Gå til innhold

Min kone bare sutrer om dagene.............. blir gal snart.


Gjest Mann 35

Anbefalte innlegg

Jeg har de samme hobbyene som jeg hadde da hun traff meg. Jeg har ikke skaffet meg noe mere etter at vi fikk barn. Hun viste jeg hadde disse hobbyene og at de betyr mye for meg.

Livet forandrer seg da vitterlig etter at man får barn, men det kan det virke som om du ikke har måtte erfare - da din kone har bært hele lasset alene. Synes ikke det lyser mye mann av det, dessverre. Mer selvopptatt og egoistisk.

Og personlig synes jeg det er nitrist at hobbyene dine er mer viktig for deg enn barna dine. Jeg sier ikke at man ikke skal gjøre ting, men det får være måte på.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje en fødselsdepresjon som ennå sitter i?

Uansett så virker hun deprimert, la henne begynne å jobbe og sørg for barnehage plass til barna. Kanskje hun først kan jobbe i en redusert stilling så hun kan slappe av hjemme alene de dagene hun ikke jobber (med barna i barnehagen). Og så kan hun begynne å jobbe 100% hvis hun ønsker. Fordi det å jobbe er for folk flest viktig for psyken, man blir mer motivert til å være sosial, man er sosial på jobb, man får faste rutiner i hverdagen, føler at man bidrar til noe i samfunnet, tjener penger selv osv. Jeg var selv arbeidsledig i noen mnd og ble deprimert av det, følte meg utestengt fra samfunnet.

Ellers så avlast henne ja, ta med deg barna ut, la henne dra ut uten barna ol. Sex to ganger i uka er mye med tanke på at hun har null energi og er kanskje deprimert, de fleste har null sex i sånne situasjoner.

SNAKK MED HENNE!! Kommunikasjon er kjempe viktig i et forhold!

Anonym poster: 49e54908b25ab0849ee135c468d34abf

Tro meg jeg prøver å snakke med henne. Men hun blir som regel veldig sint og begynner å gråte.

Har foreslått for henne at hun skal snakke med en psykolog eller noe sånt som kanskje kan gi henne noe sovetabeletter eller noe slik at hun sover bedre, men det er også UTROLIG dumt. Det er ikke lett å prate med noen når alt en foreslår blir puttet i boksen merket UTROLIG DUMT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme hobbyene som jeg hadde da hun traff meg. Jeg har ikke skaffet meg noe mere etter at vi fikk barn. Hun viste jeg hadde disse hobbyene og at de betyr mye for meg.

Du har skaffet deg to barn etter at du traff henne. To barn som krever sitt. Dermed må du kutte ned på hobbyene dine når barna er små. Give some, take some. Hun har gitt mye med å være hjemme med barna. Nå er det hennes tur.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang husarbeidet så gjør noe DU! Ikke si at hun kan utsette det til mandag, gjør husarbeidet du! Så hun slipper til en forandring, og fremover så bidrar du mer med husarbeid (høres ut som at hun gjør alt).

Anonym poster: 49e54908b25ab0849ee135c468d34abf

Jeg gjør husarbeid jeg også, men jeg jobber fulle uker og i helgene så vil jeg slappe av. Synes ikke det er så rart jeg. Jeg jobber og hun er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en mann på 35 år. Min kone er 25 og vi har to barn, 2,5 år og 1 år.

Etter at vi fikk vårt andre barn så har min kone fått fra å være en sprudlende gald jente full av energi til en jeg ikke kjenner igjen.

Hun vil ikke noe sosialt mere.Jeg sier stadig til henne at hun burde ta med seg barna og reise og besøke veninner sånn at hun kommer seg ut, men hun sier hun ikke orker.

Jeg jobber 100% og jeg har noen hobbyer som tar en del tid i uken. Min kone er derfor hjemme med barna, for det passer seg best slik. Hun sier hun sier hun har lyst til å begynne å jobbe igjen, men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Hun er jo så sliten av bare å ta seg av barna og litt husarbeid, hvordan vil det bli om hun skal jobbe i tillegg?

