Øydis Skrevet 31. mars 2013 #381 Del Skrevet 31. mars 2013 Tekola: Lette etter en bøye-seg-i-støvet-smiley, men fant den ikke... Jeg har gjort nesten altfor mye redebygging, så nå sitter jeg her og mangler liksom litt å gjøre. Må vel kanskje begynne å tenke på sykehusbagen snart bare for å ha noe å finne på! "Heldigvis" er ferien snart slutt og det blir litt mer å gjøre... Anbefaler forøvrig kosebukser fra Cubus! Tynne bomullsbukser med vide bein og veldig behagelig myke i livet. Bor i mine hjemme for tiden, og blir litt lei meg når jeg må vaske dem. Har en del kynnere, men de gjør enda ikke plagsomt vondt. Tenker hver dag på hvor greit det tross alt går, og er evig takknemlig! Utrolig kjipt at plagene skal være så skjevt fordelt fra person til person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. mars 2013 #382 Del Skrevet 31. mars 2013 Eg føler òg at eg slepp relativt billig unna sånn graviditetsplagemessig. Det er bekkenløsning og svimmelhet (pga jernmangel) som har vore verst til nå, i tillegg til noko bekymring for svangerskapsforgiftning og prematur fødsel denne gongen òg. Men i dag har eg nådd 36 veker, så dette lovar godt! Eg misunner iallfall ikkje airam, for det høyrtest både slitsomt og nervepirrande ut! Eg ventar fremdeles på at krabaten skal komma seg lenger ned i bekkenet (som han stadig prøver på, virkar det som - ouch!) og på at magen skal synka, for eg kjenner noko halsbrann og det er ofte vanskelig å finna ei god sittestilling når han gnissar rompa (eller kva det nå er) oppi ribbeina mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 31. mars 2013 #383 Del Skrevet 31. mars 2013 I dag synst eg eg har gjort fleire kupp på utstyrsfronten. Eg har kjøpt/bestilt 3 bæretøy - ein veldig pent brukt bæresele (Beco Butterfly 2) til under halv pris, og bestilt ei lommeslynge og ei ringslynge på påskesalg (halv pris og fri frakt) på Lotusbarn. Godt fornøyd! Nå gjenstår det berre å sjå om det vil bli brukt. Frå før har me eit elastisk sjal og ein Manduca-sele, så krabaten bør kanskje bli fødd med vognskrekk for at eg skal kunna forsvara desse kjøpa heilt. Nå skal eg finna fram strikketøyet eg held på med for tida. Ei sparkebukse i str 0-2 mnd, som muligens blir hentesett. Det er så smått - er dei virkelig såååå små? (Seier ho som fekk ein gut som var nede i 2,1 kg på det minste og nærmast drukna i str 50. Ein gløymer fort. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 31. mars 2013 #384 Del Skrevet 31. mars 2013 Høres koselig ut med innkjøp Jeg skal også ha bæresjal. Men vet ikke om jeg skal velge Moby wrap eller caboo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 1. april 2013 #385 Del Skrevet 1. april 2013 Tekola: Lette etter en bøye-seg-i-støvet-smiley, men fant den ikke... Kva med :pls: Den kan i så fall òg brukast til meg etter i går kveld. Å seia at eg er grasiøs, er tidenes overstatement, men ting lot seg i det minste gjennomføra og mannen er fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 1. april 2013 #386 Del Skrevet 1. april 2013 Kva med :pls: Den kan i så fall òg brukast til meg etter i går kveld. Å seia at eg er grasiøs, er tidenes overstatement, men ting lot seg i det minste gjennomføra og mannen er fornøyd. Se der ja, den unnslapp glatt mitt såkalt årvåkne blikk! Visste jeg hadde sett den før. Får bøye meg litt i støvet for deg også da, håper bare jeg kommer meg opp igjen... Morsomt at du sier det, har akkurat handlet på bæresjalpåskesalg selv inne hos Ellevill. Vi går for elastisk i starten, har veldig lyst på flere bæredingser, men skal virkelig prøve å beherske meg. Har tenkt å prøve ut diverse ting før jeg kjøper, og det er sikkert lettere når babyen faktisk er her og magen er borte. Har lyst til å sjekke ut Beco, Manduca og Ergo i tillegg til meitai. Og helst må jo mannen like den også. Men