle den kontroversielle køordningen, men min første reaksjon var: Hva med oss kvinner som faktisk er effektive? Hva med oss som ikke har masse smykker og dilldall på oss som kan pipe? Hva med oss som tenker over hvilke sko vi reiser med?

Personlig har jeg alltid ment at man burde organisere alt på en flyplass fra innsjekking til påstigning og avstigning av flyet etter effektivitet.

Først kommer forretningsfolk, både kvinner og menn.

Deretter kommer jeg og alle som er like effektive som meg.

Neste gruppe ut er eldre,som av naturlige årsaker gjerne ikke er like kjappe.

Til slutt kommer barnefamilier.

Skal det da stå forretningsreisende på en kø (hvordan beviser man at man er det?) og på en kø skal det stå "kitten og alle som er like effektive"? Hvis de hadde hatt en kø for effektive og en for ineffektive tviler jeg på at mange har selvinnsikt nok til å stille seg i køen for de trege.

Anonym poster: 82cc44fe43afcf88fe73eeab79c8fb51

• Liker 1
Skrevet

Det kunne være én kø for charterturister og småbarnsfamilier, og én for resten :D

• Liker 1
Skrevet

Skal det da stå forretningsreisende på en kø (hvordan beviser man at man er det?) og på en kø skal det stå "kitten og alle som er like effektive"? Hvis de hadde hatt en kø for effektive og en for ineffektive tviler jeg på at mange har selvinnsikt nok til å stille seg i køen for de trege.

Det finnes allerede en kø for buisnessklasse mm. så det problemet har de ihvertfall klart å løse.

Skrevet

Det finnes allerede en kø for buisnessklasse mm. så det problemet har de ihvertfall klart å løse.

Mange forretningsreisende må reise på turistklasse, så da må de uansett i den vanlige køen.

Skrevet

Mistenker forøvrig at det er nettopp business-køen som skaper inntrykket av at menn er raskere. Det er flest menn som reiser business, og de er reisevant og har ofte lite bagasje. At folk kommer raskere gjennom der tviler jeg ikke på. Er mer tvilende til om Charter-Svein er raskere enn Charter-Kari.

• Liker 1
Skrevet

har blitt stoppa sjelden i sikkerhetskontrollen. blir jeg stoppa er ikke kontrollen så grundig at det er klåing eller at man trenger noe avlukke

Sist jeg ble plukket ut til tilfeldig kontroll kjente han ikke bare grundig på alle sider og mellom bryster, men oppi og rundt hele bukselinningen min, foran alle passasjerene. Jeg kan forstå at noen har lyst på et eget avlukke til det. Jeg var så stresset og hadde så dårlig tid at jeg bare stod der og lot ham grafse i vei, men jeg fikk litt sjokk da det begynte å gå oppi bukselinningen, for det kunne jeg ikke huske fra forrige gang.

Anonym poster: 4acdf3dda09b76dcbea4a7b2c5cc8870

Skrevet

Leste nettopp en annen sak på VG nett. Likestillingsombudet har nå reagert på TV2's værdamer. Det har jeg i grunnen forståelse for, men så slår det meg....hvor mange kvinnelige meteorologer har vi sett på NRK? Jeg ser sjelden værmeldingen på TV så jeg vet faktisk ikke, men jeg kan ikke huske en eneste i farten. Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Det forekommer meg i allfall at menn er i stort flertall der.

Slik sett balanserer det jo. Menn i en kanal, kvinner i den andre - jepp, det rimer.

Kan imidlertid heller ikke huske jeg har lest eller sett noe om at NRK har fått likestillingsombudet på nakken :klo: , selv om TV2 etter det jeg kan erindre opprinnelig startet med sine "værdamer" som en liten protest mot mangelen på kvinner i værmeldingen på statskanalen.

• Liker 1
Skrevet

Leste nettopp en annen sak på VG nett. Likestillingsombudet har nå reagert på TV2's værdamer. Det har jeg i grunnen forståelse for, men så slår det meg....hvor mange kvinnelige meteorologer har vi sett på NRK? Jeg ser sjelden værmeldingen på TV så jeg vet faktisk ikke, men jeg kan ikke huske en eneste i farten. Korriger meg gjerne om jeg tar feil. Det forekommer meg i allfall at menn er i stort flertall der.

Slik sett balanserer det jo. Menn i en kanal, kvinner i den andre - jepp, det rimer.

Kan imidlertid heller ikke huske jeg har lest eller sett noe om at NRK har fått likestillingsombudet på nakken :klo: , selv om TV2 etter det jeg kan erindre opprinnelig startet med sine "værdamer" som en liten protest mot mangelen på kvinner i værmeldingen på statskanalen.

