Gå til innhold

Prøvelykke

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri skjønt fiskehale og sommerfugl, lette små dult og pokes derimot! Det er så kooooselig!

Jaaaa... jeg er enda ikke sikker da, men det kommer sikkert snart uansett. Jeg kjente det jo i uke 20 sist og "alle" sier jo de kjenner det før med barn nummer to, så bør vel kjenne det for sikkert i løpet av 3-4 uker :vetikke:

Gleder meg!!! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så koselig med dult :rodmer: 

Blir så usikker i etterkant om det er babydult eller noe annet, men det er ikke mange ukene til jeg vil kjenne med sikkerhet..... :bond: Utålmodiiiiiiig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye å se frem til! Jul, ultralyd, resten av preggis tilværelsen :hjerte: Og så gøy å kjenne liv :hjerte: Jeg er helt sikker på at det er baby :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye å se frem til! Jul, ultralyd, resten av preggis tilværelsen :hjerte: Og så gøy å kjenne liv :hjerte: Jeg er helt sikker på at det er baby :strix: 

Jul altså, det er det 21 dager til!!!! Eller 20 om vi sier jula starter på lillejulaften, noe den gjør får mitt vedkommende for da kommer hele familien, vi skal pynte juletre og spise pinnekjøtt. :spise: :nisse: 

Håper det er baby. Kun kjent i morges, ikke siden, men sånn er det jo i starten. Man kjenner sporadisk og litt her og der. Er enda lenge til man skal kjenne det flere ganger om dagen. Stakkarsen er jo knappe 12 cm og 100 gram, hva kan man forvente :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud tida går så fort! Her må jeg rekke å lage matgavene. Tenkte jeg skulle kaste meg ut i dropskokingen og pakke pent inn i cellofanposer som en liten gave på siden av hovedgavene i år :) Blir spennende å se om jeg får det til :fnise: Ellers er kransekake sykt godt. Svigermor nevnte hun skulle lage deig, så da får jeg sikkert litt så jeg kan lage min variant av Sara Bernard :) 

Beklager avsporingen :fnise:  Så gøy med babydult og snart OUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh matgaver!! Jeg elsker matgaver :nigo: 

Hos oss starter også jula lille julaften. Da samles hele familien og spiser grøt og spekemat samt pynter huset til jul! Blir ikke noe spekemat på meg i år da. Blir hardt :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud tida går så fort! Her må jeg rekke å lage matgavene. Tenkte jeg skulle kaste meg ut i dropskokingen og pakke pent inn i cellofanposer som en liten gave på siden av hovedgavene i år :) Blir spennende å se om jeg får det til :fnise: Ellers er kransekake sykt godt. Svigermor nevnte hun skulle lage deig, så da får jeg sikkert litt så jeg kan lage min variant av Sara Bernard :) 

Beklager avsporingen :fnise:  Så gøy med babydult og snart OUL!

Jeg tenkte å lage brente mandler i år faktisk og pakke inn i cellofan. Fikser det neste helg. Har du en god dropsoppskrift?

Ååh matgaver!! Jeg elsker matgaver :nigo: 

Hos oss starter også jula lille julaften. Da samles hele familien og spiser grøt og spekemat samt pynter huset til jul! Blir ikke noe spekemat på meg i år da. Blir hardt :ler: 

Det blir så sykt trist å ikke spise fenalår. Vi kjøper et hellår og så kan man gå og spikke av himmelen hele jula :grine:

Det er det eneste jeg kommer til å savne. Og rødvin da. :vin: God, deilig og fyldig rødvin til julematen.

