Gå til innhold

Min kone bare sutrer om dagene.............. blir gal snart.


Gjest Mann 35

Anbefalte innlegg

Er en mann på 35 år. Min kone er 25 og vi har to barn, 2,5 år og 1 år.

Etter at vi fikk vårt andre barn så har min kone fått fra å være en sprudlende gald jente full av energi til en jeg ikke kjenner igjen.

Hun vil ikke noe sosialt mere.Jeg sier stadig til henne at hun burde ta med seg barna og reise og besøke veninner sånn at hun kommer seg ut, men hun sier hun ikke orker.

Jeg jobber 100% og jeg har noen hobbyer som tar en del tid i uken. Min kone er derfor hjemme med barna, for det passer seg best slik. Hun sier hun sier hun har lyst til å begynne å jobbe igjen, men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Hun er jo så sliten av bare å ta seg av barna og litt husarbeid, hvordan vil det bli om hun skal jobbe i tillegg?

Minste barnet vårt sover hvist ikke bra om nettene. Barnet vokner flere ganger på natten og min kone sover derfor dårlig sier hun. Jeg sier til henne at hun må jo legge seg nedpå litt om dagen for å slappe av. Minsten sover ikke mere på dagen, men det må da gå an å legge seg nedpå litt med fred og ro selvom 1 åringe ikke sover.

I helgene vil jeg gjerne at vi bruker litt til sammen, særlig på søndagen med barna. Siden jeg jobber og er optatt med andre ting i uka så ser jeg de ikke så mye. Men min kone orker ikke. Jeg er naturmenneske og vi pleier å ta oss en tur ut i skogen på søndager. Men de siste mnd så har jeg måttet tatt med turer alene på søndager for hun orker ikke. Synes dette er trist for jeg kunne tenkt meg å være sammen med barna litt. Synes at dagene bare betår av at hun klager over alt.

Jeg foreslår at hun skal droppe husarbeidet i helgen, og heller ta det på mandag.

Men det er hvist UMULIG, og et utrolig dumt forslag, som hun sier.

Vårt intimliv har også dalt. Jeg får bare sex ett par ganger i uken, og det er aldri noe ekstra service lenger. Synes dette er utrolig trist. Og det er ikke grunnet manglende interesse fra meg eller mangel på komplimenter. Min kone er veldig pen og deilig. Jeg forteller henne det vær kveld når vi har lagt oss.

Hvordan kan jeg få tilbake den sprudlende konen min!!!!

Føler at jeg har prøvd alt for å få henne tilbake men sitter nå fast.

Kan noen hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dette ikke er fleip foreslår jeg at du leser innlegget ditt selv!

Jeg sliter ærlig talt med å ta dette seriøst, men skal gi deg et råd som du ganske åpenlyst ber om å få.

Ta med deg ungene!

"Jeg sier hun kan ta ungene med på besøk til venniner..."

Hva med at du ber henne komme seg litt ut uten ungene?

Hva med at du tar med deg ungene på tur hver søndag?

Avlaster henne litt?

Jeg ser at innlegget ditt er lagt opp mot at vi skal svare dette, så da gjør jeg det.

Anonym poster: ebbfbf6530b583cdf74854423a3cef81

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke er fleip, så har jeg iallefall et godt svar på spørsmålet ditt. Du må hjelpe til!! Høres ut som at hun gjør alt. Barnehage og jobb er også lurt! Stakkars dame!

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med barna dine på tur alene så hun får litt fri. Prøv å hjelpe til med husarbeid i en periode . skaff barnevakt som dere kjenner slik at dere får være alene litt innimellom.

Kjøp henne cd med musikk hun liker , da det har visst mye med folks humør å gjøre. sex 2 ganger i uka er mere enn de fleste menn får i den perioden, så hysj med deg ..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så kan det å ha en jobb gjøre en person mye mer glad og fornøyd enn å ikke ha en jobb og kun gå hjemme med barna, fordi da ser man jo kun barna og hjemmet. De fleste mennesker ønsker å kunne gjøre noe, være til nytte og ha noe for seg selv, da jobb. Jeg kan ikke tenke meg å være hjemme med barn i årevis, da jeg vet at jeg må ha den mentale utfordringen og sosialt miljø en jobb gir meg.

