Gå til innhold

Sigrid-saken


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Åh huff :grine: :grine:

Jeg kan ikke forstå hvilke mennesker som får seg til å gjøre sånn...

Synes vi skal tenne et lys for Sigrid i kveld!! :lete:

Allerede gjort. Satt med lighteren og lyset klart.

Hvil i fred, kjære Sigrid. :dagens-rose:

Anonym poster: 66b3a4b6d3479574429469ef042ea3c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det var ikke ment som kritikk. Jeg er bare ikke vant til å se politifolkene som holder pressekonferanser så tydelig berørt.

(jeg hadde aldri klart å distansere meg, så hadde absolutt ikke passet i en sånn jobb)

Å, jeg mente ikke at du mente det som kritikk! Unnskyld om det virket sånn, men jeg syntes ikke det passet seg med noen smiley i posten min. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til familie og nære, og håper gjerninsmennene blir tatt og får en så hard straff som mulig.

Slikt som dette skjer dessverre altfor ofte, og ikke alltid får vi høre noe som helst om det, men det er allikevel meget trist. Måtte frøkna hvile i fred og gjerningsmennene føle så inderlig skyld at deres liv blir meningsløst og uverdig heretter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir forbanna! Hvilken rett har noen som helst til å gjøre dette? Har aldri skjønt meg på drap som dette, fullstendig umotivert og mot en helt uskyldig ung person. Stakkars familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som får mennesker til å gjøre noe slikt? Må jo dessverre anta at dette er seksuelt motivert, men hvordan er det mulig å ha så lite empati for andre mennesker at de setter sine egne lyster framfor alt?

Ros til politiet som har klart å nøste opp i dette og føler sterkt med familien.

Hvil i fred, så meningsløst.

Endret av pressplay
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper vi får vite hva det er som er skjedd henne og hva som skjedde den kvelden. Så mye håper jeg de kan fortelle offentligheten før eller siden.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Denne tankegangen skjønner jeg overhodet ikke. Så lenge jenta er funnet og drapsmennene er tatt ser jeg ingen grunn til at 'offentligheten' skal få vite detaljer om hva hun gjennomgikk. Det har med respekt for den døde og for de etterlatte å gjøre.

Hvil i fred Sigrid.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er spørsmålet, skal vi ønske oss et demonisk samfunn der vi torturerer de som gjør noe galt og virkelig utsetter de vi hater for smerte og lidelse i mange mange år eller ønsker vi oss et sivilisert samfunn der mennesker får sin straff og når den er avtjent så er de igjen frie mennesker?

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter faren først og fremst! Sigrid er et eksempel på at vårt liv koster ingenting. At alt er galt på jorda! Håper at Norge vedtar nye lover for slike forbrytere. Håper at snarest blir verdensundergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å gråte da jeg hørte på radioen at det var Sigrid som var funnet. Vi lever i en syk verden. Hvem i all verden er det som gjør noe sånt? Og at dette skjer relativt ofte, på alle slags ulike steder i verden... Ufattelig.

Tar livet fra en ung og livsglad, sunn jente med hele livet foran seg. Vakker, ung, Sigrid virket så god utifra det man har lest om henne (og på bildene av henne), dette er en ufattelig tragedie. Gir ingen mening i det hele tatt. Kan ikke engang begynne å forestille hvordan dette må være for familien. Jenta man er så glad i, barnet man har oppdratt i 16 år. Dypeste medfølelse til familien, hvil i fred Sigrid :dagens-rose:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tankegangen skjønner jeg overhodet ikke. Så lenge jenta er funnet og drapsmennene er tatt ser jeg ingen grunn til at 'offentligheten' skal få vite detaljer om hva hun gjennomgikk. Det har med respekt for den døde og for de etterlatte å gjøre.

Hvil i fred Sigrid.

Jeg er enig med deg i at vi ikke trenger å vite DETALJER. Er du gal?!

Men det hadde likevel vært hyggelig å få vite hva som skjedde den kvelden.

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er spørsmålet, skal vi ønske oss et demonisk samfunn der vi torturerer de som gjør noe galt og virkelig utsetter de vi hater for smerte og lidelse i mange mange år eller ønsker vi oss et sivilisert samfunn der mennesker får sin straff og når den er avtjent så er de igjen frie mennesker?

