Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

37 åringen er tydeligvis syk i hodet, han har nektet å ta medisinene sine. Han påstår at han er broren til madeleine rodriguez også, vet ikke om dette er sant.

Innlegget endret.

Niennas, mod.

Endret av Niennas
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest- silje
Skrevet

Så lenge vi ikke vet så er det mange tanker og mye vi frykter kan ha skjedd og mange som vil være redde for at ting skal skje dem.

Som jeg har sagt før, jeg synes det ville vært nyttig å få vite hva som skjedde den kvelden. Da slipper folk å spekulere og da er det lettere å slå seg til ro.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Slapp av: du vil sikkert få alle grusomme detaljer, om det er det du bekymrer deg sånn for. Jeg har ikke behov for for å vite. Men jeg tror ikke hun hadde noe forhold til denne mannen, men det er hva JEG tror. Om det er sant eller ikke... Det vet jeg jo ikke. Men detaljene.. NEI

Skrevet

I stedet for å anta at alle mennesker er onde, så kan man jo se på rimeligere forklaringer. Jeg tror det er sannsynlig at hun/han du sikter til hadde fått med seg at en pakistansk mann ble utpekt som gjerningsmann av et nettsamfunn basert på indisier. Så kan du anta at hun bare ville henge ut en uskyldig mann, og at det var helt tilfeldig at det ble en pakistaner også her.

Bare for å spesifisere: det var ikke rasismekortet jeg trodde ble brukt her, men siden det ble nevnt at mannen var pakistaner og det viser seg at vedkommende faktisk er norsk så var det en veldig åpenbar feilslutning.

Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Bare for å spesifisere: det var ikke rasismekortet jeg trodde ble brukt her, men siden det ble nevnt at mannen var pakistaner og det viser seg at vedkommende faktisk er norsk så var det en veldig åpenbar feilslutning.

Ja, det var åpenbart helt feil! Jeg får nesten litt vondt i magen av at jeg tidligere i dag så navn og bilde av en uskyldig person og tenkte at dette kanskje var morderen.

Men du spurte hvor det kom fra, og virket å anta at folk bare var jævlige: det var altså en "nøytral" grunn til at flere feilaktig antok at det kunne være disse personene som hadde blitt hanket inn av politiet, det var ikke et ønske om å henge ut noen uskyldige av personlige årsaker eller annet.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 1
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Hey, unnskyld for at jeg var litt hard mot deg før i kveld. Det var ikke meningen å tråkke deg på tærne eller være ond mot deg. Jeg følte bare at ingen lyttet til det jeg hadde å si men prøvde i stedet å gjøre narr av meg så godt det lot seg gjøre.

Men det var likevel galt av meg å være hard mot deg. Unnskyld.

Det var da litt av en helomvending. Jeg trenger ingen unnskyldning, synes bare det er greit å holde diskusjonen på et saklig nivå og da blir det for dumt å antyde at det skulle være utrygt å møte meg på gata. Jeg kommer uansett til å slette meg fra KG nå. Da jeg synes kvaliteten på forumet er så blitt så dårlig at jeg ikke gidder lenger.

Skrevet

Denne tråden er et eneste langt bevis på at også nordmenn er like primitive i sin hat-tankegang som tali-jan-banan og resten av rasket i det hjørnet av verden. Jeg er ikke imponert for å si det slik...

• Liker 3
Skrevet

Slapp av: du vil sikkert få alle grusomme detaljer, om det er det du bekymrer deg sånn for. Jeg har ikke behov for for å vite. Men jeg tror ikke hun hadde noe forhold til denne mannen, men det er hva JEG tror. Om det er sant eller ikke... Det vet jeg jo ikke. Men detaljene.. NEI

Hvorfor leser du i denne tråden hvis du ikke vil vite om noen detaljer? Ville ikke det beste være å unngå alt som har med denne saken å gjøre i så fall?

Skrevet

R.I.P. Sigrid :dagens-rose:

Dette var utrolig leit, å mine tanker går til Sigrids familie.

Skrevet

"Etter det NRK erfarer arbeider politiet ut fra en teori om at minst én av dem hadde en tilknytning til den drepte 16-åringen Sigrid Giskegjerde Schjetne."

http://www.nrk.no/ny...norge/1.8310257

Jeg lurer på hva de mener med tilknytning? Kan han ha kontaktet henne tidligere? Jeg klarer ikke å la vær å tenke på den annonsen hun hadde lagt ut på finn.no, da hun skulle selge kjolen sin. Tenker på om det kan være en sammenheng der. Datteren min ble kontaktet av en som stilte henne intime spørsmål da hun solgte klær på finn.no. Det var ubehagelig, og både hun og jeg syntes det var ekkelt at han hadde telefonnr. hennes og kunne finne ut av hvor hun bodde. Vil advare andre pene unge jenter mot å legge ut bilder av seg selv der.