Dere bør prate om å få barna i barnehage, som de fleste andre barn, så er jeg nesten bombesikker på at hun blir en gladere person igjen. Det å være hjemme med barn i årevis kan virkelig gå på det psykiske.

Anonym poster: 6a0b2d09e253dce421fa0343862e86ce

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jeg tippe mail-order bride?

Anonym poster: 270d83589732b00602c2b5e121699718

Nei hun er like norsk som meg. Det er etter at vår andre kom til værden det ble så mye masing og slitenhet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ned på hobbyene dine, oppmuntre henne til å skaffe seg jobb. Å gå hjemme hele dagene er faktisk ganske så tungt. Kommer hun seg i jobb får hun nye impulser og voksenkontakt. Og med ungene i barnehage blir de mer slitne, og vil antagelig sove bedre om natten.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun vil ikke noe sosialt mere.Jeg sier stadig til henne at hun burde ta med seg barna og reise og besøke veninner sånn at hun kommer seg ut, men hun sier hun ikke orker.

Jeg jobber 100% og jeg har noen hobbyer som tar en del tid i uken. Min kone er derfor hjemme med barna, for det passer seg best slik. Hun sier hun sier hun har lyst til å begynne å jobbe igjen, men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå. Hun er jo så sliten av bare å ta seg av barna og litt husarbeid, hvordan vil det bli om hun skal jobbe i tillegg?

Minste barnet vårt sover hvist ikke bra om nettene. Barnet vokner flere ganger på natten og min kone sover derfor dårlig sier hun. Jeg sier til henne at hun må jo legge seg nedpå litt om dagen for å slappe av. Minsten sover ikke mere på dagen, men det må da gå an å legge seg nedpå litt med fred og ro selvom 1 åringe ikke sover.

I helgene vil jeg gjerne at vi bruker litt til sammen, særlig på søndagen med barna. Siden jeg jobber og er optatt med andre ting i uka så ser jeg de ikke så mye. Men min kone orker ikke. Jeg er naturmenneske og vi pleier å ta oss en tur ut i skogen på søndager. Men de siste mnd så har jeg måttet tatt med turer alene på søndager for hun orker ikke. Synes dette er trist for jeg kunne tenkt meg å være sammen med barna litt. Synes at dagene bare betår av at hun klager over alt.

Jeg foreslår at hun skal droppe husarbeidet i helgen, og heller ta det på mandag.

Men det er hvist UMULIG, og et utrolig dumt forslag, som hun sier.

Vårt intimliv har også dalt. Jeg får bare sex ett par ganger i uken, og det er aldri noe ekstra service lenger. Synes dette er utrolig trist. Og det er ikke grunnet manglende interesse fra meg eller mangel på komplimenter. Min kone er veldig pen og deilig. Jeg forteller henne det vær kveld når vi har lagt oss.

Hvordan kan jeg få tilbake den sprudlende konen min!!!!

Føler at jeg har prøvd alt for å få henne tilbake men sitter nå fast.

Kan noen hjelpe meg.

Altså, dette er jo selvsagt bare kødd, men om man skal ta det en smule seriøst så synes jeg ufattelig synd på konen din. Dere har et forhold som hele tiden er basert på deg og det du vil – selvsagt forblir hun ikke sprudlende da.

Hun trasker hjemme med to barn og du foreslår at hun skal ta dem med når hun endelig skal få ha litt voksenkontakt? Herlighet. Hun har sikkert ikke noe energi og lyst fordi hun er deprimert. Du har da definitivt ikke gjort noe for å hjelpe henne. Om det forsetter slik så sitter du med skjegget i postkassen om kort tid.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er fleip foreslår jeg at du leser innlegget ditt selv!

Jeg sliter ærlig talt med å ta dette seriøst, men skal gi deg et råd som du ganske åpenlyst ber om å få.

Ta med deg ungene!