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

Han ene hadde visst sonet en straff for vold mot en kvinne allerede. Virker ikke som om han lærte noe nevneverdig av det. Vil vi virkelig ha slike mennesker i det fri? Som er voldelige og dreper?

Sier ikke at jeg er for tortur, men strengere straffer burde Norge hatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (ihvertfall jeg) skal ønske oss et samfunn hvor alle har rett til en rettferdig rettsak, og passende dom (mitt høyeste ønske er en straff som heter "livstid"). Mennesker som med ondskap tar andres liv har ingenting ute i et samfunn å gjøre. Behandle dem greit i fengsel, men la dem for faen blir sittende der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Så er spørsmålet, skal vi ønske oss et demonisk samfunn der vi torturerer de som gjør noe galt og virkelig utsetter de vi hater for smerte og lidelse i mange mange år eller ønsker vi oss et sivilisert samfunn der mennesker får sin straff og når den er avtjent så er de igjen frie mennesker?

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

I alvorlige saker som uprovosert drap og grov vold ønsker jeg ikke individet tilbake til friheten nei. Hvis naboen min har vært dømt for overfallsvoldtekt eller drapsforsøk vil jeg vite det, fordi jeg setter min egen sikkerhet høyere enn han frihet. Skjønner ikke hva dette har med demokrati å gjøre. Hvis det er sånn flertallet vil ha det så er det likevel demokrati.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han ene hadde visst sonet en straff for vold mot en kvinne allerede. Virker ikke som om han lærte noe nevneverdig av det. Vil vi virkelig ha slike mennesker i det fri? Som er voldelige og dreper?

Sier ikke at jeg er for tortur, men strengere straffer burde Norge hatt.

Er han dømt alt? Så meget for rettssak. Her gjennomfører vi sumariske dommer...

Anonym poster: 0a43c997c20346d26a51d7540103575f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har håpet så inderlig at hun skulle få se hvor mye folk har brydd seg, hvordan stor-Oslo har mobilisert og lett dag etter dag etter dag for å få henne hjem igjen! Håper hun på en eller annen måte vet dette likevel!

Er lettet på vegne av alle barnefamiliene i området som kan føle seg tryggere igjen, det er fint at de har pågrepet og siktet noen og at saken forhåpentligvis er oppklart med tanke på gjerningsmann! <br /><br /> Anonym poster: 665e11ac3798a0c71863d758be724587

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

141 lesere på tråden nå :daane: Så mye har jeg aldri sett før!

Hvil i fred, Sigrid :rose:

Anonym poster: 69c974d3c197b24e1679b08fe825b0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grusomt at et så ungt liv skal ende på den måten. Samtidig føler jeg en lettelse på familiens vegne over at de nå endelig har fått svar. Det verste må jo være å ikke vite.

jeg vet ikke helt jeg, hva som er verst. Å ikke vite hva som har skjedd. Eller å vite at hun ble drept og forpint, muligens voldtatt, av to syke jævler i 30- og 60-årene, som et tilfeldig offer og at liket ble dumpet i skauen. Nå er jo alt håp ute. Forferdelig trist.

Hvil i fred, Sigrid.

Anonym poster: 977141390f455e72f79772ba65f14cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Begynte å gråte da jeg hørte på radioen at det var Sigrid som var funnet. Vi lever i en syk verden. Hvem i all verden er det som gjør noe sånt? Og at dette skjer relativt ofte, på alle slags ulike steder i verden... Ufattelig.

Tar livet fra en ung og livsglad, sunn jente med hele livet foran seg. Vakker, ung, Sigrid virket så god utifra det man har lest om henne (og på bildene av henne), dette er en ufattelig tragedie. Gir ingen mening i det hele tatt. Kan ikke engang begynne å forestille hvordan dette må være for familien. Jenta man er så glad i, barnet man har oppdratt i 16 år. Dypeste medfølelse til familien, hvil i fred Sigrid :dagens-rose:

Enig. Saken går innpå meg selv om jeg overhodet ikke kjente jenta. En søt, snill og fornuftig jente som har blitt utsatt for det som er de flestes største frykt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...