Gå til innhold

Sigrid-saken


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Antageligvis ikke? Det vil nok bli slettet så fort mod'ene har våknet igjen :)

Uansett hadde vel det vært litt på kanten så lenge Ikke vedkommende er dømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hadde vel det vært litt på kanten så lenge Ikke vedkommende er dømt.

:) Sobril! Takk! :)

:smilyblomst:

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har linken, vil jeg gjerne ta en kikk på den før den eventuelt blir slettet iallfall.

Hvorfor er det ulovlig å legge ut link til folk sin fb-profil egentlig?

Nei jeg vet ikke, jeg bare gjetter at det blir slettet. Jeg er såpass nysgjerrig at jeg vil se jeg også, om det blir lagt ut link.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spekulerer;

Med dagens straffer får de 10 år, f.eks. Min tanke er at med livstid, kan man da få mulighet til å løslates etter f.eks 30 år. Helt tilfeldige tall. Er det ikke bedre å bruke ressurser i 30 år og være trygge vs å bruke ressurser i 10 år? Og med vi mener jeg ikke oss voksne, men våre barn...

Ja og i california så slapp dem akkurat ut tusenvis av fanger som hadde sittet inne i fengsel fra tredvetallet! En var blitt dømt til livstid i for eksempel 1935, og på grunn av økonomi i staten california så har de ikke råd til og ha flere hundretusener av gamlinger og oldninger i fengsler, - så de slapp gamlingene ut!!??

Stakkars stakkars pårørende fra tredvetallet, - de fikk ikke valuta for straffen sin! Ønsket om og straffe folk livstid ble bare forkortet til åttiårssstraffer!! Åneei! For en urettferdighet! Hvor er rettferdigheten! Jeg vil straffe! Jeg vil at det skal gjøre vondt! Dess mer vondt jeg gjør desto mer straff vil jeg gi! Desto bedre menneske jeg er desto værre straff vil jeg gi! Aldri tilgi! Aldri forstå andre mennesker.

Ja til strengere straffer! Visste dere at i usa så er det i gjennomsnitt ti ganger flere straffedømte i forhold til folkeantallet,- så det betyr at vi kan straffe MASSE MER! Da føler jeg det så trygt! Dersom vi har masse tusenfanger som plutslig skal være min nabo i fremtiden, ja da vil jeg at han skal føle seg plaget med hat til samfunnet!!

Jaaa!! Hurraaaa!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når max straff betyr at det er den tiden uskyldige blir beskyttet.

Visste du at i amerika så er det flere som blir voldtatt i fengslene enn utenfor. Altså at det farligste stedet man kan oppholde seg er i et fengsel.

'

Allikevel ønsker du deg flere fengsler... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og i california så slapp dem akkurat ut tusenvis av fanger som hadde sittet inne i fengsel fra tredvetallet! En var blitt dømt til livstid i for eksempel 1935, og på grunn av økonomi i staten california så har de ikke råd til og ha flere hundretusener av gamlinger og oldninger i fengsler, - så de slapp gamlingene ut!!??

Stakkars stakkars pårørende fra tredvetallet, - de fikk ikke valuta for straffen sin! Ønsket om og straffe folk livstid ble bare forkortet til åttiårssstraffer!! Åneei! For en urettferdighet! Hvor er rettferdigheten! Jeg vil straffe! Jeg vil at det skal gjøre vondt! Dess mer vondt jeg gjør desto mer straff vil jeg gi! Desto bedre menneske jeg er desto værre straff vil jeg gi! Aldri tilgi! Aldri forstå andre mennesker.

Ja til strengere straffer! Visste dere at i usa så er det i gjennomsnitt ti ganger flere straffedømte i forhold til folkeantallet,- så det betyr at vi kan straffe MASSE MER! Da føler jeg det så trygt! Dersom vi har masse tusenfanger som plutslig skal være min nabo i fremtiden, ja da vil jeg at han skal føle seg plaget med hat til samfunnet!!

Jaaa!! Hurraaaa!!!

Ja hurra! La oss straffe og skape hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drit i diskusjon om fengselstraffer her a!

Anonym poster: b902ac40e45291ff03e84802002609c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at i amerika så er det flere som blir voldtatt i fengslene enn utenfor. Altså at det farligste stedet man kan oppholde seg er i et fengsel.