tenk så greit det blir på fjelltur, for eksempel! Gleder meg stort til å teste ut bæring, håper bare babyen synes det er ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. april 2013 #387 Del Skrevet 1. april 2013 Dreia! Typisk om de som gjerne vil bruke bæretøy får babyer som ikke liker det og omvendt Herregud, uke 35, hvor ble tiden av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 1. april 2013 #388 Del Skrevet 1. april 2013 Kom du deg opp igjen, Øydis? Noko av det verste eg gjer for tida, er å plukka opp ting frå rundt sofaen. Er eg stiv nok til å måtta bøya meg ned, kan ein nesten garantera at eg kilar meg fast mellom bordet og sofaen før eg kjem meg opp. 36 veker her nå. Tida har gått så ekstremt fort! Eg kjenner eg er litt småmisunnelig på dei som har litt fleire veker på seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 1. april 2013 #389 Del Skrevet 1. april 2013 Skal ta det til ettertanke, dreia, og få gjort noe nå imens det faktisk er 9 uker igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 1. april 2013 #390 Del Skrevet 1. april 2013 ... og jeg synes ikke tiden går fort nok i det hele tatt! Er så lei, så lei, så lei av mage og halsbrann og hodepine og alt styret. Det er tusen ganger bedre å være mamma enn å være gravid... *sutre* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. april 2013 #391 Del Skrevet 1. april 2013 Endelig har vi ryddet ut av kroken barnesenga skal stå i og fått den inn fra stua (hvor den har stått i x-antall uker ). Deilig å komme mer i orden! Må begynne å gå over hva vi har av utstyr og klær og hva som mangler. Ser for meg at det fortsatt er en gooood del som gjenstår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øydis Skrevet 1. april 2013 #392 Del Skrevet 1. april 2013 Kom du deg opp igjen, Øydis? Noko av det verste eg gjer for tida, er å plukka opp ting frå rundt sofaen. Er eg stiv nok til å måtta bøya meg ned, kan ein nesten garantera at eg kilar meg fast mellom bordet og sofaen før eg kjem meg opp. Det var nå så vidt... Ler litt av meg selv når jeg en sjelden gang må til pers og kravle rundt på gulvet, tenker alltid på hva annet kan jeg gjøre mens jeg likevel er der nede. Og så driver jeg og sitter fast i døråpninger når jeg skal åpne og lukke en dør litt kjapt, for eksempel ut fra badet. Og frokostdansen på kjøkkenet når to skal lage seg mat er plutselig ikke så smidig lenger, tenk man får ikke plass til å smyge seg mellom mannen og benken sånn som før, gitt! Her er det 6 uker igjen. Veldig beleilig med denne påskeferien som kom nå altså, så ble det litt lettere å få gjort ting. Har ikke så mye overskudd igjen etter jobb akkurat. Prøver å prioritere trening når jeg har energi til det, men føler jeg bruker opp futten der og blir som regel sittende i sofaen resten av kvelden, ute av stand til å gjøre noe særlig mer. Men det føles utrolig bra å bevege seg litt, så helt ille er det vel ikke. Tror det blir mer stress for min del når ungen kommer ut egentlig, men det er jo fordi jeg er helt grønn på det området - så mye nytt å lære seg og så mye å bekymre seg for! Men prøver jo stadig å skjerpe meg på det området. Og mannen står alltid klar til å realitetsorientere den hormonelle dama i sofaen, noe som er irriterende der og da, men på lang sikt veldig bra. Har dere skaffet noen leker, forresten? Vi har stort sett det vi trenger av utstyr, men av leker har vi ingenting, bare en biteleke. Regner nesten med at det vil være mye morsommere med fjernkontroller og telefoner og kjøkkenredskaper og tomme doruller, men vi kan jo ikke henge slikt på vogna, akkurat... De trenger vel ikke leker sånn med en gang uansett, men det kan jo være kjekt å ha noe på lur? Skal dere ha babygym og lekegrind? (Som nevnt, er fullstendig mørkegrønn!