AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #1 Skrevet 28. september 2012 http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/Egen-ko-for-menn-i-sikkerhetskontrollen-pa-Sola-3039190.html Fordi det går fortere med menn enn kvinner. Hvordan er det med dere, somler dere i sikkerhetskontrollen mens mannen deres feier gjennom? Jeg blir stoppet titt og ofte, men de finner aldri noe. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i at kvinner skal sjekkes av kvinner, jeg har blitt klådd på av mannlige vektere et utall ganger. Og nei, jeg er ikke av dem som alltid glemmer nøkler i lommen, mobil på innerlomma, vodkaflasker i håndbagasjen etc etc. Ei heller bruker jeg spiler eller spenner. Og hva med dette: "I påvente av at vi skal ferdigstille den nye sikkerhetskontrollen vår har vi laget til en ekstra sluse der vi ikke har kapasitet til å kunne kontrollere damer på et eget rom i den grad det er ønskelig for damen." Jeg har aldri, aldri blitt tilbudt noe avlukke når vekteren sjekker meg. Det skjer alltid i alles påsyn. Anonym poster: 82cc44fe43afcf88fe73eeab79c8fb51
Sweet77 Skrevet 28. september 2012 #2 Skrevet 28. september 2012 Nei, somler aldri i sikkerhetskontrollen og er vanligvis raskere enn de fleste mannebeina i køen. Hvorfor jeg, på bakgrunn av en merkelapp som heter "kjønn", skal akseptere å bruke vesentlig lengre tid gjennom sikkerhetskontrollen enn folk som attpåtil er tregere enn meg, greier jeg ikke å fatte. Skam på Avinor. 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #3 Skrevet 28. september 2012 Jeg synes ingenting om å dele kjønnene. De kunne heller hat en egen kø fordi som har lite med seg, uavhengig av kjønn. Anonym poster: 4b5690b8e4f6dc7dfa7227efc6b6282d 4
Singha Skrevet 28. september 2012 #4 Skrevet 28. september 2012 Jeg vil ha egen kø over alt for personer som beviselig er effektive i køsituasjoner. Man kunne hatt en test en måtte bestå hvert år eller noe. Både på flyplasser, butikker og i trafikken hadde dette gjort min dag bedre, i alle fall! 2
Hirondelle Skrevet 28. september 2012 #5 Skrevet 28. september 2012 Snakk om å lage storm i et vannglass. Det har handler ikke om kjønn, men om flyplassens erfaringer om at menn er raskere enn kvinner. Jeg vet ikke med dere, kanskje noen av dere som klager jobber/har jobbet på flyplass og har sett det selv, men jeg stoler på at flyplassen vet hva de driver med. Alle vinner jo på dette. Jeg ser ikke problemet. 3
halo Skrevet 28. september 2012 #6 Skrevet 28. september 2012 Snakk om å lage storm i et vannglass. Det har handler ikke om kjønn, men om flyplassens erfaringer om at menn er raskere enn kvinner. Jeg vet ikke med dere, kanskje noen av dere som klager jobber/har jobbet på flyplass og har sett det selv, men jeg stoler på at flyplassen vet hva de driver med. Alle vinner jo på dette. Jeg ser ikke problemet. Jeg er helt enig! Er ofte litt distré og kan bruke litt tid på å klargjøre sakene før jeg år gjennom. Synes det er pinlig og stressende at andre venter utålmodig. Men, hvor lang tid går det før Torkhildsen griper inn!??
halo Skrevet 28. september 2012 #7 Skrevet 28. september 2012 Siste: Stoppet av Avinor med umiddelbar virkning pga mange klager fra kvinnelige reisende. Kilde, NRK
Gjest FraSofan Skrevet 28. september 2012 #8 Skrevet 28. september 2012 (endret) Jada, la oss få slike spesifiserte køer overalt. Egen kø på super`n for eldre mennesker som somler med småmyntene sine. Egen kø på kafèer for småbarnsfamilier med småbarn som somler med å bestemme seg for hvilken is de skal ha. Beklager.. men jeg vedder mye på at det var en mann som kom opp med denne supre idèen. En veldig, veldig viktig forretningsmann. Med veldig, veldig dårlig tid. På vei til veldig, veldig viktige møter. For å løse veldig, veldig viktige saker. Endret 28. september 2012 av FraSofan
Gjest BM2 Skrevet 28. september 2012 #9 Skrevet 28. september 2012 Riksmedier og andre melder at det ved Stavanger lufthavn, Sola, er egen kø for menn i sikkerhetskontrollen. Begrunnelsen er at kvinner bruker mye lenger tid en menn gjennom nevnte kontroll og at egen kø for menn rett og slett er et av mange virkemidler for å få ned ventetiden i køen. Dette har ymse feministiskte kvinner til å se rødt og klikke i vinkel. Lokalavisen i regionen har følgende å melde: http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokalt/stavanger/--Etablerer-forskjeller-pa-folk-3039706.html I korte trekk at likestillingsombudet mener dette er en uting uten sidestykke. Mens Dagbladet i 2008 kunne melde: http://www.dagbladet.no/art/likestilling/parkering/3323158/ Rett og slett at egne parkeringsplasser kun for kvinner er helt ok. Tydeligvis mye kjønnskille i fiskerlandsbyen der vest. Videre så er det underlig at egne drosje for kvinner og andre tiltak kun for kvinner er helt ok. Er det rart menn i Norge føler på hvor urettferdig feminismen er? Personlig vil jeg ha en rettferdighetsombud i stede for en "likestillings"ombud. 7
halo Skrevet 28. september 2012 #10 Skrevet 28. september 2012 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=691372
Gjest Bobler Skrevet 28. september 2012 #11 Skrevet 28. september 2012 (endret) Syntes det er helt på trynet at de reagerer så fælt på det. Hadde det stått "kun kvinner" hadde ingen reagert. Heller ikke hvis det var to skilt, "kun kvinner" og "Kun menn". Men kun menn er det ramaskrik og alle hater kvinner.. Folk er teite Red; feil Endret 29. september 2012 av Bobler 3
Eriks Skrevet 28. september 2012 #12 Skrevet 28. september 2012 (endret) 1. Egne parkeringsplasser for kvinner i Stavanger: Fantastisk, kvinner føler seg utrygge om de ikke får parkere nærmest inngangen. 2. Kvinnetaxier i Oslo: Et ekstremt lavt antall kvinner blir overfallsvoldtatt, de fleste voldtektene er relasjonsvoldtekter og festvoldtekter hvor transport ikke er en faktor, men egen taxi skal de ha. Mennene som aller oftest er ofre for blind vold og ran får selvfølgelig ingenting. 3. "Curves", egne treningssentre kun for kvinner: Nå slipper de perverse menn som stirrer på dem i yoga-timene! 4. Adskilt køsystem for menn og kvinner på flyplassen: Diskriminering! Pinlig. Endret 28. september 2012 av Eriks 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #13 Skrevet 28. september 2012 Jada, la oss få slike spesifiserte køer overalt. Egen kø på super`n for eldre mennesker som somler med småmyntene sine. Egen kø på kafèer for småbarnsfamilier med småbarn som somler med å bestemme seg for hvilken is de skal ha. Beklager.. men jeg vedder mye på at det var en mann som kom opp med denne supre idèen. En veldig, veldig viktig forretningsmann. Med veldig, veldig dårlig tid. På vei til veldig, veldig viktige møter. For å løse veldig, veldig viktige saker. :balltre: Anonym poster: b246fbb9c61830ee092cf89cd6049275