Minste barnet vårt sover hvist ikke bra om nettene. Barnet vokner flere ganger på natten og min kone sover derfor dårlig sier hun. Jeg sier til henne at hun må jo legge seg nedpå litt om dagen for å slappe av. Minsten sover ikke mere på dagen, men det må da gå an å legge seg nedpå litt med fred og ro selvom 1 åringe ikke sover.

I helgene vil jeg gjerne at vi bruker litt til sammen, særlig på søndagen med barna. Siden jeg jobber og er optatt med andre ting i uka så ser jeg de ikke så mye. Men min kone orker ikke. Jeg er naturmenneske og vi pleier å ta oss en tur ut i skogen på søndager. Men de siste mnd så har jeg måttet tatt med turer alene på søndager for hun orker ikke. Synes dette er trist for jeg kunne tenkt meg å være sammen med barna litt. Synes at dagene bare betår av at hun klager over alt.

Jeg foreslår at hun skal droppe husarbeidet i helgen, og heller ta det på mandag.

Men det er hvist UMULIG, og et utrolig dumt forslag, som hun sier.

Vårt intimliv har også dalt. Jeg får bare sex ett par ganger i uken, og det er aldri noe ekstra service lenger. Synes dette er utrolig trist. Og det er ikke grunnet manglende interesse fra meg eller mangel på komplimenter. Min kone er veldig pen og deilig. Jeg forteller henne det vær kveld når vi har lagt oss.

Hvordan kan jeg få tilbake den sprudlende konen min!!!!

Føler at jeg har prøvd alt for å få henne tilbake men sitter nå fast.

Kan noen hjelpe meg.

Sikkert ikke dumt å høre litt på hva hun ønsker seg. Hun ønske ut i jobb sier hun. Hun er tydeligvis ulykkelig av å bare ha plikter overfor familien. Man kan bli sliten av det.

Hun vil ut i jobb og du må kanskje ofre litt av din egentid(hobbyer) på hjem og barn.

Da får hun tatt i vare sin egen karriere også.

Det er ikke alltid at hvor mye arbeid i praksis man gjør som teller for hvor sliten man blir men også hvordan man trives med hverdagen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg jeg prøver å snakke med henne. Men hun blir som regel veldig sint og begynner å gråte.

Har foreslått for henne at hun skal snakke med en psykolog eller noe sånt som kanskje kan gi henne noe sovetabeletter eller noe slik at hun sover bedre, men det er også UTROLIG dumt. Det er ikke lett å prate med noen når alt en foreslår blir puttet i boksen merket UTROLIG DUMT.

Selvsagt er det utrolig dumt å ta sovemedisiner når årsaken til at man ikke får sove, er et barn som stadig våkner. Hvorfor i all verden har ettåringen sluttet å sove på dagen? De aller fleste barn bør sove på dagen til de er rundt 3, og å kutte dagsøvn gjør ofte vondt verre når det gjelder nattesøvn.

Anonym poster: 5ad382a693364d69cdaa5294289defdc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tenker- Du holder på å bli gal?? Hvordan tror du HUN føler det når hun får så lite hjelp og forståelse i det daglige???

Jeg hadde blitt gal av å gå hjemme og gjøre alt, uten noen form for forståelse eller avlastning!! Prøv å se andres perspektiv av saken, enn din egen.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg jeg prøver å snakke med henne. Men hun blir som regel veldig sint og begynner å gråte.

Har foreslått for henne at hun skal snakke med en psykolog eller noe sånt som kanskje kan gi henne noe sovetabeletter eller noe slik at hun sover bedre, men det er også UTROLIG dumt. Det er ikke lett å prate med noen når alt en foreslår blir puttet i boksen merket UTROLIG DUMT.

Vel husarbeidet gjør seg ikke selv ved at hun tar sovetablett. Og kommer du til å våkne på natten og ta barna??

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør husarbeid jeg også, men jeg jobber fulle uker og i helgene så vil jeg slappe av. Synes ikke det er så rart jeg. Jeg jobber og hun er hjemme.