"Jeg sier hun kan ta ungene med på besøk til venniner..."

Hva med at du ber henne komme seg litt ut uten ungene?

Hva med at du tar med deg ungene på tur hver søndag?

Avlaster henne litt?

Jeg ser at innlegget ditt er lagt opp mot at vi skal svare dette, så da gjør jeg det.

Anonym poster: ebbfbf6530b583cdf74854423a3cef81

Jeg nekter henne ikke å ta turer ut uten barna. Men jeg er ikke så mye hjemme, så barna må ofte bli med henne.

Jeg tar også med meg barna noen ganger ut ett par timer på søndag. Men jeg liker skogturer, jeg trener mye og jeg kan ikke ha to barn i bæremeis når jeg er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en fødselsdepresjon som ennå sitter i?

Uansett så virker hun deprimert, la henne begynne å jobbe og sørg for barnehage plass til barna. Kanskje hun først kan jobbe i en redusert stilling så hun kan slappe av hjemme alene de dagene hun ikke jobber (med barna i barnehagen). Og så kan hun begynne å jobbe 100% hvis hun ønsker. Fordi det å jobbe er for folk flest viktig for psyken, man blir mer motivert til å være sosial, man er sosial på jobb, man får faste rutiner i hverdagen, føler at man bidrar til noe i samfunnet, tjener penger selv osv. Jeg var selv arbeidsledig i noen mnd og ble deprimert av det, følte meg utestengt fra samfunnet.

Ellers så avlast henne ja, ta med deg barna ut, la henne dra ut uten barna ol. Sex to ganger i uka er mye med tanke på at hun har null energi og er kanskje deprimert, de fleste har null sex i sånne situasjoner.

SNAKK MED HENNE!! Kommunikasjon er kjempe viktig i et forhold!

Anonym poster: 49e54908b25ab0849ee135c468d34abf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kutt ned på hobbyene dine, oppmuntre henne til å skaffe seg jobb. Å gå hjemme hele dagene er faktisk ganske så tungt. Kommer hun seg i jobb får hun nye impulser og voksenkontakt. Og med ungene i barnehage blir de mer slitne, og vil antagelig sove bedre om natten.

Jeg har de samme hobbyene som jeg hadde da hun traff meg. Jeg har ikke skaffet meg noe mere etter at vi fikk barn. Hun viste jeg hadde disse hobbyene og at de betyr mye for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her sier: Hun må få besøke venninner uten barn, du tar med barna i skogen enkelte søndager, du hjelper til med husarbeidet i helgen så går det dobbelt så fort og dere har tid til tur.

Det er ditt valg å drive på med hobbyer, da velger du også bort tid med barna, du må prioritere det som er viktig for deg, tydeligvis så er det jobb og hobbyer og ikke kone og barn.

Jeg trodde også det er var tull når jeg leste det. Stakkars kone.... Hadde jeg vært henne hadde jeg begynt å jobbe, kanskje ikke full tid men i hvert fall noen timer for å få "fri"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd:

Hjelp til med husarbeidet!!!!

Få barnehageplass til ungene!!!

Konen din bør absolutt begynne å jobbe, en jente kan føle at hun "mister seg selv" av å gå hjemme med ungene heletiden!!

La henne få pleie sine fritidsaktiviteter også!!

Hun bør få "aleinetid" uten ungene!!

Få dere barnevakt i helgene innimellom så dere kan pleie kjæresteforholdet!!

Det høres jo ut som hun er hjemme å har ungene og ordner i huset hele dagen, hver dag. Det er ikke et liv som er sundt i lengden, hun bør absolutt komme seg ut i jobb hvis det er dette hun ønsker. Da skal du se at livsgnisten og den livlige jenten blomstrer igjenn :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ang husarbeidet så gjør noe DU! Ikke si at hun kan utsette det til mandag, gjør husarbeidet du! Så hun slipper til en forandring, og fremover så bidrar du mer med husarbeid (høres ut som at hun gjør alt).

Anonym poster: 49e54908b25ab0849ee135c468d34abf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...