Heldigvis er jo verdt det. Og denne gangen, som sist, skal det være fylt av spekemat i kjøleskapet når jeg kommer hjem fra barsel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa til meg at det pleide å gå veldig mye av salami på barsel :ler: Jeg skjønner det godt for å si det sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh har du noen tips til å få til de brente mandlene? Jeg har noen traumatiske barndomsminner av mandler med VIRKELIG brent smak og i klaser :ler: Jeg har virkelig lyst til å få til noen skikkelig gode noen som er sprø, enkle å tygge i og som gjerne har litt julete smak. Vi kjøpte noen pakker av ei som sto og lagde utenfor et kjøpesenter her og de var fantastisk gode, men hun ville ikke avsløre "kryddermiksen" hun hadde i :dry: 

Dropsoppskrift? Den som fulgte med i pakka :hoho: Har kjøpt kit nemlig fra Panduro hobby. MEN jeg fant denne siden med oppskrifter og der så det ut til å være fryktelig mye godt. De blå dropsa så megagode ut :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor sa til meg at det pleide å gå veldig mye av salami på barsel :ler: Jeg skjønner det godt for å si det sånn! 

Husker ei venninne fortalte meg at det var spekemat på frokost/lunsjbuffeen på Ullevål. Det var IKKE det (sikkert sluttet med det da gravide trolig inhalerte i skammelig mengder spekematen, haha). Så, jeg kommanderte mannen på butikken og tilbake kom han med brie og spekeskinke, som jeg stort sett spiste de fire dagene vi var på sykehuset :ler: 

Åh har du noen tips til å få til de brente mandlene? Jeg har noen traumatiske barndomsminner av mandler med VIRKELIG brent smak og i klaser :ler: Jeg har virkelig lyst til å få til noen skikkelig gode noen som er sprø, enkle å tygge i og som gjerne har litt julete smak. Vi kjøpte noen pakker av ei som sto og lagde utenfor et kjøpesenter her og de var fantastisk gode, men hun ville ikke avsløre "kryddermiksen" hun hadde i :dry: 

Dropsoppskrift? Den som fulgte med i pakka :hoho: Har kjøpt kit nemlig fra Panduro hobby. MEN jeg fant denne siden med oppskrifter og der så det ut til å være fryktelig mye godt. De blå dropsa så megagode ut :sikle: 

Moren min sa jeg skal varme opp sukkeret (kanskje med vann?), blande inn mandlene og så fordele alt på et stekebrett med bakepapir. Trenger ikke putte i ovnen, slik jeg trodde. Mamma sine har alltid vært fantastiske, så jeg testkjører en runde neste helg og gir deg beskjed om det fungerte. Kan sikkert google: "verdens beste brente mandler". Det er mitt triks :ler:

Taaaaakk for siden. Skal sjekke ut i kveld!! :hoppe:

--------------------------------------------------------------------

I går hørte jeg hjertelyd igjen. Telte 152 slag (38 slag på 15 sekunder, brukte stoppeklokke). Det var bare så koselig og det er tydelig at han er blitt større (det er en gutt, jeg vet det bare) for hjerteslagene var mye sterkere og lettere å høre nå. Tror jeg nettopp også kjente et lite dult også, så denne fredagen startet bra.

Nå skal jeg holde kurs i selvledelse for sånn 15 folk (denne jobben gir meg sannelig mange utfordringer). Ønsk med lykke til a'! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse lykke til med kursholding og mandelbrenning! Jeg vil gjerne oppdateres om begge :nigo: 

Kurs gikk bra, mandelbrenninga får du oppdatering på neste helg :nisselue::tre::nissevink::nissegutt: (Måtte pøse på meg juleemiconer. Jul om 19 dager!!!!)

Lykke til :hoppe: Det blir nok bra!!

Tjææænk juu :blomst:Det gikk bra, selv om jeg innimellom føler meg litt på dypt vann så går det som regel alltid bedre enn jeg tror. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i morgen, 3 uker til ultralyd (tirsdag 29.desember) og to dager til første jordmorkontroll.