Skrevet

"Etter det NRK erfarer arbeider politiet ut fra en teori om at minst én av dem hadde en tilknytning til den drepte 16-åringen Sigrid Giskegjerde Schjetne."

Jeg lurer på hva de mener med tilknytning? Kan han ha kontaktet henne tidligere? Jeg klarer ikke å la vær å tenke på den annonsen hun hadde lagt ut på finn.no, da hun skulle selge kjolen sin. Tenker på om det kan være en sammenheng der. Datteren min ble kontaktet av en som stilte henne intime spørsmål da hun solgte klær på finn.no. Det var ubehagelig, og både hun og jeg syntes det var ekkelt at han hadde telefonnr. hennes og kunne finne ut av hvor hun bodde. Vil advare andre pene unge jenter mot å legge ut bilder av seg selv der.

Nå er jeg ikke riktig person til å starte spekulasjoner, men som et svar på den siste biten av ditt innlegg, vil jeg råde alle til å bli mer varsomme med hva de deler av seg selv på internett.

Med alder kommer selvsagt mer ansvar og forhåpentligvis fornuft, men selv jeg i min relativt voksne alder vegrer meg for å la mitt telefonnummer eller tilholdssted spre seg til mennesker jeg ei vet om. For en ung pike eller gutt er situasjonen selvsagt enda mer kritisk, og det er heilt uhørt at selv 10 åringer disponerer såpass mye av seg selv på internett som de gjør i dag.

Verden er full av onde vesener som enten vil deg vondt eller som ikke kan kontrollere sitt sinn lenger, og da er det virkelig ikke greit å 'kaste ved på bålet' ved å gjøre valget av offer enda enklere enn det dessverre er i utgangspunktet.

Igjen får jeg ønske denne frøkna en god og evig hvile, og melder meg ut av denne tråden for å ikke bli del i spekulasjon og personopplysninger som ikke opptar meg. Å være varsom her er forøvrig en oppfordring til alle.

• Liker 5
Skrevet

Jeg lurer på hva de mener med tilknytning? Kan han ha kontaktet henne tidligere?

Det kan jo bety det. Men jeg tviler på at det er den kjolen som har noe med dette å gjøre. Den tror jeg er et blindespor. I så fall hadde politiet tatt han inn til avhør før. Det er nok heller noe slikt som at han jobber som vaskehjelp i oppgangen hun bor i eller vaktmester på skolen hun gikk på eller noe slikt. Sistnevnte virker jo mer sannsynlig i og med at han da kan ha vært i kontakt med henne og fått et eller annet slags forhold (forhold trenger ikke bety noe romantisk, bare at han da enten har et vennskaplig, bekjent, eller vaktemster-på-skolen-forhold) til henne.

Som sagt, jeg håper vi får vite før eller senere hva som er skjedd.

Skrevet

Minner om at reglene gjelder også på pm. Alle lenker til facebooksider og annen identifisering blir slettet. Gjentatte regelbrudd kan føre til utestengelse/IP-sperring.

Gjelder også pm? Betyr det at private meldinger ikke er private?

• Liker 8
Gjest rarcNo vo steepi
Skrevet

Når det gjelder sånne psykopat griser som den 37-åringen er- uavhengig om han har drept Sigrid eller ikke- så er en mobb tusen ganger bedre enn en rettsstat som lar sånne som han gå ute blant folk - satt på spissen.

VÅKN OPP folkens! Denne mannen kan være naboen din og du vet det ikke... Hva faen har en uføretrygdet, med assosial personlighetsforstyrrelse (aka psykopat), emosjonell personlighetsforstyrrelse, som har psykoser og er aggressiv å tilføre samfunnet? Han drepte nesten en jente med jernstang!!

De av dere som sitter skinnhellige og forsvarer systemet slik det er idag burde jaggu meg få en slik nabo.

Hvorfor er hans rett til å gå ute blant folk større enn vår trygghet?

Forrige uke banket politiet på døra hans i Ålesund- BEVÆPNET- pga en bekymringsmelding til legen hans, altså at de skal sjekke om han skal tvangsinnlegges. Ringer det ikke en bjelle hos folk snart? Det er ikke vanlig at politiet dukker opp bevæpnet når de skal ta med folk til legen..

