Gå til innhold

Den store Fotballfruetråden

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, men jeg tror heldigvis de fleste innser at god journalistikk er noe annet enn å ha mange tenåringsjenter som liker det en skriver. Mulig Caroline kunne fått jobb i klikk.no (innenfor mote) eller på seher.no eller kjendis.no, men det ville forundre meg om bloggen alene gjorde at f.eks VG ville ansatt henne.

Interessant, husker ikke når venninnen min ble ferdig på NKF, men det er vel noen år siden nå. Hun har studert/jobbet med en del andre ting, men hvem vet, kanskje det er samme person vi tenker på.

Tviler på at hun hadde fått noe jobbtilbud fra VG jeg også, men sånne nettsider som du nevner er jo ikke umulig. Også tenkte jeg litt sånn som Ida Wulff, som skriver fast spalte i detnye, det kunne hun sikkert fått. Rart at hun ikke har noe sånt enda egentlig!?

Tror nok ikke det er samme person :) Det var en gutt i klassen min som startet opp selv, og han startet opp mens han fortsatt gikk på skolen, så han rakk ikke å gjøre så mye i mellomtiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en annen ting jeg heller ikke får helt til å stemme men denne frua, men mulig det bare er meg som ikke følger med helt...

Hun sier hun i 2007 flyttet fra familien sin til Oslo, i en alder av 20 år, for å studere juss (dvs. at hun har hatt ett friår?). Hun studerte juss kun i ett år, noe som vil si at hun var ferdig med dette i 2008. Samme året hun flyttet til Oslo møtte hun LK (2007).

Siden hun studerte ett år juss, vil det si at hun mest sannsynlig startet på NKF høsten 2008, dette er såvidt vi vet en to års utdannelse, noe som da tilsier at hun skulle vært ferdig utdannet i 2010, men hun var ferdig i 2009 - da hun startet bloggen..

Informasjonen har jeg hentet herfra (hennes gamle blogg, fra blogg.no)

Det trenger ikke å være noe feil ved dette. Som privatist innenfor juss kan man begynne å studere både vår og høst, det kan man vel også på universitet, når jeg tenker meg om. Om man ble ferdig på vgs i 2006, stemmer det jo at man er 20 år i 2007 (Caroline fyller år i januar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CelineZ

Tviler på at hun hadde fått noe jobbtilbud fra VG jeg også, men sånne nettsider som du nevner er jo ikke umulig. Også tenkte jeg litt sånn som Ida Wulff, som skriver fast spalte i detnye, det kunne hun sikkert fått. Rart at hun ikke har noe sånt enda egentlig!?

Tror nok ikke det er samme person :) Det var en gutt i klassen min som startet opp selv, og han startet opp mens han fortsatt gikk på skolen, så han rakk ikke å gjøre så mye i mellomtiden ;)

Jeg synes Ida Wulff skriver dårlig, men i forhold til Caroline synes jeg hun vet hva hun snakker om. Synes hun kler seg mer elegant. Skrivefeil, dårlige formuleringer etc. kan alltids deskes bort. Har også inntrykk av at det vil anses som mer creds med Ulrikke som spaltist enn Caroline, men dette er jo bare mine personlige synsinger.

Nå har vel Caroline sin egen spalte, i det der gratismagasinet.... Massiv, tror jeg det heter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke å være noe feil ved dette. Som privatist innenfor juss kan man begynne å studere både vår og høst, det kan man vel også på universitet, når jeg tenker meg om. Om man ble ferdig på vgs i 2006, stemmer det jo at man er 20 år i 2007 (Caroline fyller år i januar).

Men om hun studerte juss i ett år, så ville hun likevel vært ferdig utdannet journalist i 2010, uavhengig av om hun tok vår eller høstsemester..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner og krenkelser.

Vil også poengtere at det framover skal ryddes for innlegg som ikke har noe egenverdi i diskusjonen uten at man har klippet og limt noe fra kommentarfeltet til den aktuelle bloggen.

Om dere har spørsmål om moderering kan det videre tas på Ris og Ros

Bond, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men om hun studerte juss i ett år, så ville hun likevel vært ferdig utdannet journalist i 2010, uavhengig av om hun tok vår eller høstsemester..

AB# 300 her:

Ja, det var nettopp dette jeg ikke fikk helt til å gå opp med det at hun var ferdig utdannet i 2009... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Tråden ryddet for spekulasjoner og krenkelser.

Vil også poengtere at det framover skal ryddes for innlegg som ikke har noe egenverdi i diskusjonen uten at man har klippet og limt noe fra kommentarfeltet til den aktuelle bloggen.

Om dere har spørsmål om moderering kan det videre tas på Ris og Ros

Bond, mod

Herrrejesus, HVORFOR klarer ikke en del av dere møkkafolk å oppføre dere?!? Hvor svai hun er i ryggen, hvor blondt hun farger håret eller hvor mye sminker hun bruker er BARE DRITTPRAT, og skaper IKKE en SAKLIG diskusjon!! SKJERP DERE! :kjefte::nei:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB# 300 her:

Ja, det var nettopp dette jeg ikke fikk helt til å gå opp med det at hun var ferdig utdannet i 2009... :forvirret:

Hun må uansett ha vært ferdig utdannet i 2009, og jeg vet hun har studert ved NKF. For jeg kjenner en som begynte i 2008, hun ble ferdig i 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må uansett ha vært ferdig utdannet i 2009, og jeg vet hun har studert ved NKF. For jeg kjenner en som begynte i 2008, hun ble ferdig i 2010.

Men hvordan får du det til å gå opp? Da må det isåfall bety at hun ikke har gått på juss, slik hun påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrrejesus, HVORFOR klarer ikke en del av dere møkkafolk å oppføre dere?!? Hvor svai hun er i ryggen, hvor blondt hun farger håret eller hvor mye sminker hun bruker er BARE DRITTPRAT, og skaper IKKE en SAKLIG diskusjon!! SKJERP DERE! :kjefte::nei:

Rull inn tyggisen- usaklig og latterlig kommentar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEt er noe jeg ikke skjønner helt. Mistet Caroline jobben hos side 2 etter at hun sendte en e-post til ett forlag om at hun lot seg kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns både diskusjon og frua nesten er en psykologistudie verd. eller kanskje et antroprologisk studie.....ingen som vil skrive en masteroppgave..eller doktorgrad?? ;-) Det er veldig fasinerende mekanismer som settes i sving...begge veier.....fra de som gudedyrker henne og står klar med slegga til alle som antyder at hun kanskje bare er et vanlig menneske med vanlige feil som vi alle har....til de som regelrett er ondskapsfulle hatere.... og så har du oss midt i mellom som er totalt uenig i livsstil, materialismen og det ufattelige forbruket hennes...men som ser på det som lettere underholdning og litt til å riste på hode av..... Vi kan hvertfall konkludere med at hun engasjerer...og provoserer..... Personlig skulle jeg gjerne sett at hun var litt mer ydmyk....personer som alltid har rett og trykker ned andre / de som kritiserer er bare trist.....ellers må hun bare møre på med livsstilen sin...trening er sunt...ekstremt materialismse og utseende fokusering er ikke sunt....da går vekta begge veier....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline var russ i 2006, og flyttet antakeligvis til Oslo den høsten, begynte på juss, ble ferdig med dette våren 2007 da hun traff LK, begynte på NKF høsten 2007, begynte på 2.året høsten 2008, ferdig våren 2009... Da går det jo opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så anstrengt hun ser ut på disse bildene, det er litt ekkelt å se på. Merkelig posering.

Hun står jo som hun har gjort i buksa på de bildene der...

Hvorfor legger hun alltid ut 3+ nesten prikk like bilder? Er vel bedre å vise antrekket fra ulike vinkler

Jeg sendte inn en kommentar der jeg saklig spurte om nettopp dette. Jeg viste også til Ulrikke Lund som ofte legger ut nærbilder og detaljer av snitt av antrekket sitt, og ba henne se litt på den bloggen for å forbedre sine egne antrekksbilder, men den ble ikke godkjent.

Uansett da; så er det vel ikke umulig at fotballfrue kunne fått seg en ordentlig jobb som journalist hvis hun ville. Med eller uten utdanning. For med den bloggen der har hun vel nok av kontakter? Ihvertfall en fast spalte her og der, er jo mange av de andre bloggerne som skriver for forskjellige blader og magasiner.

Hun var ansatt hos Side2, men mistet den jobben etter forlagsskandalen. Jeg har sett at hun nylig har skrevet at hun skriver for Side2 igjen + at hun har en egen spalte i Massiv, men jeg har ikke sett noe som er signert henne noen av stedene.

Noen andre?

Informasjonen har jeg hentet herfra (hennes gamle blogg, fra blogg.no)

Imponerende med en journaliststudent som aldri har hørt om Tippeligaen.

Allmennkunnskapen er på topp skjønner jeg..

Jeg syns Ida Wulff virker mer reflektert og gjennomtenkt enn Fotballfrue, men det er kanskje fordi hun har rast fra seg i forhold til C-kjendisstatusen. Jeg syns også hun skriver bedre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caroline skrev en gang på bloggen sin at hun ikke jobbet alene når hun gjorde oppdrag for Side2. Hun hadde nemlig alltid med seg en erfaren journalist som skrev saken. Hun bare assisterte, på en måte. (Men hun var like mye journalist, selvfølgelig!) Skulle gjerne funnet igjen dette på bloggen, men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline skrev en gang på bloggen sin at hun ikke jobbet alene når hun gjorde oppdrag for Side2. Hun hadde nemlig alltid med seg en erfaren journalist som skrev saken. Hun bare assisterte, på en måte. (Men hun var like mye journalist, selvfølgelig!) Skulle gjerne funnet igjen dette på bloggen, men det er ikke så lett.

Åååh, det hørtes chill ut. Jobbe som journalist, men slippe å skrive selv :sjenert: Hva gjør man egentlig da a?

Det høres helt tullete at det faktisk går an, men.

Hadde ikke hatt noe imot å ha den jobben foråsiresånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg også.

Står sikkert i kommentarfeltet et eller annet sted, så det blir jo som å lete etter nåla i høystakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var ansatt hos Side2, men mistet den jobben etter forlagsskandalen.

Mistet hun jobben? Hun sluttet vel på eget initiativ? Det er det redaktøren i Side2 sa her, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...