Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Pyntestøv skrev:

Har forresten rotet bort papirene og husker ikke fra forrige gang, men tar man med seg morgenurin til ordinær ultralyd? :klo:

Ikke det jeg kan huske! Utrolig hvor fort man glemmer sånt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tekola skrev:

Ikke det jeg kan huske! Utrolig hvor fort man glemmer sånt :ler:

Ja, tror egentlig ikke det. Jeg bare dukker opp jeg, så får jeg heller presse ut noen dråper om det trengs. Vekta nekter jeg å gå på nå i jula, den går jeg ikke på før 2-3 uker etter jul :riste::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, toneeee_ skrev:

Det var ikke noen urinprøve da vi var til OUL :)

Takk for innspill. Da tar jeg ikke med.

Heldig som har tre navn forøvrig å velge i mellom. Vi har ca. 0 :hoho:Sånn sett håper jeg det er en jente, men det er nok en gutt. Sjebnens ironi kalles det, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger inn lista på denne siden også så alle kan se:

Tippeliste :baby: 

Jeg - Gutt
Mamma - Jente
Søster - Gutt
Svigermor - Jente
Svigerinne - Jente
Venninne 1 - Gutt
Venninne 2 - Gutt

Frøken Vims - Jente
LilleMy1989 - Jente
Toneee_ - Gutt
Tekola - Jente
Kaffemor - Gutt

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, kaffemor skrev:

Jeg skulle ikke ha med urinprøve på min OUL! 

Jeg tipper gutt :nigo: 

Takk for innspill. Da antar jeg at jeg ikke trenger det.

Du er lagt inn på listen over. Så langt er det 6 - 6 :krangle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Når får vi vite hvem som vinner? :duskedame:

Ultralyden er kl. 12 i morga :) Så en gang i løpet av dagen. Håper alt er bra. Grugleder meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke, lykke til i dag Pyntestøv!!!  :duskedame::duskedame::duskedame:  Jeg gleder meg sånn til å høre hvordan det gikk!! Åh, OUL er så spennende og magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ultralyd med tidenes vanskeligste baby. Snudde seg fort bort og la seg som en ball, så jordmor kranglet veldig med ultralydproben for å få sjekket alle organer. Alt ser fint ut, men pga ugunstig posisjon må jeg tilbake 14.1 for å sjekke hjertet. Hun mente det hun så var veldig bra, så er kun prosedyre. 

Hun trodde forøvrig det var en jente for vi fikk en titt mellom beina :) Måtte krangle litt om termin da hun først gav meg 4.juni. Siden jeg både tempet og brukte eggløsningstester så VET jeg jo det er komplett umulig. Da har jeg testet positiv 5 dpo. Siden jeg fikk termin 28.mai av samme jordmor på tidlig ultralyd (privat) så medga hun hodet var mindre enn lårbenet og gav meg derfor lårbentermin 29.mai (det er seks dagers forskjell det gitt). Sa det var sjeldent de gjorde, men det hendte. Så heldigvis en lydhør jordmor, selv om hun nok ble irritert på meg, hehe. 

Så, ny titt 14.01, men er ikke bekymret. Hun så godt på hjertet da jeg var 12+5 og sa da, som nå, at det var fire, fine kamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyntestøv skrev:

Da har jeg vært på ultralyd med tidenes vanskeligste baby. Snudde seg fort bort og la seg som en ball, så jordmor kranglet veldig med ultralydproben for å få sjekket alle organer. Alt ser fint ut, men pga ugunstig posisjon må jeg tilbake 14.1 for å sjekke hjertet. Hun mente det hun så var veldig bra, så er kun prosedyre. 

Hun trodde forøvrig det var en jente for vi fikk en titt mellom beina :) Måtte krangle litt om termin da hun først gav meg 4.juni. Siden jeg både tempet og brukte eggløsningstester så VET jeg jo det er komplett umulig. Da har jeg testet positiv 5 dpo. Siden jeg fikk termin 28.mai av samme jordmor på tidlig ultralyd (privat) så medga hun hodet var mindre enn lårbenet og gav meg derfor lårbentermin 29.mai (det er seks dagers forskjell det gitt). Sa det var sjeldent de gjorde, men det hendte. Så heldigvis en lydhør jordmor, selv om hun nok ble irritert på meg, hehe. 

Så, ny titt 14.01, men er ikke bekymret. Hun så godt på hjertet da jeg var 12+5 og sa da, som nå, at det var fire, fine kamre.

Er det ikke typisk at de alltid skal være litt ekstra kranglevorne når det gjelder? :ler: Godt du ikke er bekymret, og heller kan ta det som at det er fint med en ekstra titt! Liten jente - hva tenker du om det? Falt du ned av UL-benken? Godt JM var lydhør, altså - med dagens hjelpemidler har man jo ofte såpass med kontroll at det er nødt til å bli tatt med i betraktningen!! Det er jo spesielt viktig hvis du går over tenker jeg ... Gratulerer med frisk og fin liten frøken! :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Er det ikke typisk at de alltid skal være litt ekstra kranglevorne når det gjelder? :ler: Godt du ikke er bekymret, og heller kan ta det som at det er fint med en ekstra titt! Liten jente - hva tenker du om det? Falt du ned av UL-benken? Godt JM var lydhør, altså - med dagens hjelpemidler har man jo ofte såpass med kontroll at det er nødt til å bli tatt med i betraktningen!! Det er jo spesielt viktig hvis du går over tenker jeg ... Gratulerer med frisk og fin liten frøken! :strix: 

