Gå til innhold

Prosjekt Lykke


ainna

Anbefalte innlegg

Dagens lykkebarometer: Hva gir meg lykke i dag?

At barna mine har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig lesning!

Lykke er når jeg finner en indre ro.. enten om den må oppnås ved iherdig vasking av leilighet, en joggetur i duskregn eller en tilfreds smilende baby på fanget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig lesning!

Lykke er når jeg finner en indre ro.. enten om den må oppnås ved iherdig vasking av leilighet, en joggetur i duskregn eller en tilfreds smilende baby på fanget.

Takk :-)

Enig med deg.. Noen ganger higer jeg etter den indre roen, kanskje uten å gjøre det som må gjøres for å oppnå det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utfordring:

Manne meg opp til å gjennomføre den forb.... 17. mai.

Kan bare ikke fordra den dagen!! Først er det sikkert noen kleskriser. Tror jeg har alt klart, men det oppstår sikkert noe. Stress for å rekke toget... kaos når vi skal ut av døren. liten snuppe som ikke kan forstå hvorfor hun ikke kan ha værdens mest lårkorte skjørt og trang topp (som kunne passet best på en 20 åring på nattklubb...) Få overbevist henne, og så ta forklaringen til nestemann som ikke kan fatte hvorfor man ikke kan gå med den kuleste hettegenseren selv om den har noen flekker på magen...

Tog, og sosialt samvær i et pottetrangt lokale, med full festmundur!

Og unger høye på IS og med fløyter med HøY lyd...

Usj.

Og hvordan skal jeg finne lykke i den feiringa?

1. må nyte barnas glede.

2. Trivelig å treffe kjentfolk.

3. Nyte en rolig kveld, når ungene er trøtte og derfor sovner tidlig. Fri dagen etter, så det blir muligens litt rødt i glasset, sammen med min mann.

Jo ok, jeg skal nok komme meg igjennom dette :flagg::sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir nok en maratondag med aktiviteter og møter. I kveld skal jeg prøve å tenke på alt jeg har fått gjort, og prøve å legge meg tidlig. Hvis det går håper jeg å få en runde med massasje og muligens en god kopp te, eventuelt en trim/skravle tur med veninna mi :-)

Hva gjorde meg lykkelig i går?

Tv kos sammen med mannen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og vips, mens jeg satt og jobbet, så fikk jeg plutselig en sånn indre ro over meg, en god følelse. Det var en slags lykkefølelse som kom helt fra det blå. Jeg prøvde derfor å kjenne etter hvorfor den kom akkurat nå, men har ikke klart å finne ut hva som lå til grunn... Ikke har det skjedd noe spesielt, ikke har jeg oppnådd noe, eller fått noen svar eller noe. Merkelig.

Dette betyr vel bare at det er ikke alltid at det er noe jeg skal gjøre for å føle lykke. Det er ikke alltid ytre rammer som må til. Noen ganger er jeg rett og slett bare lykkelig!! Det skjer ikke så ofte, så denne skal jeg gjemme i hjertet :hjerte:

Herlig.

Endret av ainna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg lykkelig bare rett og slett fordi jeg er meg, og jeg har det bra :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... hvorfor har jeg det bra akkurat i dag da?

Er det anderledes i dag, enn andre dager?

Hvorfor lurer jeg? kan jeg ikke bare være lykkelig da?

Det er nesten som om jeg er litt redd for å tillate meg selv å bare være lykkelig, som om jeg har så mye å tape, vil ikke våge å være der i frykt for å dette ned igjen.

For noe tull!

(En liten tale til meg selv:) Ta deg sammen!

Dagens mål:

Være i det! kjenne på den gode følelsen!

Ja, du er god nok, jo du fortjener å ha det bra. I dag skal jeg våge å kjenne etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når allt er "på plass", og alle har det bra, da har jeg det bra også.

I dag når jeg våknet var jeg helt lykkelig bare fordi jeg var hjemme i mitt eget hus, og det var rent og pent, og jeg hadde det bra med familien min. Godt å kjenne at det er verdt å sette pris på.

Jeg vet at det aller mest handlet om at barna mine har det bra, og da kan jeg puste ut litt..

I dag ble jeg lykkelig av hjem og familie, glad for det jeg har..

(.....og så er det sånn at da kan jeg overse at svømmebaggen var blitt glemt igjen på skolen for n-te gang, og at minste ikke gikk å la seg før etter kl 22 enda tross streng beskjed om å legge seg halv ni... eller at vi ikke hadde pålegg fordi jeg hadde glemt å handle....

alle irritasjonsmomenter fikk liksom mindre fokus i dag, rett og slett fordi jeg hadde det bra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble jeg lykkelig av å vite at familien min er trygg og glad og har det bra, at vi har et godt liv. Kjenner at det hjelper masse bare etter å tenke de tankene.. "Hva gir meg lykke?". Det gir et positivt og fint fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅ, jeg blir så lykkelig når vi klarer å skape gode minner for familien :-) Fint å gi barna gode minner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går trente jeg en skikkelig god treningsøkt, og det gav meg virkelig en følelse av tilfredshet og velvære, og det gjorde meg lykkelig. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg er sliten...kjenner at jeg orker ingenting i dag, og at jeg ikke er helt glad. Lei av å klare alt, lei av å være flink og ordne alleting for meg selv og andre. Lei av å ikke få anerkjennelse og bli sett for det jeg gjør. Er glad jeg trente i går, og jeg klarer å gjøre det jeg må. I dag går jeg på autopilot, og kjenner at det er greit, sånn er det noen ganger, MEN jeg er ikke lykkelig, jeg er ikke glad.

Sånn er det i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har en sånn dag at jeg helst bare vil gråte.....

Og så vet jeg at det er bare tull, jeg har mye å sette pris på i livet mitt, ting kunne vært værre. Men det hjelper ikke. Sånn har jeg det i dag, i dag trenger jeg litt omsorg og en klem.

Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jaja, man kan jo ikke gå rundt å være like lykkelig hver eneste dag. Så har jeg noen nede-dager akkurat nå, men jeg vet jo at det går over. Trangen til å bare gråte hadde sammenheng med hendelser den dagen, og det slapp taket i helga. Nå er jeg bare sliten.

En ting som gjør meg sliten er mine egne krav til meg selv og verden. Så mitt første steg i riktig retning er den holdningen jeg vet fungerer:

Husk, du er god nok akkurat som du er!!!

Neste er å trene. Har planer om å trene i dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på veg opp igjen og kjenner at jeg er litt mer på hugget, er litt løvemamma nå. Det er en god følelse. Jeg er liksom klar til kamp, for de som måtte våge.

Og sånn er det i dag.

I dag kjenner jeg at jeg blir lykkelig av en positiv utvikling i barnet mitt sitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor effektivt det er å jobbe med sin egen innstilling til livet! Kjenner at jeg fokuserer meg i riktig retning. Jeg er blitt flink til å sortere ut hva jeg kan gjøre noe med, og hva jeg ikke kan gjøre noe med, jeg er blitt god til å vurdere hva jeg skal bry meg med, og hva jeg rett og slett ikke trenger å bry hjernen min med. Det er noe med å erkjenne hvor jeg er, hvor jeg står, og akseptere det.

Er egentlig ganske stolt av meg selv. Nedturer kommer det jo i livet, men kjenner at jeg takler det godt, og kommer meg opp.

I dag er jeg mer på plass i meg selv.

Det i seg selv gir faktisk lykkefølelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...