Men kona di trenger ikke å slappe av i helgene da? Dere må jo dele på husarbeidet, det burde være en selvfølge.

Ellers rister jeg bare på hodet av holdningene dine og sier som de andre:

- Kutt ned på hobbyer

- Avlast hjemme i mye større grad enn det du gjør nå

- Ta med ungene på tur, hvis du er så godt trent så finner du nok en løsning på problemet.

- Bli mindre egoistisk!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke dette var mulig jeg nå i Norge i 2012, men du kan ikke være riktig vel bevart! Syns du ikke synd på kona di? Håper dette er tull jeg, for stakkars menneske, du fortjener henne rett og slett ikke. Lurest for deg er vel bare å la henne få være i fred i form av at du flytter langt vekk. Stakkars jente sier bare jeg, som er nødt til å leve med en egoistisk empatiløs guttunge!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra mannen min 8 måneder etter at minsten kom, netopp pga slike holdninger som din. Han gjor ikke en dritt i hjemmet fordi jeg var hjemme. Var veldig lite hjemme for øvrig og opptatt med sitt.

Sex ?? Nei, det kutta jeg på etter 3-4 måneder da det virket som han ville bare tømme seg og ikke som elskov.

Tok aldri med barna på noen ting alene. Jeg holdt på å gå til grunne så lei jeg var. Følte meg som en alenemor . Og vettuhva ? Da kunne jeg like greit være det.

flytta, fått med jobb, støtte, bidrag og bygget opp et ordentlig for meg og barna. Han har barna annenhver helg.

Og faktisk så med tiden som gikk ble han også en mye bedre pappa og en veldig grei eksmann.

Men om vi forble sammen så kan jeg ikke tro at ting ville forandret seg. Noen menn egner seg ikke til mere enn å være helgepappa.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

altså, konen bærer ikek hele lasset alene. det er da rettferdig at ho tar seg av barn og hjem når mannen skaffer mat på bordet?

hadde begge jobbet blir saken en annen. da burde man dele på husarbeidet, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å foreslå sovepiller er DUMT ja! Det hun trenger hvis hun er deprimert er samtaler med en psykolog, ikke nødvendigvis piller. Jeg bruker sovepiller i blant selv, så er ikke motstander av det, men sovepiller er ikke løsningen fordi sovepiller er bare en midlertidig løsning som hjelper kun der og da.

Igjen. La henne jobbe. Snakk med henne og la henne prate ut og ikke kritiser henne selv om du vil, kanskje hun har mye som hun vil si men vil ikke dele med deg fordi du foreslår bare dumme ting som sovepiller. Kanskje det vil være litt terapi for henne å få snakke og fortelle hvordan hun har det uten å bli sint. Det at hun blir sint viser jo at hun ikke har det bra. For å unngå at hun blir sint så vær veldig forståelsesfull uten å overdrive og uten å love ting du ikke kan holde.

Anonym poster: 49e54908b25ab0849ee135c468d34abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått fra mannen min 8 måneder etter at minsten kom, netopp pga slike holdninger som din. Han gjor ikke en dritt i hjemmet fordi jeg var hjemme. Var veldig lite hjemme for øvrig og opptatt med sitt.

Sex ?? Nei, det kutta jeg på etter 3-4 måneder da det virket som han ville bare tømme seg og ikke som elskov.

Tok aldri med barna på noen ting alene. Jeg holdt på å gå til grunne så lei jeg var. Følte meg som en alenemor . Og vettuhva ? Da kunne jeg like greit være det.

flytta, fått med jobb, støtte, bidrag og bygget opp et ordentlig for meg og barna. Han har barna annenhver helg.

Og faktisk så med tiden som gikk ble han også en mye bedre pappa og en veldig grei eksmann.

Men om vi forble sammen så kan jeg ikke tro at ting ville forandret seg. Noen menn egner seg ikke til mere enn å være helgepappa.

Jeg er en god far, elsker mine barn. Har ingen planer om å bli helgepappa. Jeg elsker min kone også, utrolig høyt.

