Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013

Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Aargh. Søvn, hvor er du? :bond:

Den var nok her. :sjarmor: Eg har sove som ein stein i natt, etter eg fann ei god liggestilling. Herlig!

Og så må eg ropa litt hurra for 17 veker i dag. :strix: (Sjølv om eg synst tida går i overkant fort...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Så fort det går med deg, dreia! :hoppe: Hehe, jeg ligger bare åtte uker bak deg ;)

Her er jeg drittlei av å ligge på sofaen og være kvalm - eller henge over doskåla! Jammen meg bra dette er vårt siste barn ;)

På torsdag skal vi på UL - for å se at alt er bra og for å få motivasjonen min litt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fort det går med deg, dreia! :hoppe: Hehe, jeg ligger bare åtte uker bak deg ;)

Her er jeg drittlei av å ligge på sofaen og være kvalm - eller henge over doskåla! Jammen meg bra dette er vårt siste barn ;)

På torsdag skal vi på UL - for å se at alt er bra og for å få motivasjonen min litt opp :)

8 veker går fort! Men sikkert ikkje like fort når ein ligg på sofaen og kastar opp som når ein har mykje å gjera på jobb... :gjeiper:

Lykke til på UL! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lykke til på UL, Pysepusen! Håper det virker motiverende midt i all kvalme-elendigheten!

Og jeg hopper også for 17 uker, dreia, selv om jeg ikke har kommet dit ennå i følge tickeren. Og det selv om vi har like mange dager igjen, merkelig nok. Jaja. Jeg får leve med å henge litt etter, det har som regel babyene også gjort :ler:

Ellers er jeg skikkelig hormonell og fæl. For min del kan svangerskapet nesten ikke gå fort nok- vil mye heller være en normal person med en søt baby, enn grinende psycho-Mafalda som skremmer både mann, barn og kolleger. Er dette straffen for at jeg vanligvis slipper unna PMS, mon tro?

Ha en fin dag, alle magedamer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg hopper også for 17 uker, dreia, selv om jeg ikke har kommet dit ennå i følge tickeren. Og det selv om vi har like mange dager igjen, merkelig nok. Jaja. Jeg får leve med å henge litt etter, det har som regel babyene også gjort :ler:

Eg har valt ticker som tel riktig i forhold til norsk svangerskapslengde (40+3 for St. Olavs sin del). Plotta inn både første dag i siste mens OG termin, slik at det blir riktig uansett om ein tel veker på veg eller dagar igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Eg har valt ticker som tel riktig i forhold til norsk svangerskapslengde (40+3 for St. Olavs sin del). Plotta inn både første dag i siste mens OG termin, slik at det blir riktig uansett om ein tel veker på veg eller dagar igjen. ;)

Hm... må prøve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stas, Pysepusen! :hoppe:

Hva er vel bedre enn fin bønne og kraftig hjertlyd, tipper det blir litt lettere for mor å holde ut kvalme og elendighet nå som du har "møtt" den lille mageboeren!

Jeg fikk også høre hjertelyd i går, helt uventet :)

Som passe laidback "para 4"-mor hadde jeg ingen planer om å foreta meg noe før ordinær UL, men så måtte jeg til legen i går og jammen dro han ikke fram doppler for å sjekke. Og jeg innrømmer glatt at det var veldig fint å høre den lille turboen der inne. Ellers er det masse sprell nå, så det er gøy. Men for de yngste storesøsknene er det vanskelig å forstå hvorfor jeg kan kjenne det, men ikke de... Tålmodighet er ikke enkelt når man er 4!

Det var også det eneste positive med legebesøket. Ellers ble jeg sykemeldt tvert, med klar beskjed om at han ikke så for seg at jeg skulle tilbake annet enn for minimale oppgaver. Det var uventet. Fikk plutselig unormalt mye tid til juleforberedelser... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjukmeldt utan at du ville det sjølv? Kva var det legen reagerte på som gjorde at han ville sjukmelda deg? (Eg blei plutselig småbekymra for å bli sjukmeldt sjølv, for eg har absolutt lyst til å jobba så lenge eg kan og så lenge det er forsvarlig. :sjenert: Kanskje greit at eg ikkje har legetime før om nesten ein månad. ;) )

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å så knøttet på UL idag, det var stas! Nå er det alvor,og herregud som jeg gleder meg :)

Ellers har kvalmen og ulvehungeren gitt seg, livet smiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å klaga seg over omgangssjuka når fleire her inne er kvalme 24/7 i fleire månader? Eg er IKKJE i form og har ein 2-åring som har vore dårlig fleire netter på rad - og i dag også heile dagen. Heldigvis har mannen klart å ta pjokken i dag, til tross for at han sjølv er uvel, slik at eg har fått halda senga (og do). :spy::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så gøy med dere som har vært på UL! Fantastisk å se den lille. Driver og ser på bildene vi fikk på tidlig UL stadig vekk, gleder meg sånn til ordinær UL om noen uker. :)

Det var også det eneste positive med legebesøket. Ellers ble jeg sykemeldt tvert, med klar beskjed om at han ikke så for seg at jeg skulle tilbake annet enn for minimale oppgaver. Det var uventet. Fikk plutselig unormalt mye tid til juleforberedelser... :forvirret:

Nei, så synd! Det kom vel brått på, kan jeg tenke meg. Du har det jo tydeligvis ikke så bra nå uansett, så det kan vel være ok å hente seg litt inn igjen? Men mente han virkelig at du kanskje ikke skal tilbake på jobb før fødselen?

Er det lov å klaga seg over omgangssjuka når fleire her inne er kvalme 24/7 i fleire månader? Eg er IKKJE i form og har ein 2-åring som har vore dårlig fleire netter på rad - og i dag også heile dagen. Heldigvis har mannen klart å ta pjokken i dag, til tross for at han sjølv er uvel, slik at eg har fått halda senga (og do). :spy::grine:

Omgangssyke er fæle saker uansett, så ja! :) En ting er jo å ligge der og kaste opp selv pga graviditet, da går jo livet sin gang utenom det. Men når hele familien er rammet, må det jo bli ti ganger verre. Da har du kanskje fått tankene over på noe annet enn bekkenplagene? ;) Fint du får god oppfølging allerede, håper i det minste at det ikke blir verre utover!

Kvalmen har gitt seg litt her også, og apetitten er bittelitt bedre. Middag hver dag er nå bare et fjernt minne, men satser på at matlysten kommer tilbake for fullt om ikke så altfor lenge. Har nå glemt hver eneste matrett jeg noensinne har laget, og det eneste jeg føler jeg behersker nå er brødskiver. :fnise:

I dag er jeg 16 uker akkurat. Tror ikke jeg har kjent noe liv ennå, men flere kvelder på rad merker jeg ett eller annet der nede som jeg er litt usikker på. Får bare vente og se om det utvikler seg til noe mer etter hvert. :) Magen har i alle fall vokst, lurer på om ikke jeg bør begynne mammabukseletingen snart før jeg en morgen står der uten alternativ. Overdeler har jeg et greit utvalg av, men man kan jo ikke gå rundt som Dolly Duck heller...

God lørdagskveld til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjenner sjølvsagt bekkenet fremdeles, og det tillet berre enkelte stillingar i senga. Men ein fordel med omgangssjuka er nå at eg ligg mykje, og dermed får bekkenet seg ein pause til å henta seg inn. Aldri så gale at det ikkje er godt for noko. ;)

Godt at kvalmen er på retur. Det skulle berre mangla, 16 veker på veg. Akkurat i dag er ikkje tanken på middag der i det heile tatt, men det hadde vore slitsomt om det var slik i vekevis. *altfor glad i varmmat* ;)

Det er godt mulig det er den lille du kjenner. Dei første bevegelsane hos begge mine har vore nokre glidande bevegelsar, ikkje fiskehale eller sprelling eller noko slikt. Og etter kvart som sparka kjem, blir du heilt sikker. Eg har lege og kjent på krabaten mellom oppkastrundane i dag. (Sikkert fordi eg då har turt å drikka litt sitronbrus.) Det har vore herlig, det! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har forresten kjøpt meg fleire gravidbukser, men dei må leggast opp før eg kan bruka dei. Kva er det egentlig med H&M, som tydeligvis går ut frå at alle gravide er minst 1,80 høge? :sur: Eg kan ikkje fordra å legga opp bukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt med omgangssyke, dreia, og det er absolutt lov å klage! :Nikke:

Og det blir jo ikke bedre når hele familien er nede for telling. Håper du har kommet deg litt og er i stand til å spise varm mat (og legge opp bukser. Har ikke tenkt over det før, kanskje fordi jeg er ganske høy, men når du nevner det ser jeg at du har helt rett!)

Koselig med UL, Redbull, og begynnende sprell, Øydis! For det er nok det det er, og det er så moro når man etterhvert kan bli sikrere og sikrere! :) Godt å høre at kvalmen er på retur også, om så bare litt. Krysser fingrene for at det går veien!

Men mente han virkelig at du kanskje ikke skal tilbake på jobb før fødselen?

Vi må jo se det an, men som han argumenterte: det er ikke sjelden at arbeidsgivere ønsker full sykemelding, heller enn at de må forholde seg til lav og svingende arbeidskapasitet. Naiv som jeg er, hadde tanken aldri slått meg før, men jeg ser jo hva han mener: hvis de sykemelder meg og får pengene refundert fra NAV; kan de sette inn en pålitelig og billig vikar og lære opp vedkommende med en gang, for jeg blir jo uansett borte i permisjon.

Men jeg mistet litt munn og mæle akkurat der og da. Det sitter langt inne å erklære seg selv arbeidsudyktig, den er litt tøff ;) Men som legen sa- så lenge han ikke kan sykemelde meg fra familien så har jeg uansett tilnærmet full stilling på hjemmebane, så det var jo pent sagt. Men tanken på å ikke jobbe på...whoa, halvannet år!... det er veldig rart.

Håper alle sover godt og lader opp til en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Absolutt! :) Håper du er mye bedre nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Den vanligvis nokså djupe navlen min er allerede i ferd med å gå i eitt med resten av magen. Eg håper det tar lang tid før den begynner å poppa ut. Utovernavle og "navleskrekk" er ingen god kombinasjon. *grøss*

Elles føler eg at mageskinnet har begynt å bli stramt i enkelte stillingar. Eg lurer på korleis dette skal gå mot slutten! :daane: Sist hadde eg veldig liten mage OG fødde prematurt, så det blei liksom aldri noko stort problem. Denne gongen kjem vel strekkmerka snikande, reknar eg med. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgon er det tid for ordinær UL. Eg kjenner eg har begynt å smågrua meg litt, sjølv om eg seinast i ettermiddag (synst eg) kjente små spark frå krabaten. Eg håpar natta og morgonen går FORT! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...