Gå til innhold

AAP, syk, hva skal jeg svare når folk spør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har endt med å svare "ingenting" når noen spør hva jeg gjør, eller bare si nei dersom noen spør om jeg jobber eller studerer.

Det er greie svar. Og så kan man spørre "Hva med deg?" før den andre evt. spør mer. Da begynner vedkommende sannsynligvis å snakke om seg selv.

Jeg synes folk sitt fokus på jobb/skole er merkelig. Som om man ikke er noe hvis man ikke gjør noen av delene, eller som om man ikke har noe å snakke om da. Jeg synes andre ting er mer interessante å vite om noen enn hva/om de studerer... Jeg vet at noen synes det er lite gøy å få slike spørsmål, så jeg spør som regel ikke om det. Jeg vil vite mer om hvem folk er, enn hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det ser sikkert helt latterlig ut

Jeg har ofte tenkt at det er merkelig, når man kan velge å være hvem som helst på nettet, at man allikevel velger å være en idiot..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ofte tenkt at det er merkelig, når man kan velge å være hvem som helst på nettet, at man allikevel velger å være en idiot..

Beste svaret her inne =D

Anonym poster: 336cbef2d240f4fbda2a8a264506d5a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å gjøre som noen her sa, at man skynder seg å spørre hva den andre driver med, for det kan være litt ubehagelig å være den som spør, og får svar om at personen ikke gjør noenting. Hva sier man for noe da? Dette er hvertfall slik jeg ser det, og jeg er i full jobb. Jeg ville blitt ganske satt ut av et slikt svar, og hadde nok ikke hatt noe naturlig oppfølgingsspørsmål, og da hadde det nok blitt enten stillhet eller et dumt spørsmål som hvorfor det? Eller du ser da frisk nok ut til å jobbe (ment som et kompliment......)

Anonym poster: d1898df03a189db56a24340bd2e06ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal satse på å prate det bort litt, si jeg ikke gjør noe for tiden eller noe annet, og heller følge fort opp med noe til den andre personen. Det har jeg ikke tenkt over, at det blir vanskelig for den som spør og får svar også..

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si at jeg jobber i foreningen for omplassering av dyr he he..

De fleste skjønner jo at det er frivillig/ulønnet arbeid og pleier bare å si "å ja.."

da skifter de som regel samtaleemne fort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da folk ble for pågående da jeg var sjukemeldt pga en forholdsvis traumatisk episode, svarte jeg som sant var at jeg er sjukemeldt fordi jeg ble angrepet av en ravende gal ukjent, med rambo-kniv.

Da sluttet de som regel å spørre-

På den annen side så var jeg ikke spesielt sosial da jeg var sjukemeldt.

Endret av KateW
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pstd fordi eksen min låste meg inne, voldtok meg, med både seg selv og ting.. Knuste bein i kroppen min, lenket meg fast og kvalte meg nesten til døde flere ganger, og slike ting. Der og da kunne jeg holde hodet mer eller mindre kaldt, konsentrere meg om ikke å dø, konsentrere meg om å overleve. Men i ettertid kom pstd, og det kom som er slag i ansiktet. Jeg trodde lenge jeg var sliten og bare det. Etter en stund forstod jeg at alt var alvorlig galt.

Kanskje jeg skal si det neste gang folk blir innpåslitne og spør, "nei du skjønner eksen min forsøkte å drepe meg opptil flere ganger.. Du da, hva gjør du om dagene?" Neida, men er fristende.. På en måte kan jeg distansere meg fra det som skjedde, men det er jævlig tungt å gå innpå det. Jeg skal til psykolog i ettermiddag faktisk..

Ts

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår å være for mye sosial, problemet mitt er at jeg bor i utkanten, og møter folk jeg kjenner feks på bussholdeplass, butikken og slike steder. Så spør de og vil vite hva jeg gjør på for tiden, hvor jeg går på skole og jobber osv.. Vanskelig å vite hva jeg skal si..

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blah blah

Jeg sier jeg er ufør (det går den veien uansett)

Når jeg en gang trodde jeg skulle klare å komme ut i jobb igjen så sa jeg at jeg var sykemeldt, men at jeg egentlig jobbet med *sier yrket*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du er privatetterforsker hos privatetterforskning AS. At dere for tiden etterforsker et dødsfall av en sau, men at dere ikke kan si noe mer grunnet at du sikrer bevis og det er for tidlig å si noe om årsaken.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del sier jeg bare rett ut at jeg går på AAP og jobber deltid pga psykisk sykdom, jeg bryr meg ikke om folk får vite og de blir tydeligvis forferdelig forlegne når jeg sier det! Merkelig nok spør de ikke mer etter det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Jeg sier at jeg går på aap fordi jeg er syk. Om de spør videre sier jeg at jeg har tilbakevendende depresjoner og angst. Spør de videre om hvorfor jeg har det, svarer jeg utdypende om det er folk jeg kjenner godt nok. Om ikke sier jeg at det er Privat.

Planen nå er å si til folk at jeg jobber med meg selv, det er jo det jeg gjør hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venninne går på AAP på grunn av en overfallsvoldtekt. Hun vil ikke dele dette med alle og enhver, så hun sier at hun går på nettstudier. Den har funket veldig bra for henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...