Gå til innhold

liten spire gror i magen


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Formen er fin men magebuaren er veldig aktiv. Er ofte kvalm på morningen, men eg kaster ikkje opp. Sola har varma oss godt i påska og eg føler meg meir våken og har meir energi enn på lenge. Eg sover litt dårlig på grunn av denne aktive babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Formen er fortsatt fin sjølv om eg kjenner litt denne kvalmen på morningen spesielt om eg står. Eg er i så fin form at eg og mannen reiser til byen. Han skal springe i morgon og eg skal vera med vennine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg og god bytur! Kos dere!

Ikke lenge igjen nå! Vet dere noe mere om kjønn eller blir det stor spenning på fødestua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at formen er fin, tross alt. Ha en god bytur!

Og det er jammen ikke lett å få sove når det romsterer skikkelig rundt i magen, har litt av det samme problemet selv... :fnise: Men det tyder vel bare på friske og energiske små mageboere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se deg på lørdag!! Håper du kan nyte dagene og hvile ut om nettene i tiden fremover! :) Våkennettene er like om hjørnet nå.. ;) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damer eg hadde ei super helg. Eg koste meg med koselige jenter. No har eg ein liten down. Litt svak pust og hoste. Var til legen i går, ingen infeksjon og fine lunger. O2 maskin kan hjelpe og det betyr sjukehus. Men i dag er eg bedre og eg sov ok. Ikkje hosten som plaga men bekken.

På mandag var eg på kontroll. Alt var bra. Fekk utslag på sukker og tok blodsukker. Det var bra og heilt fint. Ho og trur gutt.

No når dagane har vore slit har mannen støtta meg masse. Verdens beste mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nye beregningar er eg no komen til veke 36. Herlig! I dag er det akkurat 1 mnd igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det blitt veke 37 og eg har hosta masse i helga. Hadde lege heima i går men lite han kunne gjera. Eg er bedre i dag men mannen og vetlo er litt forkjøla no.

På fredag var eg på kontroll. Gynokologen zooma inn på rompa til ungen og viste at ingenting dingla :fnise: Så no vasker eg rosa for harde livet. Han sa at han skulle forhandle med sjukehuset om at eg fekk ligge der om lungene vart veldig dårlig. Fekk selvfølgelig ikkje tak i han i helga. Men eg sov godt i natt og har sove i gostol i dag. Så er positiv igjen. Jenta er stor og blir mellom 3800 og 4100 til termin. Storesøster var 4086 tre dagar før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så greit å endelig få avklart om det er gutt eller jente som kommer da! ;)

Lykke til framover. Nå begynner det virkelig å bli spennende! Håper du greier å holde deg frisk framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper legen din kan finne en ordning til dere hvis du sliter med pusten din! Er ikke noe godt å gå sånn lenge.. Enig med at det må ha vært utrolig greit å få avklart kjønnet til babyen! :D

Ha en god start på uka! :) God klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lipstick I går sa mannen at eg måtte ringe i morgon og få lagt ein plan. Eg ringer når eg ikkje får sove på natta meir pga hosting og svak pust. I natt sov eg godt. Mannen trur sex er ein god medisin og då fell eg faktisk i søvn etterpå. Det kan framskynde fødsel tenker eg og det er jo ikkje negativt :danse: Ja, eg er lei og mannen tenker at han tåler hosting fram til veke 38 og så kan dei setta meg i gang. Eg tenkjer tosidig. Ja, eg er lei, men eg vil at ho skal ha dei beste forutsetningar når ho kjem til verda.

I går hadde eg kynnerar på natta ganske kraftige saker. Eg kasta opp på morgonen og i dag er eg dårlig i magen. Håper det er modningsteikn.

Endret av Fru Edderkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så greit å endelig få avklart om det er gutt eller jente som kommer da! ;)

Lykke til framover. Nå begynner det virkelig å bli spennende! Håper du greier å holde deg frisk framover!

Ja, det er utrulig godt, hadde blitt stressande å ut å handle ny gadrobe til baby no ellers får eg låne meg ein gutt om savne blir for stort om nokon år. For dette er garantert siste graviditet. Dessutten kan det vera at eg berre får jenter også. Eg var forbredt på jente og både meg og mannen har snakka til ho ved navnet sitt. Det som er mest spennande no er om ho vil ligne på storesøster eller meir lik far sin i personlegheit. Ho vil garantert ha krøllar og blå auger resten vert spennande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lipstick I går sa mannen at eg måtte ringe i morgon og få lagt ein plan. Eg ringer når eg ikkje får sove på natta meir pga hosting og svak pust. I natt sov eg godt. Mannen trur sex er ein god medisin og då fell eg faktisk i søvn etterpå. Det kan framskynde fødsel tenker eg og det er jo ikkje negativt :danse: Ja, eg er lei og mannen tenker at han tåler hosting fram til veke 38 og så kan dei setta meg i gang. Eg tenkjer tosidig. Ja, eg er lei, men eg vil at ho skal ha dei beste forutsetningar når ho kjem til verda.

I går hadde eg kynnerar på natta ganske kraftige saker. Eg kasta opp på morgonen og i dag er eg dårlig i magen. Håper det er modningsteikn.

Bra du har noen netter hvor du sover godt da! :) Håper det fortsetter sånn. Sex fører visst til modning i hufsa ja, hihi, så kjør på du! ;)

Dere får ta det litt som det kommer i forhold til fødsel. Du er uansett så godt på vei at det ikke vil være farlig for babyen din å bli født nå. Men nå er det ikke sikkert at disse legene på sykehuset har noen hastverk med å få barnet ditt ut enda :/ Det blir spennende å se hvilken dag hun kommer, og hvem hun vesle er! :) Blir rart å se om hun ligner storesøsteren sin da! Du har nok rett i at hun får krøller i håret og blå øyne, resten blir spennende! For å være helt ærlig klarer jeg ikke se for meg at dere får et barn som ikke skal se ut som storesøsteren, hihi! Gleder meg til å se henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bra du har noen netter hvor du sover godt da! :) Håper det fortsetter sånn. Sex fører visst til modning i hufsa ja, hihi, så kjør på du! ;)

Dere får ta det litt som det kommer i forhold til fødsel. Du er uansett så godt på vei at det ikke vil være farlig for babyen din å bli født nå. Men nå er det ikke sikkert at disse legene på sykehuset har noen hastverk med å få barnet ditt ut enda :/ Det blir spennende å se hvilken dag hun kommer, og hvem hun vesle er! :) Blir rart å se om hun ligner storesøsteren sin da! Du har nok rett i at hun får krøller i håret og blå øyne, resten blir spennende! For å være helt ærlig klarer jeg ikke se for meg at dere får et barn som ikke skal se ut som storesøsteren, hihi! Gleder meg til å se henne :)

Eg snakka med sjukehuset igjen i dag. Eg hadde ikkje fått tatt den siste resusprøven min og eg er jo over 37 veker no, så det måtte til i dag. Ellers så snakka vi litt om formen min og vi vart enige om at eg skulle ta kontakt om den vart verre. Då havner eg på det store sjukehuset og kan få hjelp. Men dei ynskjer ikkje igongsetting. Skal på kontroll på mandag igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snakka med sjukehuset igjen i dag. Eg hadde ikkje fått tatt den siste resusprøven min og eg er jo over 37 veker no, så det måtte til i dag. Ellers så snakka vi litt om formen min og vi vart enige om at eg skulle ta kontakt om den vart verre. Då havner eg på det store sjukehuset og kan få hjelp. Men dei ynskjer ikkje igongsetting. Skal på kontroll på mandag igjen.

Håper bare ikke de drøyer det for lenge i forhold til formen din, du burde hvert fall slippe å gå på overtid. På grunn av situasjonen deres og stedet der dere bor, hadde det vært lettere å bli satt i gang litt før termin som forrige gang, ville det ikke? :) Nå er hun snart klart til å komme ut og treffe mamman sin, vet du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare ikke de drøyer det for lenge i forhold til formen din, du burde hvert fall slippe å gå på overtid. På grunn av situasjonen deres og stedet der dere bor, hadde det vært lettere å bli satt i gang litt før termin som forrige gang, ville det ikke? :) Nå er hun snart klart til å komme ut og treffe mamman sin, vet du! ;)

Dei vil at det skal starte naturlig. Men får høyra på mandag igjen. Om vi reiser i morgon ender eg kanskje opp på KK:) Eg og er klar til å hilse på ho og. Dei siste vekene er lange. Overtid blir det nok ikkje pga at barnet er stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sitter eg på det store sjukehuset etter at vi drog inn på sjekk på det vetle sjukehuset. Då hadde eg sånn smerter at eg måtte sjekke. Eg vart lagt på registrering og den viste sammentrekninger. Så var det innvendig sjekk, der trodde jordmor at eg hadde to-tre cm opning. Eg vart lagt til observasjon over natta og sendt til det litt større sjukehuset. Der vart eg lagt på registrering igjen, der det slo ut på rier. Undersøkt innvending men her konstantert null opning av livmorhals. Eg tok urinprøve og blodprøver, der slo det ut på uvi på urinprøven. Uvi har framkalla rier. Eg blir sjekka igjen klokka fire innvending om det ikkje er modning vert me sendt heim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...