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. april 2013 #393 Del Skrevet 1. april 2013 Vi har ikke skaffet noen leker. Skal kjøpe en bamse (jeg var bamsebarn selv ) og så får vi vel ting ellers, regner jeg med. Vil gjerne ha noe på vogna og over stellebordet etter hvert, men det er ikke noe vi stresser med. Samme med babygym. Lekegrind har vi ikke plass til, så det er veldig greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 2. april 2013 #394 Del Skrevet 2. april 2013 Og mannen står alltid klar til å realitetsorientere den hormonelle dama i sofaen, noe som er irriterende der og da, men på lang sikt veldig bra. Du kan få sagt det! Er det ikke ofte sånn at man får en del leker og slikt, i alle fall til førstemann? Tenker at det er en populær gave, men det er kanskje feil? Her skal storesøsken få kjøpe en "hovedbamse" og vognleke, mest fordi det er stas for dem. Og Smule må jo få sin egen sengebamse, selv om det nok blir dårlig med nye leker ellers. VI kjøper nok også en lekematte/babygym etterhvert. Har parkett i stua, så det blir ellers veldig glatt (og kanskje kaldt?) å ligge der, og så er det jo fint å ha noe å kikke på og strekke seg etter. Med yngstejenta lagde jeg en krabbe-bane på parketten, med en avlagt yoga-matte. Ellers ble hun bare liggende og sprelle på det glatte underlaget og ble suuuperfrustrert For øvrig står ikke verden til påske: vi har levert inn NAV-papirene! Utrolig, men sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 2. april 2013 #395 Del Skrevet 2. april 2013 NAV-papirene, ja, pokker, det var det ja. Gah. Var jo så godt i gang før påske, og så stoppet det opp igjen. Må få det unnagjort innen utgangen av denne uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 2. april 2013 #396 Del Skrevet 2. april 2013 Ja. NAV-papirene ble sendt inn før påske og nå håper jeg bare det kommer et vedtak i posten uten store komplikasjoner. Brukte chat-en på NAV.no når jeg fylte inn papirene for å få det helt rett, så har hun konsulenten gitt meg noen feil råd så kommer jeg til å samle opp et arsenal av saftige gloser og skrike de ut som et ladd maskingevær når jeg tropper opp på nærmeste NAV-kontor. Syns det er tungt å være gravid selv Mafalda, og jeg har trolig 8 uker igjen, kanskje til og med mer. Skal bli greit med permisjon, for da slipper jeg i det minste å gå på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 2. april 2013 #397 Del Skrevet 2. april 2013 Skulle akkurat til å printe ut papirene til NAV, men så mangler vi blekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altsoja Skrevet 2. april 2013 #398 Del Skrevet 2. april 2013 Er veldi betryggenes med denne gruppen .Jeg har heller ikke fått sendt inn nav papirene.Må få gjort det i løpet av uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 2. april 2013 #399 Del Skrevet 2. april 2013 Endelig er NAV-papira sendt herfrå òg. Dvs. mannen posta dei nå nettopp. På høg tid, nå som det berre er ei veke igjen til permisjonsstart. Ang. leiker: Me har ein babygym, eit par vognleiker frå gratis babypakkar og litt andre småting, i tillegg til ein bamse som pjokken skal få ha med seg og gi til babyen på sjukehuset. Elles er det meste leiker frå ca. 1 år. Mi erfaring frå sist er at det er ytterst få som faktisk gir leiker i barselgave - det går helst i klær (body og bukse). Men leiker kan ein kjøpa litt etter kvart som ein ser behovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bobla2013 Skrevet 2. april 2013 #400 Del Skrevet 2. april 2013 ... og jeg synes ikke tiden går fort nok i det hele tatt! Er så lei, så lei, så lei av mage og halsbrann og hodepine og alt styret. Det er tusen ganger bedre å være mamma enn å være gravid... *sutre* Så kjekt å lese Jeg er litt redd for foreldrerollen, men om det er bedre enn å være gravid, er det jo bare flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå