Gå til innhold

Finkels hverdag med baby i hus!


finkel

Anbefalte innlegg

Yay, 8 uker! :danse: Formen er heldigvis bedre med Postafen, men jeg tør ikke å ta det hver dag, kun hvis jeg skal noe spesielt. Jeg blir så utrolig trøtt av det også, så det blir i praksis konstant gjesping/soving i stedet for spying. :ler: Heldigvis ble det tidlig juleferie på høgskolen i år, vet ikke hvordan det ville gått om jeg fremdeles hadde eksamener å ta før jul. Håper at formen bedres ved 12 uker, så neste semester starter greit. Har fått time til første svangerskapskontroll neste uke, blir greit å komme i gang! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Så deg i iHerb-tråden, så jeg måtte innom å titte litt i boka di! ;)

Gratulerer med spiren i magen! :strix:

Trist å lese om aborten! Mistet selv i 13. uke sist, så jeg forstår deg ang. redselen for at det ikke skal gå denne gangen, symptomer og UL.

Er litt kvalm selv, men ikke på langt nær så ille som deg! Føler med deg og håper du får i deg noe mat framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så deg i iHerb-tråden, så jeg måtte innom å titte litt i boka di! ;)

Gratulerer med spiren i magen! :strix:

Trist å lese om aborten! Mistet selv i 13. uke sist, så jeg forstår deg ang. redselen for at det ikke skal gå denne gangen, symptomer og UL.

Er litt kvalm selv, men ikke på langt nær så ille som deg! Føler med deg og håper du får i deg noe mat framover!

Hei du, og takk for det! :) Jeg prøver å bli flinkere på å tvinge meg selv til å spise, til tross for at jeg ikke er sulten. Tror det hjelper, jeg har ikke hatt like mange runder i dag som tidligere, uten tabletter. Lagde smoothie i dag, og det tror jeg jeg skal gjøre oftere! Var godt med noe friskt og kaldt, tydeligvis. Endelig noe jeg klarer å få ned! :danse:

Lurer på om jeg skal prøve å få tidlig, privat UL nå før jul. Mannen er på jobb så kan ikke bli med, så er litt usikker på om jeg tør dra alene. Bedre å vente til etter jul, så han kan være med, kanskje? Hm...

Lurer meg til å lese i boka di også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre formen din bedrer seg :klem:

Spennende med tidlig ul da! Er det noen andre du kunne tatt med deg evnt? :)

Jeg tenkte på det, men den ene venninna som jeg kan tenke meg å ha med er alene med babyen sin på dagtid.. Så tror det blir vanskelig å få til. Så tror kanskje det heller blir etter jul. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg tenkte på det, men den ene venninna som jeg kan tenke meg å ha med er alene med babyen sin på dagtid.. Så tror det blir vanskelig å få til. Så tror kanskje det heller blir etter jul. :/

Da blir det nokk ekstra stas og spennende for deg og din kjære vil jeg tro :)

Skulle gledelig blitt med deg jeg hadde jeg bodd i nærheten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at vi har bestemt oss for UL på nyåret, rundt uke 12. Da er vi iallefall sikre på at alt står bra til før vi offentliggjør noe. Har fortalt det til nærmeste familie, samt gode venner som fulgte oss gjennom alt oppstyret i sommer. De ble utrolig glade på våre vegne, og hadde vel forventet det i nærmeste fremtid :)

Ellers er det vel ikke noe nytt å melde. Jeg tør ikke ta Postafen hver dag, og merker stor forskjell på dagene jeg får. Uten medisin holder jeg ikke på noe mat/drikke, jeg blir helt utslått av kvalmen og må ligge. De dagene jeg tar kvalmestillende klarer jeg å fungere, og klarer faktisk komme meg ut av pysjen og ta en dusj. Bare synd jeg blir så utrolig trøtt av de! Føler ikke det er normalt å måtta ta en tretimers middagslur hver dag... :ler:

Skal på første svangerskapskontroll på torsdag. Spennende! :) Får ta opp situasjonen med kvalmen min, spesielt siden jeg har gått ned 4 kg på 4 uker, og jeg vil ikke gå ned mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Spennende med ultralyd i uke 12 :hjerte: regner med du gleeeeder deg kjempe masse :)

Skjønner godt du nøler med å ta kvalmestillende hver dag.. Men kjedelig at du er såpass dårlig uten :(

Det går heldigvis over etterhvert - forhåpentligvis :klem:

Slik at du får i deg mer mat og næring å at kroppen klarer å holde på det.