Var hos legen i går med Kasper, som har falsk krupp (heldigvis ikke den alvorlige typen hvor de nesten ikke får puste, men mye bjeffende hosting på natta og hvesende pust) ((han fikk medisin og er mye bedre nå)), og legen sa det kun er fem svangerskapskontroller totalt nå. Fem! Jeg var jo på langt mer enn det sist og dette blir jo min andre kontroll. Det vil jo si at jeg har tre til bare. Det føles veldig lite ut. Flere som har fått den beskjeden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen nevnte pinnekjøtt!! :bond: :ler: 

Så bra kurset gikk fint!! Det er jo nesten alltid sånn at det går bedre enn man tror (selv om jeg faktisk har noen skikkelig traumatiske minner fra sceneopptredener som har gått myyye dårligere enn jeg trodde :hoho: ). Du er sikkert kjempeflink til det du driver med, du er jo så god til å oppmuntre oss! Når det gjelder din alltid coooole og avslappede holdning til svangerskapet er jeg ikke i tvil om at dagene frem til OUL kommer til å rase avgårde. Du kommer ikke til å merke de engang! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker i morgen, 3 uker til ultralyd (tirsdag 29.desember) og to dager til første jordmorkontroll.

Var hos legen i går med Kasper, som har falsk krupp (heldigvis ikke den alvorlige typen hvor de nesten ikke får puste, men mye bjeffende hosting på natta og hvesende pust) ((han fikk medisin og er mye bedre nå)), og legen sa det kun er fem svangerskapskontroller totalt nå. Fem! Jeg var jo på langt mer enn det sist og dette blir jo min andre kontroll. Det vil jo si at jeg har tre til bare. Det føles veldig lite ut. Flere som har fått den beskjeden?

Hm. Jeg tror jeg har langt flere på min "plan". Har ikke telt over de, men har fått inntrykket av at jeg kan komme når jeg vil uansett. Jordmor sa også at neste kontroll ikke er før i uke 24, og spurte om jeg ikke ville ha en i mellomtiden også da? :)  Har ikke fått inntrykk av at jeg skal betale noe uansett hvor mange kontroller jeg har.. Rart om det skal være veldig forskjelling fra kommune til kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått den beskjeden ... Men jeg vil tro det kanskje er for de som ikke har noe behov utover det som er helt basic? Man kan jo komme så mye man vil? I alle fall til jordmor? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen nevnte pinnekjøtt!! :bond: :ler: 

Så bra kurset gikk fint!! Det er jo nesten alltid sånn at det går bedre enn man tror (selv om jeg faktisk har noen skikkelig traumatiske minner fra sceneopptredener som har gått myyye dårligere enn jeg trodde :hoho: ). Du er sikkert kjempeflink til det du driver med, du er jo så god til å oppmuntre oss! Når det gjelder din alltid coooole og avslappede holdning til svangerskapet er jeg ikke i tvil om at dagene frem til OUL kommer til å rase avgårde. Du kommer ikke til å merke de engang! :ler: 

Pinnekjøtt altså - lykken på jord :hjerte:

Hm. Jeg tror jeg har langt flere på min "plan". Har ikke telt over de, men har fått inntrykket av at jeg kan komme når jeg vil uansett. Jordmor sa også at neste kontroll ikke er før i uke 24, og spurte om jeg ikke ville ha en i mellomtiden også da? :)  Har ikke fått inntrykk av at jeg skal betale noe uansett hvor mange kontroller jeg har.. Rart om det skal være veldig forskjelling fra kommune til kommune?

Jeg har ikke fått den beskjeden ... Men jeg vil tro det kanskje er for de som ikke har noe behov utover det som er helt basic? Man kan jo komme så mye man vil? I alle fall til jordmor? 

Ja, kanskje fem er minimum, og så legges det opp individuelt etter den enkeltes behov. Jeg har f.eks mest behov for oppfølging når det nærmer seg slutten. Syns det var greit å gå annenhver uke da. Begynte å få en del vann i kroppen og hadde bittelitt proteiner i urin så syns det var veldig kjekt med hyppig kontroller just in case. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...