Mulig jeg ikke er perfekt, men det er vel ingen. Jeg prøver i det minste å få råd om hvordan løse dette. Men tydelig at det er bare min feil det her da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle Gunnes

Jeg er en god far, elsker mine barn. Har ingen planer om å bli helgepappa. Jeg elsker min kone også, utrolig høyt.

Mulig jeg ikke er perfekt, men det er vel ingen. Jeg prøver i det minste å få råd om hvordan løse dette. Men tydelig at det er bare min feil det her da????

Elsker du henne, så hører du på henne. Du gjør jo ikke dette nå. Du tenker på deg selv først. Synes du har fått mange gode råd her. Som f.eks å kutte ned på hobbytiden din og heller bruke mer tid på din familie. Familien kommer først, så din egotripp. Det er jo en selvfølge.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en god far, elsker mine barn. Har ingen planer om å bli helgepappa. Jeg elsker min kone også, utrolig høyt.

Mulig jeg ikke er perfekt, men det er vel ingen. Jeg prøver i det minste å få råd om hvordan løse dette. Men tydelig at det er bare min feil det her da????

Selvfølgelig er det ikke bare din feil, men noe drastisk må gjøres ellers så ender du opp som helgepappa. Først og fremst må du avlaste henne skikkelig og ta med ungene ut av huset og kanskje ansette vaskehjelp for en periode. Stå opp med ungen som våkner om natta sånn at hun får en god natts søvn. Lag middag og minimer tiden du bruker på fritidsaktiviteter, sånn at hun kan hente seg inn igjen. Oppfordre henne til å få seg sine egne fritidsaktiviteter og la hennes behov være viktigst en periode. Send henne på venninnekvelder og snakk skikkelig og uten å dømme om hun skal få seg en jobb.

Anonym poster: bf0507133bc14bbda5a75f4094c795e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dama di!

tips:

Hjelp henne med ungene, du kan legge de om kveldene for hun har hatt di hele dagen.

Om ungene gråter om natten er det også din plikt til å stå opp for å få ungen til å sove igjen!

Ikke bare si at hun er pen om kvelden, dagen også det er da hun trenger å få høre noe flott!

Middag, lager du det noen gang?

Send blomster på døren om du jobber så mye!

Skaff en barnevakt og ta henne med på spa! Man skal ikke bare kose seg på lørdager i ditt tilfelle søndag.

Sett deg i hennes posisjon 1 uke og du hadde gått på veggen..

Du sier du har hobbyer? Hva med kona di? skal ikke hun få ha noen hobbyer? Og jobb er sundt!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en patetisk mann du er. Her går dama hjemme med de 2 ungene deres hver eneste dag 24 timer i døgnet, hun rydder, vasker, steller og fikser i huset - og du synes DU har det fælt? Herregud, snakk om mangel på selvinnsikt! Det er liksom helt selvsagt at DU skal ha tid til å slappe av i helgene - tror du det bare er du som jobber eller? Tror du ikke det å oppdra 2 unger + gjøre absolutt alt av husarbeid er ørlitt mer slitsomt enn en vanlig 9-4 jobb?? Du tar ikke med deg jobben din hjem om kvelden - hennes er der konstant!! Og du skal seeeelvsagt få lov å bruke masse tid på hobbyene dine, det gjør jo ingenting at dama er så godt som låst inne i huset med ungene, så lenge du får gjøre det du vil. Og selv om du er glad i friluft etc., så gidder du så klart ikke å drasse på dine egne barn - de sinker deg bare, uff så kjedelig og tungvint. Men det er ikke kjedelig og tungvint for kona å sitte med dem hjemme hver eneste dag og natt, selvsagt - enhver kvinne eeeelsker jo å ha unger rundt seg 24/7, og spesielt i den grad at det sosiale livet forsvinner fordi mannen ikke gidder å hjelpe til. Dette høres jo ut som en drømmesituasjon...

Jeg håper for damens del at hun får øynene opp og stikker, for du er virkelig ikke verdt det.

Endret av Strixvaria
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...