Anglofil Skrevet 28. september 2012 #14 Skrevet 28. september 2012 Nei, jeg er alltid raskere enn mannen. I motsetning til han blir jeg aldri stoppet i sikkerhetskontrollen. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #15 Skrevet 28. september 2012 Hadde det vært noe bedre å ha en kø for "treiginger only"? Anonym poster: ccbb56758c5ae460564f02f8bd853ae3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #16 Skrevet 28. september 2012 Taxi for kun kvinner og parkeringsplasser kun for kvinner var fordi det var en bølge av overfallsvoldtekter i Stavanger for noen år tilbake. Dette hadde vi stor suksess med, og det var mange kommunerepresentanter fra andre fylker/kommuner,også fra Oslo som var på besøk og så vår "oppskrift" for å få oss kvinner til å føle oss tryggere,for det var ikke bare hos oss et slikt problem opplevdes. Synes det var et billig og sleivete poeng du prøvde deg på der TS, helt unødvendig. Hilsen ei fra "fiskerlandsbyen" her i vest, som faktisk skaper de verdiene som gjør at dere der i øst kan sitte der å være papirflyttere. Anonym poster: e3c2d55335ad676a4d3f845c56ae43f5 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2012 #17 Skrevet 28. september 2012 Nei, jeg er alltid raskere enn mannen. I motsetning til han blir jeg aldri stoppet i sikkerhetskontrollen. Mvh Yvonne Aldri? Da har du griseflaks, siden de jo tar ut en ganske stor andel til tilfeldig kontroll. Anonym poster: 82cc44fe43afcf88fe73eeab79c8fb51
Alice123 Skrevet 28. september 2012 #18 Skrevet 28. september 2012 Jada, la oss få slike spesifiserte køer overalt. Egen kø på super`n for eldre mennesker som somler med småmyntene sine. Egen kø på kafèer for småbarnsfamilier med småbarn som somler med å bestemme seg for hvilken is de skal ha. Du, det der var jo genialt. Jeg kan glatt stå i kvinnekøen på flyplassen, om det andre køsystemet du nevnte settes til verk. Selv går jeg vel greit gjennom sikkerhetskontrollen, men blitt tatt ut til tilfeldig kontroll noen ganger. Har da blitt tafset på av både kvinner og menn (blir spesielt tafset på når jeg er på Flesland, andre som erfarer at vaktene der er litt grundigere der enn andre steder?). Har aldri blitt tilbudt kvinnelig vakt, eller eget avlukke. Sikkerhetssjekken plager meg ikke i det hele tatt. Jeg er overbevist om at vaktene har mindre lyst til å sjekke meg, enn jeg har til å bli sjekket. Kvinner har kanskje mer greier enn menn? Sko med metall i som tar lang tid og ta av, smykker og slikt som piper, veska full av sminkesaker og parfyme som gjennomlysnings-fyren bruker lenger tid på. 1
Gjest Raindrops Skrevet 28. september 2012 #19 Skrevet 28. september 2012 Snakk om å lage storm i et vannglass. Det har handler ikke om kjønn, men om flyplassens erfaringer om at menn er raskere enn kvinner. Jeg vet ikke med dere, kanskje noen av dere som klager jobber/har jobbet på flyplass og har sett det selv, men jeg stoler på at flyplassen vet hva de driver med. Alle vinner jo på dette. Jeg ser ikke problemet. Alle vinner ikke på dette nei. Kvinner som ikke er treige vinner ingenting på å stå i den treigeste køa bare fordi de er kvinner. Jeg støtter gjerne to køer, men da er det bedre å dele det opp etter hvem som har med seg mest/har på seg mest dilldall/har med seg en drøss meg unger osv. 7
Singha Skrevet 28. september 2012 #20 Skrevet 28. september 2012 Kvinner har kanskje mer greier enn menn? Sko med metall i som tar lang tid og ta av, smykker og slikt som piper, veska full av sminkesaker og parfyme som gjennomlysnings-fyren bruker lenger tid på. Dette skal man jo ta seg av mens man venter på at de foran seg blir ferdige.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå