Gå til innhold

AAP, syk, hva skal jeg svare når folk spør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vært i samme situasjon som deg og jeg sa jeg var sykemeldt for en periode pga magesår. jeg har ikke magesår:P men gidder ikke legge ut om min psykiske diagnose til gud og enhver mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke interessert i å fortelle om mine privatsaker til alle heller, dermed grei å bare ha en kommentar liggende som stopper alle videre spørsmål.

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de skulle ha visst det, så må du jo bare fortelle hvordan ståa er da.... ;)

jeg har aldri helt forstått hvorfor man skal skjule at en går på AAP jeg da men..

Det er ikke akurrat det første jeg sier til folk(ikke minst damer) Da regner de automatisk med at det er jo veldig rart/feil med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet heller ikke helt hva jeg skal svare på det spørsmålet. Jeg har sagt at jeg er sykemeldt, men da spør de jo bare hvorfor.

Hovedgrunnen til at jeg går på AAP er psykisk sykdom, men det er liksom ikke godkjent blant folk, og man skremmer de jo bort om man sier sannheten. Eller får høre masse dritt.

Så tror jeg skal begynne å si at jeg er så rik at jeg trenger ikke jobbe.

Anonym poster: 77f9d199bb6d5f541687707fd032f0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også på aap og liker ikke når folk absolutt vil vite hvorfor. Det har de ingenting med!

Jeg pleier også å spørre folk om hva de gjør og hvis de svarer aap til meg spør jeg aldri om hvorfor, nettopp fordi at jeg anser det som privat.

Skulle ønske alle var mer fintfølende og slutter å spørre og grave. :sukk:

Anonym poster: 5c1e435ba1df533e26f357378b7fd0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er folk virkelig så frekke at de spør "Hvorfor?" når dere sier dere går på AAP ? Da tror jeg nesten jeg hadde svart at "Det er vel strengt tatt en privatsak, synes du ikke??" ...hjelpemeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg fortalte en gang at jeg er under arbeidsavklaring, og dermed ikke jobber for tiden. Ei dame sa "hvorfor det, du ser jo helt normal ut!".

Visste ikke hva jeg skulle si, bare trakk på hele meg og ikke sa noe..

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fortalte en gang at jeg er under arbeidsavklaring, og dermed ikke jobber for tiden. Ei dame sa "hvorfor det, du ser jo helt normal ut!".

Visste ikke hva jeg skulle si, bare trakk på hele meg og ikke sa noe..

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

da skulle du sagt "det gjør IKKE du, for å si det sånn" :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg går ikke skole og jobber ikke, men overlever med støtte av famile for tiden - går ikke på NAV eller annet altså. Hater når folk spør meg hva jeg gjør, føler alltid at det ikke er bra nok å si at man venter på å komme inn på voksenopplæring. Tror kanskje jeg skal si at jeg er rik neste gang, bra tips :fnise:

Anonym poster: 2c4c1bef67c221ee43849ece9b7bf189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er folk virkelig så frekke at de spør "Hvorfor?" når dere sier dere går på AAP ? Da tror jeg nesten jeg hadde svart at "Det er vel strengt tatt en privatsak, synes du ikke??" ...hjelpemeg.

Ja.

Jeg synes dog at det de ikke sier men formidler med kroppsholdning og øyerulling er 100 ganger frekkere. (Gjelder selvfølgelig ikke alle da men mange nok)

Anonym poster: 5c1e435ba1df533e26f357378b7fd0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da skulle du sagt "det gjør IKKE du, for å si det sånn" :P

Neste gang tror jeg nok at jeg skal det ;)

ble veldig satt ut over hvordan folk får seg til å grave i andres privatsaker..

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Jeg synes dog at det de ikke sier men formidler med kroppsholdning og øyerulling er 100 ganger frekkere. (Gjelder selvfølgelig ikke alle da men mange nok)

Anonym poster: 5c1e435ba1df533e26f357378b7fd0bb

det hadde jeg hevet meg over. det sier mer om de enn om noe annet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva som er så vanskelig med å gå i jobb på grunn av det pstd greiene.det må nå være like vanskelig å gå hjemme da.en får bearbeidet ting like mye i en jobb sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner ikke hva som er så vanskelig med å gå i jobb på grunn av det pstd greiene.det må nå være like vanskelig å gå hjemme da.en får bearbeidet ting like mye i en jobb sikkert.

"pstd greiene", ja bare det viser vel hvor mye du har satt deg inn i dette her, da.

Det er ikke å bare gå hjemme, det er snakk om å ha AAP så en kan prioritere tid til behandlinger og bli bedre for så å komme seg ut i jobb. Jeg forsøkte å bare jobbe tidligere, noe som gjorde at jeg gang på gang løp rett i veggen og gjorde ting enda verre. Det er en grunn til at vi som er på AAP får det, for å si det sånn.

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva som er så vanskelig med å gå i jobb på grunn av det pstd greiene.det må nå være like vanskelig å gå hjemme da.en får bearbeidet ting like mye i en jobb sikkert.

Har du sett et kraftig PSTD anfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

syns bare det er rart når folk går flere år i behandling uten resultat.dere må ha en utrolig svak psyke

Evt motsatt iom vi holder ut i årevis med psykiske problemer.

Dust!

Anonym poster: 5c1e435ba1df533e26f357378b7fd0bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan kanskje si at man er mellom jobber?

Jeg går på aap og har akkuratt begynnt i praksis, der blir jeg spurt mye av kollegar hvorfor jeg bare jobber 7 timer i uken. Jeg har funnet ut at det beste er å si sannheten uten og gå i dybden. Sier jeg har vært syk lenge og nå skal prøve meg sakte men sikker ut i jobb igjen.

Til folk man møter ute kan man kanskje si at man jobber med det man gjorde i forrige jobben.

Eller bare at man rett og slett er syk og derfor ikke kan jobbe for tiden. Vis folk spør hvorfor må man bare si at det er en privatsak.

Men jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Jeg tørr ikke møte folk eller dra steder der jeg kan treffe folk jeg kjenner fordi jeg er redd for disse spørsmålene selv :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns bare det er rart når folk går flere år i behandling uten resultat.dere må ha en utrolig svak psyke

Folk som har klart å holde seg i live etter å ha opplevd ting som gir PTSD må da vel heller sies å ha en utrolig sterk psyke?

Anonym poster: 0978c208057c1dfb80d3bc963fa4510a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at jeg er sterk og ikke svak... :)

Anonym poster: 5ea0bb9d0dbcb12c553589a01a31e4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...