Hun jordmoren sa at hjertet var fint, men at hun ikke fikk sett på det fra rett vinkel så må vi inn igjen. Hadde hun vært bekymret så hadde hun nok sagt det annerledes og vi spurte også spesifikt om det var grunn til bekymring og hun sa nei:) Er i grunnen mest bekymret for at kjønnet er feil da mitt indre kontrollbehov vil vite med 100% sikkerhet :ler: Så håper det fortsatt er jente om to uker for har begynte å forberedre meg på det etter sjokket la seg, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 12/29/2015 at 21.12, Pyntestøv skrev:

Hun jordmoren sa at hjertet var fint, men at hun ikke fikk sett på det fra rett vinkel så må vi inn igjen. Hadde hun vært bekymret så hadde hun nok sagt det annerledes og vi spurte også spesifikt om det var grunn til bekymring og hun sa nei:) Er i grunnen mest bekymret for at kjønnet er feil da mitt indre kontrollbehov vil vite med 100% sikkerhet :ler: Så håper det fortsatt er jente om to uker for har begynte å forberedre meg på det etter sjokket la seg, haha.

Jeg følte jeg ordla meg litt klønete, for jeg mente ikke at det var grunn for bekymring selv heller altså :) Det er vel ganske vanlig å måtte inn igjen for sånne ting, vi ble advart på oul om at vi også ble kalt inn igjen om de av en eller annen grunn ikke fikk sett godt nok på hjertet. Men det er jo en gyllen mulighet til å hilse på henne (?) igjen! Haha, skjønner såå godt at det er litt vrient å slå seg til ro med at det er en jente, særlig når det var litt vanskelig å få gode bilder - og når du var så sikker på at det ble gutt? Men helt 100% kan de vel aldri være (dessverre!!!! Mitt indre kontrollbehov er nok like stort som ditt der!!! :fnise:)...

Håper du får en kjempefin nyttårsaften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper UL nummer to viser godt nytt for hjerte (bra de er nøye!) og tydelig kjønn, da :nigo::ler:

Og så håper jeg dere får en fin feiring i kveld! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En aktiv liten baby du har i magen da :):hjerte: Litt koselig å skulle inn igjen tenker jeg, når det kun er for å dobbeltsjekke og alt ellers så fint ut! Spennende, du har antageligvis en jente i magen!! :rodmer: Kos dere masse i kveld, godt nytt år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.12.2015 at 9.45, lille_frosk skrev:

Jeg følte jeg ordla meg litt klønete, for jeg mente ikke at det var grunn for bekymring selv heller altså :) Det er vel ganske vanlig å måtte inn igjen for sånne ting, vi ble advart på oul om at vi også ble kalt inn igjen om de av en eller annen grunn ikke fikk sett godt nok på hjertet. Men det er jo en gyllen mulighet til å hilse på henne (?) igjen! Haha, skjønner såå godt at det er litt vrient å slå seg til ro med at det er en jente, særlig når det var litt vanskelig å få gode bilder - og når du var så sikker på at det ble gutt? Men helt 100% kan de vel aldri være (dessverre!!!! Mitt indre kontrollbehov er nok like stort som ditt der!!! :fnise:)...

Håper du får en kjempefin nyttårsaften!!

Følte bare jeg var uklar, ikke du, hehe. Det høres jo litt forferdelig ut at vi må inn igjen for å se på hjertet, et så viktig organ. Men, jeg prøver å tenke at det bare er rutine og at hadde noe virkelig vært galt så hadde hun nok gitt beskjed. Men, det hender jeg spinner katastrofetanker når jeg legger hodet på puta, et biprodukt av å ha blitt mamma.

Nyttårsaften ble skikkelig rolig og fin. Pinnekjøtt, broren til min mann med kone og barn på besøk og brettspill (settlers :hjerte:). Følte meg skikkelig voksen når jeg heller ville spise m&m's og spille settlers enn å se på raketter, men det kan vel også ha noe med at jeg er gravid :ler:

Den 31.12.2015 at 10.25, Tekola skrev:

Håper UL nummer to viser godt nytt for hjerte (bra de er nøye!) og tydelig kjønn, da :nigo::ler:

Og så håper jeg dere får en fin feiring i kveld! :) 

Takk søte du. Ble en fin feiring og gleder meg nå til ny ultralyd om 12 dager, tjohooo :hoppendeglad:

Den 31.12.2015 at 11.16, toneeee_ skrev:

En aktiv liten baby du har i magen da :):hjerte: Litt koselig å skulle inn igjen tenker jeg, når det kun er for å dobbeltsjekke og alt ellers så fint ut! Spennende, du har antageligvis en jente i magen!! :rodmer: Kos dere masse i kveld, godt nytt år! 

Ja, hun er mye aktiv og så har jeg hatt noen rolige dager hvor jeg måtte dra frem doppleren og hørte perfekte, fine hjerteslag (samt masse lyder som hørtes ut som romstering, så tydelig at hun sparker en del innover og/eller i morkaka).

Godt nytt år til deg også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...