Sånne som han burde ha lav terskel for idømming av forvaring. Rydd dem vekk. Eller utplasser disse psykopatene i nærheten av Jensemann og resten av vennene hans.

hilsen en som har hatt en slik psykopat nabo og sett politiet,rettsvesen og psykiatri ikke gjøre en God damn shit.

ps. Synes det er dritbra at folk er så frekke at de linker til fb kontoen til denne mannen. Så får vi se dette monsteret og LØPE når vi ser han på gaten om 2 år!!

Skrevet

Hadde han fått max straff for drapsforsøk, eller aller helst forvaring, hadde sannsynligvis Sigrid levd idag. Om slike udyr aldri hadde sluppet ut, se det hadde jeg hatt små problemer med.

Eller at vi kan forestille oss at vi hadde et samfunn som ikke lot folk som har sonet dommen sin stå med en plastpose og bussbillett.

Fyren er psykisk syk, det kan man lese av bloggen, dersom du tror at hard straff hjelper mot psykisk syke mennesker, og at psykisk syke mennesker ikke blir forverret av straff, - javel, - tro gjerne det!

• Liker 1
Skrevet

Det kan jo bety det. Men jeg tviler på at det er den kjolen som har noe med dette å gjøre. Den tror jeg er et blindespor. I så fall hadde politiet tatt han inn til avhør før. Det er nok heller noe slikt som at han jobber som vaskehjelp i oppgangen hun bor i eller vaktmester på skolen hun gikk på eller noe slikt. Sistnevnte virker jo mer sannsynlig i og med at han da kan ha vært i kontakt med henne og fått et eller annet slags forhold (forhold trenger ikke bety noe romantisk, bare at han da enten har et vennskaplig, bekjent, eller vaktemster-på-skolen-forhold) til henne.

Som sagt, jeg håper vi får vite før eller senere hva som er skjedd.

Godt mulig at annonsen på finn.no er et blindspor. Men det er vel ikke helt umulig at tilknytningen har vært at han har tatt kontakt med henne på nettet? Hun var jo aktiv på flere sosiale medier. Men det kan selvsagt også hende at hun var et helt tilfeldig offer. Det får vi nok vite etterhvert.

Uansett er denne saken forferdelig tragisk. Har tenkt mye på Sigrid og familien hennes i kveld. Hvil i fred vakre jente. :dagens-rose:

Skrevet

Er det ikke greit å bare vente til politiet gir ut mer info? Kommer ingen vei med å spekulere.

• Liker 2
Skrevet

Eller at vi kan forestille oss at vi hadde et samfunn som ikke lot folk som har sonet dommen sin stå med en plastpose og bussbillett.

Fyren er psykisk syk, det kan man lese av bloggen, dersom du tror at hard straff hjelper mot psykisk syke mennesker, og at psykisk syke mennesker ikke blir forverret av straff, - javel, - tro gjerne det!

Hva mener du hjelper da? At han kan gå på gaten, ikke spise medisinene sine, spre gallen sin og slå ned uskyldige mennesker - til og med drepe noen tilslutt?

Tror du virkelig at sånne mennesker kan bli rehabilitert? Hvor naiv er du?

Uføretrygdet = i prinsippet kommer aldri i jobb igjen

Assosial personlighetsforstyrrelse = Kan ikke kureres. Betyr at hans personlighet/oppførsel er uforenelig med samfunnets normer og verdier.

Betegnes som farlig av politiet bare de skal ta han til legen en tur? Hallo`??

Skrevet

Hva mener du hjelper da? At han kan gå på gaten, ikke spise medisinene sine, spre gallen sin og slå ned uskyldige mennesker - til og med drepe noen tilslutt?

Tror du virkelig at sånne mennesker kan bli rehabilitert? Hvor naiv er du?

Uføretrygdet = i prinsippet kommer aldri i jobb igjen

Assosial personlighetsforstyrrelse = Kan ikke kureres. Betyr at hans personlighet/oppførsel er uforenelig med samfunnets normer og verdier.

Betegnes som farlig av politiet bare de skal ta han til legen en tur? Hallo`??

Skrevet

waco: jeg har fått fornyet respekt for deg i kveld. Jeg synes det er tøft av deg at du ikke har gitt etter og blitt en del av mobben men i stedet våger å stå i mot. Selv om det gjør at du ikke blir populær.

Og du har veldig gode poeng. Det er en sak som alltid virker så veldig rar for meg, for det er sjelden at ofrene ønsker gjerningsmannen så veldig vondt. Men mange som ikke selv er direkte berørt prater ofte høyt og lavt om hvor fæl straff gjerningsmannen fortjener. Selv om det ikke er det som gjerningsmannen har gjort ondt. Et merkelig fenomen.

• Liker 3
Skrevet

Selv om det ikke er det dem som gjerningsmannen har gjort ondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...