De har minst ei, og jeg mener de har to, kvinnelige værmeldere hos statskanalen. Jeg TROR det er fordi deisse kommer fra Metorologisk Insitutt og faktisk er metorologer, mens TV2 sine værdamer er ansatt som blikkfang, at vi har denne kjønnsforskjellen. Men i "likestillingens" ånd så ender vi nok med kvotering av kvinner inn på metoroligstudiet i stede for å pålegge TV2 å ha kjønnsbalansen i orden. Jeg er imot begge deler, men det illustrerer "likestillings"arbeidet med at alle skjevheter skal jevnes ut ved at kvinner løftes frem mens menn holdes tilbake.

Gjest Gjestus
Skrevet

Jeg leste at mannekøen skyldtes at det var flere mannlige vektere tilgjengelig, og at enkelte kvinner ønsker å bli kroppsvisitert av kvinner. Skjønner ikke hvorfor det blir noe oppstyr rundt dette.

Skrevet

Jeg leste at mannekøen skyldtes at det var flere mannlige vektere tilgjengelig, og at enkelte kvinner ønsker å bli kroppsvisitert av kvinner. Skjønner ikke hvorfor det blir noe oppstyr rundt dette.

Jepp, kan enkelt løses ved at de kvinnene som bare vil bli kroppsvisitert av kvinner får gå i "damekøen", så får vi andre gå i de andre køene. Så lenge jeg får beholde klærne på og vi blir "klappet på" i full offentlighet så er det meg knekkende likegyldig om Securitassen er mann eller kvinne.

• Liker 2
Skrevet

De har minst ei, og jeg mener de har to, kvinnelige værmeldere hos statskanalen. Jeg TROR det er fordi deisse kommer fra Metorologisk Insitutt og faktisk er metorologer, mens TV2 sine værdamer er ansatt som blikkfang, at vi har denne kjønnsforskjellen. Men i "likestillingens" ånd så ender vi nok med kvotering av kvinner inn på metoroligstudiet i stede for å pålegge TV2 å ha kjønnsbalansen i orden. Jeg er imot begge deler, men det illustrerer "likestillings"arbeidet med at alle skjevheter skal jevnes ut ved at kvinner løftes frem mens menn holdes tilbake.

Ser som sagt sjelden på noen av delene. Er ingen grunn til å kvotere kvinner inn på meteorologistudiet. De som vil dit klarer nok fint å komme inn uten kvotering, og man har uansett ingen grunn til å tro at de vil jobbe med å presentere været i fjernsyn i etterkant så å kvotere inn kvinner på cand. scient. av den grunn ville være ulogisk. Det har dessuten ikke vært gjort til nå for å utjevne kjønnsforskjellene i NRK sin værmelding, så da er det lite trolig det kommer til å skje nå.

De første værdamene hos TV2 var vel utdannete meteorologer, selv om det etterhvert ble endret til at en del av dem bare er "værpresenterere"? (Herregud for et ord, hva skal man egentlig kalle det?)

• Liker 1
Skrevet

Jepp, kan enkelt løses ved at de kvinnene som bare vil bli kroppsvisitert av kvinner får gå i "damekøen", så får vi andre gå i de andre køene. Så lenge jeg får beholde klærne på og vi blir "klappet på" i full offentlighet så er det meg knekkende likegyldig om Securitassen er mann eller kvinne.

Som mannlig kontrollør hadde jeg ALDRI tatt sjangsen på dette. Vi amerikansieres mer og mer for hver dag som går. Det ville kun vert snakk om tid før en mannlig kontrollør hadde blitt anklaget for uanstendig oppførsel for å så fått karrieren og resten av sitt liv ødelagt.

Skrevet

Er det noen som har lagt merke til at sikkerhetsfolka på Flesland er "grundigere" i kontrollen sin, enn andre steder?

Hver gang jeg blir stoppet der, lurer jeg på om det er forspill eller sikkerhetsjekk.

Skrevet

Som mannlig kontrollør hadde jeg ALDRI tatt sjangsen på dette. Vi amerikansieres mer og mer for hver dag som går. Det ville kun vert snakk om tid før en mannlig kontrollør hadde blitt anklaget for uanstendig oppførsel for å så fått karrieren og resten av sitt liv ødelagt.

Aha, menn samarbeider om å lage "mannefil" på flyplassen *konspirasjonsteori*

De nekter å kontrollere kvinner slik at kvinner må gå kun i de køene der det er kvinnelig kontrollør, og siden det da er færre kvinnelige kontrollører så går de køene langsomst og kvinner får skylda for å være trege.

:sarkasme:

• Liker 2
Skrevet

For å være ærlig vil jeg heller bli tafset på i et minutt ekstra enn å bli plaffet ned fra himmelen!

Hvis dere syns det er ubehagelig på Flesland, så ta buss til en annen flyplass, eller la være å fly. Tenk at det faktisk er for deres EGEN sikkerhet at de "tafser" på dere!

Skrevet

De kan kalle denne køen;

kø for utålmodige, egoistiske personer som ikke er tålerante overfor andre reisende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...