Gå til innhold

Angel-A's hverdag ♥

Azalea

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for at dere får barnehageplass på et passende sted for dere, Angel :klemmer:

Cerazette gikk jeg på i 3 mnd for noen år sien, og jeg blødde hele tiden jeg også. Nyforelska som jeg var, kastet jeg pillene i veggen, sint som ei furie.

Jeg har nå begynt på cerazette igjen, legen min overbeviste meg om å prøve. Og jeg har ikke hatt en eneste milliliter med blødning :jepp:

Njah, her ble det Game of Thrones og MGP i øyekroken. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Nutta :klemmer: Krysser fingrene for at det ordner seg!

Blødde hele tiden jeg og, og blødde etter at jeg sluttet på de og.. Holdt på i 6 mnd!! :hakeslepp: Så vet rett og slett ikke om jeg tørr å prøve igjen.. Men det er jo kanskje verdt det. Jeg og samboer er alt for dårlige til å bruke kondom.. :sjenert: Ikke noe vi tenker på akkurat der og da, kommer ikke på det før det er for sent rett og slett.. :klaske: Og vi har jo ikke tenkt på en nr. 2 enda, så her må vi skjerpe oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Blødde du så lenge?!

Da hadde jeg også vært tvilsom til å prøve igjen. Har du hørt om p-ring da? Ei venninne av meg blødde av all annen prevensjon, men p-ring var hennes redning. Du kan lese om det her :) Jeg lurer på om jeg skal prøve det neste gang. Eller spiral. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt er bare bra og at dere trives i ny leilighet :)

Prevensjon er noe herk! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert: Blødde du så lenge?!

Da hadde jeg også vært tvilsom til å prøve igjen. Har du hørt om p-ring da? Ei venninne av meg blødde av all annen prevensjon, men p-ring var hennes redning. Du kan lese om det her :) Jeg lurer på om jeg skal prøve det neste gang. Eller spiral. Vi får se :)

Yes. Men skal sies at jeg begynte på de etter MA, så det kan så klart ha noe med det å gjøre også. Men herregud så irriterende det var! Småblødde hele tiden.. Argh. Sluttet å blø da jeg ble gravid. ;) Men p-ring, skiller det ut like mye hormoner som p-piller? Eller virker det bare "der nede"..

Håper alt er bare bra og at dere trives i ny leilighet :)

Prevensjon er noe herk! :Nikke:

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hormoner i p-ringen også, men den inneholder lavere dose enn p-piller :)

P-ring skal byttes en gang i måneden og er like lett å sette inn som en tampong. Man ordner alt selv også trenger man ikke huske på å ta pille hver dag.

Dette er jo smak og behag da, men som sagt så skal visst dette være bra for de som sliter litt med blødninger av annen prevensjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. Skjønner.. Hm. I tenkeboksen. Er kun ved cerazette jeg fikk blødninger, men som sagt kan det være mange grunner til det. Blør ikke på p-piller, men mister helt sexlyst og får kviser osv. Så føler egentlig ikke at det er noe for meg.

Høres jo veldig enkelt ut med p-ring, like enkelt om å sette inn ob sier du? :klo:

*I tenkeboksen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Noen som har tips om fine sommerklær? Jeg har ingenting i skapet, for uten de sommerklærne jeg kun bruker når jeg er hjemme. ;)

Noe av det jeg trenger er:

-Maxikjole

-Maxiskjørt

-Penere singlett

-Tynn skjorte

-Tynn genser/cardigan

-Tynn og lett bukse

-Shorts

-Sommersko

:ler: Jeg trenger egentlig alt ser jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klær ja? Tell me about it!! Ikke lett å finne kjoler man kan amme i.. Men nok om meg!

Synes de basic-singletene som er på Vero Moda er litt fine jeg, da.. De med blonder nederst. Husker ikke hvor mye de koster.. Også har de vel også mye fint på shorts-fronten også? :klo:

Skjorter kjøper jeg på H&M. Fant også noe på BikBok. Lette i stoffet, godt om sommeren :)

Jeg finner også alltid søte sommersko på H&M, begynner å bli godt utvalg. Spesielt hvis en ikke tenker på kvaliteten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff, klær! Jeg har så mye brask.. Klær jeg har hatt i årevis. Er elendig på å kaste ting, selv om jeg kanskje ikke har brukt det på over 1 år :fnise:

Får kjøpe inn litt nytt når jeg er ferdig med å være gravid ;)

Vet ikke hvor nøye du er på klær jeg...Kan du handle på HM og Cubus, eller er du litt mer "fin" på det? hehe.

I så fall synes jeg HM har mye fint egentlig. De har stort utvalg og masse fine lette sommerkjoler bl.a :) Også er jeg enig med Nutta når det kommer til de fine singlettene fra VeroModa. De er pene/søte :)

God helg til dere :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke kjøpt noe sommerklær i fjor da jeg ammet, der gikk det i ammesingeletter. Men hadde heldigvis ikke så veldig mye sommer etter at W kom til verden. Heldig som slapp unna den verste varmen.

Jeg er ikke så fin-fin på det, hehe. Den kan snus til at jeg ikke er så fin-fin som bruker singeletter med blonder. Fint på andre, men på meg blir det helt feil. Men kan bruke skjorter med blonder, kommer selvfølgelig helt an på skjorten. Jeg er nemlig ikke så veldig stor fan av blonder, det er noe som vokser på meg for hver dag som går. Sakte, men det kommer seg. :)

Jeg er kanskje en av de få jentene jeg vet om som får helt angst av varme, trange butikker med alt for mye folk. *grøss* Hehe. Jeg har jobbet i butikk, merkelig nok så går det helt fint. :fnise:

Jeg finner klær på Bikbok, Gina og Carlings(av og til, men mest bukser egentlig.). Har funnet litt på Vero Moda/Only også, men er lenge siden jeg har vært innom og sett på utvalget.

Huuuff, skulle ønske jeg hadde en kropp som tillot at jeg bare kunne bestille alle klærne mine på nettet. Hadde vært sååå bra. :laugh: Må vel bare "manne" meg opp å dra innom noen butikker. Bah..

Sko, der er jeg også litt kresen. Skal sies at jeg har jobbet med sko i mange år og har derfor blitt veldig kresen. ;) God såle er sååå viktig. Men er mange søte sko på H&M altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Nå må jeg bare få klage litt.. :sukk: Dere husker det tannlegebesøket jeg hadde i høst? Hun dama som slo den tanga opp i en annen tann under operasjon? I hvert fall, nå har jeg vært hos en annen tannlege og det viste seg at hun hadde slått i stykker en nerve i tannen, så det er derfor jeg har hatt mye vondt i ettertid. Jeg måtte rotfylle tannen over to tannlegebesøk fordi tannen var sint, som tannlegen sa. I tillegg så ble det ene tannlegeinstrumentet brekt i den ene rotkanalen og ble sittende fast, men den brakk på en perfekt plass så det skulle ikke ha noe å si.

Etter 1 uke så fikk jeg plutselig vondt i tannen igjen, skal jo ikke være mulig da alle nervene er borte. Så inn til tannlegen igjen, de så ingenting på bildene og ble satt på antibiotika pga infeksjon. Ble også henvist til spesialist, var der i går han kom frem til at jeg igjen må rotfylle tannen på nytt for å se om de finner ut av hva som er feil.. :( Han håper det bare det er lite tomrom bak det instrumentet som er feilen, da kan det hele løse seg med enten en rotfylling eller en rotkanaloperasjon. Han skal under rotfyllingen se på tannen under mikroskop i tilfellet hun første tannlegen har slått sprekk i tannen, om det har skjedd er det ingenting tannlegen kan gjøre.. Da må tannen ut. :(

Og hviiis jeg må trekke tannen, da kan det fort bli dyrt. Jeg vil jo ha jekselen. Da kan han evt sette inn en skrue inn i kjevebenet og når det har grodd kan de så sette på en ny tann på skruen..

Har sendt inn klage til Norsk Pasientskadeerstatning, for dette har kostet meg en del allerede.. Håper det går fort for de pengene hadde vært kjekt å ha nå i sommer da jeg ikke har inntekt..

Kjenner jeg blir så himla frustrert over dette!! :grine: Finner ikke ord! Har så lyst til å dra bort til den tannlegen som er skyld i dette og vifte med pekefingeren! :sinnatagg::frustrert::kjempesinna:

Kroppen er kjempesliten etter å ha hatt mye vondt, antibiotikaen er veldig sterk og reagerer litt på den i tillegg. W sliter med magen og våkner heeeele tiden fra han legger seg, fra kl 12-04 gråter han og er skikkelig sinna! Også vil han starte dagen igjen klokken 06.. Føler meg som en zombie. Tårene bare renner om natten fordi jeg er så himla sliten. Heldigvis så skal samboer ut i ferie/permisjon snart så da skal han få hjelpe til litt om natten han og, er virkelig ikke lenge til jeg går på en smell kjenner jeg. Er helt tom.. :( Og forresten, nå er det bare 14dager til W skal til barnelegen så får håpe vi får svar på hvorfor han sliter sånn med magen.

------

Sånn, litt syting fra meg. :sjenert: Uansett, håper dere alle sammen får en fin helg! Her skal vi i botaniske hage med svigermor, w sin onkel og tante + w sine oldeforeldre, tror det blir veldig hyggelig. :) Også er vi veldig heldige med været i tillegg, det gjør litt med humøret det og. :)

:klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjokkert::klem:

Stakkars deg!! Og for en uproff tannlege du må ha vært hos. Ingen fortjener hverken sånne smerter eller utgifter. Tannlegeregninger er ikke kjent for å være billige! Håper du får igjen noen kroner, for sånn behandling er virkelig ikke akseptabelt.

Forstår veldig godt at du blir lei deg og frustrert.

Og stakkars lille W.... :tristbla: Blir bra og finne ut hva som kan være så plagsomt, så skal dere se at alt blir så mye bedre. Kanskje han er allergisk? Har ikke du melkeintoleranse? Er jo ikke umulig at han har arvet det...

Ta vare på deg selv, Angel-A. Når nettene blir såpass tunge så burde dere gjøre minst mulig på dagtid. Sover han greit på dagen eller? I så fall burde bare du legge deg og sove også. Få all søvnen du kan.....Så får klesvask og andre huslige sysler vente...Det viktigste er at du greier å være oppegående for lille W :hjerte: Også er det en trøst at samboer snart går ut i permisjon og kan hjelpe deg!

Stor klem til deg :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg!! Og for en uproff tannlege du må ha vært hos. Ingen fortjener hverken sånne smerter eller utgifter. Tannlegeregninger er ikke kjent for å være billige! Håper du får igjen noen kroner, for sånn behandling er virkelig ikke akseptabelt.

Og stakkars lille W.... :tristbla: Blir bra og finne ut hva som kan være så plagsomt, så skal dere se at alt blir så mye bedre. Kanskje han er allergisk? Har ikke du melkeintoleranse? Er jo ikke umulig at han har arvet det...

Ta vare på deg selv, Angel-A. Når nettene blir såpass tunge så burde dere gjøre minst mulig på dagtid. Sover han greit på dagen eller? I så fall burde bare du legge deg og sove også. Få all søvnen du kan.....Så får klesvask og andre huslige sysler vente...Det viktigste er at du greier å være oppegående for lille W :hjerte: Også er det en trøst at samboer snart går ut i permisjon og kan hjelpe deg!

Ps

Jeg finner ikke bloggen din... Er ikke noe datageni akkurat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maks uflaks når det kommer til tannlegen der ja.. :( Kommer aaaaldri til å dra til en tannlege jeg ikke har hørt noe om før igjen. Aldri.

Du husker riktig der, jeg er allergisk mot melk. Tror han reagerer på melk i hvert fall, for han ble så fin i magen etter at han byttet grøt. Men nå reagerer han liksom på alt, så er så utrolig vanskelig å vite hva vi evt skal kutte ut.. Jeg får så vondt av han. :( Nå er det virkelig ikke lenge igjen til han skal til legen. GLEDER meg. Blir sikkert å ta noen allergitester + blodprøver for å se om det slår ut noe. Men håper i tillegg de evt tar ultralyd av magen hans i tilfellet det skulle være noe.

Herlighet. Jeg ser ut som og føler meg som en zombie. I går våknet jeg opp med noe som kunne se ut som den største blåveisen, helt blå-grønn under det ene øyet. Sånn går det når en ikke får nok søvn og ting er litt tyngre. Nå er det ikke mange dagene til samboer går ut i ferie og permisjon. Hurra!!

Ps

Jeg finner ikke bloggen din... Er ikke noe datageni akkurat :fnise:

Fant ut at jeg kanskje ikke har så mye fornuftig å dele uansett.. ;) Venter og ser om noen er interessert i å følge med før jeg oppretter den. Jeg har den, men slettet innlegget igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering. :)

1. Fikk bekreftelse fra NPE om saken nå er under behandling og at de venter på dokumentasjon fra tannlegene jeg har vært hos. Krysser fingrene for at det går fort og at det går min vei. :)

2. Fikk satt på vippe extensions på mandag. Ikke helt fornøyd da mye har falt av allerede! De har selvfølgelig ferie frem til den 26, men har sendt de ei mld så de er klar over det. Skal jo vare i 4-6 uker, ikke 4 dager. :ler:

3. Nye fine og freshe hvitevarer er i hus! Juhu. Ble et helt nytt kjøkken og det er nå en drøm å lage mat. :)

4. I dag var samboer og W hos frisøren. Samboer ble skikkelig niiice. ;) W hadde fått litt langt hår ved ørene og i nakken så frisøren klipte han gratis. Veldig fornøyd over vår snille og morsomme frisør!

5. Denne uka tom 27 kommer til å være hektiske, mye som skjer! Blir spennende å se hvordan ting er når de ukene er ferdige. :)

Ellers håper jeg dere alle flotte damer(og barn) har det kjempebra. Stor klem fra meg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...