'

Allikevel ønsker du deg flere fengsler... =)

Så fint at du vet hva jeg ønsker meg uten at jeg selv har skrevet noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen ord, med en gang de bekreftet at det var Sigrid så kjente jeg et stikk av sorg, dyp sorg, gå gjennom meg.

Med tårer i øynene sier jeg bare hvil i fred kjære jente, hvil i fred.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i diskusjon om fengselstraffer her a!

Anonym poster: b902ac40e45291ff03e84802002609c4

Vet du, du har helt rett! Jeg beklager avsporingen, ville kun vite årsaken til 21 års grensen. Det kan jeg finne et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har linken, vil jeg gjerne ta en kikk på den før den eventuelt blir slettet iallfall.

Hvorfor er det ulovlig å legge ut link til folk sin fb-profil egentlig?

Tja. Hvis man misliker noen høyt og inderlig kan man lage falske anklager mot gud og hvermann. Og husk at alle forbrytere er noens sønn, datter, bror, søster osv.

Den ultimate hevn å legge ut en falsk fb-profil for eksempel? Alle er uskyldige inntil det motsatte er bevist. Men når beviset faktisk foreligger så vil jeg ha dem buret inne for livstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hurra! La oss straffe og skape hat.

Jeg synes jeg se for meg fordelingen av skyldige og uskyldige mennesker.

Vi som bor i leiligheter, har økonomi, jobb, fremtid, sikkerhet, trygghet vi er de uskyldige menneskene, mens de som ikke har noen sted og bo, ikke har jobb, ikke har fremtid, ingen sikkerhet og ingen trygghet, de kan vi si er de skyldige menneskene.

Altså de som befinner seg i et fengsel eller som er straffedømt er de skyldige, - er det sånn og forstå forskjellen på skyldig og uskyldig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags relasjon hadde han fyren og sigrid egentlig først? Var han en slags hemmelig kjæreste?

Litt nysgjerrig på bakgrunnen til hva som er skjedd jeg også. Men det var voldsomt så storm det ble av folk som ønsket at "hun er drept, mer trenger vi ikke å vite!".

Hvis de var kjærester først så gir jo det en idé om at man burde passe litt bedre på hvem datteren ens er sammen med. Hvis han var en "vildt fremmed" som bare tok henne så gir det en forståelse for at vi lever i en usikker verden der hva som helst kan skje selv den beste.

Jeg hadde i hvert fall satt pris på å få vite.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig på bakgrunnen til hva som er skjedd jeg også. Men det var voldsomt så storm det ble av folk som ønsket at "hun er drept, mer trenger vi ikke å vite!".

Hvis de var kjærester først så gir jo det en idé om at man burde passe litt bedre på hvem datteren ens er sammen med. Hvis han var en "vildt fremmed" som bare tok henne så gir det en forståelse for at vi lever i en usikker verden der hva som helst kan skje selv den beste.

Jeg hadde i hvert fall satt pris på å få vite.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Jeg tviler sterkt på at en så søt jente som Sigrid ikke klarte å finne seg noe bedre enn en halvfet 37-åring.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor skulle de vært kjærster?? Hvor tar dere det fra? Løse lufta?

Anonym poster: b902ac40e45291ff03e84802002609c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Men så er spørsmålet: hvorfor i alle dager har denne forsvinningssaken fått så stor mediedekning, når over 400 andre mennesker i Norge er savnet?

Anonym poster: 868db133fc7b3efebd8073351a7175a2

det er ikke 400 andre mennesker som forsvinner i Norge pga bortføring!!

De aller fleste forsvinner av eget valg, eller liknene.

det er flere eksempler på slike kidnappingssaker som likner Sigrid-saken, så det er ikke

noe "mer spesielt" med denne saken, fremfor andre kindnappingssaker... det er bare ikke

så ofte slikt skjer i Norge!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de vært kjærster?? Hvor tar dere det fra? Løse lufta?

Så lenge man ingenting vet så er det fritt frem å la angsten få ta overhånd. Det er derfor jeg sier jeg håper vi får vite hva som skjedde den kvelden. Så ikke angsten og rykter får fritt spillerom.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at en så søt jente som Sigrid ikke klarte å finne seg noe bedre enn en halvfet 37-åring.

Jeg tviler sterkt på at det ytre er alt som gjør et menneske verdifullt.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...