Lykke til på første svangerskapskontroll :jepp: Er det hos fastlegen man gjør det? I hvilken uke er normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg, men er samtidig litt redd... Håper tiden går fort frem til nyåret, heldigvis tar jula vekk mye av ventetiden! :)

Jeg ringte til legekontoret og spurte når de ville ha meg inn, jeg ;) Tror det er forskjellig praksis, men hos meg var det mellom uke 8-12. Siden uke 12 ble rett over nyttår, ville de gjerne ha meg inn før jul. Helt greit for meg ;)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Jeg gleder meg, men er samtidig litt redd... Håper tiden går fort frem til nyåret, heldigvis tar jula vekk mye av ventetiden! :)

Jeg ringte til legekontoret og spurte når de ville ha meg inn, jeg ;) Tror det er forskjellig praksis, men hos meg var det mellom uke 8-12. Siden uke 12 ble rett over nyttår, ville de gjerne ha meg inn før jul. Helt greit for meg ;)

Så speeeennende :jepp: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så speeeennende :jepp: :D

:( Så skuffet over "sjekken" i dag! Legen ville ikke ha meg inn før uke 12, og lurte på i all verden hvorfor jeg kom nå. Hun ble stille da jeg forklarte at de i resepsjonen anbefalte meg svangerskapskontrollen før jul, når jeg sa hvor langt jeg var på vei. Endte opp med å bare teste etter uvi, blodprosent, samt blodtrykk og puls. Pulsen var i høygir siden jeg var sent ute til timen :ler:, mens blodtrykket var lavt. Sliter litt med at det svimler når jeg reiser meg, kanskje ikke så rart da. Da ble det ny kontroll neste år i stedet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

:( Så skuffet over "sjekken" i dag! Legen ville ikke ha meg inn før uke 12, og lurte på i all verden hvorfor jeg kom nå. Hun ble stille da jeg forklarte at de i resepsjonen anbefalte meg svangerskapskontrollen før jul, når jeg sa hvor langt jeg var på vei. Endte opp med å bare teste etter uvi, blodprosent, samt blodtrykk og puls. Pulsen var i høygir siden jeg var sent ute til timen :ler:, mens blodtrykket var lavt. Sliter litt med at det svimler når jeg reiser meg, kanskje ikke så rart da. Da ble det ny kontroll neste år i stedet! :)

Åå..så leit da :/

Hva som skjer på den neste sjekken din da?

Ønsker deg en fiiin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det vel på tide med en liten oppdatering! Er nå 10+3. Matlysten begynte å komme tilbake for en uke siden, så formen har begynt å bli bedre. Har ikke tatt postafen på 4 dager, og klarer å holde det meste nede. Nå blir jeg jo selvfølgelig redd når symptomene forsvinner, men puppene er fortsatt ømme og magen oppblåst "heldigvis" :P På julaften kjente jeg faktisk livmorkanten, et par cm over bekkenet! Hjelp, tror det er tidlig... Nå er den minst 3cm over kanten, og den skal vel egentlig ikke titte frem før om en drøy uke... Håper det er pga jeg var gravid i sommer, ikke at det er tvillinger! :ler: Holder på å bestille oss UL til nyåret også, så håper vi får time så mannen kan være med. Krysser fingrene for at alt står bra til! :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå..så leit da :/

Hva som skjer på den neste sjekken din da?

Ønsker deg en fiiin dag :klem:

Aner ikke! :ler: En haug med blodprøver, og litt klemming på magen, sikkert! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært min første gode dag på et par mnd!! :hoppe: Hadde endelig energi og ork til å gjøre noe fornuftig ut av dagen. Så da fikk jeg skuret badet som aldri ble rengjort før jul, og det trengtes. De hybelkaninene jeg fant burde jeg sikkert ha meldt fra om til Mattilsynet om før jeg avlivet de! :ler:

Så blir jeg selvfølgelig urolig siden symptomene har begynt å dabbe av... Det er jo for tidlig! Jeg trøster meg med at jeg får noen kvalmebyger innimellom, selv om jeg klarer å holde maten nede. Puppene er litt ømme om jeg dulter borti de, men langt fra så vonde som de var tidligere. Håper, HÅPER at jeg bare har kommet over kneika og til de "bedre tidene" som alle snakker om, og ikke at jeg holder på å miste. Har nemlig sagt det til de fleste gode vennene nå, samt familien. Ville vært grusomt å måtte fortelle de den dårlige nyheten. Gleder meg til ultralyd neste fredag, teller dagene frem til da. Håper på gode nyheter! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet symptomene i uke 10, plutselig var de borte. Nå er jeg 24 uker på vei og mageboeren er sprell levende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest roseduft

:hjerte: hyggelig å se deg her igjen :)

Kan med stor forståelse si jeg vet hvordan du føler deg, redsel for å miste.

Vi får holde fingrene krysset og håpe på at alt står bra til med lille spiren, og at h*n klamrer seg goooodt fast :troest:

Lykke til på ultralyd neste fredag :) så spennende !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet symptomene i uke 10, plutselig var de borte. Nå er jeg 24 uker på vei og mageboeren er sprell levende :)

Ja, jeg bør vel kanskje bare være glad for at jeg kan begynne å fungere igjen. :) Takk!

:hjerte: hyggelig å se deg her igjen :)

Kan med stor forståelse si jeg vet hvordan du føler deg, redsel for å miste.

Vi får holde fingrene krysset og håpe på at alt står bra til med lille spiren, og at h*n klamrer seg goooodt fast :troest:

Lykke til på ultralyd neste fredag :) så spennende !

Hei, roseduft! :) Takk, jeg krysser fingrene, hardt. Håper på det aller beste. :) Sambo skjønner ikke helt hvorfor jeg er så bekymra, og det er vel ikke så lett å forklare heller... Jeg burde jo være glad for at jeg føler meg bedre! Så det er godt å få lufta det med noen andre.

Ellers så lurer jeg på om det kan være flere inni her... :daane: Fra uke 8-9 så har jeg innimellom våknet med en stor, skjev kul på magen, og skjønte ikke helt hva det kunne være for noe. Livmoren skulle jo ikke være så stor enda! Men la ut et tråd her, og ble litt beroliget av svarene jeg fikk. Når jeg googlet det fikk jeg jo for det meste kreft som svar... :ler: Men denne kulen er tidlig ute. Skjønner det er mye blære, men livmora må iallefall ha vokst for å få en slik klump, det er helt sikkert! Merkelig altså, ser jo helt utenomjordisk ut.

post-32042-0-16879000-1357249481_thumb.j

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Ja, jeg bør vel kanskje bare være glad for at jeg kan begynne å fungere igjen. :) Takk!

Hei, roseduft! :) Takk, jeg krysser fingrene, hardt. Håper på det aller beste. :) Sambo skjønner ikke helt hvorfor jeg er så bekymra, og det er vel ikke så lett å forklare heller... Jeg burde jo være glad for at jeg føler meg bedre! Så det er godt å få lufta det med noen andre.

Ellers så lurer jeg på om det kan være flere inni her... :daane: Fra uke 8-9 så har jeg innimellom våknet med en stor, skjev kul på magen, og skjønte ikke helt hva det kunne være for noe. Livmoren skulle jo ikke være så stor enda! Men la ut et tråd her, og ble litt beroliget av svarene jeg fikk. Når jeg googlet det fikk jeg jo for det meste kreft som svar... :ler: Men denne kulen er tidlig ute. Skjønner det er mye blære, men livmora må iallefall ha vokst for å få en slik klump, det er helt sikkert! Merkelig altså, ser jo helt utenomjordisk ut.

post-32042-0-16879000-1357249481_thumb.j

Oisann!! Hvilken uke er du i? Gjør det vondt der den kulen er? Beveger den på seg? Jeg kan se slik ut hvis jeg har endel luft som er på vei gjennom tarmene :ler:

Og det er veldig vanlig og bli oppblåst i starten av graviditet? :) hva om det er tvillinger da? Hva tenker du og kjæresten om det? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann!! Hvilken uke er du i? Gjør det vondt der den kulen er? Beveger den på seg? Jeg kan se slik ut hvis jeg har endel luft som er på vei gjennom tarmene :ler:

Og det er veldig vanlig og bli oppblåst i starten av graviditet? :) hva om det er tvillinger da? Hva tenker du og kjæresten om det? :klem:

Jeg er 11+2 nå, men bildet ble tatt ved 10+3 eller noe... Er slik nå også, sov lenge idag. Det er ikke luft, det kjenner jeg. Luft kan man "flytte" på, denne er fast, hard. Ikke er det vondt, og jeg er ikke forstoppa heller! :ler: Da ville vel det vært mer ut til venstre, der tykktarmen går... Blæra er sprengt, og den er nederst (kjenner jeg må holde meg når jeg trykker på den) mens denne klumpen er over blæra igjen, mot navlen.

Og tvillinger... Sambo sa han ville rømt på skogen for en stund! :ler: Men, vi tar det vi får, andre klarer det jo de og! :)

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...